Vesimalja ja kynttilä taulun alla??? Neuvokaa tyhmää.

Devi1

Ostin hindujumalattaren taulun ja mulle lyötiin käteen myös vesikulho? mihin pitäisi joka päivä vaihtaa vesi? ja kynttilänjalka. Eli siis kun palvon siinä eessä sitä, niin täytyykö kynttilä olla siinä palamassa? Onko jotain muuta huomioitavaa.

3

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedoton1

      Mistä ostit taulun? Haluaisin myös ostaa ja samat kysymykset mietiyttävät minua.

    • Devi1

      Englannista, Lontoosta. Luen tässä parhaillaan kirjaa, jossa kerrotaan että miten jumalankuvia palvotaan. "Sekä kotona, että temppelissä jumalankuvia hoidetaan päivittäin tietyn kaavan mukaan: ne kylvetetään, voidellaan, puetaan ja syötetään joka aamu, iltapäivällä jumalat nukkuvat ja illalla herätetään ja tuodaan esiin" - Rachel Dwyer, Mihin uskovat hindut - kirjasta. Mä en tosiaankaan tiedä miten noi kaikki käytännössä tapahtuu, mutta jotain naista oli haastateltu tohon kirjaan, joka kerto, että se valmistaa itse niille kuville ne vaatteet.

      Mulla on kyllä jääny vähän väliin noi kylvettämiset yms. Ja tohon liittyy ties mitä kaikkee muuta hoidettavaa. Jostain luin, että ruokaa ei saa edes maistaa ennen kun on vieny jumalankuvan luokse sen.

      Mun jumalatar saa kyl tyytyy nyt pelkkiin suitsukkeisiin, kun en tilanpuutteen vuoksi mitään alttaria ole pystynyt väsäämään...

      Oletko nähnyt missään patsaita? Näin siellä lontoossa joitain, mutta ne oli aika pienii, tai sit järkyttävän isoja. Löysin itse aika kivan Ganesh-patsaan Indiska liikkeestä, suomesta. (pitää olla uuden asunnon ensimmäinen symboli, ainakin näin olen jostain lukenut)

      • Anonyymi

        Etkö keksi mitään omaa? Ihmiset, joilta puuttuu mielikuvitus, tarraavat johonkin jo olemassaolevaan yleiseen. Yrittävät sitten matkia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe