Onko täällä omistajia joiden koira on sairastunut wobbleriin. Itselläni 9 vuotias dobermanniuros, joka seisoo erikoisesti. Eli kun jää paikalleen seisomaan niin takapää ns. vajoaa alaspäin. Muistuttaen luisua saksanpaimenkoiraa. Lopulta yleensä meneee makuulleen. Hengittäessä mahan kaari alamahan kohdalta menee enemmän sisäänpäin. En osaa oikein selittää. Vähän niin kuin samalla tavalla kuin miten maha menee kun koira vinkuu...
Muutoin koira käyttäytyy normaalisti. Menee kuitenkin rappuja ja juoksee myös ulkona. Otan kyllä yhteyttä eläinlääkäriin heti, mutta haluaisin tietää niiltä joilla on kokemuksia sairaudesta että: mitä hoitokeinoja teillä on käytetty? Onko toipunut? Koiran ikä? Onko tämän ikäistä mahdollisuutta kuntouttaa mikäli sairaus edes on wobbleri. Miten teillä on tutkimuksissa todettu tämä sairaus? Meillä kun ei ole hoippumista eikä muitakaan "pahempia" tai selvempiä oireita. Tai tietenkin oireet varmasti pahenee ajan kuluessa nopeasti meillä vielä alkutekijöissä.
Wobbleri
2
710
Vastaukset
- ....
Täällä!
Meillä 6-vuotias käyttöuros diagnosoitiin 4-vuotiaana ja siihen loppui hyvin alkanut ura suojelussa..
Meillä kyllä lievä tapaus, jolla takajalkojen koordinaatiokyky on heikentenyt, koiran takajalat menee kuin olisi kännissä ja koira pyllähtelee ja juostessa kaatuu helposti. Myöskin tuntuu kipuilevan niskaansa jos esin nojaa nuuskiessaan kuonoaan vasten. tällöin nopeasti muuttaa pään asentoaan.
Meill ei ole oireillut ikinä seistessään eikä hengittäessä näy päälleppäin mitään, että menisin lääkäriin ja epäilisin muuta kuin wobbleria.
Wobblerhan on kaulanrangan nikamien yliliikkuvuudesta johtuva sairaus
Wobbler on kaulanrangan vika ja siitä ei valitettavasti parane ikinä. Pahoissa tapauksissa leikkaus voi auttaa koiran oireettomuuteen mutta koira ei siitä kyllä parane ikinä. Onneksi sairaus itsessään ei aiheuta koiralle kipua ja monet wobbler koirat elävät hyvää elämää joskin käyttöhommat täytyy jättää muille täysin.
Wobbler todetaan pahoissa tapauksissa jo röntgenillä ja lievätkin nähdään varjoaine magneettikuvauksissa. - Conny
Meillä
14-vuotias narttu.Oireet alkoi n.10-vuotiaana ja paheni vuosi vuodelta kunnes tammikuun lopussa petti takapää kokonaan.Tietyistä perheelisistä syistä jäi lopullinen päätös tekemättä vaikka muutaman kerran oltiin jo autossa.Kuinkas olla,heinäkuun alussa "vanharouva" otti jalat alle!!! Muutamasta metristä lähettiin liikkelle ,nyt pari-kolme kierosta omalla pihalla ja illalla melkein kilometri. Tuskin se parane mutta vahvistuu päivä-päivältä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683