Pentu ei pidä lenkkeilystä..

puudelsson

Meillä nyt siis 5 kk ikäinen kääpiövillakoiran pentu ja ollaan pikkuhiljaa alettu tehdä pientä lenkkiä.. Mutta koira ei selvästikään tykkää lenkkeilystä. Pihassa riehuu ja leikkii ja näyttää nauttivan, mutta kun lähdetään pihasta tielle niin alkaa hyppimään minua vasten. Lisäksi kulkee pysähdellen, eli menee pari metriä ja sitten liinat kiinni ja katsotaan kotiinpäin, sitten rohkaisen jatkamaan ja taas mennään se pari mtriä eteenpäin. Kotiinpäin kun lähdetään ni sitten vedetään hihnassa häntä koipienvälissä... Ajattelin, että kääpiövillakoirasta saisi innokkaan lenkkikaverin, mutta pelkään pahoin, ettei opi nauttimaan lenkkeilystä..

Ja namit eivät auta, niitä on jo kokeiltu.. Lisäksi koira ei tee tarpeitaan lenkillä kun on tottunut meidän pihapiiriin ne tekemään, eikä myöskän pahemmin haistele lenkillä.

Olen pohtinut, liittyykö tämä lenkkeilemisen arkuus siitä, että nyt on talviaika ja on aika paljon välillä ollut pakkastakin ja tuuli on aika purevaa...

Onko kellään samaa ongelmaa tai neuvoja, miten saisin koiran nauttimaan lenkkeilystä?

2

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Be happy smile
    • koiruli__

      Meillä oli ihan sama juttu oman pennun kanssa. Kuitenkin se ajan myötä hävisi. Itse tein niin, että annoin pennulle aikaa. En repinyt väkisin mihinkään, vaan suostuttelin aina innostuneena tulemaan luokse ja myös palkitsin. Tätä jatkui aika pitkään, mutta pentu oppi itse jossain vaiheessa siihen, että ulos on mentävä ja nykyään meillä on täysin toisinpäin. Nyt lenkillä ollaan jo niin innokkaita ettei meinaa sisälle päästä enää.

      Lisäksi tein myös sitä, että kävelin joka tapauksessa tietyn mittaisen lenkin, enkä palannut kotiin vaikka miten pentu oisi vastaan pistänyt. Muutoin jos olisin palannut kotiin kun lenkki ei onnistu, olisi koira heti ajatellut saavansa mitä haluaa. Tätä "pakkolenkkiä" tehtiin kuitenkin pennun oman jaksamisen verran.

      Kasvattajani myös sanoi, että kun pentu alkaa olla "seksuaalisesti virittäytynyt" eli alkaa pökkimään joka asiaa niin alkaa myös ulkoilma kiinnostaa. Niinhän se myöhemmin alkoikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe