quadkopteri

harkinnassa vasta

Olis harkinnassa TEHDÄ tollanen ja siihen gopro, mutta en haluis maksaa 600€ siitä... Gopro menee toiseen budjettiin ja ohjain on mulla täällä kotona 6 kanavainen, eli myös vastaanotin on täällä. Frame ite pitäs väsää mahdollisuus tehdä puutyö luokassa. Moottorit ja muut höslät siihen n. 100-300€ jos menis vaikkapa :) ehdotelkaa jos tiiätte jtn.

13

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kk0917
      • RC-pilotti1

        Tämä menee kyllä nyt hiukan henkilö kohtaisuuksiin. Oletko sen koulukunnan edustaja, että jos jotakin ei voi valmiina ostaa niin sitä ei saa missään tapauksessa mennä tekemään itse jos vaikka osaisi?

        Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.


      • harkinnassa vasta
        RC-pilotti1 kirjoitti:

        Tämä menee kyllä nyt hiukan henkilö kohtaisuuksiin. Oletko sen koulukunnan edustaja, että jos jotakin ei voi valmiina ostaa niin sitä ei saa missään tapauksessa mennä tekemään itse jos vaikka osaisi?

        Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.

        En kyllä ymmärtäny, mutta en ole vaan olen oppilas. Eikö tätä harrastusta voi aloittaa, kun ei kerta osaa vielä edes lentää niin jollain lelulla?


      • RC-pilotti1
        harkinnassa vasta kirjoitti:

        En kyllä ymmärtäny, mutta en ole vaan olen oppilas. Eikö tätä harrastusta voi aloittaa, kun ei kerta osaa vielä edes lentää niin jollain lelulla?

        Juu ei pitänytkään ymmärtää kun ruodin tuon "kk0917" nimimerkin tekstiä. Hallitus järjesti ohjelmaa joten en ehtinyt kirjoittaa jatkovastausta.

        Pyöriväsiipisen vehkeen saa rakennettua suht pienellä budjetilla. Rakentamisessa joutuu vain miettimään toteutuksia, useaan kertaan. Keveys ja lujuus on johtava teemoja. Kannattaa koluta kopteritnet sivuja ettei kaikkea tarvitse opetella kantapään kautta. Kameraa ei kannata heti laittaa hyötykuormaksi ennenkuin lennättäminen olkaa käydä vähän vakaammaksi. Kunkun tarjonta ei ole huippulaatua, mutta sieltä löytyy kelvollista kamaa jolla saa rakennettua opettelu/testikopterin.Ohjauslaitteet siis jo löytyy. Niillä voi jonkun lentosimulaattorin kanssa treenata lennätystä. Lähinnä tarkoitan tikkujenkäyttöä liikkeiden saamista juurutettua valmiikksi "selkärankaan". Simulaattorin jälkeenkin kun lennätys ole aivan yksioikoista ja haastetta riittää.


      • harkinnassa vasta
        RC-pilotti1 kirjoitti:

        Juu ei pitänytkään ymmärtää kun ruodin tuon "kk0917" nimimerkin tekstiä. Hallitus järjesti ohjelmaa joten en ehtinyt kirjoittaa jatkovastausta.

        Pyöriväsiipisen vehkeen saa rakennettua suht pienellä budjetilla. Rakentamisessa joutuu vain miettimään toteutuksia, useaan kertaan. Keveys ja lujuus on johtava teemoja. Kannattaa koluta kopteritnet sivuja ettei kaikkea tarvitse opetella kantapään kautta. Kameraa ei kannata heti laittaa hyötykuormaksi ennenkuin lennättäminen olkaa käydä vähän vakaammaksi. Kunkun tarjonta ei ole huippulaatua, mutta sieltä löytyy kelvollista kamaa jolla saa rakennettua opettelu/testikopterin.Ohjauslaitteet siis jo löytyy. Niillä voi jonkun lentosimulaattorin kanssa treenata lennätystä. Lähinnä tarkoitan tikkujenkäyttöä liikkeiden saamista juurutettua valmiikksi "selkärankaan". Simulaattorin jälkeenkin kun lennätys ole aivan yksioikoista ja haastetta riittää.

        Sitten vielä kai yksi ongelma :/ Ohjaimeni ei kai sovi kuin lentokoneisiin? ja vastaanotin on niin iso, että ei näytä hyvältä... onko sillä eroa vai pitääkö hommata uus ohjain?


      • kk0917
        RC-pilotti1 kirjoitti:

        Tämä menee kyllä nyt hiukan henkilö kohtaisuuksiin. Oletko sen koulukunnan edustaja, että jos jotakin ei voi valmiina ostaa niin sitä ei saa missään tapauksessa mennä tekemään itse jos vaikka osaisi?

        Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.

        Sitä meinasin että jos ostaa valmiin paketin, ja kuinka moni alottelija osaa kasata itse hyvän koneen? siis en meinaa tämän keskustelun henkilöitä vaan yleisesti ottaen.. en minäkää alottanut Rc harrastusta kokoamalla ja säätämällä laitteita itse, vaan valmis paketti tuli ostettua ja sillä lenneltyä ennenkun siirty kunnon vempaimiin....


      • osaavapersaukineinss
        RC-pilotti1 kirjoitti:

        Tämä menee kyllä nyt hiukan henkilö kohtaisuuksiin. Oletko sen koulukunnan edustaja, että jos jotakin ei voi valmiina ostaa niin sitä ei saa missään tapauksessa mennä tekemään itse jos vaikka osaisi?

        Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.

        Sellainen kommentti vain täältä ihan sivullisena, että olen itse insinööri eikä minulla ole silti varaa ostaa noita vekottimia. (ja itse tekeminen on paljon mukavampaa ja se "juttu" jo sinänsä)


      • RC-pilotti1
        osaavapersaukineinss kirjoitti:

        Sellainen kommentti vain täältä ihan sivullisena, että olen itse insinööri eikä minulla ole silti varaa ostaa noita vekottimia. (ja itse tekeminen on paljon mukavampaa ja se "juttu" jo sinänsä)

        Ei mullakaan olisi varaa jos kaikki hankittais aina konetta kohti. Avainsana kohdallani on kierrätys. Vasta tällä vuosituhannella on käytössäni enemmän kuin seitsemän servoa. Useampi kuin yksivastaanotin. Aikoinaan kentällä vaihdettiin tarvittaessa servoja koneesta toiseen ja vastaanotin kun vaihdettiin toiseen koneeseen. Materiaali valinnoilla ja itse rakentamalla pääsi konettakohti ilman tekniikkaa 20-40€ kustannuksiin tämänpäivän rahassa arvioituna.


      • kopteris
        osaavapersaukineinss kirjoitti:

        Sellainen kommentti vain täältä ihan sivullisena, että olen itse insinööri eikä minulla ole silti varaa ostaa noita vekottimia. (ja itse tekeminen on paljon mukavampaa ja se "juttu" jo sinänsä)

        tiedätkö miksi insinöörit ei syö suolakurkkuja??No, kun pää ei mahdu purkkiin ja käsillä ei osaa tehdä mitään..


    • F450 omistaja

      Kannattaa hommata joku hyvä! Paras kohtuuhintainen on DJI F450. Noita ei paljon ole käytettynä liikenteessä. Tuolla pärjää todella pitkälle! On aivan mahtava!

      • Beerload

        Minä olen myös miettinyt tuommosen härvelin hankintaa. Vaatimuksena olisi, että voisi lennättää naapurille 500m päähän saunakaljan ja ehkä aamulla sitten cokiksen.

        Suoraa näköyhteyttä ei ole. Sais kerrankin lyötyä naapurin ällikällä. Että ne lentolasit pitäisi olla.

        Löytyykö valmiina tuommoisia virityksiä?


    • käytössä2

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe