Taulukon muutto tekstitiedostoksi

aloittelija00

Terve

pitäsi taulukkolaskennan tiedosto muuttaa tekstiksi niin että muotoilu pysyy samana
tai siis niin että tekstit tulee peräkkäin samalle riville kuten taulukossakin

löytyi eng ohje mutta tuota en ymmärtänyt kun on suomi OO käytössä enkä muutenkaan ymmärrä termejä voisiko joku selittää erittäin yksityiskohtaisesti miten menetten eli minulla list.odb jonka haluan tekstiksi niin että solujen teksti on peräkkän samalla rivillä kuten taulukossakin...

tälläinen ohje löytyi ainakin :

I opened the OO interface and selected Tables-->my .odb file-->Forms.
Then, I selected Create Form in Design View,and after a few seconds, an .odt file was created, having a similar table format as my original file. And it's editable, as well. I believe this will do. It may not be exactly .txt format, but having it as .odt, is excellent.

5

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calcis

Tallenna nimellä laskentataulukko, valitset muodoksi cvs(teksti),merkki ruutuun: "muokkaa suodattimen asetuksia" ... teksti tiedostojen viennissä sitten kentän eroittimeksi {space} niin ei tule turhia pilkkuja tai muita merkkejä sanojen väliin.

• Calcis

Tallennusmuoto on tietenkin csv eikä cvs kuten vahingossa laitoin (ei sillä että kyseistä tiedostomuotoa olisi edes valittavissa).

• KA-OS

Jos erottimeksi saa tabulaattorimerkin, tallenteesta tulee käyttökelpoisempi:
        - Tiedoston voi lukea helposti takaisin taulukkolaskentaan.
        - Soluissa olevat välilyönnit sekoittuisivat sarakkeita erottaviin välilyönteihin.

• Nyt ei selvinnyt, miksi noin pitäisi tehdä, mutta eräs vaihtoehto kapeankojen taulukkojen (tai osataulukkojen) siirtoon laskentataulukosta tekstiasiakirjaan voisi olla alueen kopiointi leikepöydälle (Ctrl C valinnalle) ja liittäminen määräten tekstiasiakirjaan tekstikohdistimen kohdalle (Ctrl Vaihto V) ja valiten RTF-muotoilu. Näin saa tekstiasiakirjaan tekstitaulukon, jossa on kohtuullisesti muotoilutkin säilyneet.

Jos ei halua tekstitaulukkoa, niin ko. tekstitaulukon voi muuntaa tekstiksi valikosta Taulukko Muunna jne.

• kokeillut

Eikös se näytä tekstiltä kun maalaa taulukon ja sitten valitsee viivapaikkeen alta "Ei mitään". Näin ainakin minä olentehnyt kun lisään tekstiasiakirjaan jonkin taulukkomuodossa olevan kappaleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6484
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3352
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2676
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2308
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1861
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1822
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1600
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1452
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1448
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    Aihe