oudun teettämään metsän uudistusta( taimikon raivaus,istutus jne) paikallisella metsänhoitoyhdistyksellä, maksan työstä alv:n ja palveluista myös
olen itse arvonlisäverovelvollinen
voinko saanko verotuksessa tai arvonlisäverovellosena teettämästäni työstä alv palautusta tai otetaanko se huomioon metsäverotuksessani
metsätyön alv vähentäminen
4
368
Vastaukset
- Notta tuota
Alv on metsänomistajalle ns. läpikulkuerä.
Jos myyt puuta, sinulle maksetaan puun hinnan päälle alv:tä, jotka sitten tilivuoden jälkeen palautat.
Jos maksat alv:tä (esim. noista palveluista), vähennät ne saamistasi (puun myynti) alv:ista ja vähennyslaskun jälkeen maksat sen loppusumman takaisin valtiolle. Jos maksat alvia enemmän kuin saat, tulee palautuksia. ALV on sinällään aivan erillään muusta metsäverotuksesta, vaikka samassa kuoressa sen alv-planketin saakin palauttaa.
Laita Googleen: alv metsänomistaja , tulee esim.
http://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Maatalousyrittaja_ja_metsanomistaja/Arvonlisaverotus
Vähän aiheen ohi, mutta kannattaako sinun varmasti toimia MHY:n kanssa? Vaikka muuta väittävätkin, MHY:n tarjous on usein esim. 2 x kalliimpi (näennäisvalvonta, suunnittelu jne.) kuin suoraan yksityiseltä palveluntarjoajalta saatava tarjous. MHY perustelee olemassaoloaan metsänomistajan edulla, mutta se ei suinkaan pidä paikkaansa, kuin aniharvoissa tapauksissa.. - mo--------kjhhhhgghg
Olen edellisen kanssa täysin samaa mieltä,että MHY pissaa linssiin ihmisiä.
MHY on todella TODELLA kallis välikätenä ja työn tulos yleinsä alaarvoista.
MHY välikätenä aiheittaa seuraavaa
1 Hinta ja olematon työnjohto älyttömän kallis
2 Metsät pilataan ja työn jälki ala arvoista
3 pelaavat omaan ja metsäyhtiöiden pussiin.
Ilman muuta ottaa yksityiseltä palvelu ja voi kilpailuttaa useampia.
En ymmärrä kuka edes käyttää MHY palvelua kun on niin julmetun kalliskin. - varokaa
Mhy on verovaroin tuettua kusetusta. Koko myhistyksen olemassa olo perustuu siihen että pikkasen viilataan linssiin niin urakoitsijaa, kun työn teettäjää. Tähän päälle vielä sitten kemerat, jotka nekin imetään metsänomistajalta laskutuksessa sentilleen.
- Mhy:n konttori
on pullollaan kaiken maailman "metsänhoidon neuvojaa"
ja muuta alue-esimiestä, jotka järjestävät omille, alkoholin
liikakäyttöön taipuvaisille sukulaisilleen, töitä "metsureina".
Kun tällaiset "metsurit" menevät metsään työn laadun voi arvata.
Itsenäiset metsuriyrittäjät tai/ja firmojen metsurit ovat sentään
ammattimiehiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171