Olis harkinnassa TEHDÄ tollanen ja siihen gopro, mutta en haluis maksaa 600€ siitä... Gopro menee toiseen budjettiin ja ohjain on mulla täällä kotona 6 kanavainen, eli myös vastaanotin on täällä. Frame ite pitäs väsää mahdollisuus tehdä puutyö luokassa. Moottorit ja muut höslät siihen n. 100-300€ jos menis vaikkapa :) ehdotelkaa jos tiiätte jtn.
quadkopteri
13
535
Vastaukset
- kk0917
Tämä harrastus ei ole persaukisten hommaa, jos ei ole varaa laittaa tuon enempää niin unohda koko homma, laatu osat maksaa ja ne kyllä on hintansa väärti.. http://www.verticalhobby.com/kauppa/mx-400-ch-telemetry-24ghz-rtf-deluxe-p-2912
TAI
http://www.verticalhobby.com/kauppa/mx-400-ch-telemetry-24ghz-rtf-p-2755.html- RC-pilotti1
Tämä menee kyllä nyt hiukan henkilö kohtaisuuksiin. Oletko sen koulukunnan edustaja, että jos jotakin ei voi valmiina ostaa niin sitä ei saa missään tapauksessa mennä tekemään itse jos vaikka osaisi?
Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja. - harkinnassa vasta
RC-pilotti1 kirjoitti:
Tämä menee kyllä nyt hiukan henkilö kohtaisuuksiin. Oletko sen koulukunnan edustaja, että jos jotakin ei voi valmiina ostaa niin sitä ei saa missään tapauksessa mennä tekemään itse jos vaikka osaisi?
Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.En kyllä ymmärtäny, mutta en ole vaan olen oppilas. Eikö tätä harrastusta voi aloittaa, kun ei kerta osaa vielä edes lentää niin jollain lelulla?
- RC-pilotti1
harkinnassa vasta kirjoitti:
En kyllä ymmärtäny, mutta en ole vaan olen oppilas. Eikö tätä harrastusta voi aloittaa, kun ei kerta osaa vielä edes lentää niin jollain lelulla?
Juu ei pitänytkään ymmärtää kun ruodin tuon "kk0917" nimimerkin tekstiä. Hallitus järjesti ohjelmaa joten en ehtinyt kirjoittaa jatkovastausta.
Pyöriväsiipisen vehkeen saa rakennettua suht pienellä budjetilla. Rakentamisessa joutuu vain miettimään toteutuksia, useaan kertaan. Keveys ja lujuus on johtava teemoja. Kannattaa koluta kopteritnet sivuja ettei kaikkea tarvitse opetella kantapään kautta. Kameraa ei kannata heti laittaa hyötykuormaksi ennenkuin lennättäminen olkaa käydä vähän vakaammaksi. Kunkun tarjonta ei ole huippulaatua, mutta sieltä löytyy kelvollista kamaa jolla saa rakennettua opettelu/testikopterin.Ohjauslaitteet siis jo löytyy. Niillä voi jonkun lentosimulaattorin kanssa treenata lennätystä. Lähinnä tarkoitan tikkujenkäyttöä liikkeiden saamista juurutettua valmiikksi "selkärankaan". Simulaattorin jälkeenkin kun lennätys ole aivan yksioikoista ja haastetta riittää. - harkinnassa vasta
RC-pilotti1 kirjoitti:
Juu ei pitänytkään ymmärtää kun ruodin tuon "kk0917" nimimerkin tekstiä. Hallitus järjesti ohjelmaa joten en ehtinyt kirjoittaa jatkovastausta.
Pyöriväsiipisen vehkeen saa rakennettua suht pienellä budjetilla. Rakentamisessa joutuu vain miettimään toteutuksia, useaan kertaan. Keveys ja lujuus on johtava teemoja. Kannattaa koluta kopteritnet sivuja ettei kaikkea tarvitse opetella kantapään kautta. Kameraa ei kannata heti laittaa hyötykuormaksi ennenkuin lennättäminen olkaa käydä vähän vakaammaksi. Kunkun tarjonta ei ole huippulaatua, mutta sieltä löytyy kelvollista kamaa jolla saa rakennettua opettelu/testikopterin.Ohjauslaitteet siis jo löytyy. Niillä voi jonkun lentosimulaattorin kanssa treenata lennätystä. Lähinnä tarkoitan tikkujenkäyttöä liikkeiden saamista juurutettua valmiikksi "selkärankaan". Simulaattorin jälkeenkin kun lennätys ole aivan yksioikoista ja haastetta riittää.Sitten vielä kai yksi ongelma :/ Ohjaimeni ei kai sovi kuin lentokoneisiin? ja vastaanotin on niin iso, että ei näytä hyvältä... onko sillä eroa vai pitääkö hommata uus ohjain?
- kk0917
RC-pilotti1 kirjoitti:
Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.Sitä meinasin että jos ostaa valmiin paketin, ja kuinka moni alottelija osaa kasata itse hyvän koneen? siis en meinaa tämän keskustelun henkilöitä vaan yleisesti ottaen.. en minäkää alottanut Rc harrastusta kokoamalla ja säätämällä laitteita itse, vaan valmis paketti tuli ostettua ja sillä lenneltyä ennenkun siirty kunnon vempaimiin....
- osaavapersaukineinss
RC-pilotti1 kirjoitti:
Isi ei maksa kaikilla ja osaavilla ihmisillä ei välttämättä ole insinöörin tuloja.Sellainen kommentti vain täältä ihan sivullisena, että olen itse insinööri eikä minulla ole silti varaa ostaa noita vekottimia. (ja itse tekeminen on paljon mukavampaa ja se "juttu" jo sinänsä)
- RC-pilotti1
osaavapersaukineinss kirjoitti:
Sellainen kommentti vain täältä ihan sivullisena, että olen itse insinööri eikä minulla ole silti varaa ostaa noita vekottimia. (ja itse tekeminen on paljon mukavampaa ja se "juttu" jo sinänsä)
Ei mullakaan olisi varaa jos kaikki hankittais aina konetta kohti. Avainsana kohdallani on kierrätys. Vasta tällä vuosituhannella on käytössäni enemmän kuin seitsemän servoa. Useampi kuin yksivastaanotin. Aikoinaan kentällä vaihdettiin tarvittaessa servoja koneesta toiseen ja vastaanotin kun vaihdettiin toiseen koneeseen. Materiaali valinnoilla ja itse rakentamalla pääsi konettakohti ilman tekniikkaa 20-40€ kustannuksiin tämänpäivän rahassa arvioituna.
- kopteris
osaavapersaukineinss kirjoitti:
Sellainen kommentti vain täältä ihan sivullisena, että olen itse insinööri eikä minulla ole silti varaa ostaa noita vekottimia. (ja itse tekeminen on paljon mukavampaa ja se "juttu" jo sinänsä)
tiedätkö miksi insinöörit ei syö suolakurkkuja??No, kun pää ei mahdu purkkiin ja käsillä ei osaa tehdä mitään..
- F450 omistaja
Kannattaa hommata joku hyvä! Paras kohtuuhintainen on DJI F450. Noita ei paljon ole käytettynä liikenteessä. Tuolla pärjää todella pitkälle! On aivan mahtava!
- Beerload
Minä olen myös miettinyt tuommosen härvelin hankintaa. Vaatimuksena olisi, että voisi lennättää naapurille 500m päähän saunakaljan ja ehkä aamulla sitten cokiksen.
Suoraa näköyhteyttä ei ole. Sais kerrankin lyötyä naapurin ällikällä. Että ne lentolasit pitäisi olla.
Löytyykö valmiina tuommoisia virityksiä?
- käytössä2
Täss edullisesti, ja aika hyvä, kameralla. Mukana myös ohjain.
http://www.dealextreme.com/p/quadcopter-camera-221673?r=34774240
Eivät veloita postikuluja, Tullille alv:tä 22% jonka voi maksaa netissä, kun/jos postiin tulee ilmoitus.
http://www.youtube.com/watch?v=7qlBRCtuEV8
http://www.youtube.com/watch?v=Wo2C6jkuAEY
http://www.youtube.com/watch?v=4tLTC1mqPL4
Ihan hupaa videoo sillä tulee. kuudenkympin laitteella.- mattivaani
Onko kellään kokemusta tuossa jutussa olevasta jenkki mallsita:
http://www.hullunhalvat.com/2013/12/stacksocial.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082