on torpparin hommaa! Taitaa olla yrittäjäryhmästä eniten kusettu porukka?
Tiukka lainsäädäntö, kalliit kulut, kallis kalusto.......
Olen tossa vuosia seuraillu näitä Kiitolijan, Kaukokiidon ym soppari autoilijoita osalla kymmeniä autoja tulokset vuosia miinuksella!
Tuntuu että autohommiin mennään hinnalla millä hyvänsä MIKS?
Eikö ole kanttia hinnoitella, lopettaa ennenkuin vouti lopettaa autoilun.
Yrittänä (en autoilia) ei voi kun ihmetellä! Pitäiskö välillä lakkoilla muidenkin kuin palkollisten?
Ammattiautoilu
46
729
Vastaukset
- wrlfbljr
no kohta se tilaajavastuu laajenee niin kuljetussopparia ei saa edes tehdä jos liikennöitsijällä ei ole kaikki velvoitteet kunnossa mukaan lukien palkanmaksu. siinä on sitten tilaajakin kusessa jos paljastuu väärinkäytöksiä eikä ole lakia noudatettu selvityksien osalta.
- Teiden torpparit
"no kohta se tilaajavastuu laajenee niin kuljetussopparia ei saa edes tehdä jos liikennöitsijällä ei ole kaikki velvoitteet kunnossa "
Eli Suomeks lisää velvotteita eli kuluja!!! - wrlfbljr
Teiden torpparit kirjoitti:
"no kohta se tilaajavastuu laajenee niin kuljetussopparia ei saa edes tehdä jos liikennöitsijällä ei ole kaikki velvoitteet kunnossa "
Eli Suomeks lisää velvotteita eli kuluja!!!no tuleehan siinä kuluja liikennöitsijälle jos siellä ei ole asiat kunnossa. johan nyky lainsäädäntö määrittelee esim. tessin vähimmäispalkaksi, mutta käytännössä totuus on toinen. jatkossa jos homma toimii niin epärehellisille yrittäjille ei ole töitä enää ja sehän on vain hyvä asia. ovat sitten kaikki asiansa hoitavat kuljetusliikkeet samalla viivalla.
uskoisin myös torppareiden käytön vähenevän kun eivät nekään voisi ajaa enää ilmatteeksi ainakaan jos on palkollisia kuskeja. jos yrittäjät itse omaa hölmöyttään vielä näin ajaisivat niin omapahan on asiansa. pääasia että se kuskien kusettaminen loppuisi. mutta vaikka ulkopuolisia kuskeja ei olisikaan niin näissä yrittäjien omissakin autoiluissa pitäisi kuitenkin olla kaikki muutkin asiat(kuten verot ym.) kunnossa, mikä mielestäni ei ole mikään huono asia.
- Kalervon kaveri
Niin on! Ne "pikkuisännät" on tosi tyhmiä..niillä on tolkuttoman rumat eukotkin!
Äijät on ilmaatteeks tehny kymmeniä vuosia hommia ja nytkin ajavat ilmaatteeks kymmenillä autoillaan..! Tai oikeestaan rengit ajaa niitten romuja, jotka on hengenvaarallisessa kunnossa..mitenkähän ne menee ees katsastuksesta läpi..?
Mut meillä rengeillä on asiat kunnos..me saahaan päivittäin "vähän" rikkoo niitten velkavehkeitä ja tuprutella reippaasti sauhua..!
Kaverini Kalia-Hessu sai menemään 55 litraa sadalle runkolinjalla..hahah!
Silta-Hessu täräytti nelimetrisen kolmen ja kasin siltaan...hahahah!
Se persaukinen isännänkuvatus melkein alko itkee..alahuuli väpätti kivasti!
Paskas meni vetäjä ja puolet kärrystä.Se poras sitä että että kun se siltaki tippu ja muutama kävelijä mukana. On ne heikkoja, ne teräksiset kävelysillat!
Mun paras kaveri oli niin kovassa kännissä kaks viikkoo vako soppelisti esillä ja pisti saikuks kaikki...kyl se perseaukinen mulkero oli näkemisen arvonen.! Siis se isännänkuvatus!
Joka jätkä hajottaa kampetta ainakin viiden tonnin eestä vuodessa..ihan kiva potti..:) Me ollaa kuskien naurettu sisäänpäin aina ku nähään se tyhmä isäntä!
Onse tyhmä!
Kyl se maksaa saikut niinko kuuluuki ja tirektiivikoulutukset. Hommas mulle ADR-kortinki ja digidigin..no mä vedin kyljelleen sen velkaretelin ihan piruuttaan..##tutti et se kaivo jostain fyrkat niihin koulutuksiinkin..
Mä oon silpunnu sen vehkeitä jo monta vuotta..se vaan jaksaa ottaa lisää velkaa ja ajaa ilmaseks ja pyörittää velkapuljuaan..TOIVOTONTA..!- saksanseisojavoimaa
sitkiä sissi tämä sinun isäntä,ku viittii teitä täystuhoja elättää.Kengän kuva perseeseen ja soro noo ,näin toimittais meillä päin.
Oisko ne tuhot tullut kuiteskin ammattitaidon puutteesta eikä piruilusta ,kun miehet ei kehtaa myöntää uusavuttomuuttaan,niin keksitään kaiken maailman selitykset.
Edellinen kertomuksesi on kyllä valitettavasti tätä päivää kuljetusalalla,eli Täystuhot,Pellehermannit ja Turhapurot siinäpä teidän ammatti nimikkeet. - vitun kommarit
surullisinta tuossa edellisessä provossa on että se on paljolti totta,kuvastaa valtaosan kuskeista ajatusmaailmaa,onneksi pääsin omista eroon ajoissa.
- Saksanseisottaja
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
sitkiä sissi tämä sinun isäntä,ku viittii teitä täystuhoja elättää.Kengän kuva perseeseen ja soro noo ,näin toimittais meillä päin.
Oisko ne tuhot tullut kuiteskin ammattitaidon puutteesta eikä piruilusta ,kun miehet ei kehtaa myöntää uusavuttomuuttaan,niin keksitään kaiken maailman selitykset.
Edellinen kertomuksesi on kyllä valitettavasti tätä päivää kuljetusalalla,eli Täystuhot,Pellehermannit ja Turhapurot siinäpä teidän ammatti nimikkeet.Mitähän titteliä sinä käytät ,kun meistä kuljettajista tälläistä kirjoitat ? Ihan samoja nimikkeitä kuin , sun kuvitteellinenen veljesi Kapitaalirunkkari.
- eeksyritys
Tiedäkkö mitä kertomuksessas oli mukavaa?? Se on kaikkien ihmisten loppujen lopuks paras vaihtoehto; jos toinen vaihtoehto on avioero,lapsien menetys,loppuelämä velkasaneerauksessa,luottotiedot eläkeikään asti menetettynä,golf kentät käymättä, lasten nuoruus seuraamatta. kroppa lopullisesti fyysisesti/henkisesti menetetty! (ilman sairaslomamahdollisuutta)
Kertomuksessasi oli mukavaa että olit huomannut kuinka idioottimaista on alkaa "kuljettajasta" kuljetusliikeyrittäjäksi ja saada vielä kaupanpäälle entisten kuskikavereiden halveksunta/arvostelut päälle. - Kapiriistäjä on luuseri!
Saksanseisottaja kirjoitti:
Mitähän titteliä sinä käytät ,kun meistä kuljettajista tälläistä kirjoitat ? Ihan samoja nimikkeitä kuin , sun kuvitteellinenen veljesi Kapitaalirunkkari.
Kapitalistiriistäjä,saksanseisovavoimaa,kuljetuspatruuna sekä Kalle kapitaali on yksi ja sama kirjoittaja. Tosin jotkut "lainaavat" kyllä ansiokkaasti kyseisiä nimimerkkejä. No sehän on sallittua jos joku ei ymmärrä rekisteröidä omaa nimimerkkiään.
- temppu2
Paras tähän mennessä! nauratti niin hitosti HAHAHAHHHAHAA
- elämä opettaa
Ihmettelen vaan sitä että miksi kuljetusyrittäjä ei maksa itselleen mitään työttömyysturvaa ? Eräs tuttavani luuli että saa ajella eläkeikään asti autoaan mutta kilpailutus vei työt. Enää eivät työt säily isältä pojalle.
Ei mitään työttömyysturvaa siis. Eikä saa Kelaltakaan mitään jollei laita firmaansa konkurssiin. Mietin kyllä mitä järkeä on pitää firmaa väkisin pystyssä vaikka vuoteen ei ole töitä sen kautta tehnyt. Nyt ei tule mistään korvauksia eikä palkkaakaan. Eikö sentään aina yrittäjänä kannata itselleen jotain työttömyysturvaa maksaa. Tässä tapauksessa varmaan tyhmä tyyppi ? - Torppari2
Tuo Torppari käsite on ollut aikoinaan autoilussa sama kun yrittäjä kuljettaja eli ajat itse autoasi.Jos ajaa itse eikä pidä kuljettajaa,niin homma on edelleen kannattavaa kuten aina.Ei koskaan ole ollut edes järkeä palkata kuljettajaa jos autoja on vain yksi.Itse voin sanoa 2 auton yrittäjänä,että ei ole valittamista kun ajan itse toista ja toista ajaa vain yksi kuljettaja.
