On röyhkeää tulla ovelle kaupustelemaan jotain tilpehööriä ja samalla esittää olevansa milloin kuuro, mykkä tai että sukulainen, lapsi tai joku omainen on sairas tms.
Tällaista voi esiintyä vieläpä illansuussa tai pyhäpäivinä. Kerran jopa itsenäisyyspäivänä tuli minun ovelleni tällainen "kaupustelija". He kulkevat ilmeisesti jonkinlaisissa ryhmissä ja hajaantuvat sitten asuntoalueille haravoimaan koko alueen.
Kenenkään ei pitäisi ainakaan ostaa mitään eikä myöskään osoittaa mitään kiinnostusta vaan välittömästi pyytää poistumaan että tämä toiminta loppuisi.
Olen laittanut kotini ulko-oven läheisyyteen lapun "kaupustelu kielletty" ja sama englanniksi "door sale not allowed". Silti silloin tällöin tulee kaupustelija.
Omalla tontilla on oikeus kieltää ko. toiminta ja noudattamatta jättäminen pitäisi olla tuomittavissa. En tiedä onko näin, mutta hyvä olisi kun tälle asialle tehtäisiin jotain, sillä se tuntuu harmittavan monia, eikä kuitenkaan tehdä mitään.
Olemmeko liian sinisilmäisiä ja kohteliaita, jonka tällaiset ovelle tuppautuvat hyvinkin huomaavat ja käyttävät tilaisuutta hyväkseen?
Kaupustelijat
3
351
Vastaukset
- .......
Usein kaupustelijat olisivat hyödyksi kun myisivät jotain tarpeellista, ei taidekaan pahitteeksi ole.
Ei mainoksia, ei kaupustelua, henkilökohtaiset laatat oveen, paperit aina nyhdetään irti.
Tavaratalon aulat, monesti olen ostanut onnistuneesti yhtä sun toista. - dfgfhfgjgjdjkkdt
Laita rasti ruutuun kyselykaavake ovellesi, muutama kappale, ja kynä riippumaan siihen viereen. Pyydä rastittamaan ja pudottamaan postiluukusta, ennen kuin soittaa ovikelloa. Kysymykset:
1. Olet: _____ sokea _____ kuuro _____ orpo _____ edellämainittujen sukulainen _____ kaikkea tuota
2. Myyt _____ huonoa taidetta _____ tarpeetonta krääsää ______ jotain muuta _____et mitään.
3. Tulit vain tarkistamaan, kannattaako asuntooni murtautua: ____ kyllä _____ en.
4. Kun avaan oven, otan sinusta valokuvan; hyväksytkö sen? _____ kyllä _____ en, poistun nyt.
5. Kun avaan oven, saatan pahoinpidellä sinut; hyväksytkö sen? _____ ok _____ en, poistun nyt.
6. Aiot tunkeutua asuntooni heti, kun avaan oven _____ kyllä _____ en.- Anonyymi
Ei ole postiluukkua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1502019
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3201214Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.831019- 35898
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31839- 52819
- 71764
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44711Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56709