PERUKIRJOITUS

Apua etsintään

Tietääkö kukaan hyvää perunkirjoituksen tekijää Riihiäeltä? Kokemuksia?
Miel. joku lainopillinen henkilö.

22

3505

Vastaukset 22

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perukirja

Lakiasiaintoimisto Jyrki Miettusta Oitista. Teki meidän perikunnalle perukirjoituksen ja kävi Riihimäellä hoitamassa sen sekä toimitti asiapaperit eteenpäin. Voin suositella.

Lakiasiaintoimisto Jyrki Miettunen, avoin yhtiö
      Puhelin 050 - 069 5985
      Faksi 019 - 785 888
      Käyntiosoite Koirakoski
      12100, Oitti
      Y-Tunnus 1077747-0

• tutkittu on

Tekijä kannattaa valita jäämistön suuruuden perusteella.

• ojhdshh

Kirjoittaja kehuu omaa yritystään.

Älä ota vakavasti tätä vihjettä.

• riihimäkeläinen

Perukirja: (Miettunen)

Ei Oitti ole Riksussa.
        Eikä tämä palsta ole mainoksia varten (joku taisi sanokin).
        hausjärveläisten kierojen lierojen businessjemmarigolfareiden.

• Anonyymi

Ei kannata missään nimessä käyttää Miettusta.

Ylilaskuttaa !!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata missään nimessä käyttää Miettusta.

Ylilaskuttaa !!!!!

Ehdottomasti en suosittele. Huolimaton, ei vastaa s-posteihin ja ihan mielettömän kallis suhteessa tuloksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehdottomasti en suosittele. Huolimaton, ei vastaa s-posteihin ja ihan mielettömän kallis suhteessa tuloksiin.

Huom.
        Hän ilmoittaa olevansa OTK
        Oikeustieteiden kandi?
        Eli opinnot ovat jääneet kesken???
        Mahtava pätevyys 😂

• Anonyymi00022
        Anonyymi kirjoitti:

Huom.
        Hän ilmoittaa olevansa OTK
        Oikeustieteiden kandi?
        Eli opinnot ovat jääneet kesken???
        Mahtava pätevyys 😂

OTK oli takavuosina sen ylemmän oikeustieteellisen tutkinnon nimi, eli henkilö lienee suorittanut opinnot loppuun asti. Maisteri tuli oikeuspuolelle vasta myöhemmin.

• itse tein

Eihän siinä lakimiestä tarvita. Kuka tahansa pystyy sen tekemään. Lakimiehet rahastaa

• 1616

Oletan, että pankitkin tekevät perukirjoja. Tiedustele omasta pankistasi.

• näinnetekee

Tekeehän ne pankit, mutta rahastavat siitäkin kaksinkertaisen hinnan muihin lakimiehiin verrattuna. Ja kuittaavat sen ylisuuren palkkionsa kysymättä kuolinpesästä.

• ???????????????????
      • mallia netistä

Perunkirjoituksessa ei jaeta vainajan omaisuutta, siinä vaan luetteloidaan hänen omaisuutensa ja velkansa.

Perinnön jakaminen on täysin eri asia, josta perikunnat joskus riitelevät hyvin verisesti.

• vainajan tytär

Minä tein perunkirjoituksen itse.Se on yksinkertainen homma silloin kun vainajan omaisuus ei ole kummoinenkaan.
      Ohjeita löytyy netistä googlaamalla.

• Pillujaska

Pitäis vähän ihmisten ajatella jälkikasvua. Itse elän sillälailla, että kellee
      ei tule mitää maallisia murheita poistumiseni jälkeen. Aika hyvin asiat on
      edennyt. Korkeintaan jonkun grogin saattaa joillekin pystyyn jäädä.

• Tyhjä Tasku

Hyvä periaate, että elämä ja omaisuus loppuvat yhtä aikaa.
        Perukirja pitää joka tapauksessa tehdä. Oikeakätinen lakimies tekee sen vasemmalla kädellä vajaassa tunnissa ja laskuttaa vähintään 800€.

• Paskamaksa

Ai satana, tota en ajatellu. Täytyy pistää jolleki merkonomille förskottia,
      niin ei pirulauta mistään jää riideltävää.

• Anonyymi

Itse käytin Hok Elanto Tikkurila, hoiti myös hautajaiset. Varoituksen sana!
      Toimeksiannossa pitää olla tarkka, jokainen heidän kontaktointi erilaisten dokumenttien tilaamisessa velotetaan erikseen. Jouduin toppuuttelemaan ja muutamaan toteamaan että tilaan itse. Hinta menee perittävän omaisuuden arvon mukaan ja päälle sitten nuo erilaiset fokkareiden hankinnat.Lisäajan hakeminen 60 euroa verovirastosta.Piti olla helppo homma,vain minä kuolinpesän osakkaana, mutta ilmoittamatta minulle haettiin toinen 3kk lisäaika, minä koin, että heidän oman ruuhkansa takia.kun kysyin, sanoivat että perustuu toimeksiantosopimuksen, jonka allekirjoitin. Ennen kuin menee toimistoon tai juristi puheille, kannattaa srk tilata sukuselvitys ja omat virkatodistukset.
      Jos on esim toisesta vanhemmasta kyse,pitää olla ensin kuolleen perukirja,avioehto mukana. Nostan hattua itse perukirjoitukseen tekevälle.

• Anonyymi

Tää lesobon täys huijari

• Anonyymi

Kysy pankin lakimieheltä

• Anonyymi00020

Lakimiettuset: jyrki miettunen

Annoin hänelle toimeksiannon hoitaa irtisanomiseen liittyvää asiaa.
      Koskaan ei itse ilmoittanut missä mennään tai miten edetään, viesteihin vastaaminen kestää ja viikon välein lupaili hoitaa asiaa eteenpäin aina seuraavalla viikolla kun itse kyselin että missä mennään.
      koskaan sitä seuraavaan viikon yhteydenottoa ei tullut ja tätä jatkui useita kuukausia.
      ilmoitin sitten että tämä oli tässä ja näin ei voi jatkua niin siihen vastasi heti.
      pahoittelut kesälomien aiheuttamasta ruuhkasta ja hyvää syksyn jatkoa???
      Näin toimii siis tämä toimisto, kiertäkää kaukaa!

• Anonyymi00021

Samaa mieltä, selkeissä tilanteissa perukirjan voi usein tehdä itse. Verohallinnon sivuilla on hyvät ohjeet siitä, mitä perukirjaan tulee ja mitä liitteitä tarvitaan.

Tässä on esim. yksi palvelu, jossa perukirjan voi tehdä netissä ohjatusti ja esikatsella asiakirjan ilmaiseksi: https://sitova.fi/perukirja (olen itse mukana sen tekemisessä). Verkossa on myös muita palveluja, joten kannattaa vertailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      373
      1496
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      81
      1019
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      90
      921
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      833
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      748
    6. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      42
      720
    7. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      121
      705
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      700
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      616
    10. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      608
    11. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      35
      604
    12. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    13. 45
      557
    14. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      50
      555
    15. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      535
    16. 32
      531
    17. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      33
      528
    18. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      495
    19. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      48
      479
    20. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      80