Nykyään kuljettaja maksaa yritykselle n 70 000euroa vuodessa,niin järkikin sanoo,että pienissä yrityksissä on pakko ajaa itse yhtä autoa,jos meinaa,että kannattaa.Enkä itse ole edes harkinnut koskaan,että en ajaisi itse.
Se on tiedostettava,että jos on aikomusta autoilla,niin silloin on myöskin tehtävä töitä eikä miettiä lomia tai vapaa päiviä se on ammatinvalinta kysymys.Itse pidän sunnuntait vapaata ja viikon kesällä ja viikon talvella.Se on sen vanhan sepän tavoin,että silloin taotaan kun rauta on kuumaa.
Kyllä jokainen torppari ilmeisesti jotakin saa kun nuo rahoitusyhtiöt näyttää tienaavan aika hyvin.Joskus kuitenkin kannattaa ajella silla maksetulla autolla vielä jokunen vuosi kun kuitenkin kytkinremontti on halvempi kuin uusi velkainen auto.Tosin vanha sanonta autoilussa onkin,että yrittäjän vapaus onkin pankin.- vai mitenkä?
vai että kuljettaja maksaa yritykselle n 70 000€ vuodessa? eiköhän se ole kuitenkin sillein päin että yritys maksaa kuljettajalle palkkana osan tuosta ja lopun yritys maksaa muina kuluina muualle, vai mitä?
vaikka kuljetusalalla onkin noita elämäntapa kuskeja jotka ajavat puoli ilmaiseksi vaan siitä ajamisen ilosta, niin tuskin ne kuitenkaan firmalle päin alkavat maksaa että pääsevät töihin. ei kai nämä kuitenkaan mitään formulatalleja ole jossa nimettömän kuskin pitää ostaa tallipaikkansa rahalla jotta pääsee ajaan? - ivecolla
vai mitenkä? kirjoitti:
vai että kuljettaja maksaa yritykselle n 70 000€ vuodessa? eiköhän se ole kuitenkin sillein päin että yritys maksaa kuljettajalle palkkana osan tuosta ja lopun yritys maksaa muina kuluina muualle, vai mitä?
vaikka kuljetusalalla onkin noita elämäntapa kuskeja jotka ajavat puoli ilmaiseksi vaan siitä ajamisen ilosta, niin tuskin ne kuitenkaan firmalle päin alkavat maksaa että pääsevät töihin. ei kai nämä kuitenkaan mitään formulatalleja ole jossa nimettömän kuskin pitää ostaa tallipaikkansa rahalla jotta pääsee ajaan?NIII, mutta 70tonnia se maksaa, Suurin osa kuljettajista tuo yritykseen 100000e liikevaihtoa, miettikää sitä.
- zooorbas
Mulle riitti noi liksat.
Suoritin just ajoneuvonosturitukinnon ja maanantaina alkaa hommat paremmalla palkalla. - Huonorahtari
Valittajat valittaa,se on niiden elämäntapa.Hyvin tulen kaikkien kanssa toimeen
ja näkyy tyo työnantajakin pärjäävän ja joskun pitää lomaakin.
En ainakaan tähän päivään mennessä ole autoa kaatanut,enkä perään ajanut.Terminaalissa on joku vahinko tullut,sitä ei tarvitse koko loppuelämää
muistella.
Miks pitää tehdä asioista niin vaikeita?Minulla ei ole ollut Poliisin kanssa
ongelmia.Kerran sain ajoaikarikkomus sakot.Omaa syytähän se oli.
Jos nämä hommat on niin kamalia niin täysillä silloin kohti uusia kommelluksia!
Aina ne työt on parhaita mitä ei itse tehdä!Mistä johtuu että ne tekee aina joku muu??
Samaa luokkaa on palkat nosturikuskilla ja raksalla ja metallissa.
Lukekaa alan työehtosopimuskirjoja,älkää eläkö baaripuheiden maailmassa!
Onnea ja menestystä meille kaikille! - Torppari2
Jaa yksi kuljettaja tuo vain 100 000euron liikevaihdon yritykselle.Eli tuottaa tappiota tuon mukaan joka vuosi.Ei ole ihme jos valitetaan,että autoilu ei kannata kun kuljettajan palkan lisäksi ei saa maksettua edes polttoaineita.Tuo 100 000euroa on pakettiauton liikevaihtona hyvä mikäli omistaja kuljettaja ajelee itse,mutta raskaalle se on sellainen liikevaihto,ettei kannata edes harkita.Paitsi tietysti soraautolle kohtuullinen kesäajalta.Olen kyllä kuullut,että jotkut ajelee jopa 1euroa/km eli 20vuotta vanhalla taksalla,mutta en ole uskonut,mutta ilmeisesti,niin pöhköjä taksanpolkijoita on edelleen.Vuonna 2000 puolikkaan taksa oli jo lähes 7mk/km ja siitä ajasta on jo jonkin verran kulunut aikaa.Ilmeisesti vaikka olenkin vaan torppari,niin minulla on hyvät taksat tai hyvä kuljettaja kun ajelee kohtuullisia liikevaihtoja tuohon toiseen maataisteluvaunuun ja pystyn maksamaan hänelle palkkaakin TES 5%.Tämä 5% korotus on ammattitaidosta.Ainakin tämä järjestely tuo 2 miehelle leivän ja kun kuljettaja pitää lomia,niin autoa ei aja kukaan sillä välin ja hyvin on toiminut tämä järjestely,niin tässäkin lamassa kuin 90luvun alunkin lamassa.No kaikki ei tykkää tästäkään nimittäin pankki ei tykkää,mutta verottaja tykkää.Pankki sanoi jo vuosia sitten,että säästöasiakas on huono asiakas kun pankki elää kuulemma lainarahan koroilla.
- ivecollla
Väärää tietoa jakelet, pankki tarvii myös säästöasiakkaita.
Jostain ne tarvii ne rahat jotka lainataan eteenpäin, vai luulitko, että sitä rahaa vain on.
Mikä se kohtuulinen liikevaihto on?
Aina Baari-illan jälkeen minustakin tuntuu velat saatavilta.
Hävitä se toinen auto ja aja yksin, huomaat yllätys yllätys pärjäät paremmin. - Toivotonya!!
ivecollla kirjoitti:
Väärää tietoa jakelet, pankki tarvii myös säästöasiakkaita.
Jostain ne tarvii ne rahat jotka lainataan eteenpäin, vai luulitko, että sitä rahaa vain on.
Mikä se kohtuulinen liikevaihto on?
Aina Baari-illan jälkeen minustakin tuntuu velat saatavilta.
Hävitä se toinen auto ja aja yksin, huomaat yllätys yllätys pärjäät paremmin.Juu eihän isossa autossa ole kuin isot kulut! parhaiten autoilussa näkyy pärjäävän pakettiautollla omistaja yrittäjä ei mitään vakiajoo nälkä soppareilla vaan pikakeikkaa yrityksille, tosin pienellä paikkakunnalla ei näillä elä ja palvelun on pelattava.
Katsokaa tuolta isäntien "huippu" tulokset http://www.finder.fi/
Karu arki paljastuu! - ivecolla
Jepp.. Suuri osa kuorkeista menee 60e/h tai jopa alle tuon.
168h/kk 10800e.
Vuosiloma 30vrk, pekkaset, 18vrk 10-30vrk saikkua, josta isäntä maksaa 10vrk.n oma vastuun/ sairaus.
Siitä voi jokainen laskea kuljettajan tuoton.
Ps. vuosilomakorvaus kta, kertaa 1.5.
- sisua22
Torppari2 tainnut selvitä ja laskea omat kulut/liikevaihdon, kun ei ole pariin päivään kommenteerannut.
Vai olisko tienaamassa kuljettajan arkipyhäkorvauksia, niin ei jouda tänne väittelemään. - järkiÄLÄjätä
Kyllä ihmetellä täytyy sellaisen ns. kuljetusyrittäjän järjenjuoksua joka ei oli maksanut itselleen mitään työttömyysturvaa ja siten kun TYÖT totaalisesti loppuvat ei saa mistään latin latia= rahaa, korvausta. Miksi ihmeessä joku voi olla niin tietämätön tänä päivänä? Ja sitten kun ei vielä laita firmaansa konkkaan, niin ei saa mistään mitään. Millä ihmeellä kuvittelee elävänsä jatkossakaan ? Jos pitkään on työttömänä on aina hankalampi työllistyä enää. Tuntuu todella tyhmän ihmisen ajatusmallilta että kuvittelee tänä päivänä kun on kilpailutukset ja muut, että saa ajella eläkeikään asti. Ne työt voi loppua hetkenä minä hyvänsä.
- tukkirekka
Mitä hemmettiä teet jollain 100e päiväkorvauksella, jos esim. 100000-200000e velkaa, ym.
Tuosta satkusta 40 pojoo verottajalle, mitä sillä maksetaan.
