Kumpi nikon d7000 kannattaa sigma vai nikkor

nikon d7000

Olen hankkimassa nikon d7000 ekaa telezoom linssiä ja pitäis olla
valovoimainen ja laadukas myös videokuvauksessa.
3 vaihtoehtoa on harkinnassa
nikkor 18 200 3.5-5.6 vr yksin
nikkor 18 105vr sigma 70-200 f2.8 molemmat
nikkor 18 105 tamron 70-200 f2.8 molemmat

4

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin

Tuo eka on kuolleena syntynyt ajatus. Noista kahdesta seuraavasta jättäisin nuo lyhyet zoomit pois ja korvaisin ne f/1.8 35 mm tai sitäkin paremmalla normaalilla ja jollain sopivalla laajakulmalla, esim. Samyangin mallistosta.

Tamronista en äkkiä löytänyt testiä. Sigma on photozonen mukaan ok, vaikka ero Nikonin omaan on aika iso.

• D7000 myös

Itsellä on 18-105mm ja sillä kuvailen eniten, myös sisällä ulkoisen SB-700 salaman kanssa, 35mm f1.8 linssi on taas käytössä eniten videokuvauksessa. Pitempänä telezoomina on Nikonin 70-300mm, jossa valovoima heikko hämärällä kuvatessa, mutta jalustan kanssa ei meinaa mitään kun voi käyttää pidempiä suljinaikoja. Kaikki linssit on hintaansa nähden laadukkaita, mutta jos oikein LAATUzoomia haluaa, niin silloin joutuu satsaamaan aika lailla enemmän esim. NIKON 24-70MM F 2.8 G ED AF-S pyöreesti 1600€ ja toiseksi AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II pyöreesti 2000€. Jos rahan vähyys ei olisi ongelma, niin minulla olisi jo nuo linssit, lisäksi joku NIKON TC-17E II telelisäke.
      Jos pitäs valita Sigman ja Tamronin väliltä, niin Sigma olisi minun valinta, koska se on huomattavasti nopeampi tarkentamaan.

• Tamron

Tamronilla on myös tämä uusin versio:Tamron AF SP 70-200/2,8 Di VC USD Nikon

Aiempi halvempi versio on mekaanisesti huono koska esim LensRentals poisti sen vuokralaitevalikoimastaan ( ei kestänyt käyttöä).

• niko nisti

Videokuvaukseen todellakin suosittelen erillistä mikkiä, se on suorastaan pakollinen mikäli aiot automaattitarkennusta käyttää. 35 f1.8 käy oikein hyvin videokuvaukseen, mikäli syvyyssuunassa ei hirveästi tule liikettä. Sahaava tarkennus pitää hirveätä ääntä videossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      498
      5416
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      107
      4501
    3. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      406
      2187
    4. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      28
      1984
    5. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1370
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      156
      1105
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      56
      1018
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      9
      991
    9. Teennäinen ihminen?

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      938
    10. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      70
      935
    Aihe