Koen suurta häpeää!

expimot

Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää...

Opettelen tässä vain ulkoa tällaista sanontaa, jotta tulee tarpeen tullen heti mieleen ja kuulostan sitä sanoessani vakuuttavalta. Olen kuullut tätä käytettävän talousrikoksen/petoksen paljastuttua, mutta aion kokeilla myös esim. mahdollisen liikennerikkomukseni jälkeen.

...Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää... Koen suurta häpeää...

35

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että saa pitää virka

Niin on se hyödyllistä hävetä ja katua että saa pitää pallin allansa ja vetää suurta palkaa! Jospa me köyhät ollaan vielä armollisia tälle ja katuvalle tädille? Pakkohan se on nyt hänekin katua.

• Maan tapa tavaksi.

Itse en tunne mitään. Hyvin kylmänrauhallisesti, suorastaan psykopaattisen aggressiivisesti, ahkerasti pistän tiskin takaa, naulakoista, roskiksista, lehtilaatikoista, hattuhyllyiltä, yöpöydiltä ja postiluukuista löytyneet kirjekuoret taskuuni. Kerran jouduin pyytämään anteeksi kun unohdin ottaa kuoren:)

Nykyisinhän kuoret eivät ole ruskeita vaan huomiota herättämättömän omantunnon puhtaan valkoisia, jopa kirjavia jopa logoilla varustettuja. Niissä voi lukea Ovi.Oy tai Siivouskomero Tmi tai mitä vaan.

• Ei hävetä
        Maan tapa tavaksi. kirjoitti:

Itse en tunne mitään. Hyvin kylmänrauhallisesti, suorastaan psykopaattisen aggressiivisesti, ahkerasti pistän tiskin takaa, naulakoista, roskiksista, lehtilaatikoista, hattuhyllyiltä, yöpöydiltä ja postiluukuista löytyneet kirjekuoret taskuuni. Kerran jouduin pyytämään anteeksi kun unohdin ottaa kuoren:)

Nykyisinhän kuoret eivät ole ruskeita vaan huomiota herättämättömän omantunnon puhtaan valkoisia, jopa kirjavia jopa logoilla varustettuja. Niissä voi lukea Ovi.Oy tai Siivouskomero Tmi tai mitä vaan.

Ei hävetä, käy nuori poika usein kylässä ja yötäkin. On tullut ilmeisesti naapureilta lappuja että olen lapsenraiskaaja ym. Kai ovat katellisia kun komee kaveri käy kylässä vanhemman naisen luona. Kai kuuntelevat korva seinässä kun sänky natisee ja nautin välillä kovaäänisestikkin nautinnosta.

• expimot

Taannoin Finnairin toimitusjohtajan asuntoedusta puhuttaessa Hautala korosti, että tärkeää on myös se, miltä asiat ulospäin näyttävät, ei vain lain kirjaimista.

Kun harmaan talouden kitkemiseen osallistuva ministeri jää kiinni pimeän työn teettämisestä, se sekä rikkoo lain kirjainta, että näyttää pahalta ulospäin.

Yritän aina löytää jotain positiivista sanottavaa ja tässä se on se että ministeri "muisti väärin" vain yhdenvuorokauden.

• kansaa vedätetään

Vihreiden uskottavuus katoaa täysin, ellei Hautala eroa ministerin palliltaan.

• expimot

Ei Hautala (tai vihreät) ole ainoa mokailija, eikä edes mielestäni pahin. Hän nyt vain sattuu olemaan toistaiseksi viimeisin ilmi tullut.

• ja kansa äänestää
        expimot kirjoitti:

Ei Hautala (tai vihreät) ole ainoa mokailija, eikä edes mielestäni pahin. Hän nyt vain sattuu olemaan toistaiseksi viimeisin ilmi tullut.

Vain lällärit tunnustavat ja sanovat tuntevansa häpeää, kovat luut eivät häpeä mitään. Sehän oli ihan pikku juttu kun Jyrki-boy jakeli kaverilleen vähän "tutkimusrahaa", sitä ei tarvinnut edes hävetä.

• expimot
        ja kansa äänestää kirjoitti:

Vain lällärit tunnustavat ja sanovat tuntevansa häpeää, kovat luut eivät häpeä mitään. Sehän oli ihan pikku juttu kun Jyrki-boy jakeli kaverilleen vähän "tutkimusrahaa", sitä ei tarvinnut edes hävetä.

Se kansalaisten poliittinen muisti on tunnetusti lyhyt, siksi mokailijat saavat jatkaa vuodesta toiseen.

Häpeäkseni tunnustan että oma muistini on varmaan sieltä huonommasta päästä. En esim. muista mistä siinä Kauko Juhantalon tapauksessa oli kyse.

• minä minä minä...
        expimot kirjoitti:

Se kansalaisten poliittinen muisti on tunnetusti lyhyt, siksi mokailijat saavat jatkaa vuodesta toiseen.

Häpeäkseni tunnustan että oma muistini on varmaan sieltä huonommasta päästä. En esim. muista mistä siinä Kauko Juhantalon tapauksessa oli kyse.

Taisit vasta aloitella kansakoulua Juhantalon aikaan. Miten eikös teillä tnään ole koulua kun sinulla on aikaa keskellä päivää kirjoitella tänne aikuisten palstalle.

• expimot
        minä minä minä... kirjoitti:

Taisit vasta aloitella kansakoulua Juhantalon aikaan. Miten eikös teillä tnään ole koulua kun sinulla on aikaa keskellä päivää kirjoitella tänne aikuisten palstalle.

Hölmö, "Juhantalon aikaan" ei ollut enää kansakoulua.

• voi näitä aikoja

"Olen pyytänyt niinku hallituksen kokouksessa anteeksi sitä että olen aiheuttanut öö niinku uskottavuusongelman hallituksen harmaatalouden ongelmalle"

siis onko halituksella suurempikin harmaatalousongelma, olen luullut että ongelma on enemmänkin muualla kuin hallituksessa?

• Todella vihainen!

Minulta loppui totaalisesti usko politiikkaan!!!

AInoa joka mielestäni on ollut uskottava ja todella ammattitaitoinen politiikko, on Heidi Hautala. Ja nyt, ei hänkään.

En voi usko todeksi, että Hautala vain selittelee ja pyytelee anteeksi kun toisaalla on rahalla muodostettuja työryhmiä, jotka pyrkivät lopettamaan harmaan talouden. Eikö edes ministerillä ole varaa maksaa sostumaksuja tms.

Minä en suostu enää mihinkään "yhteiseen ponnistukseen". Voi olla, että häviän itse kaikkein eniten mutta kotimaisuus missä tahansa esim. ostoksissa tai palvelujen hankinnoissa ei ole minulle enää arvo, vaan raha tulee ratkaisemaan.

Mitä isot edellä sitä pienet perässä.

• :) juujuhautuujuu

Eipä näkynyt Hautalan naamassa häpeää tai noloutta edes elohiiren liikahduksen vertaa. Jos sitä haastateltua naamaa vertaa normaalin ihmisen käyttäytymiseen, voi sanoa että niin ammattimainen rikollisen ilme, että vertausta muuhun ei kannata hakea.

Jopa Jari Räsäsen naama aikoinaan paljasti kaiken, että siinä on omantuntonsa kanssa kamppaileva suomalainen sisu, muuten perusrehellinen mies, elikkä ei pystynyt salaamaan valehteluaan, että mittää hessiä en oo ottanna, puhtailla palleilla hiihdin.

• näin sen näen

Mitä sitä muutamasta veroeurosta, kyllä tässä nyt haiskahtaa ajojahti.

• ei haise

en näkisi euromäärällä olevan mitään merkitystä kyseisessä tapauksessa. Sitä vaan tuossa asemassa ollaan joko rehellesiä tai ei olla.

• Pitkä lista.
        ei haise kirjoitti:

en näkisi euromäärällä olevan mitään merkitystä kyseisessä tapauksessa. Sitä vaan tuossa asemassa ollaan joko rehellesiä tai ei olla.

Mustaan vihkooni jonon jatkoksi kirjoitin uuden nimen. Heidi Huijala.

• näin sen näen
        ei haise kirjoitti:

olen erimieltä asiasta, tässä taas joku taho yrittää viedä huomion suurista kysymyksistä, tehden kärpäsestä härkäsen

• rötösrouvat kuriin
        näin sen näen kirjoitti:

olen erimieltä asiasta, tässä taas joku taho yrittää viedä huomion suurista kysymyksistä, tehden kärpäsestä härkäsen

Mielestäni ministerin rehellisyys on suuri asia, varsinkin jos hän itse toimii epärehellisesti vastoin asiaa jota ajaa.
        Uskottavuuden mureneminen luottohenkilöihin on iso juttu.

Vihreät yrittää nyt hyssytellä ja painaa villasella keulakuvansa rötöskäytöstä, ei onnistu, rikollisten hyysäämisen tulee loppua.

• näin sen näen
        rötösrouvat kuriin kirjoitti:

Mielestäni ministerin rehellisyys on suuri asia, varsinkin jos hän itse toimii epärehellisesti vastoin asiaa jota ajaa.
        Uskottavuuden mureneminen luottohenkilöihin on iso juttu.

Vihreät yrittää nyt hyssytellä ja painaa villasella keulakuvansa rötöskäytöstä, ei onnistu, rikollisten hyysäämisen tulee loppua.

Juuri verottajalta tullut uutinen kertoo ettei Hautalan ole tarvinnut maksaa kyseisitä palkkioista ennakonpidätystä tai sosiaaliturvamaksua, että se siitä.
        iltalehti.

• minä näen näin
        näin sen näen kirjoitti:

Juuri verottajalta tullut uutinen kertoo ettei Hautalan ole tarvinnut maksaa kyseisitä palkkioista ennakonpidätystä tai sosiaaliturvamaksua, että se siitä.
        iltalehti.

mutta eläkemaksu olisi pitänyt maksaa

• expimot
        näin sen näen kirjoitti:

iltalehti.

Hautala siis kokee suurta häpeää ihan turhaan koska mitään rikettä ei ole tapahtunut?

• expimot

Tapahtuma-aikaan 2009, Hautala ei ollut ministeri vaan europarlamenttiedustaja.

Rikekään ei mielestäni ollut kovin kummoinen ja eniten minua tässä ärsyttääkin se, että ensin automaattisesti valehdellaan ja kielletään ja vasta sitten kun on pakko niin myönnetään ja kadutaan. Ei juurikaan vakuuta tuollainen pakkokatuminen.

Tosin useimmat poliitikot eivät kadu tai myönnä koskaan, eivät edes tuomion jälkeen.

• ei minusta

Eli mielestäsi on ihan ok että pimeän työn teettäjä on henkilö joka johtaa harmaantalouden vastaista taistelua?

• expimot

Ei se ole ok, tietenkään.

Hautala ei kuitenkaan ollut silloin ministeri, joten oletko sitä mieltä, että joskus jonkun pienen rikkeen tehnyt ei enää koskaan ole kelvollinen luottamustehtäviin?

Jos on parkki- tai ylinopeussakkoja, niin ei ole kelvollinen liikenneministeriksi, jne?

• pika-Nelli

Minä koen suunnatonta häpeää ajojahdista, joka aiheutunee vain siitä, että takaa-ajettava on Nainen.
      Ei voidakaan sopia kelteisillään saunanlauteilla, mitäs me poijjaat lauteilla lauleloimme.

• sukupuolettomasti

Ensimmäinen jonka huomaan yrittävän tehdä tästä sukupuolikysymystä. No sehän sopisikin joillekin heikoille miehille. Kun nainen on munannut niin heikon miehen itsetunto nousee.

• expimot

Mielestäni tämä ajojahti ei johdu sukupuolesta, vaan siitä että asia on riittävän yksinkertainen suuren yleisön hahmotettavaksi.. ovi, remontti, duunari ja pikkusumma euroja pimeästi.

Todella isot kuprut, joissa hukataan satojatuhansia tai miljoonia veronmaksajien rahoja eivät herätä yhtä laajasti samanlaisia tuntemuksia koska ne tapahtuvat jossain säätiöiden, lautakuntien ja muiden instanssien uumenissa, eikä useinkaan löydy ketään yksittäistä henkilöä selkeäksi syntipukiksi.

Esimerkiksi Katainen-Himanen jutussa puhutaan isosta summasta jolle olisi varmasti monien mielestä löytynyt parempaakin käyttöä. Se ei kuitenkaan aiheuttanut läheskään yhtä voimakasta kuohuntaa.

• pika-Nelli
        expimot kirjoitti:

Mielestäni tämä ajojahti ei johdu sukupuolesta, vaan siitä että asia on riittävän yksinkertainen suuren yleisön hahmotettavaksi.. ovi, remontti, duunari ja pikkusumma euroja pimeästi.

Todella isot kuprut, joissa hukataan satojatuhansia tai miljoonia veronmaksajien rahoja eivät herätä yhtä laajasti samanlaisia tuntemuksia koska ne tapahtuvat jossain säätiöiden, lautakuntien ja muiden instanssien uumenissa, eikä useinkaan löydy ketään yksittäistä henkilöä selkeäksi syntipukiksi.

Esimerkiksi Katainen-Himanen jutussa puhutaan isosta summasta jolle olisi varmasti monien mielestä löytynyt parempaakin käyttöä. Se ei kuitenkaan aiheuttanut läheskään yhtä voimakasta kuohuntaa.

Tuo nyt oli hetken heitto, mutta puhtaus on puoli ruokaa, enkä peru sanomaani, kyllä siinäkin on osasyy.
        Parhaatkin ovat häntä erottamassa, sus siunatkoon.
        Ja missähän lienee ne tuppisahatut lankut? ;))
        Kyllähän maailmaan mahtuu monenlaista suharia ja sahuria.

Onhan tietenkin perin koomista, että harmaan talouden komiteassa istuva on moiseen syypää. Mistähän asia tuli julki, kysyn tiedonhaluisena, en uteliaana?

• Kenties tässä nyt kaivattaisiin sitä suurta tahtotilaa, jota nuo poliitikot joka paikkaan tyrkyttää.
      Jaa, että tahtotilaa mihin? Emmie vaan tiiä, en ole poliitikko.

• tulisille

tulisilla

Ei tuolla iällä ole tarvis ottaa osaa yhteisten asioiden hoidosta. Kyllä vielä iskä ja äiskä antaa sulle riittävästi tietoa. Silloin ,kun ovat .......

Miten muuten koulupävä meni kiusasiko pojat taas sinua.

• ? ? ? ?

Itse olen aina pitänyt Tulisilla-kirjoittajasta.
        Muista muinoin muutama vuosi sitten, kun toivottelin hänet tervetulleeksi remmiin.
        Enpä ole uskaliasta tekoani katunut.

Tahtotila, jospa se on joillekin sinun tapasi. Onko sinulla kuinkakin kivaa ja iiihanaa?

• Iskä ja äiskä sieltä pilven päältä auttelee tyttösiään täällä maan päällä.
        Miksi et uskalla tulla reilusti esiin?

Ja tää ikä, siis mikä ikä. Taitanet itse olla tuolta nuoremmista :)

• tulisilla kirjoitti:

Iskä ja äiskä sieltä pilven päältä auttelee tyttösiään täällä maan päällä.
        Miksi et uskalla tulla reilusti esiin?

Ja tää ikä, siis mikä ikä. Taitanet itse olla tuolta nuoremmista :)

Niin siis tää oli tuolle tulisille :)

• ? ? ? ? kirjoitti:

Itse olen aina pitänyt Tulisilla-kirjoittajasta.
        Muista muinoin muutama vuosi sitten, kun toivottelin hänet tervetulleeksi remmiin.
        Enpä ole uskaliasta tekoani katunut.

Tahtotila, jospa se on joillekin sinun tapasi. Onko sinulla kuinkakin kivaa ja iiihanaa?

? ? ? ?
        Kiitos kauniista sanoistasi.
        Onhan täällä tullut kaikkea koettua näiden vuosien aikana.....

• Tiedä niin siitä häpeästä, ja kantaa ottamatta itse asiaan, mutta. Voiko tuollaisen pikkuhomman teettäminen kaikkien taiteen sääntöjen mukaan olla niin vaikeaa. Eikö se riittäisi, että työstä maksaa. Oikeat työnantajat sitten asia erikseen.

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2716
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2042
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1548
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1309
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1208
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1176
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1016
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      944
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      891
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe