Pentu ei pidä lenkkeilystä..

puudelsson

Meillä nyt siis 5 kk ikäinen kääpiövillakoiran pentu ja ollaan pikkuhiljaa alettu tehdä pientä lenkkiä.. Mutta koira ei selvästikään tykkää lenkkeilystä. Pihassa riehuu ja leikkii ja näyttää nauttivan, mutta kun lähdetään pihasta tielle niin alkaa hyppimään minua vasten. Lisäksi kulkee pysähdellen, eli menee pari metriä ja sitten liinat kiinni ja katsotaan kotiinpäin, sitten rohkaisen jatkamaan ja taas mennään se pari mtriä eteenpäin. Kotiinpäin kun lähdetään ni sitten vedetään hihnassa häntä koipienvälissä... Ajattelin, että kääpiövillakoirasta saisi innokkaan lenkkikaverin, mutta pelkään pahoin, ettei opi nauttimaan lenkkeilystä..

Ja namit eivät auta, niitä on jo kokeiltu.. Lisäksi koira ei tee tarpeitaan lenkillä kun on tottunut meidän pihapiiriin ne tekemään, eikä myöskän pahemmin haistele lenkillä.

Olen pohtinut, liittyykö tämä lenkkeilemisen arkuus siitä, että nyt on talviaika ja on aika paljon välillä ollut pakkastakin ja tuuli on aika purevaa...

Onko kellään samaa ongelmaa tai neuvoja, miten saisin koiran nauttimaan lenkkeilystä?

2

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Be happy smile
    • koiruli__

Meillä oli ihan sama juttu oman pennun kanssa. Kuitenkin se ajan myötä hävisi. Itse tein niin, että annoin pennulle aikaa. En repinyt väkisin mihinkään, vaan suostuttelin aina innostuneena tulemaan luokse ja myös palkitsin. Tätä jatkui aika pitkään, mutta pentu oppi itse jossain vaiheessa siihen, että ulos on mentävä ja nykyään meillä on täysin toisinpäin. Nyt lenkillä ollaan jo niin innokkaita ettei meinaa sisälle päästä enää.

Lisäksi tein myös sitä, että kävelin joka tapauksessa tietyn mittaisen lenkin, enkä palannut kotiin vaikka miten pentu oisi vastaan pistänyt. Muutoin jos olisin palannut kotiin kun lenkki ei onnistu, olisi koira heti ajatellut saavansa mitä haluaa. Tätä "pakkolenkkiä" tehtiin kuitenkin pennun oman jaksamisen verran.

Kasvattajani myös sanoi, että kun pentu alkaa olla "seksuaalisesti virittäytynyt" eli alkaa pökkimään joka asiaa niin alkaa myös ulkoilma kiinnostaa. Niinhän se myöhemmin alkoikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      27
      3019
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe