Kysymyksiä ikärajoista ja lahjasolualkioista

ilman miestä hoitoon

Mikä on hoitojen yläikäraja yksityisillä? Luulin että se on 43v. mutta eräältä toiselta palstalta luin että tänkin jälkeen ois mahdollista yrittää lääkärinlausunnolla saada kelakorvauksia eli jotkut paikat (Suomessakin?) tekee hoitoja tänkin jälkeen? Siis ilmeisesti se 43v onkin yleinen raja kelakorvausten, ei hoitojen saamiselle..
Julkisella puolen raja on ilmeisesti edelleen 39v, tarkottaako se, että hoitoja tehdään vielä sen ajan kun on alle 40v, vai loppuuko ne jo siihen kun täyttää 39v?

Sitten toinen kysymys lahjasoluista.. Oon kuullu että jos alkiot on saatu (kokonaan tai puolittain?) aikaan lahjasoluista, mahdollisia ylimääräisiä ei saisi enää lahjoittaa eteenpäin muille, vaan ne olisi pakko tuhota jos ei käytä itsekään? Onko tämä totta vai koskeeko esim. pelkästään lahjamunasoluista saatuja alkioita?

Itselläni on pakastettuna munasoluja viimesimmän hoidon jäätyä kesken eron takia, ja jossain vaiheessa niille on pakko jotain tehdä..

12

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinkku N

      En tiedä. Mutta sen tiedän, että minkään ikäinen yksineläjä ei saa hoitoa julkisella. Parisuhde on pakollinen vaatimus siellä. Yksineläjä ei myöskään yksityisellä hoidosta kela-korvauksia, ei edes siitä, että tutkitaan onko kaikki kunnossa. Pariskunnat kyllä saa siitäkin korvauksen, vaikka todettaisiin että kaikki on ihan kunnossa.

    • ap.

      Juu sen tiedän ettei julkinen hoida yksinäisiä.
      Kelakorvauksia voi kuitenkin yksinäisenäkin saada jos on jokin sairaus (esim. endometrioosi) mikä vaikuttaa hedelmällisyyteen.

    • sisäpiirin tieto

      Sun omat alkiot on varmaan liian vanhoja lahjoitettavaksi, koska niiden teho ei oo sama kuin nuoren, huolisiko joku klinikka vanhan ihmisen alkioita, jos ne saisikin antaa jollekkin,
      Miksi tuhlaat aikaasi suomessa hoidoissa?
      katsopa tartossa toimivaa elite-klinikkaa, missä suomalaiset käy paljon hoidoissa, sinne ei oo jonoa kuin 1-2kk, mutta suomessa voit joutua odottamaan pitkäänkin.
      siellä yksi kierros omilla alkioilla maksaa noin 1600 euroa.

      • kela korvaa

        Yksityisellä puolella ei ainakaan ole ikärajoja (Felicitas), vaan jokainen juttu on tapauskohtainen. Aluksi tutkitaan onko vaihdevuodet alkamassa ja se iän kanssa määrää raskauden todennäköisyyden hoidoissa. Kela korvaa suoraan 3 läpivietyä hoitoa 43v asti. Mutta jos lapsettomuus on todella solutason ongelma tai sairaudesta niin Kela korvaa senkin jälkeen takautuvasti.


    • Luovuttaja

      Olen luovuttanut munasoluja kolme kertaa ja mulle on sanottu että perhe joka saa ne voi lahjoittaa eteenpäin loput jos heille tarpeettomia. Sun kannattaa kysyä asiasta lisää paikasta jossa ne on säilössä.

    • nainen 24

      Saakohan muuten korvauksia, kun tekee yksityisellä, jos minä (24v) ja mieheni (39v), joka on steriili, hakeudumme koeputkihedelmöityshoitoon. Annetaanko minun ikäiselleni yleensä minkäänlaista hormonihoitoa, jos kaikki edellytykset tulla normaalisti raskaaksi ovat kunnossa? Onko pakko ottaa hormonia, jos on muutoinkin hedelmällinen? Raha ei ole este, mutta aika on jos mieheni ei tahdo olla ihan papparainen kun vauva syntyy, siksi taidamme jättää inseminaation kokeilematta ja siirtyä suoraan varmempaan, eli koeputkihedelmöitykseen tai mikroinjektioon.

      • Sairaus = korvaus

        Koeputkihedelmöitykseen juuri on pakko ottaa hormonia. Miksi haluaisit suoraan niin raskaaseen hoitoon, jos rahaa on ja itse olet hedelmällinen? Oletan että luovutetuilla siittiöillä olisitte menossa hoitoon, jos miehesi on steriili. Silloin lapsen biologinen isä (luovuttaja) ja sinä olette aivan terveitä, joten eikö kannata alkaa kevyimmistä hoidoista kuten keinosiemennyksestä? Eri juttu, jos on tarkoitus yrittää kaivella miehestäsi siittiöitä, silloin joudutte varmasti koeputkea käyttämään. Luovutettujen siittiöiden käytön klinikka voi myös kieltää teiltä ihan fiilispohjalta, vaikka jos parisuhteenne ei vaikuta heistä tarpeeksi hyvältä, tai he voivat käskeä odottamaan ja miettimään. Omilla soluilla tehtävillä hoidoilla ei arvioida teitä niin tarkkaan, tosin lääkärin pitää silloinkin että pystytte selviämään lapsen kasvattamisesta, mutta siitä tuskin tulee ongelmaa jos olette ihan normaaleja ihmisiä tai pystytte ainakin esittämään sellaisia.

        Ei miehesi vuodessa tai kahdessakaan muutu sen papparaisemmaksi kuin nytkään. Tietty onhan 39-vuotias jo melkein toinen koipi haudassa. :)

        Korvauksen saatte, jos lapsettomuuteen on lääketieteellinen syy.


      • nainen 24
        Sairaus = korvaus kirjoitti:

        Koeputkihedelmöitykseen juuri on pakko ottaa hormonia. Miksi haluaisit suoraan niin raskaaseen hoitoon, jos rahaa on ja itse olet hedelmällinen? Oletan että luovutetuilla siittiöillä olisitte menossa hoitoon, jos miehesi on steriili. Silloin lapsen biologinen isä (luovuttaja) ja sinä olette aivan terveitä, joten eikö kannata alkaa kevyimmistä hoidoista kuten keinosiemennyksestä? Eri juttu, jos on tarkoitus yrittää kaivella miehestäsi siittiöitä, silloin joudutte varmasti koeputkea käyttämään. Luovutettujen siittiöiden käytön klinikka voi myös kieltää teiltä ihan fiilispohjalta, vaikka jos parisuhteenne ei vaikuta heistä tarpeeksi hyvältä, tai he voivat käskeä odottamaan ja miettimään. Omilla soluilla tehtävillä hoidoilla ei arvioida teitä niin tarkkaan, tosin lääkärin pitää silloinkin että pystytte selviämään lapsen kasvattamisesta, mutta siitä tuskin tulee ongelmaa jos olette ihan normaaleja ihmisiä tai pystytte ainakin esittämään sellaisia.

        Ei miehesi vuodessa tai kahdessakaan muutu sen papparaisemmaksi kuin nytkään. Tietty onhan 39-vuotias jo melkein toinen koipi haudassa. :)

        Korvauksen saatte, jos lapsettomuuteen on lääketieteellinen syy.

        Koeputkihedelmöitys siksi että se on onnistumisprosentiltaan parempi kuin keinosiemennys ja siinä kaksoisraskauden mahdollisuus on pienempi. Kyse olisi siis ajansäästöstä, koska miehelläni kuitenkin on jo ikää, kun yleensähän esikoisen saaneiden miesten ja naisten keski-ikä on huomattavasti alheisempi. Mieheltäni on otettu kiveksistäkin näyte, jossa
        ei ole siittiöitä. Tarkoitus mennä yksityiselle klinikalle.


      • S = k
        nainen 24 kirjoitti:

        Koeputkihedelmöitys siksi että se on onnistumisprosentiltaan parempi kuin keinosiemennys ja siinä kaksoisraskauden mahdollisuus on pienempi. Kyse olisi siis ajansäästöstä, koska miehelläni kuitenkin on jo ikää, kun yleensähän esikoisen saaneiden miesten ja naisten keski-ikä on huomattavasti alheisempi. Mieheltäni on otettu kiveksistäkin näyte, jossa
        ei ole siittiöitä. Tarkoitus mennä yksityiselle klinikalle.

        No en ole lääkäri, joten parempi sinun kysyä ihan klinikalta näitä juttuja. Mutta kun olet itse täysin terve, parhaassa hedelmällisessä iässä ja käytätte hyvälaatuisia lahjasiittiöitä, niin en ymmärrä mitä hyötyä koeputkihedelmöityksestä olisi teille. Ajallisesti teille ei ole mitään haittaa, jos raskaaksi tuleminen kestää vaikka vuoden kauemmin, päinvastoin ehditte henkisesti valmistautua paremmin. Mutta tosiaan lääkärihän näistä päättää, joten kysy häneltä.


      • aikaa menee kuitenki
        nainen 24 kirjoitti:

        Koeputkihedelmöitys siksi että se on onnistumisprosentiltaan parempi kuin keinosiemennys ja siinä kaksoisraskauden mahdollisuus on pienempi. Kyse olisi siis ajansäästöstä, koska miehelläni kuitenkin on jo ikää, kun yleensähän esikoisen saaneiden miesten ja naisten keski-ikä on huomattavasti alheisempi. Mieheltäni on otettu kiveksistäkin näyte, jossa
        ei ole siittiöitä. Tarkoitus mennä yksityiselle klinikalle.

        Aina kun käytetään lahjotettuja soluja, on pakko käydä ensin ties montako kertaa psykologin arvioinnissa ja tästä voi tulla sitten se hylkääväkin päätös.. tai käskevät odottaa esim. seuraavat puoli vuotta jos katsovat ettette ole vielä valmiita koko hommaan syystä tai toisesta. Se on ihan klinikan mielivaltasesti päätettävissä. Jotkut on joutuneet käymään vuodenkin näissä keskusteluissa ennenkun puoltava päätös solujen saannista on irronnu.

        Jos haluatte ryhtyä heti toimeen, vois olla helpompaa yrittää etsiä joku tuttava mies joka vois auttaa ja voisitte kokeilla ensin ns. koti-inseminaatiota ("muumimuki"-menetelmää). Voi olla paljon nopeempi ja ainakin halvempi (ilmanen!) kun ruveta ravaan jossain diipa daapa psykologi-käynneillä ja sitten vielä kalliit hoidot päälle.


    • TOIMI HETI

      Mulla ei ole yläikärajaa.

      Tarjoan hedelmöityshoitoja.

      HYÖDYT SINULLE:
      * Hyvät geenit. Jos käytät hedelmöitysklinikkaa, et tiedä luovuttajan älykkyydestä tai ulkonäöstä mitään. Klinikka kertoo sinulle vain ammatin, jonka luovuttaja on heille kertonut (eivät he sitä tarkista) ja silmien hiusten värin.
      * Klinikkaan verrattuna säästät rahaa ja aikaa. Et joudu menemään klinikalle juuri sinä kellonaikana, kun inseminaatio-huone sattuu olemaan vapaana, vaan voit hoitaa mun kanssani luovutuksen esim. töistä päästyäsi.
      * Tulet nopeasti raskaaksi. Naisen hedelmällisyys voi laskea aika nuorenakin! Jos sinulla on jo paljon biologista ikää, vain osa miehistä kykenee enää hedelmöittämään sinut, jolloin laadukas spermani on sinulle hyväksi.
      * Jos hankit lapsen aviomiehen kautta ja teille tulee ero, lapsi joutuu seilaamaan kahden eri kodin välillä, jos teillä on yhteishuoltajuus. Jos lapsi on isällään esim. 1 viikonlopun kuukaudesta, hänellä on varaa hemmotella lapsi pilalle, jolloin lapsi kiukuttelee sinulle jatkuvasti, miten tyhmä olet, kun sinäkin et osta joka päivä karkkia. Nyt tällaista ei pääse käymään.
      Suomessa lähes 50 % avioliitoista päättyy eroon, arvioi Väestöliitto.
      * Olen kokenut luovuttaja ja hoidan homman turvallisesti, asiallisesti ja luottamuksellisesti.

      Olen akateemisesti koulutettu nuori mies ja olen auttanut useita naisia raskaaksi tällä tavalla, eli homma TOIMII minun siittiöillä. Yksi nainen on hankkinut jo 2 lasta kauttani, jolloin lapset voivat tuntea toisensa sisaruksiksi, koska ovat samannäköisiä. Kuudelle olen jo luovuttanut ja yli kymmenelle en luovuta yhteensä, koska Suomi on pieni maa.

      Asun Helsingin keskustassa. Luovutuspaikan voit valita, mieluiten lähietäisyydeltä, mutta sopivasta kulukorvauksesta voin tietysti lähteä mihin vain.

      Luovutus tapahtuu apteekista ostetulla neulattomalla ruiskulla. (Tai seksillä, mutta hinta on sama eli et voi maksaa luonnossa). Ruiskuna voi käyttää esim. Panadolin lasten särkylääkkeelle tarkoitettua kärjetöntä ruiskua. Muumimukit suosittelen unohtamaan.

      Perustiedot ulkonäöstäni: useimpien naisten mielestä tosi hyvä kroppa, 180 cm pituutta, ruskea hiukset ja siniset silmät. Täysin suomalaista syntyperää ja korkea älykkyys. Vanhempani ovat eri puolilta Suomea ja vielä hyvissä voimissa, joten sikäli terveet geenit. EI perinnöllisiä sairauksia suvuissa. Olen erittäin terve ja harrastan terveellisiä elämäntapoja.

      Koska hoidan homman ammattimaisesti eli esim. hanki pienintäkään riskiä sukupuolitaudeista hedelmöityshoitojen aikana vaikka hoito kestäisi useamman kuukauden, veloitan sinulta 400e/kk käteisellä. Kysy joltakin klinikan kautta raskaaksi hankkiutuneelle, paljonko klinikalle yhteensä meni rahaa, niin huomaat hinnan edulliseksi. Ja ehkä et halua klinikan psykologin kuulusteluun, miten aiot kertoa lapselle isästä ja miten lapsi sitten suuttuu, jos oletkin valehdellut hänelle jne.

      Tähän mennessä ei ole kauaa mennyt, jos nainen on ollut yhtään hedelmällinen, mutta jos homma venyy, saat pidemmän päälle alennusta kuukausihinnasta.
      En harrasta seksiä ilman kondomia hedelmöityshoitojen aikana enkä muutenkaan harrasta ikinä yhdenillan juttuja tai muuta riskialtista seksiä, kuten anaalia. Tätä kirjoittaessa en ole muutamaan kuukauteen harrastanut naisten kanssa seksiä ja olen hetero, joten miehiä en harrasta. Ja olen käynyt sukupuolitautitesteissä.
      Joten voimme aloittaa heti, jos voit itse olla varma terveydestäsi!

      Homma hoidetaan anonyymisti eli en kerro sinulle henkilötietoja eikä sinunkaan ole pakko kertoa minulle. Kuten muutkin palkkatyöni, hoidan tämän ammattimaisesti eli vaikka saisin vahingossa tietää, kuka olet, en todellakaan kirjaa henkilötietojasi ylös ja kukaan ystävistäni ei tiedä tästä sivuammatistani eikä tule tietämään.


      Kirjeenvaihtokeskustelua en tarjoa lainkaan: jos on kysyttävää, soita!

      Jos haluat olla anonyymi, hanki prepaid-liittymä ja uusi puhelin vaikka lähimmästä kioskista, ovat yllättävän halpoja.

      Tavataan ja sen jälkeen SINÄ voit päättää, haluatko tehdä minun kanssa lapsen vai et. Se on sinun päätös ja en ole sinuun ikinä yhteydessä, kun et itse ole enää minuun yhteydessä.

      Lapsiperheen elämää en hae elämääni ainakaan juuri nyt, siksi emme tule seurustelemaan ja et todellakaan joudu pelkäämään että soittelisin perääsi. Jos niin haluat, lapsi voi soitella mulle, kun hän on ainakin 18v.

      Toisaalta jos sinulla on varaa palkata lastenhoitaja, silloin voimme neuvotella muustakin, jos meillä sattuu olemaan yhteensopivat elämäntavat. Hyvin epätodennäköistä ja sen ehdimme selvittämään kasvotusten.

      Otan vain rajallisen määrän asiakkaita, joten soita nopeasti 044-945 0799! Ja ota numero ylös, koska netissä tieto ei aina säily.

    • dresslily

      Kirjoitus on vuodelta 2013. Oletko vielä täällä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe