Eli olen kuukauden kuluttua menossa ensimmäistä kertaa käynnille IVF hoidon aloittamisen vuoksi. Haluaisin nyt kysellä teiltä jotka olette jo läpikäyneet tämän että miten kaikki yleensä etenee (Kunnallisella puolella). Mitä yleensä ensimmäisellä kerralla tehdään, koska itse homma laitetaan käyntiin jne.
Meilläpäin lähin sairaala kyllä hoitaa sitten ultrat ja seurannan (lääkityskin ehkä sitä kautta) mutta itse toimenpide tapahtuu Oulusa joten lähete sinne on ilmeisesti ensimmäisiä juttuja mitä tehdään.
Minkälaisista odotusajoista on yleensä kyse kun tällaista projektia suunnittelee?
Kiva jos joku voisi vastata. Kait sitä vaan on niin innoissaan tästä kaikesta että ei millään jaksais oikein odottaa. Vaikkei tuloksesta sitten koskaan voi olla varmoja mutta sanotaanhan että toivossa on hyvä elää.
miten kaikki menee
4
691
Vastaukset
- kohtalotoveri
me kävimme tämän vuoden tammikuussa ensimmäsessä neuvottelussa. Siellä tutkittiin molempien "vehkeet" ja laitettiin paperit vetämään itse toimenpiteeseen. Nyt syyskuun alussa menemme operaatioon Ouluun. Eli jonot sinne on pitkät, ainakin puolivuotta joutuu ensikertalainen odottelemaan.
- alkuperäinen
Oli hyvä tietää vähän missä mennään. Ootko siis käyny nyt hormoni hoidot jo läpi ja itse ratkaiseva toimenpide tulossa?
Jos niin, niin miten olet kaiken kokenut, onko ollut kipuja tai muuta vastaavaa. Kuinka monta on suunniteltu sinne laitettavan kerralla. Olen kyllä käsittänyt, että nykyään kait ei laiteta enää kovin montaa, monesti vaan yksi. Siinähän on kai suuri riski että jos laittaa kaksi niin kummatkin kiinnittyy.
No eipä tällä kertaa muuta. On se vaan jännittävää ja sitä kaikkea odottaa todella innolla. Tsemppiä sulle - kohtalotoveri
alkuperäinen kirjoitti:
Oli hyvä tietää vähän missä mennään. Ootko siis käyny nyt hormoni hoidot jo läpi ja itse ratkaiseva toimenpide tulossa?
Jos niin, niin miten olet kaiken kokenut, onko ollut kipuja tai muuta vastaavaa. Kuinka monta on suunniteltu sinne laitettavan kerralla. Olen kyllä käsittänyt, että nykyään kait ei laiteta enää kovin montaa, monesti vaan yksi. Siinähän on kai suuri riski että jos laittaa kaksi niin kummatkin kiinnittyy.
No eipä tällä kertaa muuta. On se vaan jännittävää ja sitä kaikkea odottaa todella innolla. Tsemppiä sullejoo mulla on viikko nenäsumutetta takana ja menkat päällä. Sumutetta käyttelen koko hoidon ajan. Keskiviikkona menen ekaan ultraan ja silloin aletaan pistää piikkejä. Sitä jatketaan joka päivä operaatioon asti, kai... sumutteen kanssa ei ole ollut mitään kipuja eikä ongelmia, ainoa on että se tulee ottaa 4 kertaa päivässä, pitää kokoajan pitää kännykässä muistutusta, että muistaa ottaa ajallaan.
Eka satsi lääkkeitä maksoi 654euroa, josta kela korvaa 50 e. joten rahapussin päälle tämä käy...
ei muuta kun tervetuloa meidän monien joukkoon...
- alkuperäinen
Tuli tässä mieleen et paljonko hintaa kertyy tälle koko projektille läkkeineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954