Eli oon 15 vuotias ja laitoin juuri ensimmäisen kerran kuukupin paikoilleen...Koska lauantaiksi pitäisi oppia, en siitä sen enempää jaksa kertoa..:D Mutta siis nyt kun sen laitoin paikalleen, 1. mistä tiedän että kuppi aukesi? 2. Voiko kuppi "valua" ylemmäs niin etten saa sitä pois? Tämä erityisesti huolettaa..:/ Ja miten saan sen pois...? Olkaa kilttejä ja auttakaa olen oikeasti vähän peloissani..!:D
kuukuppi!!
5
1187
Vastaukset
- sadadsddd
Laita sormi emättimeen ja kokeile pyöräyttää sormea kupin ympärillä. Tuntuuko kupin reunat tasaisen pyöreiltä vai onko jokin reuna "suorempi" tai jotenkin lommolla? Hyvin auennutta kuppia on suht helppo pyöräyttää siinä paikallaan ympäri, epätäydellisesti auennut kuppi helposti "tarraa" emättimen reunoihin eikä pyörähdä jos sitä koittaa sieltä pohjasta pyöräyttää. Tämä pyöräytystesti vaatii tietysti sen että saa kaksi sormea (mä käytän keskisormea ja peukaloa) sisään.
Mä käytän kupin kanssa liukuvoidetta niin sen saa paremmin aseteltua. "Kuivana" kuppia on hankalampi pyöräyttää.
Kuppi voi kyllä nousta ylemmäs mutta mulla se ainakin pysyy suht hyvin paikoillaan jos se vaan on tosiaan kunnolla auennut. Ainakin mulla jos kuppi on liian "littana" niin siihen jää liiallinen imu ja se nousee ylös herkemmin. Voi se kunnolla auenneenakin silti vähän nousta, mutta kun vaan rentouttaa paikat niin kyllä siitä otteen saa. Jos tuntuu ettei yllä siihen seisaaltaan niin voi mennä kyykkyyn ja vähän ponnistaa lihaksilla kuppia alemmas, sitten saa sormilla paremmin otteen. - sadadsddd
Ai niin ja en tiedä miten sä olet sen asettanut, mutta mä tein aluksi aina sen virheen että taittelin kupin tiukasti ja työnsin heti aika syvälle. Sitten se ei saanut tarpeeksi ilmaa sisäänsä ja jäi aina vähän littanaksi (ja nousi tosi ylös, alipaine oli siis liian suuri ja se imi koko ajan littanaa kuppia ylemmäs).
Jossakin vaiheessa sitten hoksasin, että kannattaa päästää kuppi aukeamaan jo siinä vaiheessa kun sen pohja on melkein vielä ulkona. Sitten kunnolla auenneena sen voi työntää pikkuisen syvemmälle niin ettei pohja/antenni hierrä. Mä olen katkaissut kupistani antennin ihan nysäksi, mutta se kannattaa tehdä sitten kun oppii tuntemaan kupin ja sen minkä mittaista antennia tarvitsee että saa kupista otteen.
Eli: tsekkaa ensin että kuppi on joka reunalta kunnolla auki, työnnä vasta sitten vähän syvemmälle. Toimii ainakin mulla. Tiukka taittelu ja tökkäys saman tien syvälle taas ei toimi, koska kuppi ei pääse aukeamaan kunnolla. Ja tosiaan se liukuvoide helpottaa asettamista ja kupin pyöräyttämistä ja sitä kautta myös sen kunnollista aukeamista. Mä laitan sitä liukuvoidetta kupin yläreunoille, ei niin että ne ilma-aukot peittyvät vaan ihan siihen yläreunaan. Usein laitan myös kupin reunaan siihen kohtaan, mikä jää taitoksen sisään (sitten kupin auetessa se liukastaa kätevästi eikä sormet liukastu). - sadadsddd
Niin ja lisään vielä, että silloin kun kuppi pyörähtää helposti niin se on myös auennut kunnolla. Ei pyörähdä ellei ole auennut.
- dffg
minä en voi mitenkään pyöräyttää kuppia sisälle asettamisen jälkeen (lantionpohjalihaksista johtuu).
Sen tuntee, jos kuppi ei ole auennut kunnolla. Tai jos ei tunne, asian huomaa mahdollisesti ohivuodosta.
Jos olen itse epävarma aukeamisesta, kokeilen yksinkertaisesti sormella. Eli kuljetan sormea kupin ja emättimen seinämän välissä. Jos se ei ole auennut kunnolla, tuntuu kupissa lommo.
Joskus huonosti auenneen kupin tuntee paineena virtsarakon suuntaan ja tietenkin oireena siitä on sitten jatkuva pissahädän tunne.
kuppi voi kulkeutua emättimessä ylöspäin (ja usein kulkeutuukin), jos lantionpohjalihakset ovat kunnossa. SIksi kupin pohjassa on se antenni, josta saa helposti kiinni. kuppi ei voi jäädä emättimeesi: emätin ei ole mikään pohjaton kaivo. Jos joskus tuntuu että et saa siitä otetta, jätä kupin poisto hetkeksi ja kokeile sitten uudestaan.
Lantionpohjalihaksilla voit auttaa kuppia tulemaan uloskin päin. kunhan saat vain antennista kiinni ja sitten lantionpohjalihaksilla alat työntämään kuppia ulospäin samalla kuin vedät antennista. Tuo on taito, joka kehittyyharjoittelemalla, joten älä turhaudu, jos ei heti onnistu. - tämmöne tyty:)
Kiitos paljon vastauksista! Autto paljon!:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen633914Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2053496Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172492949Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina712499Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3211889Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51622Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.121537Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21496Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk181496Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik511471