Saako aikuiselle kissalle antaa minkaanlaista särkylääkettä? Buranaa??? Kuin paljon? Kissa normaalia levottomampi, maukuu koko ajan, mietin et onkohan se kipeä?
kissalle särkylääke
14
8551
Vastaukset
- !!!!
älä rupea itse antamaan kissallesi minkäänlaisia särkylääkkeitä, vaan soita päivystävälle eläinlääkärille tai vie vastaanotolle!
- Huokaus
Jos mietit, että onko kissasi kipeä, niin oikea osoite on eläinlääkäri, ei suomi.24. Eläinlääkäri osaa myös kertoa särkylääkkeistä, mutta fiksuinta olisi ensin selvittää mihin ja mikä sattuu... Tällä palstalla sitä ei voi tehdä.
- mira
Tietenkin vien kissani lääkäriin jos siltä näyttää. Mutta tässä ei ollutkaan ihan siitä kyse...
Mutta aikaisemmalla viestillä ajoin takaa sitä että kestääkö kissa esim. Buranaa? tai jotain vastaavaa valmistetta, kun olen tälläistä jostain kuullut, että kissalle voisi antaa esim 1/4 buranaa...? Vai onko kissoille valmistettu omia särkylääkkeitä? Onko tietoa? Kokemuksia?
Otammehan mekin joskus särkylääkkeen kun päätä särkee, emmekä mene heti lääkäriin. - Huokaus
mira kirjoitti:
Tietenkin vien kissani lääkäriin jos siltä näyttää. Mutta tässä ei ollutkaan ihan siitä kyse...
Mutta aikaisemmalla viestillä ajoin takaa sitä että kestääkö kissa esim. Buranaa? tai jotain vastaavaa valmistetta, kun olen tälläistä jostain kuullut, että kissalle voisi antaa esim 1/4 buranaa...? Vai onko kissoille valmistettu omia särkylääkkeitä? Onko tietoa? Kokemuksia?
Otammehan mekin joskus särkylääkkeen kun päätä särkee, emmekä mene heti lääkäriin.Minä ajoin edellisellä viestilläni takaa sitä, että
a) kissa on siitä omituinen eläin, että se ei hevillä näytä olevansa kipeä, joten kun se näyttää olevansa kipeä, se on jo tosi kipeä, joten silloin kannattaa mennä eläinlääkäriin.
b) minä en todellakaan luottaisi jonkun epämääräisen nettipalstan (jossa tiedetään myös kissavihaajia liikkuneen) neuvoihin ihmisten särkylääkkeiden antamisesta eläimille, vaan soittaisin eläinlääkärille, joka oikeasti tietää asiasta jotain, ja josta voimme olla _varmoja_ että hän tietää. Jos minä sanon sinulle, että anna kissalle burana 200 mg, niin et voi millään tietää, tiedänkö minä varmasti, että se on turvallista vai sanonko vain niin (en siis tiedä, joten _älä_missään_nimessä_anna_).
c) eläinten lääkintä on erilaista kuin ihmisten, joten jos ihminen ottaa nappia joka päänsärkyyn, eläimelle ei kannata niitä lääkkeitä samaan tapaan syöttää, vaan kysellä ammattilaiselta, joka tietää asiasta.
Siitä oli nyt kyse. - Anonyymi
mira kirjoitti:
Otammehan mekin joskus särkylääkkeen kun päätä särkee, emmekä mene heti lääkäriin.Kissalle EI saa antaa ihmisten tai muiden eläinlajien lääkkeitä. Ei edes särkylääkkeitä.
Seurauksena voi olla maksan tilttaaminen- tietänet mitä siitä seuraa.
Eläinlääkäri kertoo puhelimessakin kun kysyt mitä kissalle saa antaa. - Anonyymi
mira kirjoitti:
Otammehan mekin joskus särkylääkkeen kun päätä särkee, emmekä mene heti lääkäriin.Oikeasti, etkö ymmärrä. Kissaeläinten elimistö ei kestä muille eläimille/ihmisille tarkoitettuja särkylääkkeitä. Voit aiheuttaa vakavan maksan toiminnan häiriön, aivan itse kissallesi jos annat silkle kunhan jotain...
Eläinlääkäri on se paikka, josta kysyt. Aikaa ja sen mitä kipulääkettä, jos kerran selvästi tarpeen. (metcam tms).
Jos ehdit antaa äsken muuyta, oksennuta kissa. Suolaa kitusiin ja venttaat että varmasti oksentaa lääkkeen pois.
Miten saatat olla tietämätön? Kissasi ansaitsee nyt apua eikä lisävahinkoa ja se apu löytyy eläinlääkäriltä.
- kisumamma
Luehan tuolta faktaa.
http://koti.mbnet.fi/~tellu01/vaara.htm - Hoitsu
Miksi antaisit ihmisille tarkoitettua särkylääkettä kissalle? Ota huomioon, että vaikuttavat aineet eivät ole alkuunkaan samat ihmisten ja eläinten sairastapauksissa! Älä missään nimessä anna mitään ihmisille tarkoitettua lääkettä eläimelle!
Nyt täytyy todellakin miettiä, mikä tässä hommassa on vikana, miettikää nyt järjellä. Ja jos ei ole varaa eläintä hoidattaa, jättäkää ne kokonaan hommaamatta. Nyt on kysymykset sitä luokkaa että ihan sapettaa.- täti
Ei kissalle ihmisten lääkkeitä, esim aspiriini tappaa kissan!
- apteekin hylly
täti kirjoitti:
Ei kissalle ihmisten lääkkeitä, esim aspiriini tappaa kissan!
buranaa ei saa antaa kissalle. ibuprofeeni on kiellettyä. minulla on annostus ohje kissalle, mutta kannattaa kysyä eläinlääkäriltä. Miksi olet antamassa kipulääkettä kissalle?
- Kisulimisuli..
Meillä jäi kissantassu oven väliin ja eläinlääkäri kehotti antamaan kipulääkkeeksi ketorinia 25mg. n. 1/10 osa tabletista. Kissa on vasta 10 viikkoinen, että tuskinpa se ainakaan kovin vaarallista on..
- Anonyymi
Ja hei, muista, ei mitään muiden eläinten, eikä ihmisten kipulääkkeitä. Soita eläinlääkärille.
Kissaeläinten kipulääkkeet ovat erilaisia kuin muiden eläinten tai ihmisten. Kissasi voi kuolla, aivan oikeasti väärään kipulääkkeeseen.
Että luuri käteen ja eläinlääkäriin soitto.
Hopi hopi. - Anonyymi
EI IKINÄ ihmisten tai muiden eläinlajien lääkkeitä.
Kysynkin,mitä ihmiset hankkivat kissoista tietoa kun kissan hankkivat.
Vanha ketju,mutta ettei kisuja lääkitä miten sattuu.
Eläinlääkäri on kännykkäsoiton päässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251979
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1281510En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931366- 631234
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1331141The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121101Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223912- 151859
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57803Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20768