Olen asentanut Mint 13 Mate työpöydällä ja kun on eka kerta käyttiksenä, niin kysyisin pitääkö paketti update-manager-core asentaa, että päivitykset toimii?
Nyt järjestelmä näyttää, että päivityksiä on 0, rikkinäisiä paketteja 0 ja asennettujen pakettejen määrän. Käyttis toimii muuten ihan hyvin, mutta sit jatkossa, mitä teen. Olen käyttänyt kyllä Ubuntua, mutta nyt siis on tää Mint.
Nimittäin Ubuntuunhan tulee päivitykset automaattisesti.
Mint 13
8
126
Vastaukset
- antero_732
Mintin Cinnamon versioon ei ainakaan tarvinnut erikseen asentaa mitään. Päivitykset toimi automaattisesti alusta lähtien. Toki itse pitää sen verran klikata, että käynnistää asennuksen, mutta alapalkissa on kuvake joka näyttää onko asentamattomia päivityksiä vai ei.
Voisin kuvitella, että Mate toimii samalla tavalla. - Drupal
Ei tarvitse asentaa myöskään Mint 13 MATE:n. Olen käyttänyt sitä vuoden ja asentanut moniin muidenkin koneisiin ja hyvin on päivitykset niissä toimineet. Oikeastaan ainoa yllätys on ollut se että olen joutunut asentamaan gnome-pulse-audio sovelluksen pakettihallinnasta jotta pystyin saamaan äänet hallintaan.
- kysyy taas
Niin on että ei tarvitse itse asentaa. Nyt löysin paikan, mutta miten on palomuurin kanssa. Sen olen laittanut päälle ja kun en tiedä miten aseukset pitää laittaa, niin olen estänyt kaiken tulevan liikenteen ja sallinut lähtevän. Vaikuttaako palomuuri mokkulan asennusta ja yhteyden luomista, kun sen kanssa on ongelmia, eli mokkula toimii ja ei toimi, nyt taas toimii.
- ----->>
"..olen estänyt kaiken tulevan liikenteen ja sallinut lähtevän."
Tuossahan se perustöppäys onkin.
Miksi ylipäätään rassaat palomuuria, ja mitä luulet sillä saavuttavasi?
Linuxin jakeluiden palomuuri on oletuksena aina auki ja se on oikein. - -------------i
Soita pätkivän mokkulayhteytesi aikana nettiradiota, niin pätkiminen voi loppuakin.
- -51-
Sehän selviää kun panet palomuuriasetukset pois päältä vaikkakin
uskon ,että kun googlaat mint 13 ja perään tikun malli niin jollakin
voi olla ratkaisu pätkimiseen. - ====
Kyllä Mint 13 Mateen päivitykset tulevat automaattisesti aivan samalla tavalla kuin Ubuntuunkin. Käytän molempia.
"Nyt järjestelmä näyttää, että päivityksiä on 0, rikkinäisiä paketteja 0 ja asennettujen pakettejen määrän."
Onko tuo edellä jokin ongelma, vai oletko vain ylen hätäinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 875439
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804722Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113027Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv882955Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232564Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328