Moro!
Olen lähdössä elo-syyskuun vaihteessa 1viikoksi Karpathoksen saarelle Kreikkaan!Hotelli on Pavilion.
Onko kellään kokemuksia Karpathoksesta,neuvoja,vinkkejä......kaikki otetaan kiitollisuudella vastaan.Olen kuullut kohteesta vain kehuja ja Hotel pavilion on kuulemma loistava mm. siksi että siellä on oma vesijärjestelmä,eli kuumaa/kylmää vettä tulee aina ja normaalilla paineella.
Mutta kommentteja,vinkkejä tulemaan!
Kiitos!
KARPATHOS
5
2200
Vastaukset
- Zombie
Olin Karpathoksella viime kesänä. Ja nimenomaan Pavilionissa. Ihan ok hotelli, mutta ei siellä kyllä mitään ihmeellistä omaa vesijärjestelmää ollut. Silloin kun ei ollut sähkökatkoa, vesijutut oli ok, mutta sähköjen ollessa poikki omistaja kertoi, että vettä tulee, mikäli vuorilla olevat pumput sattuvat olemaan katkoksen ulkopuolella, muuten ei.
Saari on pieni ja rauhallinen. Mitä itse kukin lomalta haluaa, ratkaisee sen mitä tekee ja miltä tuntuu. Itselleni paikka oli turhan pieni. Olympoksen kylässä varmaan ainakin kannattaa käydä jollain opilla, se on näkemisen arvoinen paikka.- kasto
katso netistä http://www.kreikka.net/linkit/kohteet.html , löytyy paljo tietoa jopa tuosta hotellistakin.
- menee
Karpathoksella olen ollut pääkaupungin (siis Pigadian) laidalla olevassa hotellissa. Siellä ainakin vesijohtovesi oli juomakelvotonta suolapitoisuuden takia; ainoa paikka Kreikassa missä olen joutunut ostamaan pullotettua vettä käyttövedeksi - Ateenassakin kraanasta tulee aivan kelvollista juotavaa vettä.
Karpathos on Kreikan saarista varsin etelässä, joten lämmintä riittää. Rannat ei ihan yhtä hyviä ja hiekkaisia kuin Kreetalla, mutta kyllä löytyy hyviä rantoja vaikka mopolla ajaen saaren länsilaidalle. Puustoa on vähän, saari on siis aika karu ja tuulinen. Argeologiset nähtävyydet myös poikkeuksellisen vähissä. Alhaalla pääkaupungin satamassa hyviä ravintoloita varsinkin vähän peremmällä - kannattaa katsoa kreikkalaisten valloittama paikka niin ei voi erehtyä! Ihan sympaattinen saari tuo Karpathos mutta ei ihan herätä tunnetta, että "tänne on päästävä ensi vuonnakin"!- tietoa
Edellinen kertoi että Karpathoksen rannat ovat huonoja...? Missäköhän on pulikoinut? Karpathoksen yksi ranta on valittu koko välimeren kauneimmaksi ja parhaaksi rannaksi! Olisiko ollut joku apella tms? Samanlaisia (vielä rauhallisempia) rantoja löytää kun vuokraa auton ja ajaa päätietä pohjoiseen.
Älä vuokraa skootteria, koska se hyytyy Karpathoksen huippujyrkkiin mäkiin.
Olympoksesta saa vuokrattua huoneita, suosittelen lämpimästi sellaisessa yöpymistä niin saa olla kauniissa kylässä myös illalla ja rauhassa (päivisin lauttalasteittain turisteja saapuu parin tunnin vierailuille Olympokseen ja metelöi).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3296257Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483716Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1512898"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272200Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 731306
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831112Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145993Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10968Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11924