TallinkSiljan bonusmatkojen heikennykset

M.Satonen

TallinkSilja on kaikessa hiljaisuudessa heikentänyt bonusmatkojen etuja huomattavasti ja samalla ovat muuttaneet myös normiristeilyiden hintoja ylöspäin.

Tähän asti jos on varannut esim. deluxe hytin Turku-Tukholma reitillä 2 hengelle on matkustaja- ja polttoainemaksut maksaneet yhteensä 20e. Nyt on tullut ns. hyttimaksu joka on 28e.
Helsinki-Tukholma reitillä tuo hyttimaksu on 36e.

Lisäksi sesongeissa on myös heikennyksiä. Hki-Sto reitillä on esim. tammikuussa, elokuussa ja syyskuussa saanut tähän asti lähes kaikki lauantai-lähdöt ns. matalasesongin pisteillä joka esim. commodoressa on n.83000 pistettä. Nyt noihin lauantai lähdöille tarvitaan 147000 pistettä. Tuo halvin pistemäärä on enää voimassa su-ke lähdöillä. Omituisinta tässä on se että TallinkSilja julkisti jo aikaisemmin tämän vuoden bonusmatkojen sesongit syyskuuhun asti ja on nyt muuttanut niitä. Ja tietysti huonompaan suuntaan.

Minulla on varattuna kesäkuun alkuun Baltic Princesin lauantaille bonusmatka deluxe hytissä. Matka maksoi 20e ja n. 29000 pistettä. Onneksi olin nopea ja toimin ennen laivayhtiön tekemiä muutoksia. Jos nyt varaisin tuohon kesäkuun lauantaille tuon samaisen bonusmatkan maksaisi se 48000 pistettä ja 28e. Tuohon turun linjallekin on nyt tullut käytäntö että oikeastaan vain su-ke lähdöillä saa matkan pienimmällä pistemäärällä. Tähän asti on ollut mukavaa että joitain lauantaita on myös saanut matalilla pisteillä.

Kuten profiilistani näkyy minulla on jo nyt varattuna suite Baltic princesin elokuun lauantaille. Maksoin reilu kuukausi sitten tuosta matkasta kulta-asiakkaan ennakkovaraaan edulla 136 euroa. Nyt jos varaisin matkan tuohon elokuulle samalle päivälle maksaisi hytti yli 170 euroa.

Kerrankin täytyy sanoa että onneksi olin nopea ja toimin heti kun Baltic Princesille alettiin myydä matkoja. Olen säästänyt pisteitä ja rahaa sekä saanut matkat viikonlopuille.

Osa muutoksista on jo nyt näkyvillä club one palvelussa. Eli pääpointti TallinkSiljalla on ollut että matalasesongin bonusmatkoja on nyt paljon vähemmän vapaana käytössä. Ne harvat viikonloppulähdöt on poistettu ja nyt oikeastaan enää su-ke lähdöillä pääseen matalan pisteillä. Ja nuo päivät ovat vähän huonoja työssä käyville. Jos haluaa esim. commodore-hytin niin tuo pistemäärän nousu 83000 pisteestä lähes 150000 pisteeseen on todella iso.

8

1375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entä sitten ?

      Säästä ennen matkalle lähtöä, vai pitäiskö ilmatteeksi kaikki saada.
      On kai se nyt ymmärrettävää ettei tuollainen ole yhtiölle kannattavaa,
      edullisemmaksi tulee jakaa sisäänheittohinnoilla maksaville asiakkaille nuo jäännöspaikat.
      Velkainen yritys vielä kyseessä, olisiko parempi pistää palaute suoraan tallink siljalle tai äänestää jaloillaan, voi olla tehokkaampia keinoja valittaa omaa surkeuttaan

      • 20-vuotta kantiksena

        Pakkohan noita bonusmatkalähtöjä on alkaa rajoittaa koska club-korttilaisten määrä on kasvanut niin suureksi. Aika usein lähtijöitä olisi tietyillä lähdöillä niin paljon että aina sieltä löytyy niitä jotka ovat valmiita käyttämään isommankin pistesaldon siihen

        36 euroa pisteiden lisäksi De-luxesta ja Commodoresta on vielä ihan ok (tosin aika epäreilua että summa on sama oli matkustajia 1, 2 tai vaikka 4) mutta en kyllä ymmärrä kuka tuolla summalla varaa mitään muuta hyttiluokkaa. Eihän nuo tarjouslähdöt maksa paljon enempää ilman pisteitäkään.

        Itse olen myös huomannut että ne ovat alkaneet lähettää tosi usein sähköpostiviestejä tyyliin "Nyt on hyvä aika käyttää pisteet bonusmatkaan. Pisteesi oikeuttavat esim. Helsinki-Tallinna risteilyyn jne. " Viimeksi tänään oli tullut. Erikoista että ne aina tyrkyttävät noita Tallinnan reissuja, varsinkaan kun en ole ikinä sinne risteillyt, itse reissaan vain Hki-Sto väliä.

        No joo, maailma muuttuu, niin myös kanta-asiakasjärjestelmät. Eihän silloin ihan alussa kun Siljan kanta-asiakasohjelma aloitettiin niin bonusmatkoja edes saanut Commodore-hytteihin. Asiakaspalaute tehosi ja nekin otettiin valikoimiin. En tiedä auttaako nykypäivänä valitus Club-etujen heikkenemisestä yhtään. Ainahan voi yrittää. Kaikki nuo eduthan on heikentyneet vuosien saatossa, ja esim. drinkkitarjoukset on käytännössä olemattomia, eikä nuo alennukset myymälöissäkään nykyään kovin kummoisia ole. Mutta kun kaikilla on tuo kortti niin ei kai sitä voi kovin erikoisia etuja tarjotakaan.


      • Huomioi tämä
        20-vuotta kantiksena kirjoitti:

        Pakkohan noita bonusmatkalähtöjä on alkaa rajoittaa koska club-korttilaisten määrä on kasvanut niin suureksi. Aika usein lähtijöitä olisi tietyillä lähdöillä niin paljon että aina sieltä löytyy niitä jotka ovat valmiita käyttämään isommankin pistesaldon siihen

        36 euroa pisteiden lisäksi De-luxesta ja Commodoresta on vielä ihan ok (tosin aika epäreilua että summa on sama oli matkustajia 1, 2 tai vaikka 4) mutta en kyllä ymmärrä kuka tuolla summalla varaa mitään muuta hyttiluokkaa. Eihän nuo tarjouslähdöt maksa paljon enempää ilman pisteitäkään.

        Itse olen myös huomannut että ne ovat alkaneet lähettää tosi usein sähköpostiviestejä tyyliin "Nyt on hyvä aika käyttää pisteet bonusmatkaan. Pisteesi oikeuttavat esim. Helsinki-Tallinna risteilyyn jne. " Viimeksi tänään oli tullut. Erikoista että ne aina tyrkyttävät noita Tallinnan reissuja, varsinkaan kun en ole ikinä sinne risteillyt, itse reissaan vain Hki-Sto väliä.

        No joo, maailma muuttuu, niin myös kanta-asiakasjärjestelmät. Eihän silloin ihan alussa kun Siljan kanta-asiakasohjelma aloitettiin niin bonusmatkoja edes saanut Commodore-hytteihin. Asiakaspalaute tehosi ja nekin otettiin valikoimiin. En tiedä auttaako nykypäivänä valitus Club-etujen heikkenemisestä yhtään. Ainahan voi yrittää. Kaikki nuo eduthan on heikentyneet vuosien saatossa, ja esim. drinkkitarjoukset on käytännössä olemattomia, eikä nuo alennukset myymälöissäkään nykyään kovin kummoisia ole. Mutta kun kaikilla on tuo kortti niin ei kai sitä voi kovin erikoisia etuja tarjotakaan.

        Tuo club onehan ei ole lähtöisin silja linen kanta asiakas järjestelmästä, vaan tallinkin omasta johon siljan clubijutut sulautettiin, joten et voi verrata tuota club onea suoraan siljalla aikoinaan olleeseen järjestelmään.
        Miksi ei tallink silja siis markkinoisi sinullekin tuota pääreittiään matkavaihtoehdoksi, onhan se tallink siljalle edullisin vaihtoehto ...


    • Anonyymi

      Totta, edut ovat huonontuneet. Olen yrittänyt saada bonusmatkaa "päivä Tallinnassa" , tarjolla on ollut vain edestakainen laivamatka, eikä pääse maihin! Haluaisin olla päivä Tallinassa, mutta eläkelisenä ei ole varaa maksaa n 40 pelkästä matkasta, siksi on ollut pakko siirtyä toisen laivayhtion käyttäjäksi!

      • Anonyymi

        Niin. Sinullakin kesti vaivaiset kuusi vuotta tuon tajuamiseen.

        Europalla saa olla aamupäivän Tallinnassa, tulee yksi laivayökin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Sinullakin kesti vaivaiset kuusi vuotta tuon tajuamiseen.

        Europalla saa olla aamupäivän Tallinnassa, tulee yksi laivayökin.

        Sinäkin olisit voinut vastata tähän aloitukseen 6v sitten eikä näin hitaalla viiveellä. Et tajunnut aiemmin vai?


    • Anonyymi

      Edut ovat koko ajan heikentyneet, joten aihe on täysin ajankohtainen.

      Itsellämme on runsaasti pisteitä ja olemme yrittäneet saada commodore-hyttiä jo pitkään. Aina kiintiö loppu vaikka hyttejä jäljellä. Onnistuimme niin, että otimme ensimmäisen vapaan parin kuukauden päähän varaushetkestä ja suunnittelimme sitten työ- ja muut aikataulumme sen mukaan.

      Halusimme päästä mahdollisimman hyvin kerralla pisteistämme eroon, koska niitä alkoi vanhentua jo.

      Yksi havaitsemamme heikennys on ollut ms Europan Deluxe-hytit, joita ei nykyään oikein koskaan saa pisteillä ellei varaa todella ajoissa. Ennen sai äkkilähtönäkin.

    • Anonyymi

      Jos pisteet pääsevät vanhenemaan niin piccolo pullo Elyseetä jää haaveeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe