quadkopteri

harkinnassa vasta

Olis harkinnassa TEHDÄ tollanen ja siihen gopro, mutta en haluis maksaa 600€ siitä... Gopro menee toiseen budjettiin ja ohjain on mulla täällä kotona 6 kanavainen, eli myös vastaanotin on täällä. Frame ite pitäs väsää mahdollisuus tehdä puutyö luokassa. Moottorit ja muut höslät siihen n. 100-300€ jos menis vaikkapa :) ehdotelkaa jos tiiätte jtn.

13

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kk0917
      • RC-pilotti1

        Tämä menee kyllä nyt hiukan henkilö kohtaisuuksiin. Oletko sen koulukunnan edustaja, että jos jotakin ei voi valmiina ostaa niin sitä ei saa missään tapauksessa mennä tekemään itse jos vaikka osaisi?

        Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.


      • harkinnassa vasta
        RC-pilotti1 kirjoitti:

        Tämä menee kyllä nyt hiukan henkilö kohtaisuuksiin. Oletko sen koulukunnan edustaja, että jos jotakin ei voi valmiina ostaa niin sitä ei saa missään tapauksessa mennä tekemään itse jos vaikka osaisi?

        Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.

        En kyllä ymmärtäny, mutta en ole vaan olen oppilas. Eikö tätä harrastusta voi aloittaa, kun ei kerta osaa vielä edes lentää niin jollain lelulla?


      • RC-pilotti1
        harkinnassa vasta kirjoitti:

        En kyllä ymmärtäny, mutta en ole vaan olen oppilas. Eikö tätä harrastusta voi aloittaa, kun ei kerta osaa vielä edes lentää niin jollain lelulla?

        Juu ei pitänytkään ymmärtää kun ruodin tuon "kk0917" nimimerkin tekstiä. Hallitus järjesti ohjelmaa joten en ehtinyt kirjoittaa jatkovastausta.

        Pyöriväsiipisen vehkeen saa rakennettua suht pienellä budjetilla. Rakentamisessa joutuu vain miettimään toteutuksia, useaan kertaan. Keveys ja lujuus on johtava teemoja. Kannattaa koluta kopteritnet sivuja ettei kaikkea tarvitse opetella kantapään kautta. Kameraa ei kannata heti laittaa hyötykuormaksi ennenkuin lennättäminen olkaa käydä vähän vakaammaksi. Kunkun tarjonta ei ole huippulaatua, mutta sieltä löytyy kelvollista kamaa jolla saa rakennettua opettelu/testikopterin.Ohjauslaitteet siis jo löytyy. Niillä voi jonkun lentosimulaattorin kanssa treenata lennätystä. Lähinnä tarkoitan tikkujenkäyttöä liikkeiden saamista juurutettua valmiikksi "selkärankaan". Simulaattorin jälkeenkin kun lennätys ole aivan yksioikoista ja haastetta riittää.


      • harkinnassa vasta
        RC-pilotti1 kirjoitti:

        Juu ei pitänytkään ymmärtää kun ruodin tuon "kk0917" nimimerkin tekstiä. Hallitus järjesti ohjelmaa joten en ehtinyt kirjoittaa jatkovastausta.

        Pyöriväsiipisen vehkeen saa rakennettua suht pienellä budjetilla. Rakentamisessa joutuu vain miettimään toteutuksia, useaan kertaan. Keveys ja lujuus on johtava teemoja. Kannattaa koluta kopteritnet sivuja ettei kaikkea tarvitse opetella kantapään kautta. Kameraa ei kannata heti laittaa hyötykuormaksi ennenkuin lennättäminen olkaa käydä vähän vakaammaksi. Kunkun tarjonta ei ole huippulaatua, mutta sieltä löytyy kelvollista kamaa jolla saa rakennettua opettelu/testikopterin.Ohjauslaitteet siis jo löytyy. Niillä voi jonkun lentosimulaattorin kanssa treenata lennätystä. Lähinnä tarkoitan tikkujenkäyttöä liikkeiden saamista juurutettua valmiikksi "selkärankaan". Simulaattorin jälkeenkin kun lennätys ole aivan yksioikoista ja haastetta riittää.

        Sitten vielä kai yksi ongelma :/ Ohjaimeni ei kai sovi kuin lentokoneisiin? ja vastaanotin on niin iso, että ei näytä hyvältä... onko sillä eroa vai pitääkö hommata uus ohjain?


      • kk0917
        RC-pilotti1 kirjoitti:

        Tämä menee kyllä nyt hiukan henkilö kohtaisuuksiin. Oletko sen koulukunnan edustaja, että jos jotakin ei voi valmiina ostaa niin sitä ei saa missään tapauksessa mennä tekemään itse jos vaikka osaisi?

        Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.

        Sitä meinasin että jos ostaa valmiin paketin, ja kuinka moni alottelija osaa kasata itse hyvän koneen? siis en meinaa tämän keskustelun henkilöitä vaan yleisesti ottaen.. en minäkää alottanut Rc harrastusta kokoamalla ja säätämällä laitteita itse, vaan valmis paketti tuli ostettua ja sillä lenneltyä ennenkun siirty kunnon vempaimiin....


      • osaavapersaukineinss
        RC-pilotti1 kirjoitti:

        Tämä menee kyllä nyt hiukan henkilö kohtaisuuksiin. Oletko sen koulukunnan edustaja, että jos jotakin ei voi valmiina ostaa niin sitä ei saa missään tapauksessa mennä tekemään itse jos vaikka osaisi?

        Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.

        Sellainen kommentti vain täältä ihan sivullisena, että olen itse insinööri eikä minulla ole silti varaa ostaa noita vekottimia. (ja itse tekeminen on paljon mukavampaa ja se "juttu" jo sinänsä)


      • RC-pilotti1
        osaavapersaukineinss kirjoitti:

        Sellainen kommentti vain täältä ihan sivullisena, että olen itse insinööri eikä minulla ole silti varaa ostaa noita vekottimia. (ja itse tekeminen on paljon mukavampaa ja se "juttu" jo sinänsä)

        Ei mullakaan olisi varaa jos kaikki hankittais aina konetta kohti. Avainsana kohdallani on kierrätys. Vasta tällä vuosituhannella on käytössäni enemmän kuin seitsemän servoa. Useampi kuin yksivastaanotin. Aikoinaan kentällä vaihdettiin tarvittaessa servoja koneesta toiseen ja vastaanotin kun vaihdettiin toiseen koneeseen. Materiaali valinnoilla ja itse rakentamalla pääsi konettakohti ilman tekniikkaa 20-40€ kustannuksiin tämänpäivän rahassa arvioituna.


      • kopteris
        osaavapersaukineinss kirjoitti:

        Sellainen kommentti vain täältä ihan sivullisena, että olen itse insinööri eikä minulla ole silti varaa ostaa noita vekottimia. (ja itse tekeminen on paljon mukavampaa ja se "juttu" jo sinänsä)

        tiedätkö miksi insinöörit ei syö suolakurkkuja??No, kun pää ei mahdu purkkiin ja käsillä ei osaa tehdä mitään..


    • F450 omistaja

      Kannattaa hommata joku hyvä! Paras kohtuuhintainen on DJI F450. Noita ei paljon ole käytettynä liikenteessä. Tuolla pärjää todella pitkälle! On aivan mahtava!

      • Beerload

        Minä olen myös miettinyt tuommosen härvelin hankintaa. Vaatimuksena olisi, että voisi lennättää naapurille 500m päähän saunakaljan ja ehkä aamulla sitten cokiksen.

        Suoraa näköyhteyttä ei ole. Sais kerrankin lyötyä naapurin ällikällä. Että ne lentolasit pitäisi olla.

        Löytyykö valmiina tuommoisia virityksiä?


    • käytössä2

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1346
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      829
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      783
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      764
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe