Tietääkö kukaan hyvää perunkirjoituksen tekijää Riihiäeltä? Kokemuksia?
Miel. joku lainopillinen henkilö.
PERUKIRJOITUS
22
3505
Vastaukset 22
- Perukirja
Lakiasiaintoimisto Jyrki Miettusta Oitista. Teki meidän perikunnalle perukirjoituksen ja kävi Riihimäellä hoitamassa sen sekä toimitti asiapaperit eteenpäin. Voin suositella.
Lakiasiaintoimisto Jyrki Miettunen, avoin yhtiö
Puhelin 050 - 069 5985
Faksi 019 - 785 888
Käyntiosoite Koirakoski
12100, Oitti
Y-Tunnus 1077747-0- tutkittu on
Tekijä kannattaa valita jäämistön suuruuden perusteella.
- ojhdshh
Kirjoittaja kehuu omaa yritystään.
Älä ota vakavasti tätä vihjettä. - riihimäkeläinen
Perukirja: (Miettunen)
Ei Oitti ole Riksussa.
Eikä tämä palsta ole mainoksia varten (joku taisi sanokin).
hausjärveläisten kierojen lierojen businessjemmarigolfareiden. - Anonyymi
Ei kannata missään nimessä käyttää Miettusta.
Ylilaskuttaa !!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata missään nimessä käyttää Miettusta.
Ylilaskuttaa !!!!!Ehdottomasti en suosittele. Huolimaton, ei vastaa s-posteihin ja ihan mielettömän kallis suhteessa tuloksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti en suosittele. Huolimaton, ei vastaa s-posteihin ja ihan mielettömän kallis suhteessa tuloksiin.
Huom.
Hän ilmoittaa olevansa OTK
Oikeustieteiden kandi?
Eli opinnot ovat jääneet kesken???
Mahtava pätevyys 😂 - Anonyymi00022
Anonyymi kirjoitti:
Huom.
Hän ilmoittaa olevansa OTK
Oikeustieteiden kandi?
Eli opinnot ovat jääneet kesken???
Mahtava pätevyys 😂OTK oli takavuosina sen ylemmän oikeustieteellisen tutkinnon nimi, eli henkilö lienee suorittanut opinnot loppuun asti. Maisteri tuli oikeuspuolelle vasta myöhemmin.
- itse tein
Eihän siinä lakimiestä tarvita. Kuka tahansa pystyy sen tekemään. Lakimiehet rahastaa
- 1616
Oletan, että pankitkin tekevät perukirjoja. Tiedustele omasta pankistasi.
- näinnetekee
Tekeehän ne pankit, mutta rahastavat siitäkin kaksinkertaisen hinnan muihin lakimiehiin verrattuna. Ja kuittaavat sen ylisuuren palkkionsa kysymättä kuolinpesästä.
- ???????????????????
http://www.yhteishyva.fi/koti-ja-puutarha/kodin-talous-ja-vakuutukset/perunkirjoitusohjeet/0218010-70863
http://www.lakineuvo.fi/useruploads/files/perukirja_perunkirjoitus_perunkirja_lomake.pdf
Ei ole varmaan mikään mahdotomuus itse sitä tehdä, ellei sitten vainajalla ole omaisuutta enemmänkin ja perillisiä liuta, jotka eivät pääse yhteisymmärrykseen.- mallia netistä
Perunkirjoituksessa ei jaeta vainajan omaisuutta, siinä vaan luetteloidaan hänen omaisuutensa ja velkansa.
Perinnön jakaminen on täysin eri asia, josta perikunnat joskus riitelevät hyvin verisesti.
- vainajan tytär
Minä tein perunkirjoituksen itse.Se on yksinkertainen homma silloin kun vainajan omaisuus ei ole kummoinenkaan.
Ohjeita löytyy netistä googlaamalla. - Pillujaska
Pitäis vähän ihmisten ajatella jälkikasvua. Itse elän sillälailla, että kellee
ei tule mitää maallisia murheita poistumiseni jälkeen. Aika hyvin asiat on
edennyt. Korkeintaan jonkun grogin saattaa joillekin pystyyn jäädä.- Tyhjä Tasku
Hyvä periaate, että elämä ja omaisuus loppuvat yhtä aikaa.
Perukirja pitää joka tapauksessa tehdä. Oikeakätinen lakimies tekee sen vasemmalla kädellä vajaassa tunnissa ja laskuttaa vähintään 800€.
- Paskamaksa
Ai satana, tota en ajatellu. Täytyy pistää jolleki merkonomille förskottia,
niin ei pirulauta mistään jää riideltävää. - Anonyymi
Itse käytin Hok Elanto Tikkurila, hoiti myös hautajaiset. Varoituksen sana!
Toimeksiannossa pitää olla tarkka, jokainen heidän kontaktointi erilaisten dokumenttien tilaamisessa velotetaan erikseen. Jouduin toppuuttelemaan ja muutamaan toteamaan että tilaan itse. Hinta menee perittävän omaisuuden arvon mukaan ja päälle sitten nuo erilaiset fokkareiden hankinnat.Lisäajan hakeminen 60 euroa verovirastosta.Piti olla helppo homma,vain minä kuolinpesän osakkaana, mutta ilmoittamatta minulle haettiin toinen 3kk lisäaika, minä koin, että heidän oman ruuhkansa takia.kun kysyin, sanoivat että perustuu toimeksiantosopimuksen, jonka allekirjoitin. Ennen kuin menee toimistoon tai juristi puheille, kannattaa srk tilata sukuselvitys ja omat virkatodistukset.
Jos on esim toisesta vanhemmasta kyse,pitää olla ensin kuolleen perukirja,avioehto mukana. Nostan hattua itse perukirjoitukseen tekevälle. - Anonyymi
Tää lesobon täys huijari
- Anonyymi
Kysy pankin lakimieheltä
- Anonyymi00020
Lakimiettuset: jyrki miettunen
Annoin hänelle toimeksiannon hoitaa irtisanomiseen liittyvää asiaa.
Koskaan ei itse ilmoittanut missä mennään tai miten edetään, viesteihin vastaaminen kestää ja viikon välein lupaili hoitaa asiaa eteenpäin aina seuraavalla viikolla kun itse kyselin että missä mennään.
koskaan sitä seuraavaan viikon yhteydenottoa ei tullut ja tätä jatkui useita kuukausia.
ilmoitin sitten että tämä oli tässä ja näin ei voi jatkua niin siihen vastasi heti.
pahoittelut kesälomien aiheuttamasta ruuhkasta ja hyvää syksyn jatkoa???
Näin toimii siis tämä toimisto, kiertäkää kaukaa! - Anonyymi00021
Samaa mieltä, selkeissä tilanteissa perukirjan voi usein tehdä itse. Verohallinnon sivuilla on hyvät ohjeet siitä, mitä perukirjaan tulee ja mitä liitteitä tarvitaan.
Tässä on esim. yksi palvelu, jossa perukirjan voi tehdä netissä ohjatusti ja esikatsella asiakirjan ilmaiseksi: https://sitova.fi/perukirja (olen itse mukana sen tekemisessä). Verkossa on myös muita palveluja, joten kannattaa vertailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3731496Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan811019Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.90921Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61833Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49748Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka42720- 121705
- 60700
- 50616
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10608- 35604
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 45557
- 50555
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48535- 32531
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33528Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 48479
- 80470