Hulluja nämä ihmiset, jotka väittävät että susien ja ihmisten kuuluu asua samalla kadulla/tiellä. Siis tajutonta luonnon epäkunnioitusta!
Ajatellaanpa. New York. Pariisi. Milano. Sinne jos susi eksyisi, niin kyllä luonnonsuojelijat äkkiä sen lopettaisivat. Ei missään sivistyneessä valtiossa sudet tai karhut tallustele kotipihalla. Ei edes Kiinassa. Ei Japanissa. Järjetön ajatuskin. Tuollaista ajatusta voivat vain jotkut täysin luonnostavieraantunut eläintenkiduttaja ehdottaakaan.
Jos leijona valtaa afrikkalaisten pienenkin kylän, niin kyllä se listitään. Ja syystä. Ihminen, joka ei välitä kuin omasta pyllystään väittää että leijonat ja karhut ja puumat saavat asustaa naapurustossa.
Ja mitä väliä sillä on, asuuko kylässä 200 henkeä vaiko 200000? Jokainen henki on samanarvoinen ja tärkeä.
Nämä eläinten"suojelijat" saisivat alkaa kunnioittaa luontoa ja eläimiä. Ja ennen kaikkea myös ihmisiä.
Miksi suomalaiset itseään luonnonsuojelijoiksi kutsuu, pelastaisivat kissat, koirat ja muut eläimet. Vaan ei, pitää tehdä muiden ihmisten elämää vaikeammaksi vain kiusatakseen. Eivät ne mistään susista välitä. Ei voi noin kaukorakastaa mitään eläintä.
susi kaupungissa
4
108
Vastaukset
- Cascas2
Olipa hyvä kirjoitus!
- nainen,,,,ap
Yleltä näkyy tänään todenmukainen elokuva naapurimaastamme Ruotsista kello 10. Laittakaa nauhalle tai katsokaa. :)
Kyllähän sudet ovat kauniita otuksia, aivan kuten muutkin eläimet, mutta jonkinlaista ymmärrystä toisia ihmisiä kohtaan pitää olla ja kohtuuden tunnetta. Itse en ole metsästäjä, mutta isäni on ollut ja isovanhempani ja luonnollisesti sitä aiemmat sukupolvet. Ja minusta eläinten karsiminen on ok jos on liian lähellä asutusta. Huolestuttavaa jos kaikki eivät näin asiaa näe.
Jos lähellämme asuu murhaaja ja ilkivallantekijä, niin tottakai me ihmiset haluamme tällaisen ihmisen kiinni. Jos minulla olisi kissa ja sen joku listisi, niin tahtoisin saada tekijän vastuuseen. Ettekö te? Jos oma kissa kuolee suden suuhun, tai jokin itselle tärkeä otus, niin ikäväähän se on. Vaikkei itselläni ole kuollut, niin osaan silti samaistua jonkun toisen ihmisen menetykseen. Tätä eivät kai nämä susifanaatikot osaa tehdä.
Minä sain juosta vapaana metsissä, mutta minun metsissäsi ei ollut karhuja eikä susia lähellä. Näin kaikkia muita eläimiä, ja opin arvostamaan luontoa. En pelännyt kohtaavani susia, sillä hyvät eränkävijä vanhempani tiesivät ettei susia vain ole lähellä. Joten minulla oli hehtaareittain tilaa. Voinkin sanoa, että lapsuuteni oli todella onnellinen ja nimenomaan luonnon takia.
Toki asui jo silloin ihmisiä, jotka hysteerisesti pelkäsivät hirviä ja käärmeitä jne eivätkä ikinä uskaltautuneet metsään. Hysteerikoita on aina - en minä heitä parjannut vaan itse vain ajattelin että meneetävät paljon. Kyllähän se minusta oli outoa. Se aika oli parempi, ,kun nämä ihmiset pysyivät kaukana metsästä, koska pelkäsivät. Nyt nämä susista ja metsistä saati luonnosta tietämättömät tahtovat valtaa ihan kai vain kostaakseen ihmisille, jotka rakastavat liikkua metsässä.
Ennen vanhaan ihmisarvo oli tärkeämpi. Jos kylässä oli susi, niin se tapettiin. Ei naapurit vastustaneet sudentappoa, ei edes kauimmissa pitäjissä. Silloin vielä välitettiin muistakin.
Kaupunkiasuntoihin tai ihmiset jotka luulevat että pieni omakotitalotontti jossain parin hehtaarin metsän ympäröimänä on "lähellä luontoa" niin ovat niin kaukana todellisuudesta. Kertoohan se jo miten paljon he koneillansa naputtavat. - Erik af Venusberg
Puhut viestissäsi sivistyneestä valtiosta...
-Missäs muuten itse asut?
(Sivistyneessä valtiossa ei olisi perussuomalaisia tai muita ennakkoluuloisia juntteja).- Lestalandia
Ai, et kirjoituksesta arvannut. No, minäpä kerron. Kysymyksessä on lestalandia, jossa siis ainoa sallittu suurpeto on pedofiliapeto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14811017
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485403Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p414215Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352674Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1011588Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?751445Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396