apua kolmikantakeskustelu

grrrrrrrrrrrrrrrr1

hei! minulla on pian sellainen eli paikalla tt-lääkäri ja työpaikan edustaja,voinko ottaa mukaan jonkun joka ymmärtää näitä asioita koska itse olen paikan työs.valtuutettu (nimellisesti vaan) ja en tod.tiedä asioista mitään.Voiko se olla esim.mieheni joka on ns.liitonmiehiä:)ja tietää asioista.

10

4761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anja20

      Ilman muuta kannattaa ottaa tukihenkilö mukaan tuohon neuvotteluun ja suosittelen,että se on oman liittosi luottamusmies, joka on sinun puolellasi. Eikö oma esimiehesi ole jo muutenkin kutsuttuna työnantajan edustajana tuohon neuvotteluun?

      Omaa kokemattomuuttani olin ensimmäisessä kolmikantaneuvottelussa yksin ja en enää ikinä tee sitä virhettä. Neuvottelussa on todella heikoilla työnantajaa ja työterveyshuoltoa vastaan yksin.Seuraavalla kerralla tukihenkilönäni oli luottamusmies.

      • ggggggggggggggggg

        meillähän on sellainen työpaikka että ei kukaan uskalla alkaa luottamusmieheksi.ja tuo keskustelu on jo ensiviikolla. voi apua,tiedän että mut jyrätään siellä ihan täysin.olin itse paikalla kun esimieheni soitti tätä aikaa tt-lääkärille. olen siis yksityisellä töissä ja omistaja ei tod.ole se helpoin tapaus.


      • Ota kuka tahansa
        ggggggggggggggggg kirjoitti:

        meillähän on sellainen työpaikka että ei kukaan uskalla alkaa luottamusmieheksi.ja tuo keskustelu on jo ensiviikolla. voi apua,tiedän että mut jyrätään siellä ihan täysin.olin itse paikalla kun esimieheni soitti tätä aikaa tt-lääkärille. olen siis yksityisellä töissä ja omistaja ei tod.ole se helpoin tapaus.

        Ota mukaan joku muu sun tuttava/sukulainen/liiton edustaja/tms...!

        Kansalaisella on oikeus ottaa tuontyyppisiin kuulemisiin mukaan joku toinen henkilö, eikä nuo kuulemisen järjestäjät voi eikä saa sitä kieltää. Mulla oli aikoinaan vähän vastaavanlainen tilanne ja sillon ne kuulemisen järjestäjät käännytti mun "tukihenkilön" ovelta pois vedoten siihen, ettei siellä yleisöä tarvita... myöhemmin sain kuulla, että tuo oli laiton menettely, eikä mun olis ollu pakko siihen suostua.

        Kyseisen henkilön siis ei missään tapauksessa ole PAKKO olla sun työpaikalta!


      • Onnea matkaan
        ggggggggggggggggg kirjoitti:

        meillähän on sellainen työpaikka että ei kukaan uskalla alkaa luottamusmieheksi.ja tuo keskustelu on jo ensiviikolla. voi apua,tiedän että mut jyrätään siellä ihan täysin.olin itse paikalla kun esimieheni soitti tätä aikaa tt-lääkärille. olen siis yksityisellä töissä ja omistaja ei tod.ole se helpoin tapaus.

        Jos työpaikallasi on (hyvä) työsuojeluvaltuutettu, voit pyytää hänet mukaasi.


    • työkykyneuvottelu%%%

      Pyysin luottamusmiehen, työsuojeluvaltuutettu on lähes sama kuin työnantaja, useimmiten..

      • Onnea matkaan

        Voi olla, että sinun työpaikallasi on näin. Silloin työntekijät saavat syyttää itseään, sillä työntekijät valitsevat työsuojeluvaltuutettun. Omalla työpaikallani kaikki työsuojeluvaltuutetut ovat olleet erinomaisia, mutta ovat luottamustehtävänsä raskaudesta johtuen kukin toimineet siinä yhden kaksivuotiskauden. Tältä pohjalta suosittelin ottamaan hyvän työsuojeluvaltuutetun mukaan, ellei luottamusmies jostain syystä tule kyseeseen.

        Jos viittasit työsuojelupäällikköön, niin se puolestaan on työnantajan valitsema.


    • Ei yksin kannata

      Itsellä oli vastaanvanlainen tapaaminen aikanaan.
      Mukana esimies, esimiehen esimies (koko sairaalan pomo), tt-lääkäri ja tt-psykologi. Luulin, että tapaamisen tarkoitus olis tukea paluutani töihin pitkän sairausloman jälkeen. Itse esitin paluutani helpottavia ja työssäjaksamiseen liittyviä muutoksia. Jäin täysin yksin - tt-huolto ei tukenut/ ei uskaltanut nousta esimiehiäni vastaan. Palaverin loppupäätös oli se, että mitään muutoksia ei tule ja jos ei kelpaa niin voin irtisanoutua...

      Minulla olisi pitänyt olla tukena ehdottomasti työsuojeluvaltuutettu tms. Palaveri johti lopulta siihen, että aikanaan irtisanouduin. Samalla menetin työpaikkani, ja työttömänä olen nyt ollut jo pitkään.

      Älä siis toimi kuin minä eli mene yksin ilman tukea mihinkään palaveriin.

      Tsemppiä sulle!

    • täällä myös

      Ota liiton edustaja.

      Itsellä on keväällä sama edessä.
      Ne on kovia paikkoja. Täytyy tietää missä ollaan menossa.

      Onnea kovasti.

      • lauri98o

        siis millaisia kokouksia nuo on?
        Onko näillä mukaan tulevilla oikeus kuulla, saada tietää henkilön sairaustiedot?
        Kuka päättää kuka organisaation pomoista tulee mukaan? Jos on arkaluontoisia aiheita, sairaustietoja, esim. HIV, tms.
        Määrätäänkö missä laissa tällaisista kolmikantapalavereista? Ja määrätäänkö ohjeissa, kuka pomoista se on joka saa kuulla diagnoosisi, jos pomoja on "herrahississä" useita alhaalta ylös?? Pitääkö se olla lähiesimies?


    • Anonyymi

      Liiton lakimies opasti, että kyse on sananmukaisesti neuvottelusta. Esim. työehtojen heikennyksiin tai mihinkään ei tarvitse automaattisesti suoralta kädeltä suostua, vaan pitää pyytää lisäaikaa ja selvittää, mitä mikin muutos käytännössä tarkoittaa esim. oman toimeentulon kannalta.

      Noh. Käytännön kokemus kertoo, että "neuvottelussa" työnantaja sanelee ehtonsa ja elleivät ne miellytä työntekijää, tämä saa irtisanoutua. Työnantajani on päättänyt useita työsuhteita tuolla taktiikalla. Myös terveyssyistä on ohjattu irtisanoutumaan. Mitkään liitot tai muut tahot eivät ole voineet asianosaisia auttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe