Onkohan kannan vähenemiseen voinut vaikuttaa luontoaktivistien voimistunut metsästyskielteisyys? Kentällä on voinut käydä niin, että petokantoja 'hoidetaan' hiljaisesti. Toimittajat voivat katsoa myös peiliin.
Susikantojen lasku
13
180
Vastaukset
- Autuas usko!
Tilastojahan on aina kaunisteltu, kaunistellaan tänäänkin ja tullaan AINA kaunistelemaan yleisen mielipiteen mukaiseksi.
Olen liikkunut luonnossa vaelluksilla, hiihtäen, metsästäen ja marjastaen vuosikymmenet.
Koskaan aiemmin en ole tavannut suden ja ilveksen jälkiä niin usein kuin viime vuosina on tapahtunut.
Asiaan ei lien kuin kasi selitystä;
1. Sudet ovat saaneet adhd;n jolloin vähäisempi määrä susia saa aikaan enemmän jälkiä kuin isompi lauma.
2. Susikantalukuja kaunistellaan.
Kukin olkoon oikeassa omassa mielessään - minä en usko susikantojen romahdukseen. Vahva uskoni perustuu runsaisiin havaintoihin luonnossa. - Laikuttaja
Tuossapa näkemystä:
http://www.kouvolansanomat.fi/Mielipide---Sana-on-vapaa/2013/03/12/RKTL:n petokantaluvut viherklikin linjoilla/2013215341688/69
Perhon susilaskennassa paljastui rktl:n susiarviossa monikertainen virhe. Suurin susien hävittäjä on rktl. - villahousupiipertäjä
Mitenköhän nyt rktl selittää kun helssinkissä on virallisesti tutkittu että 90% salakaadoista jää pimentoon. Laskutaitoiset voivat laskea susikannan suunnilleen jos on paljastunut noin 6 salakaatoa. Ne joille laskeminen on vaikeampaa voivat varmaan sitten nostaa jonkinmoisen äläkän.
- justiinjuu...
Juu jos salapoliisi ei tekis hommiaan salaa olisi se pelkkä poliisi. Miksi kaikki salaa tehtävät jää pimentoon ja miten ne pimennossa olevat asiat sitten voidaan prosentuaalisesti tietää ihmettelen?? Yrittihän Hassikin tehdä remonttia pimeästi mutta jäi kiinni ja ei tietenkään eroa kun ei muutkaan rikollis poliitikot.
Oli miten oli tuo metsästyksen jatkuva mustamaalaaminen on vihreiden propakandaa minkä voi jättää omaan arvoonsa. Mun pitäis metsästäjänä sitten tuntea salakaatajia hurumykket mutta kas kummaa kun en tiedä ensimmäistäkään vai valehteleeko kaikki ja valehtelenko minäkin? No joku varmaan pystyy verovaroin tutkimaan tuonkin mitä mä oikein edes ajattelen.
- petoeläinten vihaaja
Susista ja ylipäätään kaikista petoeläimistä ei ole muuta kuin harmia. Olen sitä mieltä että kaikki pedot hävitettäisiin.
- Huhhuhhhh
Todellisia "luontoystäviä" nämä metästäjät.Oikeasti pahimpia luonnonvihaajia mitä löytyy,ja näillä vielä aseet!
- Huhhuuhuh
"Huhhuhhhh" taidat itse olla luonnonvihaaja oikein pahimmasta päästä. Vai miten selität ajatuksenkulkusi että "petoeläinten vihaaja" olisi metsästäjä?
petoeläinten vihaajan kirjopitelmassa ei edes epäsuorasti vihjata että hän metsästäisi!
Jos "Huhhuhhhh"in muutkin johtopäätelmät ovat yhtä hataran tietotaidon varassa niin älä ainakaan sähkömieheksi ryhdy!
- ??????!!
Miten voidaan puhua salatapoista joinakin lukuina jos ei pohjana ole kun arvailuja. Jos on kerta varmaa tietoa niin kertokaa sitten montako sutta kuoli esim kapin kourissa? Lajitoverithan huolehtii ruumiit.
- villahousupiipertäjä
Totta, susihan ottaa ravintonsa sieltä mistä sen helpoimmin saa. Jos suden veli tulee kipeäksi se syödään pois. Tämä tietenkin tapahtuu salaa, eli kysessä lienee salatappo. Kaikki asiantuntemushan on, niinkuin ??????!! varmaan hyvin tietää, helssinkin ohitustien ja rannan välissä. Jos siellä tutkitaan että salatappoja on tietty määrä niin se on varmaa tietoa.
Maalla asuvana muistan kun isoäitini kertoi pulavuosista. Kansanhuolto oli arvioinnut sadon määrän yläkanttiin ja kovat kuulustelut oli olleet kun normi ei ollut täyttynyt. Voidaanko meitä maalla asuvia sitten joskus rangaista jos huomataan että tuo salatapponormi ei täytykkään. Täytyy vain toivoa että rktl:n kynämiehet osaavat silloin ruksata susikannan sopivan kokoiseksi.
- S.s.Topelius
Kuusi kymmenestä
kalman kohtaamasta hukasta
on saanut tuta
lajitoverinsa hampaista. Naurattaa tämä viherpiipetäjien vouhotus susien uhanalaisuudesta. Susihan ei ole uhanalainen laji ainakaan Suomessa. Itärajan takana on jokunen kymmenetuhatta sutta jotka odottavat pääsyä tänne tekemään reviiriään - heti kun tilaa ja ruokaa riittää. Jos täällä tapetaisiin jokainen susi, parin vuoden kuluttua susitilanne olisi ennallaan. Sensijaan noiden tekopyhien suojelijoiden luulisi
olevan huolissaan esim. metsäpeurakannasta, joita ei ole koko maailmassa kuin jokunen sata, nekin vähät Suomessa. Kuitenkin nekin vähät halutaan syöttää niille "uhanalaisille" susille - ai että mitä ääliömäisyyttä tämä voikaan olla.- huilinviulisti
Hieno kirjoitus, nimim. "vedenerottaja1".
Se miksi nuo "viherpiipetäjät" eivät puhu sanaakaan metsäpeurakannasta
johtuu siitä ettei niille ole kukaan asiasta puhunut.
Heidän oma ajattelukykynsä kun ei riitä kuin yhteen asiaan kerrallaan ja siihenkin
vain ylempien tasojen ohjaamina.
Yleensä ottaen ihmisiltä puuttuu kyky itsenäiseen ajatteluun ja - anteeksi vain - juuri noilla mainitsemillasi tuo puute kulminoituu joskus ihan älyttömyyksiin asti!- 9+6
Jos susi olisi kulinaristista herkkua niin sitä tuskin suojeltaisiin henkeen ja vereen kuten nähdään metsäpeuran osalta. Sen suojelu ei kiinnosta koska sillä on METSÄSTYKSELLISTÄ ja ravinnollista arvoa ihmiselle. Vaikka kaikki kuolisivat sukupuuttoon niin viherhihhulit tuskin korviaan loksauttaisivat metsäpeuralle sillä suojelu perustuu vaan ja ainoastaan metsästys vastaisuuden lietsomiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569