Oletteko kohdanneet?

kysyn vaan

Moniko täällä kirjoittelevista on oikeasti kohdannut karhun tai suden luonnossa lähietäisyydeltä?

16

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysy vain

      Susi tuli kymmenen metrin päähän hirvipassiin, karhu oli noin kolmenkymmenen metrin päässä joki rannassa ja ilves ajokoiran ajosta menny noin paristakymmenestä metristä. Ahmaa en ole villinä nähnyt.

      Ja en odota mitään viher viisastelua että se "susi oli kuitenkin supikoira, karhu hirven vasa ja ilves naapurin kissa"

      • kysyn vaan

        Aikomukseni ei ole viisastella. Olen myös ollut suden kanssa pari kertaa alle 10m etäisyydellä ja karhuun olen törmännyt neljä kertaa lähietäisyydeltä. Yhdelläkään kerralla asetta ei ollut mukanani.
        En tuntenut itseäni uhatuksi noissa tilanteissa.


    • tottuu siihen

      Kolme kertaa susi muutaman kymmenen metrin päässä, pari kertaa ilves. Karhuja kymmeniä kauempana ja kolme-neljä kertaa kymmenen metrin päässä, kaksi karhun valehyökkäystä. Metsästystilanteessa ei kertaakaan, kaikki tilanteet kameran kanssa tai muuten käveleksiessä.

    • Susiryhmäläinen

      Minäkin näen aina lempeitä susia muutaman kannabissätkän jälkeen.

    • tohomajärveläinen

      Itärajan pinnassa piakkoin kymmenisen vuotta asustelua takana, ja omat suurpetohavainnot ko. aikana seuraavat:
      - karhu x 3 (etäisyydet eläimiin vaihdelleet välillä 15-100 m, yksi havainnoista auton ikkunasta). Havaintopaikat Lieksa ja kaksi kertaa Tohmajärvi.
      - ilves x 3 (emä kaksi pentua, auton ikkunasta 50 metristä nähtynä nämäkin). Havaintopaikka Nurmes.
      - ahma x 1 (jälleen auton ikkunasta, etäisyydellä n. 30 m). Havaintopaikka Tohmajärvi.

      Suurpedoista ainut mikä näkemättä on susi. Työt ja harrastukset liittyy metsään, joten siellä tulee ihan reilusti vuoden aikana liikuttua. Viikoittain kuljen maastossa.

    • pasi

      Nämä urbaanilegendat näistä Susien syömistä koirista,heh,heh johan ovat "metsämiehet" pahempia liiottelijoita kun vanhankansan juoruämmät.

      • Steyr

        Käypä pasi heittämässä kommenttisi Koillis-Savossa Kaavin hirviporukoitten keskuudessa tai Sotkamossa, niin mahtaakohan sen jälkeen naurattaa.


    • passissa

      ei naurata koiranomistajia. ei. koiran kasvatus ja opetus kestää vuosia, rahaakin menee kymppitonni. sitten tulee valtion koira ja naks. laki on nyt panospesässä. valitan.

      • Steyr

        Samalviisteen se varmaan on myös kaikilla susien persiiseen koiransa menettäneillä jänis- ja hirvimiehillä ja -naisillakin, että laki on panospesässä nykyään.


    • ahmatti_

      En ole tavannut metsässä karhua tai sutta, mutta ahman olen nähnyt alle 10m päästä.

    • vastasinvain

      Karhun olen nähnyt 15 kertaa metsässä. Matkat 5-80m ei ole tulleet kohti kertaakaan. On se jännä hetki kun aikuinen karhu katsoo 10m päästä eikä ole asetta kädessä. Susin pari kertaa autolla ajaessa. Ilveksen ja ahman muutaman kerran.

    • monetpolut

      karhuja ja ilveksiä näkynyt koiran käsittelyssä enimmäkseen. jonkun kerran kiikaritähtäimen ristikossa. ahmasta vaan jälkiä näkynyt. susi nähty ja susien tappamia koiria.

    • Bhunter

      On monta kertaa nähty ja karhuturkki on henkarissa sekä susi täytettynä . Afrikassa olen myös ampunut Gnu sekä muita antilooppeja sekä. Norsun sekä sarvikuonon olen myös ampunut kirahvin lisäksi Pari leijonaa ja yhden leopardin. Paljon olen ampunut ja vielä paljon tulen ampumaan koska on tuota rahaa toteuttaa harrastuksia.

    • Anonyymi

      Muuttaako se ihmistä jos vilaukselta näkee metsässä vilahtavan.

    • Anonyymi

      pahimmilla susialueilla susia näkyy viikottain. jopa päivällä tulevat talojen pihoille. lapsia ei voi yksin päästää ulos. nyt on leikki kaukana.

    • Anonyymi

      Kusin puun juurelle ja kun vedin isoa heppiäni takaisin piiloon niin susi tuli ja kusi kuseni päälle.

      Kerran kun söin Jaffa keksejä vadelman makuisia niin karhu tuli ja vei puolipakettia suoraan repun vierestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe