Katkera ja kateellinen äiti!!

vapaaksi

osa 2

Äitini ei myönnä olevansa kateellinen, mutta sitä hän on. Hän on kadehtinut helppoa elämääni, sitä kuinka olen saanut kaiken valmiina. Mieheni on varakas ja hänellä on mukavasti kaikenlaista omaisuutta. Äitini ei halua kuulla positiivisia asioita elämästäni. Jos jotain kerron, niin hän saattaa tokaista, että sulla sun kelpaa siellä paratiisissa tai sanoo suoraan, että ei halua kuulla lisää. Sitten hän vielä ihmettelee, kun hänellä ei ole läheiset välit omiin lapsiinsa. Kukaan ei halua kertoa hänelle hyvistä asioista, eikä kukaan myös luota häneen, koska hän puhuu kaiken aina eteenpäin.


Äitini on itkenyt minulle lukuisia kertoja, kuinka minä hylkäsin hänet ja kuinka hän ei merkitse minulle enää mitään. Äitini on kuin pikkulapsi, joka vaatii minulta sellaista rakkautta, huomiota ja ymmärtämistä, jota ei odoteta omalta lapselta.

Äitini on äärimmäisen negatiivinen ihminen. Hän on ollut aina sellainen uhri ihminen, joka ei halua ottaa vastuuta omasta onnellisuudestaan, vaan joku muu on syypää siihen. Hän puhuu jatkuvasti menneisyytensä kärsimyksistä hakien sillä empatiaa muilta ihmisiltä. Äitini puhuu kaikista lapsistaan negatiivisia tarinoita toisille lapsille saaden joskus lapset keskenään riitelemään. Äiti onnistuu kitkemään ilon pois kaikista asioita.

Äitini on kuin pieni lapsi, joka tarvisee jatkuvaa huomiota, kannustusta ja ymmärtämistä. Hän itse saa käyttäytyä ihan miten vaan, mutta kyky ymmärtää toisen ihmisten tunteita ja tilanteita, on tosi heikko! Hän on draamakuningatar, joka haluaa sieltä hallita ja kontroloida muuta perhettä. Ison perheen äidiksi, hänellä on käsittämättömän huono empatia kyky ja erittäin huono kärsivällisyys.

Olen yhä jollain tasolla äitini terapeutti. Rooli on jatkunut niin kauan, etten enää edes tiedä muunlaista suhdetta häneen. Olen erittäin empaattinen, rakastava ja ymmärtäväinen äitiäni kohtaan. Niin paljon olen hänelle antanut anteeksi ja häntä ymmärtänyt. Valtavan suuri on rakkauteni äitiäni kohtaan.. onhan antanut meille kaikille elämän. Kärsin henkisesti tästä suhteesta. Mitä vähemmän olen äitini kanssa tekemisissä, sitä parempi on oloni.

Kannan yhä jotenkin äitiäni. Haluaisin päästää irti taakastani ja siitä huonosta hengen perinnöstä, jota kannan mukanani. Minussa on nimittäin samoja ikäviä ominaisuuksia kuin äidissäni, joista haluan päästä irti. En halua kantaa mukani sitä huonoa hengen perintöä, jonka olen äidiltäni saanut. Huonon haluan hylätä ja hyvän voin jättää itselleni. Työstän itseäni vapautuakseni elämään onnelista ja iloista elämää. Vielä nyt kannan mukanani syyllisyyttä, että elämäni on helpompaa ja parempaa kuin äitini. Tämä syyllisyys estää minua nauttimasta täysillä elämästäni.

Onko jollain toisella vastaavia kokemuksia omasta äidistään? oletko päässyt vapaaksi äidin vaikutusvallasta?

16

4641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on

      Jätä täysin tarpeeton syyllisyys taaksesi, sillä et ole vastuussa äitisi elämästä!
      Jos muu ei auta, niin katkaise välit, oman itsesi takia!

      Voisit myös käydä psykologilla juttelemassa tilanteestasi, saisit tuolloin uusia näkökulmia ja ratkaisuvaihtoehtoja asiaan.

      • kkllii888

      • vapaaksi

        Olet kyllä siinä oikeassa, että en todellakaan ole vastuussa äitini elämästä. Suhteemme on ollut vääristynyt niin kauan, että sen muuttaminen on tosi vaikeaa. Samat toimintamallit aktivoituu minussa äidin käyttäytyessä niinkuin aina ennenkin. Raju etäisyyden otto on se, joka voisi auttaa.. ja siitäkin tunnen valtavaa syyllisyyttä! Jokin minussa uskoo, ettei äiti pärjää ilman minua.. äiti käyttää häikäilemättä hyväksi minun hyväsydämisyyttä ja näin pitää minua otteessaan.


      • 5+20
        vapaaksi kirjoitti:

        Olet kyllä siinä oikeassa, että en todellakaan ole vastuussa äitini elämästä. Suhteemme on ollut vääristynyt niin kauan, että sen muuttaminen on tosi vaikeaa. Samat toimintamallit aktivoituu minussa äidin käyttäytyessä niinkuin aina ennenkin. Raju etäisyyden otto on se, joka voisi auttaa.. ja siitäkin tunnen valtavaa syyllisyyttä! Jokin minussa uskoo, ettei äiti pärjää ilman minua.. äiti käyttää häikäilemättä hyväksi minun hyväsydämisyyttä ja näin pitää minua otteessaan.

        Minulla oli samantapainen tilanne n. 10 vuotta sitten. Olin paitsi drama-queen -äitini niin myös sisarusteni terapeutti ja "roskis", jonne voi kaataa kaiken negatiivisen. Loppuvaiheessa minulle ei enää edes soitettu kuin silloin, kun jotakin negatiivista oli tapahtunut, mistä syystä aloin inhota heidän soittojaan.

        Mikään muu ei tosiaan auttanut kuin välien katkaisu. He ovat kaikki aikuisia ihmisiä ja minua vanhempia, joten selvittäkööt pulmansa itse. En ole vastuussa aikuisista ihmisistä. Mitä semmoisilla ihmisillä tekee, jotka pelkästään vaativat eivätkä anna (henkisessä mielessä) koskaan mitään?


      • vapaaksi
        5+20 kirjoitti:

        Minulla oli samantapainen tilanne n. 10 vuotta sitten. Olin paitsi drama-queen -äitini niin myös sisarusteni terapeutti ja "roskis", jonne voi kaataa kaiken negatiivisen. Loppuvaiheessa minulle ei enää edes soitettu kuin silloin, kun jotakin negatiivista oli tapahtunut, mistä syystä aloin inhota heidän soittojaan.

        Mikään muu ei tosiaan auttanut kuin välien katkaisu. He ovat kaikki aikuisia ihmisiä ja minua vanhempia, joten selvittäkööt pulmansa itse. En ole vastuussa aikuisista ihmisistä. Mitä semmoisilla ihmisillä tekee, jotka pelkästään vaativat eivätkä anna (henkisessä mielessä) koskaan mitään?

        Tosi hienoa, ettet enää siedä tuollaista kohtelua, etkä enää suostu olemaan toisten tunteiden roskis!

        On se muuten tosi ihmeellistä miten ihmiset sietää lähimmäisiltä ihmisiltä sellaista käytöstä, jota ei muilta ihmisiltä siedetä. Lähimmät ihmissuhteet ovat joko ne kaikkein voimaa antavimmat tai sitten kaikkein rankimmat, tai ne voivat olla kumpaakin eri elämän vaiheissa.

        Mä olen jotenkin niin kietotunut äitini verkkoon, että pois pääseminen tuottaa vaikeuksia. Sisälläni oleva pieni tyttö kaipaa yhä jollain tavalla sitä äidin rakkautta, jota en koskaan ole saanut. Tuo tyttö myös on äärimmäisen lojaali äidille. Se, etten vastaa äidin puheluihin, aiheuttaa jo minussa tosi voimakasta syyllisyyttä. Näen mielessäni äiti raukan siellä yksinäisenä ja hylättynä.. kukaan ei hänestä välitä. Tämmöisen kuvan hän on minulle rakentanut itsestään. Äitin yksinäisyys ja äidin tunteet ahdistaa minua. Tunnen jollain käsittämättömällä tavalla olevani mukamas vastuussa hänestä.

        Äitiä taas ei ole koskaan yhtään kiinnostanut miten minä voin ja jaksan. Muistan kun olin 10 vuotta sitten elämäni pahimmassa kriisissä. Kävin läpi tosi raskaita juttuja. Ilmaisin äidillenikin, että mietin elämäni päättämistä, koska oloni oli niin mahdoton. Äiti sanoi ääni väristen "älä puhu tuollaisia, minua alkaa pelottomaan".. niin häntä alkaa pelottamaan.. taaskin olo kyse vain hänestä ja siitä miltä hänestä tuntui!! kriisini kesti vuoden. En saanut minkaanlaista tukea äidiltäni, vaan hänen käytöksensä vaan pahensi oloani. Sen sijaan, että olisin saanut tukea ja ymmärrystä, niin minun piti jaksaa kuunnella hänen loputonta kärsimystarinaansa. Minä kyllä tuin häntä päivittäin lähes 10 vuotta, mutta kun minä olisin tarvinnut häntä, niin en saanut häneltä mitään. Kun ajattelenkin tätä, niin tulee niin vihainen olo.

        Äitini on elänyt tosi kovan elämän. Hän on joutunut venymään voimiensa äärirajoilla. Tiedän äitini elämän erittäin hyvin ja pystyn hyvin eläytymään siihen millaisen elämän hän elänyt.. juuri tämän vuoksi minun ymmärtämiseni on ollutkin loputonta.

        Äitini ei varmaan koskaan muutu, mutta minun pitäisi pystyä muuttumaan siten, ettei hänen käytöksensä enää vaikuttaisi minuun negatiivisesti. Toivoisin voivani täydellisesti vapautua hänestä ja samalla kuitenkin toivoisin voivani rakastaa häntä juuri sellaisena kuin hän.


      • 16+9
        vapaaksi kirjoitti:

        Tosi hienoa, ettet enää siedä tuollaista kohtelua, etkä enää suostu olemaan toisten tunteiden roskis!

        On se muuten tosi ihmeellistä miten ihmiset sietää lähimmäisiltä ihmisiltä sellaista käytöstä, jota ei muilta ihmisiltä siedetä. Lähimmät ihmissuhteet ovat joko ne kaikkein voimaa antavimmat tai sitten kaikkein rankimmat, tai ne voivat olla kumpaakin eri elämän vaiheissa.

        Mä olen jotenkin niin kietotunut äitini verkkoon, että pois pääseminen tuottaa vaikeuksia. Sisälläni oleva pieni tyttö kaipaa yhä jollain tavalla sitä äidin rakkautta, jota en koskaan ole saanut. Tuo tyttö myös on äärimmäisen lojaali äidille. Se, etten vastaa äidin puheluihin, aiheuttaa jo minussa tosi voimakasta syyllisyyttä. Näen mielessäni äiti raukan siellä yksinäisenä ja hylättynä.. kukaan ei hänestä välitä. Tämmöisen kuvan hän on minulle rakentanut itsestään. Äitin yksinäisyys ja äidin tunteet ahdistaa minua. Tunnen jollain käsittämättömällä tavalla olevani mukamas vastuussa hänestä.

        Äitiä taas ei ole koskaan yhtään kiinnostanut miten minä voin ja jaksan. Muistan kun olin 10 vuotta sitten elämäni pahimmassa kriisissä. Kävin läpi tosi raskaita juttuja. Ilmaisin äidillenikin, että mietin elämäni päättämistä, koska oloni oli niin mahdoton. Äiti sanoi ääni väristen "älä puhu tuollaisia, minua alkaa pelottomaan".. niin häntä alkaa pelottamaan.. taaskin olo kyse vain hänestä ja siitä miltä hänestä tuntui!! kriisini kesti vuoden. En saanut minkaanlaista tukea äidiltäni, vaan hänen käytöksensä vaan pahensi oloani. Sen sijaan, että olisin saanut tukea ja ymmärrystä, niin minun piti jaksaa kuunnella hänen loputonta kärsimystarinaansa. Minä kyllä tuin häntä päivittäin lähes 10 vuotta, mutta kun minä olisin tarvinnut häntä, niin en saanut häneltä mitään. Kun ajattelenkin tätä, niin tulee niin vihainen olo.

        Äitini on elänyt tosi kovan elämän. Hän on joutunut venymään voimiensa äärirajoilla. Tiedän äitini elämän erittäin hyvin ja pystyn hyvin eläytymään siihen millaisen elämän hän elänyt.. juuri tämän vuoksi minun ymmärtämiseni on ollutkin loputonta.

        Äitini ei varmaan koskaan muutu, mutta minun pitäisi pystyä muuttumaan siten, ettei hänen käytöksensä enää vaikuttaisi minuun negatiivisesti. Toivoisin voivani täydellisesti vapautua hänestä ja samalla kuitenkin toivoisin voivani rakastaa häntä juuri sellaisena kuin hän.

        "Se, etten vastaa äidin puheluihin, aiheuttaa jo minussa tosi voimakasta syyllisyyttä. Näen mielessäni äiti raukan siellä yksinäisenä ja hylättynä.. kukaan ei hänestä välitä. Tämmöisen kuvan hän on minulle rakentanut itsestään. Äitin yksinäisyys ja äidin tunteet ahdistaa minua. Tunnen jollain käsittämättömällä tavalla olevani mukamas vastuussa hänestä."

        Minunkin äitini ulisi aina marttyyrina kun ei saanut minulta heti niitä palveluksia, joita vaati. Vanhat ihmiset ovat hyviä manipuloimaan.

        Äitisi omalla käytöksellä on varmaankin ollut osuutta siihen, jos valtavan suuren perheen lapsista yksikään ei oikein välitä pitää yhteyttä. Meilläkin oli sisarusten välillä aina kinaa siitä, kuka ottaa äidin jouluksi.

        On äitisi omassa vallassa onko hän kotonaan yksin ja hylättynä vai haluaako muuttaa käytöstään niin, että ihmiset pystyvät olemaan hänen lähellään.

        Äidilläsi on varmaankin jonkinsorttinen luonnehäiriö - kuten oli omalla äidillänikin - joten tuskinpa hän siitä muuttuu.Vanhemmiten vielä ilkeät piirteet oikein korostuvat. Jos asia käy sinulle rankaksi, niin ainoa järkevä vaihtoehto on etäisyyden ottaminen.


    • vapaaksi

      "Äitisi omalla käytöksellä on varmaankin ollut osuutta siihen, jos valtavan suuren perheen lapsista yksikään ei oikein välitä pitää yhteyttä. Meilläkin oli sisarusten välillä aina kinaa siitä, kuka ottaa äidin jouluksi."

      Äitini on yksinäinen. Sisarukseni eivät käy hänen luonaan niin usein kuin voisivat käydä. Kun on näin iso perhe, niin jos jokainen kävisi kerran kuussa, niin äidin luona kävisi silloin 3 sisarusta viikossa ja se olisi jo paljon sosiaalisuutta. Äidin käytös on vaan niin rasittavaa, ettei sisarukseni halua käydä hänen luonaan kovin usein.

      Äitini on hyvin tahditon ihminen sanomissaan. Kun pikkusiskoni oli raskaana, hän pelotteli häntä kaikella mahdollisella ja kertoi surkeita esimerkkejä pieleen menneistä raskauksista, synnytykseen kuolleista lapsista.. Kun lapsi syntyi terveenä, niin hän kertoi että kaikki vammaisuudet eivät ilmene heti.

      Äidilläni on hyvin erikoinen tapa lähestyä kaikkia asioita negatiivisesta näkökulmasta.. kai se kuvastaa hänen omaa maailman katsomustaan.

      Äitini katuu sitä, että on uhrannut itsensä tekemällä ison lapsikatraan. Hän sanoo meille, että älkää olko yhtä tyhmiä kuin minä.. eläkää viisaammin! Hän haukkuu ja arvostelee itseään kovin sanoin, koska on mielestään elänyt elämänsä väärin.

    • puheenjohtajan nuija

      Minun äitini on vähättelevä ja muutenkin todella vaikea ihminen. Jo lapsena hän pilasi tulevaisuuteni ja kun minulle tuli ongelmia nuoruudessa hän vain sysäsi minut pois silmistään ja pakotti syömään psyykelääkkeitä. Mitään miehiä minulla ei saanut olla ja syntymäpäivilleni ei saanut tuoda lahjoja, koska enhän minä mitään tarvitse. Hän oli skitsoileva vaikea ja loppujenlopuksi aika traaginen ihminen. Raivokohtauksia milloin mistäkin syystä ja sitten hän juotuaan alkoholia alkoi käyttäytymään, kuin mielipuoli ja pahinta hänessä oli se, kun hän oli niin poliittinen. Hän edusti äärivasemmistoa ja antoi sen todellakin näkyä. Kaikki oikeistopäättäjät olivat hänen mielestään rikollisia ja tekivät hänelle pahaa. Kaikki muu elämä jäi politiikan varjoon, silti hänellä oli aina sanottavaa kaikesta ja kaikista. Hän sanoi aina työpaikoillaankin esimiehiä avoimesti kusipäiksi ja paskoiksi ja vaikka miksi. Hän dominoi kaikkea ja kaikkia ja minä kävin läpi hirveän kiirastulen, kun vihdoin löysin oman mieheni, koska äitini piti miestä rikollisena ja oikeistolaisena ja yritti painaa miestä maanrakoon antamalla ymmärtää myös, mitä äitini hänestä ajatteli. Onneksi mieheni oli korkeammassa asemassa, kuin äitini ja kerran sanoinkin miehelleni, että anna palaa, että anna ymmärtää takaisin, että äitini on vain tyhmä akka, jonka kuuluu saada kuulla, mikä hän on muita ihmisiä kohtaan. Lyhyesti sanottuna äitini käyttää valtaa kaikkia ihmisiä kohtaan. Hän lokeroi ja luokittelee kaikki ihmiset, jotka hänen tielleen tulevat. Vaikka hän kuulisi vain puhelimessa, että olen menossa tapaamaan jotakuta, hän luokittelee ja lokeroi sen ihmisen jo siinä vaiheessa eli käyttää valtaa puhelimitse, vaikka ei ole edes tavannut tätä ihmistä. Ja sitten, jos tilanteesta tulee totta, että hän tapaa tämän ihmisen, hän leikkii ettei ole kiinnostunut tästä ihmisestä ollenkaan. Hyvät ihmiset, minun elämäni on pilalla äitini takia, koska hän on niin hirveä tyranni, että hän vie minulta kaikki voimat. Hän laittaa minut aina kontrolliin ja jos hän on estynyt sen tekemästä, hän velvoittaa siihen jonkun muun tahon. älkääkä kysykö, että välittääkö hän minusta. Hänen politiikkansa kun on tärkeintä ja kaikki muu tulee vasta sen jälkeen. Minusta tuntuu, että minä olen ollut hänen kokousnuijansa, jota hän hakkaa kokouspöytään.

      • mekkk

        Johtuu siitä että kommunistien uskonto on kateus ja kun on kateellinen henkilö niin ei osaa ajatella että voisi itselleen tehdä samaa juttua ja ei osaa ajatella positiivisesti vaan kaikki on negatiivistä.


      • löisinkyllä

        Lyhyesti, minun tekisi mieleni lyödä häntä ja lujaa. Itsekäs paska!!!! Ehkä joskus toteutankin sen ja tsiigaan, ettei muita ole lähettyvillä.


      • puheenjohtajannuija

        J a nyt se paljastu. Se ämmä sanoi jo aivan avoimesti, että senhän takia se mut tohon teki, että muut saavat nauraa ja että musta tulee naispuolinen luuseri ja että vain hän saa loistaa valokeilassa. Että kun mä en saa työtä, koska mun täytyi koko ajan olla äitini varjossa. Hän vaan sai päättää, mitä työtä mä saa tehdä. Paskan möivät. Mä sain tarpoa tämän koko matkan aivan yksin. Nyt silti yli 20 vuotta työelämässä ja sitä se ei voi kiistää. Ei todellakaan, vaikka muut mun luokkakaverit onkin tehneet jo aivan loistavat urat. Mä olen sen managementin osalta saanut nuolla näppejäni, mutta ei se mitään., enää. se on ihan sama enää. mun äiti on mulle taakka. Ainiin sitten , kun mulla nyt on niitä saavutuksia, niin niillä ei saa kerskailla, eikä niitä saa edes mainita, ettei tämmönen ämmä sädekehineen pääse himmenemään.


    • jaajojajoonas

      Älä välitä kyllä niitä on monia joiden elämä on mennyt piloille äidin takia.

      Ikävää ettet saanut syntymäpäivälahjoja, minä en saanut syntymäpäiviäkään, ellen itse järjestänyt niitä. Meidän äidille oli työ tärkeämpi ja ymmärtäisin sen sillä että olisi edes hankkinut meille kunnon vaatteita mutta niin ei käynyt. Kuljin vanhojen ihmisten kengissä ja vaatteissa vaikka tyttönä olisin halunnut nätimmät. Minulla oli kuolleen mummon kengät jotka olivat liian isot ja erään vanhuksen villapaita. Kun katsoin kuvia lapsuudesta niin huomasin ettei minulle ostettu ollenkaan omia vaatteita. Minun piti omilla rahoilla ostaa vaatteita ja kun ostin hän haukkui valinnat surkeiksi. Vaikka hän näki mitä ostin hän odotti aina siihen asti että olin ne maksanut. Kun tulin lukioikään minulla oli omaa rahaa ja ostin vaatteita. Nykyisin hän lahjoo tavaralla mukamas syyllisyydestä ettei näe meitä niin useasti. en oikein ymmärrä miksi nyt pitää tunkea tavaraa kun en lapsena saanut yhtään mitään. Vaikeaa oli kun äiti erosi edellisestä isäpuolesta ja tilalle tuli sellainen hirviö joka pelotti kaikkia. Äiti ei voinut sietää ajatusta että lapset jäisivät kotiin, joten ajoi jokaikisen pois ja nyt mankuu kaikille kylillä ettei saa nähdä lapsenlapsiaan. En anna lasten nähdä mummoa koska hän maistatuttaa kaljaa 10-vuotiaalle ja on aina kännissä kun tulen hakemaan lasta. Hän mustamaalaa minua minun miehelle ja omalle tyttärelleni. oma siskoni on yrittänyt itsemurhaa ja hänellä on hirveä alkoholi ja huumausaine ongelma... olemme enemmän siskon kanssa tekemisissä, kuin äidin. Hän mustamaalaa minua siskolle ja toisinpäin. nauramme keskenämme tälle asialle. ei ole helppoa kun äiti on tällainen, mutta onneksi on sisko joka on tukena. Veljeen välit on tulehtuneet osaksi äidin takia ja osaksi veljen väkivaltausuuden.

      Olen kirjoittanut jo aikaisemmin äidistä mutta jotenkin tätä juttua tuntuu riittävän. oudoin homma on se miten kiinni äitini on omassa äidissään eli mummossani. kun kuuntelen heitä keskenään niin tuntuu kuin sisarukset kinastelisivat... en missään nimessä halua samanlaisia välejä omaan äitiin. en aijo jäädä kitisemään kuinka äiti puhuu enemmän siskostani niinkuin oma äiti tekee. Se mustasukkaisuus on jotenkin sairasta.

    • äitinionuskomaton

      Mun äitini on sellainen, että än tunkee iholle. Jos hän ei sinne pääse, niin jotekin hän sen tekee. väkivalloin tai ei, mutta jotenkin hän sen tekee niin, että joudun sanomaan siitä ja todella tiukasti ja koko ajan. Törkeintä käytöstä on se, että hän on uskotellut minulle, että minun kohdallani on aivan normaalia, että en tule koskaan saamaan yhtä hyvää työeläkettä kuin esimerkiksi siivooja, joka on ollut koko elämänsä siinä työssä. Itse hän oli ylempi toimihenkilö. Hän myös tekee sen aina noin, että juuri kun olen päässyt työelämään, niin hän tunkee iholle sanoen että varo tai et saa palkkaa. ihan kuin hän olisi jotenkin mun työnantaja, vaikka ei ole koskaan sieltä päinkään ollut. Työnantajiani kohtaan hän sanoo tuntevansa sympatiaa. Miten hän voi käyttäytyä noin. Minun mielestäni tuollainen on psykopaatti ja nyyt hän on vielä eläkkeellä siitä työstä, missä sellainen ominaisuus oli vain hyvästä. Ei mitään empatiaa, mutta hän olikin kylmä bisnesnainen, ja täytyy kyllä sanoa, että en kadehtinut hänen työkavereitaan pätkääkään. Hitto mikä duunikaveri saatan sanoa. Hirveä ihminen. Aina muita arvostelemassa. Mä olisin kyllä jo nyt mielelläni rauhassa hänen mielipahaltaan. Kostaja se oli ein voi muuta sanoa. Minulla on sentään ryhtiä. Että joku roti tässä täytyy olla. Hän on aiheuttanut mielipahaa minulle jo liikaa. Katkera se on ja kateellinen. Isältäni; jos tuot äidillesi sammion rahaa alkaa hän heti valittamaan köyhyyttään ja jos tuot hänelle maailman ihanimman ihmisen, alkaa hän heti haukkumaan tätä ja etsimään hänestä vikaa. sellainen hän on. Minun työntekemisessäni ei ole koskaan ollut mitään sellaista vikaa, että hän voisi sanoa noin. Epäilen, että hän haluaisi vaan raiskata ja lopuksi lyödä lastaan ja vielä nauraa päälle. Psykopaatti :(

    • Donna_1

      Itselläni on myös tuollainen narsistinen äiti. Hän esittää marttyyria aina tarpeen tullen eikä pysty tuntemaan empatiaa muita kohtaan. Vaikka hän on jo vanha ja sairas, huonot luonteenpiirteet ovat vain vahvistuneet. Hän kääntää meitä lapsia toisiamme vastaan, tai ainakin yrittää. Parasta on kun hän saa meissä aikaan syyllisyyden tunteita. Itselleni äidin käytös aiheuttaa henkistä pahoinvointia ja ahdistusta.

    • monenlaista

      Tuttua juttua, tosin ei kohdallani enää ajankohtaista. Negatiivinen, kuin pieni lapsi, kyllä. Ottakaa etäisyyttä. Muuttakaa kauas tai rajoittakaa muuten yhdessäoloa. Mitään muuta ei ole tehtävissä. Säästäkää / pelastakaa itsenne.

      Äitini katsoi oikeudekseen sanoa mitä vain. Jos joku puhui samalla tavalla hänelle, hän oli ilkeä. Mun kohdalla oli joku, joka sai mut aina pysymään äitin likasankona. Jos 20v:na puhuin työn hakemisesta pk-seudulta, hän osasi asettaa sanansa niin, etten edes hakenut työtä. Olin lapsi, kun isä kuoli. Äiti ei ottanut mitään lääkkeitä siihen vaan ylpeili läheiselle pärjänneensä ilman lääkkeitä. Läheinen ei tehnyt mitään. Myöhemmin kertoi siitä minulle. Kertoi sitten, miten äiti istutti "skitsoja ajatuksiaan pieneen poikaan". Ei ajatellut, että muhun äiti istutteli skitsoiluja 20 vuotta! Syynä kai se, että olisi pitänyt viedä läheinen työkavereiden hoidettavaksi. Haittasi kilven kiillotusta t. kulissien pitämistä. Läheisen kanssa taitaa jäädä selvittämättä.

    • Anonyymi

      Kaikki on kuin elämääni. Annoit sanat sille. Kirjoitelkaa lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe