kaupan alan mahtavat työnäkymät

Musta tulevaisuus

Näin keväällä,kun moni nuori valitsee tulevaa ammattiaan, olen monesta tuutista kuullut,kuinka kaupan ala on yksi tulevaisuuden suurista työllistäjistä. Mihin tämä oikeen perustuu? Itse kaupan alalla monta vuotta olleena,olen ollut huomaavinani suunnan olevan alaspäin ,ja rajusti. Joka paikassa yyteetä,osa-aikaistamisia,säästöohjelmia. Vanhemmasta päästä jäädään eläkkeellee,siinä taas hyvä säästönpaikka,palkataan tilalle,jos palkataan,osa-aikainen tai pahimmassa tapauksessa extraaja.

Kokopäivätyötä tuskin monessakaan paikkaa on enään tarjolla. Ja eikö kaupan ala ole muutenkin aika herkkää aluetta, jos ei ole ihmisillä varaa ostaa,kun kaikki kallistuu,ei ole töitäkään siinämäärin..

Toki kaupan alalla on monia tehtäviä,mutta tämä havainto lähinnä päivittäistavarakaupasta.

1

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PoxVoks

Osa-aikaistaminen on ollut alalla iät ja ajat. Tavallisen myyjän lottovoitto olisi muutama vuosi firmassa oltuaan kokoaikaistua. Suurin trendi on työntekijöiden ulkoistaminen. Kaupan vastuu/avainhenkilöt ovat vakkareita, mutta kassatunnit menevät jopa 50% henkilöstövuokrauksen kautta. Oli kyse pienestä K-kaupasta tai Prismasta.

Hakijoita on jokaiseen avoimeen paikkaan kymmenistä satoihin. Otetaan mielummin täysin kokemattomia, koska ne ovat halvempia kuin "vanhat" viiden tai kahdeksan vuoden tes-palkkaiset. Helppoa opettaa kassa, hyllytys ja feissaus nuorille eikä tarvitse kuunnella kalliiden vanhusduunarien mielipiteitä. Nuoret haluavat miellyttää ja juuri takana käyty pitkä koulutaival jonka pohjana kuuntelu, tottelu ja oman mielipiteen nielentä. Tavara hyllyyn entistä nopeammin, hymyä asiakkaalle ja ole onnellinen, jos saat edes yhden toivomasi vapaan läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      210
      2793
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2659
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      77
      1743
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      233
      1305
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      63
      1288
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1098
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1001
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      841
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      823
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      823
    Aihe