Kertokaapas kokemuksianne!
Olen nyt 15-vuotias poika, neljännet hammasraudat menossa.
Kahdet sain pienenpänä jotenkin revittyä irti.
Eilen lääkäri sitten tunki raudat suuhun. Noin kuukauden päästä olisi kontrollikäynti (mitä ikinä se tarkoittaakaan) ja toivon mukaan siellä saisi nämä pois.
Nyt on kamala kipu ja nieleminen on vaikeaa.
Onko kenelläkään mitään ruokaehdotuksia tai keinoja, joilla helpottaa oloa?
Tänään hain kaupasta valmis-pinaattivelliä, aika tylsän makuista. Mitä muita vastaavia ruokia on?
Hammasraudat
6
114
Vastaukset
- kokemustaon1
Muutaman paivan paasta tuo kipu jo hellittaa ja sitten voi jo syoda ihan normaalisti.
Kaippa se tinnittävä kipu hellittää. Itsehän tekisin mitä vain, että saisin raudat, suorien hampaiden takia. Olen 14 ja äiti sanoo, ettei muka tämän ikäisille enää laiteta hammasrautoja ja että jos haluankin sellaiset joskus, pulitan omasta pussistani.
- hammaskeijjju
mä täytän just 15v ja viimekuussa hammaslääkäri kysy multa että haluanko raudat vai pärjäänkö näillä hampailla, ja se sano että on jotai puol vuotta aikaa miettiä.. Että näköjää voi vielä tän ikäsillekki raudat laittaa:D ainoo vaa että pitää olla pituuskasvu loppunu, sitä mä en kyllä iha tajuu että mitä se siitä selitti mutta.. en tiiä että pitäiskö ottaa vai ei ne raudat, pienenä ollu jo kaikenmaailman muita oikomishoitoja jotka on sattunu iha kivasti.. ;s
- emma161
Oikomishoitoja tehdään ilmaiseksi korkeintaan ysi luokkalaisille.
- suomihammashoitola12
Itsekin sain hammasraudat pari päivää sitten
Puhuminen on vaikeaa, R, Sh, ja D on todella vaikea sanoa ja nieleminen on vaikeaa. - :(:(:(:(:(:(:(:(:;(
mä sain raudat torstaina ja takahampaiden raudat on painanu mun ikeneen sellasen ison haavan nyt se on tosi kipee ja vaikee syödä ja nielasta! oon 12 ja mulla on ollu tavalliset raudat alhaalla ja ylhöäällä jo pitkään mut sain torstaina ne takahampaisiin :( onko kellään kokemusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 875439
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804722Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113027Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv882955Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232564Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328