Yrittäjä vain joutuu etsimään töitä muualta ja oravan pyörä on valmis. - Oy, Ay, Ky, T:mi...
tukkirekka kirjoitti:
Mitä hemmettiä teet jollain 100e päiväkorvauksella, jos esim. 100000-200000e velkaa, ym.
Tuosta satkusta 40 pojoo verottajalle, mitä sillä maksetaan.
Yrittäjä vain joutuu etsimään töitä muualta ja oravan pyörä on valmis.Tutustupa eri yritysmuotoihin niin voit huomata että läheskään kaikissa et ole henkilökohtaisella omaisuudellassi tai maksuvelvollisuudellasi pakoitettu maksamaan firman velkoja.
- tukkirekka
Oy, Ay, Ky, T:mi... kirjoitti:
Tutustupa eri yritysmuotoihin niin voit huomata että läheskään kaikissa et ole henkilökohtaisella omaisuudellassi tai maksuvelvollisuudellasi pakoitettu maksamaan firman velkoja.
Niin, jos kehtaa viedä konklaaviin osakeyhtiön ja aloittaa saman tien uudella nimellä, sitähän sä tarkoitit.
Kaikki ei vaan halua tehdä niin, vaan maksaa itse omat sotkunsa. - Kuolisinpa sorvin ääreen
tukkirekka kirjoitti:
Niin, jos kehtaa viedä konklaaviin osakeyhtiön ja aloittaa saman tien uudella nimellä, sitähän sä tarkoitit.
Kaikki ei vaan halua tehdä niin, vaan maksaa itse omat sotkunsa.Tuolla ajatustavalla on muuten aivan turhaa lähteä yritysmaailmaan. Marttyyriasenteella olet velkavankeudessa ennenkuin huomaatkaan. Sinä olet varmaan niitä duunareita jotka lähes kuolemansairaanakin menee töihin kun ei voi olla töistä pois kun ei tiedä mitä muut ajattelee ja eihän firma voi ilman sinua pyöriä sillä olethan korvaamaton! Otat vastuun työnantajasi firmasta kaikin mahdollisin keinoin ja ilman korvausta tietenkin. Jos oma firmasi kaatuisi vaikka kuinka olisit yrittänyt ja rehkinyt niin vikahan olisi kuitenkin tietenkin sinun ja marttyyrina ottaisit siitä taloudellisen vastuun etkä suinkaan olisi turvannut elämääsi konkurssin varalta turvallisemmalla yhtiömuodolla. Olet todellinen työnsankari. Eiköhän sulle eläkkeelle jäämisesi jälkeen jokin sankaripatsas pystytetä kotipitäjäsi torille. Tai tuskinpa sinä koskaan edes eläkkeelle jäät koska ilman kaltaisiasi korvaamattomia työnsankareita ei firmat eikä valtio pysy pystyssä! Jonkunhan se on kannettava vastuu tästä yhteiskunnasta. Vaikka yksin ja omilla hartioilla.
- tukkirekka
Kuolisinpa sorvin ääreen kirjoitti:
Tuolla ajatustavalla on muuten aivan turhaa lähteä yritysmaailmaan. Marttyyriasenteella olet velkavankeudessa ennenkuin huomaatkaan. Sinä olet varmaan niitä duunareita jotka lähes kuolemansairaanakin menee töihin kun ei voi olla töistä pois kun ei tiedä mitä muut ajattelee ja eihän firma voi ilman sinua pyöriä sillä olethan korvaamaton! Otat vastuun työnantajasi firmasta kaikin mahdollisin keinoin ja ilman korvausta tietenkin. Jos oma firmasi kaatuisi vaikka kuinka olisit yrittänyt ja rehkinyt niin vikahan olisi kuitenkin tietenkin sinun ja marttyyrina ottaisit siitä taloudellisen vastuun etkä suinkaan olisi turvannut elämääsi konkurssin varalta turvallisemmalla yhtiömuodolla. Olet todellinen työnsankari. Eiköhän sulle eläkkeelle jäämisesi jälkeen jokin sankaripatsas pystytetä kotipitäjäsi torille. Tai tuskinpa sinä koskaan edes eläkkeelle jäät koska ilman kaltaisiasi korvaamattomia työnsankareita ei firmat eikä valtio pysy pystyssä! Jonkunhan se on kannettava vastuu tästä yhteiskunnasta. Vaikka yksin ja omilla hartioilla.
Totta puhut, olen firmani ainoa työnsuoritaja.
Konkurssia työkseen tekeviä on ihan tarpeeksi, joten ei kiinosta.
Tosin firmani ei kaipaakkaan pöydän puhdistusta. - Yrittää-jä
tukkirekka kirjoitti:
Totta puhut, olen firmani ainoa työnsuoritaja.
Konkurssia työkseen tekeviä on ihan tarpeeksi, joten ei kiinosta.
Tosin firmani ei kaipaakkaan pöydän puhdistusta.Suurinosa tekee konkurssi ihan ilman tarvetta pöydänpuhdistukseen. Siksi on todella järkevää aloittaa yritys yhtiömuodossa jossa ei joudu velkavankeuteen eikä henk.koht. vararikkoon. Turhaa on ottaa vastuuta itse kantaakseen ei siitä yhtään kirkkaampaa kruunua saa.
- tolloja riittää
joo joku luottaa että jos suku on kuljettanut 30 vuotta jotain se sama suku jatkaa aina vaan. kilpailutus saattaa viedä sen varman paikan. Miksi ihmeessä ihmiset tekevät työtä vaan yhdelle firmalle.Kun joku tulee ajamaan halvemmalla se on sitten siinä. Vai onko joku toista mieltä ? Ja jos ei maksa itselleen esim. vapaaehtoista työttömyysturvaa niin lirissä on kun palkka loppuu. Yrittäjällä kun ei ole mitään työkkäriä josta rahaa saisi. Miksi jotkut on tosiaan niin tolloja?
- "oma" rekka
Ei kuule yhden auton yrittäjä aja monelle eri firmalle, jos on soppari jollekkin isomalle firmalle palvelet vain sitä!
Kuinkahan moni yrittäjä maksaa (pystyy maksamaan) itselleen työttömyysturvaa? Luuletteko että yrittäjille on jokin liitto joka maksaa ansiosidonnaisia? - Quukkelilla löytyy
"oma" rekka kirjoitti:
Ei kuule yhden auton yrittäjä aja monelle eri firmalle, jos on soppari jollekkin isomalle firmalle palvelet vain sitä!
Kuinkahan moni yrittäjä maksaa (pystyy maksamaan) itselleen työttömyysturvaa? Luuletteko että yrittäjille on jokin liitto joka maksaa ansiosidonnaisia?Yrittäjille löytyy kyllä oma työttömyyskassa jos sen jäseneksi vaan ymmärtää hakeutua!
- maksa maksa
Quukkelilla löytyy kirjoitti:
Yrittäjille löytyy kyllä oma työttömyyskassa jos sen jäseneksi vaan ymmärtää hakeutua!
Löytyy löytyy JOS MAKSAT eikä nyt ole kyseessä mikään ay kassa
vaan kunnon Bisnes! - Kaikki mulle heti!!
maksa maksa kirjoitti:
Löytyy löytyy JOS MAKSAT eikä nyt ole kyseessä mikään ay kassa
vaan kunnon Bisnes!No pitäisikö se työttömyysturva sulle antaa ilmaiseksi? Jäsenmaksuja et haluaisi maksaa mutta kermat haluaisit kuoria tämänkin kakun päältä? Sulle tässä kaikki heti ja ilmaiseksi... !!
- tolloja riittää
Kyllä yrittäjä jos on järkevä maksaa itselleen työttömyysturvaa. Täytyy olla tosi luottavainen tai tollo jos kuvittelee että ajelee lopun ikää kun niin on meidän suvussa aina tehty. yrittäjälle on omat kassat yms. MITEN SITTEN Elät jos sinulta viedään työt. Ei ne autot/rekat tuota penniäkään tallissa -korkeintaan ruuvailet niitä huviksesi sitten siellä. Millä elät ?Millä maksat velkasi. Millä työllistyt jos ei esim. Kelpaa kaikki työ mitä tarjotaan. Siinä on sitten vähän turha pullistella. Yritys pitää voida laittaa sitten konkurssiin jos esim. on vuodenpäivät odotellut töitä joita ei ole tullut .Mitä kauemmin aikaa menee, sitä varmemmin usein asiat pitkittyy ja mutkistuvat. Kilpailutus vie töitä kokoajan. Siihen kannattaa varautua. Maksamalla ITSELLEEN edes jotain turvaa. Rekat eivät tallissa tuo leipää pöytään. Miksi niitä ei sitten voi myydä . Turhanpanttina kun sisu ei kaikilla anna periksi. Mutta vilu tulee jos on tosi tyhmä eli täys TOLLO.
- K. vatanen
Tarkeintä yrittäjäksi ryhtymisessä on riittävä kokemus kulj.alalta. HYVÄ Ihmistuntemus, pääomaa ja vakavarainen asiakas. Kun taloon pääsee sisään ja hommat hoituu niin asiakas ei kilpailuta hintoja.
Renkinä kun ajelee isolle kulj. liikkeelle niin välistä vetoa on. ja koskaan ei ole varmaa jatkuuko hommat. voipi olla et jatkuu ennallaan monta vuotta, mut tienesti ei oo sama kun et ajaisit itse suoraan yhdelle asiakkaalle.
Velaks ei kannata ostaa kalustoo ainakaan ja lähtee rengiks kulj firmoille. kokemusta on. - joopa joo
K. vatanen kirjoitti:
Tarkeintä yrittäjäksi ryhtymisessä on riittävä kokemus kulj.alalta. HYVÄ Ihmistuntemus, pääomaa ja vakavarainen asiakas. Kun taloon pääsee sisään ja hommat hoituu niin asiakas ei kilpailuta hintoja.
Renkinä kun ajelee isolle kulj. liikkeelle niin välistä vetoa on. ja koskaan ei ole varmaa jatkuuko hommat. voipi olla et jatkuu ennallaan monta vuotta, mut tienesti ei oo sama kun et ajaisit itse suoraan yhdelle asiakkaalle.
Velaks ei kannata ostaa kalustoo ainakaan ja lähtee rengiks kulj firmoille. kokemusta on.mistäs tommossii taloja löytyy ,jotka ei hintoja kilpailuta
- tolloja riittää
Tarkoitin juuri tuota että jos kuvittelee että työt jatkuvat esim. isältä pojalle hamaan tappiin asti niin kyllä ei ole tietoinen kuljetusalasta tarpeeksi. Että jos joku firma on antanut ajonsa vaikka 25 v jollekin -että se sama sitten jatkaa ja jatkaa vuosikymmenestä toiseen. Kilpailutus on hyvinkin yleinen asia. Ja kun sen häviää on AIVAN sama montako sataa vuotta joku on hommia tehnyt. Juuri siksi kannattaa turvata selustansa, maksamalla itselleen työttömyysturvaa, koska Kela ei maksa mitään jos ei firma ole konkurssissa. Se on sitten omanlaista tyhmyyttä ja suurta, seisottaa rekkoja tyhjänpanttina tallissa, vaan siksi että jos joskus vielä voisi niillä töitä tehdä. Mitä kauemmin aikaa kuluu usein huonommat mahdollisuudet on myös työllistyä. Varsinkin jos ei ole kykyä lähteä vähän kauemmaksi töihin ja jos valikoi en tee sitä tai tätä. Ja jos ei kouluta itseään monipuolisesti. MITÄ TEKEE FIRMALLA JOKA EI TUOTA MITÄÄN? RUUVAILEEKO JOKU huvikseen tallissa tyhjänpanttina olevaa rekkaa kun ei muutakaan tekemistä ole -näitäkin on. Valitettavasti. Mutta mistä raha laskuihin ja ruokaan ? Eli ? Tolloja tosi tolloja riittää. Mutta eipä ole minun murheeni. Maksakaa itsellenne nyt ihmeessä jotain turvaa!!
- tyhmyys on
Juu kyllä on todellakin näitä jotka ei laita firmaa konkurssiin vaikka ei olisi sillä firmalla mitään töitäkään. En tiedä mitä ne sitten odottavat ? vapaa-aika pyöritellään sitten peukaloa tai ruuvataan siellä tallissa toimettomana olevaa rekkaa. Kyllä kannattaa maksaa työttömyysmaksut vaikka olisi yrittäjä.
Toimeentulon takia ! Mutta ei kaikki tajua tai usko että työt voi todellakin loppua.
Mitä tekee firmalla vaan huvin vuoksi ? Firma nurin ja kortistoon uusia töitä hakemaan. Jos ajat paranee sitten voi yrittää uudelleen. Se on kuitenkin pienempi summa perustaa firma uudelleen kuin elää vuosikaudet pennittömänä. Konkurssi on joillekin varmaan sitten epäonnistumisen merkki, mutta mitä siitä jos se on ainoa vaihtoehto.- lopun alkua
Ei ne auto hommat ole kussu hintojen tinkaamiseen vaan mielettömiin kulujen nousuun! Polttoaine kohta 1,50.-/L jne jne
Hintoja pitäis varmaan viikottain nostaa että pysyis mukana, kuka maksaa tulijoita on velkaisilla autoillaan.
Ei ne yrittäjän "ansiosidonnaiset" paljon lämmitä jos on muutama satatuhatta velkaa virmasta, talosta, perhe elätettävä!
Viimeisenä niittinä Suomalaiselle autoilulle tulee olemaan kuljetusten vapautus 2014 - Yhtiömuoto ratkaisee!
lopun alkua kirjoitti:
Ei ne auto hommat ole kussu hintojen tinkaamiseen vaan mielettömiin kulujen nousuun! Polttoaine kohta 1,50.-/L jne jne
Hintoja pitäis varmaan viikottain nostaa että pysyis mukana, kuka maksaa tulijoita on velkaisilla autoillaan.
Ei ne yrittäjän "ansiosidonnaiset" paljon lämmitä jos on muutama satatuhatta velkaa virmasta, talosta, perhe elätettävä!
Viimeisenä niittinä Suomalaiselle autoilulle tulee olemaan kuljetusten vapautus 2014Jos firmasi on OSAKEYHTIÖ-muotoinen et ole rahallisesti ITSE vastuussa veloista. Eli mihinkään satojentuhansien Eurojen velkaan ei joudu jos pikkasen tietää asioita yritysmaailmasta.
- torppari!!
Yhtiömuoto ratkaisee! kirjoitti:
Jos firmasi on OSAKEYHTIÖ-muotoinen et ole rahallisesti ITSE vastuussa veloista. Eli mihinkään satojentuhansien Eurojen velkaan ei joudu jos pikkasen tietää asioita yritysmaailmasta.
Aika harvoin Oy:n omaisuus riittää vakuuksiin! Eli usein vaaditaan henkilötakaus. Kyllä siellä pankilla on näyttää konkurssitilanteessa sellainen paperi että SINÄ maksat! Sitä on yrittäjyys.
- Äly hoi
Yhtiömuoto ratkaisee! kirjoitti:
Jos firmasi on OSAKEYHTIÖ-muotoinen et ole rahallisesti ITSE vastuussa veloista. Eli mihinkään satojentuhansien Eurojen velkaan ei joudu jos pikkasen tietää asioita yritysmaailmasta.
meinaatko saada jostain velkaa sille osakeyhtiöllesi ilman vakuuksia/takuita ,jos saat kerro ihmeessä mistä.Luulis sinunkin tietävän ettei isoa rahaa ilman vakuuksia saa oli yhtiömuoto mikä hyvänsä.
- tolloja riittää
moni iso firma kilpailuttaa ajohommat. Se on näin. Ja siinä ei auta se että isi on ajanut 30 vuotta sille firmalle ja sukulaispoju jatkanut. Jos joku tulee ja tekee halvemman tarjouksen. Ihan sama mitä bensa maksaa siinä tilanteessa. Mitäs sitten teet ? JOS et laita firmaa konkurssiin millä elät ? Syötkö multaa ja juot purosta vettä ? EIkö sentään pieni korvaus kelasta auttaisi elämisessä ? Ei ne rekat toimettomana siellä tallissa leipää tuo, vaikka niitä korjailisi siellä joka päivä. Tietysti jos ei muuta tekemistä ole. PItää myös lähteä itse hakemaan niitä töitä. Tiedän tyypin jolle kävi näin. Ei olisi ikinä uskonut. Nyt sitten valikoi ettei voi tehdä sitä taikka tätä. No nyt ei sitten tee mitään. Ja kohta on vuosi ihmetellyt silmät tapillaan. Mitä neuvoksi ? Itse myisin joka ainoan rekan, myisin talon ja lähtisin etsimään töitä. Kotoa ei kukaan tule hakemaan!!!!!
- Torpparina olo
ON ÄÄLIÖITTEN touhuiluja . Joilla on pikkupoikana naapurin ISO Kalle vienyt hiekkalaatikolla lelut käsistä, on meinaan jäänyt niin isoja traumoja pikkuseen pääkoppaan että on täytynyt ostaa OMA lintta jolla nyt 200 vuotta vanhoilla säännöillä ajellaan ISOJEN poikien ORJINA.....
- tolloja riittää
Mitäs muita vaihtoehtoja sitten on kuin : Ostaa pari rekkaa ja ajella jonkun yrityksen esim. Puu tai teollisuus kuormia ?
Ja kun sekin viedään sitten kilpailutuksen myötä - niin ...mitäs sitten ? Jos ei ole maksanut itselleen mitään turvaa eikä ilman konkkaa saa Kelasta rahaa.
Mitä silloin olisi järkevintä tehdä ? Itse olen yhä sitä mieltä että vaihtaa alaa...
tuntuu ettei kuljetusala varsinais-suomessa enää elätä - kuin hetken ehkä kerrallaan. - pönttöjä riittää
eiköhän ne kaikki kuljetusyrittäjät ole torppareita ???? Ellei sitten omista vaikka omaa kaljatehdasta ja aja omia kaljojaan kauppoihin ? Höh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481249Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753