Roista muuttaneena olen katsellut uutta kotikaupunkiani nyt toista vuotta kajaanilaisena. Hyvin olemme kotiutuneet, vaikka työ on jo vaihtunut ja nykyinenkään työpaikka ei ole turvattu.
Olen lueskellut tänne kirjoitettuja juttuja ja enimmäkseenhän ne ovat purnauksia. Yksi yleisimpiä on kunnollisten kauppojen puute Kajaanissa. Olen purnaajien kanssa samaa mieltä että ostovoimaa täällä on ja outoa on ettei yrittäjiä löydy esim. kunnollisten vaatekauppojen eprustamiseen vaan ihmiset käy ostoksilla jopa Oulussa asti.
Rovaniemelle rakennettiin osioskeskus Revontuli. Epäiltiin ettei se pysy pystyssä. Oletukset olivat vääriä. Se on pysynyt pystyssä ja vilkastunut kaiken aikaa. Kauppoja siellä on monenlaisia ja on kivoja kuppiloiota joissa voi istuskella.
Olen ihan varma että jos Revontulen tapainen katettu ostoskeskus perustettaisiin Kajaanin keskustaan niin se kannattaisi taloudellisesti ja ihmiset tykkäisivät siitä. Se vilkastuttaisi kaupunkia ja antaisi väriä.
Pienellä rahalla ostoskeskus ei synny, tarvittaisiin yksimielisiä liikealan ihmisiä ja rahoittajia. Niitä luulisi löytyvän, vaikka täkäläiset ovat näköjään aika arkoja yrittäjinä.
Rovaniemeltä mallia tänne
11
130
Vastaukset
- Tääläontarpeeksi
4kk asunut täälä ja oon sitä mieltä, että täälähän on kaikki, vanhaan kotikuntaan tuli nyt vasta viimekesänä cittari ja hyvin piisas sekin, mitä tänne muka halutaan?
Kummallista ajattelua, että pitäisi olla cittariakin isompi kauppa, että kelpaa asua.
Nooh, toisaalta itse kävin kerran tai kaksi viikossa Tuurin kyläkaupassa, joka on kyllä isoimpia kauppakeskuksia koko suomessa.
Mutta ei mitään isoja kauppoja ja muuta vaadita onnellisuutta varten.
Terveydenhuolto ensin kuntoon, varsinkin vikkelämmäksi! 4kk venannu, että pääsee hakemaan resepstiä kilpirauhas vaivoihin ja vielä reilu kuukausi, että on aika varattuna. - Muuttotappiokunta
Kajaanissa ei ole tarpeeksi vuokra-asuntoja. Kajaanin vuokra-asunnot on vuokrattu moniongelmaisille. Pakolaiset eivät myöskään halua asua kajaanilaisten naapurissa, jotka elävät jääkaapin-television ja parvekkeen väliä. Pakolaiset ovat muuttaneet omiin taloihin, missä asuu vain pakolaisia. Yhdessä kuuden asunnon vuokratalossa asuu vain yksi henkilö (Lohtaja).
- repesin ;);)
Yhdessä kuuden asunnon vuokratalossa asuu vain yksi henkilö (Lohtaja).**--
Heheeeeee :D:D
- satunnainen matk.
Kajaanin suurin oksennus on keskusta ja ihan seminaari lähialue. Mikä helevetin mörskä seisoo siinä rautatieaseman lähellä jossa on antiikkiliike? Hyi saatana, karhunvillat ikkunoista paistaa. Venäjä tuli mieleen kun junaa odotellessa käveleskelin. Muutenkin kyseinen alue oli sekasikiö. Hieno Lyseo oli siellä erilaisten kerrostalokyhäelmien ympäröimänä.
Rakentakaa pilvenpiirtäjä siihen linjaautoaseman paikalle maamerkiksi..
Ja ydinkeskustaan jotain hienompaa kuin ne linnunpönttöjä muistuttavat harjakattoiset kerrostalot....- 1+1
**mörskä seisoo siinä rautatieaseman lähellä jossa on antiikkiliike?**
Sama näkökokemus. Vaikuttaa autiolta, ainakin isolta osalta. Purkaisivat mokoman pois. - Mörskää.
On se asemakin kunnon mörskä.
- .. ..
Mörskää. kirjoitti:
On se asemakin kunnon mörskä.
Sehän on hieno. Asemat yleensä ovat kaupunkien kauneinta miljöötä.
- Väriä ja vipinää
Vastarannankiiskejä on heti vastaamassa jos joku esittää hyyvän idean - tyypillistä kainuulasille. Kaikki muka hyvin ja kuitenkin Suomen surkein kaupunki!
NImimerkille" täälläontarpeeksi" tiedoksi, ettei vanhustenhuolto ja terveydenhuolto ole kauppiaiden eikä liikemiesten rahoitettavia asioita. Rahat siihen sektoriin menevät sinun ja minun veroista - kauppoja rakennetaan pankkien ja busines-henkisten ihmisten rahoilla.
Tänne tarvitaan ilman muuta kunnollinen kauppakeskus, joka on ihan eri asia kuin joku cittari tai prisma.
Olen käynyt Revontulessa hiihtolomalla, se on kiva paikka. Ouluunkin rakennetaan nyt neljää kauppakeskusta. Jyväskylään on rakenettu yksi. Kai nyt tännekin jotakin on rakennettava jotta ihmiset viihtyisivät eikä kaikki lähtisi lätkimään.- ideoita lisää...
Onhan se nyt ihan päivän selvää että Ideapark puuttuu ja ikea sopisi hyvin ja toinen liidelikin ois hyvä myös.
- Mussunmussun.
Luuletko että ihmiset saadaan pysymään alueella kauppoja rakentamalla!? Ehkä ihmiset lähtee koulujen perässä jokatapauksessa pois päin.
Kaikki opiskeluun tarvittava on oltava kaupungissa tai kaikki koululaiset muuttaa järjestään pois.
- asiakas9
Kauppojen vaatevalikoima riippuu sisäänostajasta ja Kajaanin kaupoissa on aina ollut järkyttäviä vaatteita, esim Pajakka.
Sokos on ainoa hyvä vaatekauppa, mutta ei senkään valikoimissa hurraamista ole.
Myyjillä ei ole palveluhenkisyyttä, paitsi yhdellä Arolasta tulleella ja toisella K-Citystä tulleella. Muut juoksee karkuun asiakkaan(muunkin kuin minun) nähdessään. Pari ryssää siellä myös taitaa olla.
Anttilassa on laaja valikoima teryleenivaatteita ja muita keinokuituja.
Prismassa on ostoskeskusta kerrakseen.
Eiköhän me näillä pärjätä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2811133- 498677
- 1375415
- 1443714
- 693608
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353574- 403298
- 572618
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak532190- 281826