Kun noudatte teini-ikäisen lapsen viikonlopuksi luoksenne, miten hän käyttää aikansa luonanne, tai miten te käytätte tuon yhteisen ajan?
Ongelma on siis se että lapsen koti on lähellä, luonani ollessaan hän tahtoo vain pelata tietokoneella aamusta iltaan ja yönkin jos en ota häneltä tietokonetta pois yöksi (sanat ei tehoa). Hän ei tapaa kavereitaan, ei halua mennä niiden kanssa ulos ei myöskään lähteä kanssani minnekään. Ruokapöydässä käy kutsuttaesa mutta palaa takaisin pelaamaan hyvin nopeasti. Kotonaan hän on viikonloppuisin kavereidenkin kanssa eikä välimatka ole este niiden tapaamiseen luonani ollessa.
Ei tunnu normaalilta että teini eristäytyy joka toinen vkl sisälle tietokoneensa kanssa.Olen yrittänyt ehdottaa monenlaista tekemistä yhdessä, edes tv:tä hän ei katso luonani ollenkaan, ei kuuntele musiikkia tms.
Kuulumisten kysely pitää tapahtua ruokaillesssa, niin kauan kuin hänellä on lautasella ruokaa.
Olen aikoinaan muuttanut lapsen kodin lähelle jottei viikonloput luonani eristäisi häntä normaalista arjesta eli kaverit pysyis lähellä.
Välillä käy mielessä että tapaamisen tarkoitus, lapsen oikeus tavata isää, ei toteudu. Luonani hän tapaa omasta tahdostaan tietokonettaan, ei minua.
teinin oleilu etän luona?
7
157
Vastaukset
- 3teinin yh
Nykynuorilla monilla ongelmana tuo tietokoneella olo. Minkälaiset säännöt ja rajoitukset nuorella on äidin luona koneellaoloon liittyen? Kyllä sanojen on tehottava. Selvät säännöt ja rajoitukset koneella oloon ja mietintään sitten mitä muuta voisi tehdä. Meillä oli aluksi niin, ettei etä halunnut rajoittaa liikaa kun harvemmin tapasi lastaan mutta sitten ymmärsi muuttaa toimintatapaa.
- vika sussa ei lapses
Aikuisethan sen tietokone-ngelman esimerkin näyttää. Syytä itseäsi, älä lasta.
- ap..
Äidin luona koneen käyttö rajoitettua. Eniten huolettaa lapsen eristäytyminen muusta maailmasta kun on luonani, ei halua esim lähteä kavereitaan tapaamaan. Sääntöjä on yritetty, ei noudata niitä. Monesti on kone otettava pois yöksi koska toinen vaihtoehto rajoittamiseen olisi katkaista sähköt huoneestaan yöksi. Eikä voi sanoa että olen esimerkkinä koneella roikkumisessa, Joskus tuntuu että tulee luokseni vain koska voi olla tietokoneella. Tuo oman koneensa mukanaan. Kielloista huolimatta ottaa sen mukaansa vaikka olen tarjonnut omaa konettani käyttöönsä, jotta voisin hieman säädellä koneellaoloaikaansa.
- adggfjurasyis57847jq
Ei teinejä kiinnosta isin kanssa jutteleminen ja pallonheittely puistossa. Se on tuo ikä nyt tuollainen. Live with it.
- 3teinin yh
Aikuisena sinä laitat rajat. Ja jos ne rajat ja säännöt on äidin luona niin miksei myös isän. Sinä mahdollistat nyt tuon toiminnan jatkumisen.
- 15v ja 17v mutsi
Meillä ei teinit enää punkkaa isällään vaan käyvät moikkaamassa viikolla tai viinkonloppuisin syömässä isällään ja toinen 17v käy usein viikonloppuina työssä Hesburgerissa hän ei edes kerkee käymään isällään, kun vain joskus.
- ,jyrfjtrfhfd
PROVO! Ei muuta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1424664Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513320
- 533188
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322620Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232246
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201898Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755