Nettifoorumit aikansa eläineitä?

Rattus sp.

Tuntuuko muista samalta, että nämä nettifoorumit alkavat tuntua aikansa eläneiltä foorumeilta?

Facebook on rajauksineen siistimpi yhteisö, mutta tyhjänpäiväiseltä se minusta tuntuu. Puhumattakaan Suomi24:n palstoista, joilla häiriköinti on lisääntynyt,

Vaikea löytää ajatustenvaihtoon paikkaa, missä tuntisi olevansa kotona ja saisi uusia ajatuksia. Onko muilla samankaltaisia tuntemuksia?

Sen verran lisään tähän, että onhan täällä tullut keskusteltua mukavien ihmisten kanssa, joille toivoo kaikkea hyvää elämässä.

45

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikis bleu

Tämä suomi24 ei todellakaan ole paikka josta voi saada uusia ajatuksia. Monissa blogeissä käydään hyvää keskustelua, kokeileppa.

• Rattus sp.

Olen miettinyt sijoittamiseen liittyvää foorumia. Sinne kun pääsevät asiakkaat ja rekistöröityminen on taattu.

• expimot

Rekisteröitymispakko ja viestissä näkyvä IP-osoite siistisivät käytöstä huomattavasti.

• Rattus sp.

Totta. Kirjoitettaisiin tunnistettavasti.

• vajakki....

Mitä hyötyä on esillä olevasta IP numerosta ? Edes palstan luotsi ei ´pysty näkemään kenenkään IP numeroa saatikka sitten saamaan selsville IP numeron käyttäjän osoitteellisia tietoja.´Tietojen hakkerointi vaatii tieto taitoa jota taviksilla ei ole.

• Terkkuja suomeen:)
        vajakki.... kirjoitti:

Mitä hyötyä on esillä olevasta IP numerosta ? Edes palstan luotsi ei ´pysty näkemään kenenkään IP numeroa saatikka sitten saamaan selsville IP numeron käyttäjän osoitteellisia tietoja.´Tietojen hakkerointi vaatii tieto taitoa jota taviksilla ei ole.

Kirjoitan aina salatusti, asioin pankeissa salatusti, teen nettiostoksia salatusti.
        IP osoitteeni vaihtuvat ympäri maailman.
        Nyt kirjoitan Englannista. Aamulla olin Kanadassa.
        Asun ja elän suomessa 24 h.

• ;))
        Terkkuja suomeen:) kirjoitti:

Kirjoitan aina salatusti, asioin pankeissa salatusti, teen nettiostoksia salatusti.

Mitä pelkäät? Eikö sitikoiden koti ole Ranskassa.

• -------

Onhan sellaisia paikkoja.
        Eipä taida tänne tull rekkauspakkoa, mainoksillahan tämä elää, ja siihen tarvitaan mahdollisimman paljon kävijöitä.
        Itselläkin ollut rekattu nicci, vaan eipä innosta rekattuna kirjoittaa.
        Minä en osaa olla muu, kuin liiankin asiallinen, aina.

• Rattus sp.
        ------- kirjoitti:

Onhan sellaisia paikkoja.
        Eipä taida tänne tull rekkauspakkoa, mainoksillahan tämä elää, ja siihen tarvitaan mahdollisimman paljon kävijöitä.
        Itselläkin ollut rekattu nicci, vaan eipä innosta rekattuna kirjoittaa.
        Minä en osaa olla muu, kuin liiankin asiallinen, aina.

Asiallisuushan on hyvä piirre. Kyllä palstalla pitäisi olla erilaisia keskusteluja, että kaikille löytyisi jotakin.

• Hörhö Harhanen
        Terkkuja suomeen:) kirjoitti:

@ Terkkuja suomeen:)

Ettet vain sairasta harhauuloisuushäiriötä? Onko sulla puhelinnumero netistä saatavilla, no ei tietenkään. Kaikki muukin sinusta taitaa olla salattua, kun harhaluuloissasi luulet että ihmiset olisivat KIINNOSTUNEITA SINUSTA. Mutta eihän ketään vois vähempää kiinnostaa sinä ja sinun yhteystietosi ym henkilötietosi. Kannattaisko pistäytyä lääkärisedällä ja pyytää psykoosilääkettä. Ihan näin niinkuin ystävällisenä neuviona. Vois elämä olla helpompaa eikä tarvitsis miettiä että kuka seuraa sinua ja sinun tekemisiäsi.
        Tuntuuko että joku salakuuntelee puheluitasi tai että kotiisi on asennettu pieniä piilokameroita?

• vajakki
        ;)) kirjoitti:

Mitä pelkäät? Eikö sitikoiden koti ole Ranskassa.

;))

Huomenta homppeli. Alahhan heräillä täällä jo kaipaillaa sinun seuraasi. Toivon mukaan rikastutat meitä sanavarastollasi, joka tosiaan ei ole sieltä fiksummasta päästä.
        Ole siis tervetullut hauskuttamaan meitä.

• vajakki
        Hörhö Harhanen kirjoitti:

@ Terkkuja suomeen:)

Ettet vain sairasta harhauuloisuushäiriötä? Onko sulla puhelinnumero netistä saatavilla, no ei tietenkään. Kaikki muukin sinusta taitaa olla salattua, kun harhaluuloissasi luulet että ihmiset olisivat KIINNOSTUNEITA SINUSTA. Mutta eihän ketään vois vähempää kiinnostaa sinä ja sinun yhteystietosi ym henkilötietosi. Kannattaisko pistäytyä lääkärisedällä ja pyytää psykoosilääkettä. Ihan näin niinkuin ystävällisenä neuviona. Vois elämä olla helpompaa eikä tarvitsis miettiä että kuka seuraa sinua ja sinun tekemisiäsi.
        Tuntuuko että joku salakuuntelee puheluitasi tai että kotiisi on asennettu pieniä piilokameroita?

Hörhö Harhanen

Mikä sinua nyt vääntelee. Onko kakka tiukassa. Älä anna periksi. Väänät vaan otsa pullollaan, kun se alkuun lähtee tulee se sitten itsellään.
        Muutoin laita joku vinkki kenelle viestisi on tarkoitettu muutoinhan se on kun tyhjälle seinälle huutelisit.
        Ainostaan kaiku vastaisi.

Itse asiaan neuvosi on varteenotettava. Kiitos sinulle. Hoidetaan homma....

• vaikuttaisi että
        vajakki kirjoitti:

Hörhö Harhanen

Mikä sinua nyt vääntelee. Onko kakka tiukassa. Älä anna periksi. Väänät vaan otsa pullollaan, kun se alkuun lähtee tulee se sitten itsellään.
        Muutoin laita joku vinkki kenelle viestisi on tarkoitettu muutoinhan se on kun tyhjälle seinälle huutelisit.
        Ainostaan kaiku vastaisi.

Itse asiaan neuvosi on varteenotettava. Kiitos sinulle. Hoidetaan homma....

vajakilla taitaa olla sisälukutaito vähän vajaa

• Höpöhöpö.

Voin rekisteröidä muutamassa kymmenessä sekunnissa jonkin "Aku Ankka" nimimerkin. Osoite Albania, kuva kissasta jne. . Eikä millään IP-osolla ole kerrassaan mitään merkitystä mobiiliaikakautena.

Kysymys on ainosataan käyttäjäkunnasta, tanne hinautuu näköjään kaikki suomen juntit reuhaamaan, kun eivät muita osoitteita osaa etsiä.

Ei sen pioleen, olen rekisteröitynyt tähän portaaliin helmikuussa 20001, mutta aika vähän kiinnostaa käyttää sitä.

Miksi kahelit on kiinnostuneet toisten nettikirjoittajien persoonista? Koko internettihän perustuu nimenomaan anonyymitettiin, sananvapauteen, vapauteen kirjoittaa sitä, mitä ajattelee, ei sitä, mitä mieltä joku hiton joku muu on.

=DW

• ...
        Dreamweaver kirjoitti:

Höpöhöpö.

Voin rekisteröidä muutamassa kymmenessä sekunnissa jonkin "Aku Ankka" nimimerkin. Osoite Albania, kuva kissasta jne. . Eikä millään IP-osolla ole kerrassaan mitään merkitystä mobiiliaikakautena.

Kysymys on ainosataan käyttäjäkunnasta, tanne hinautuu näköjään kaikki suomen juntit reuhaamaan, kun eivät muita osoitteita osaa etsiä.

Ei sen pioleen, olen rekisteröitynyt tähän portaaliin helmikuussa 20001, mutta aika vähän kiinnostaa käyttää sitä.

Miksi kahelit on kiinnostuneet toisten nettikirjoittajien persoonista? Koko internettihän perustuu nimenomaan anonyymitettiin, sananvapauteen, vapauteen kirjoittaa sitä, mitä ajattelee, ei sitä, mitä mieltä joku hiton joku muu on.

=DW

Höh.

Käytin epähuomiossa rekisteröyt nimimerkkiä, oli tsekannut just suolessa olevan meililodjuni, minkä osoitteen laitan aina, kun osallistun johonkin kilpailluun tai jotain muuta huuhaata varten.

Vaan, ei tällaiseen huuhaaportaaliin viitsi kukaan kirjautua vartavasten sisään. Mä laskin, mulla noin kymmenen keskustelukirjoitusta rekatulla nikillä. Rekkaamattomat vilkaisin. noin kahdessatoista vuodessa niitä kuitenkin kertynyt pian 12 000.

Meitsi sirkuslaisia, ollut mukana alusta asti, alkuperäisiä näe enää juuri koskaan, viimeksi monta vuotta sitten chatin puolella. Porukat häipyneet, se tässä on perusongelma-

Mä en mitenkään halua olla eurooppalaisen Aller perhemediakonsernin puolella. Mutta tää kaatuu lopullisesti pikapuoliin, jos käyttäjät loppuvat kokonaan. Mä nimittäin ite olen tottunut kai liikaakin käyttämään tätä portaalia, vaikka enenpi olen muualla, lehtien palstoilla ja erikoispalstoilla, muiss portaaleissa.

Vanhaa sirkuslaista vaan säälittää, miten tämäkin nyt tulee loppumaan.

=DW=

• en kirjaudu

Totta, tuon häiriköinnin vuoksi tulee harvemmin osallistuttua. Mulla on rekattu nikki jota käyttäessäni huomaan saavani miinuksia, kirjoitin mitä tahansa.
      Rekkautumispakko olisi yksi keino tilanteen korjaamiseen, edes yksi palsta sellaiseen tarkoitukseen. Häiriköt voisivat toteuttaa itseään muualla.

• Rattus sp.

Luovuin kanssa rekatusta nimimerkistä, kun tuntui nuo häiriköt seuraavan.

• Mitä Sinä niistä miinuksista, minä en edes katso niitä.

• Ei koskaan haluais "polttaa siltoja takanaan" :)
      Siks en sanois, että aikansa eläneitä.. mutta aika turhautunut on olo itselläkin tällä hetkellä. Kaikkea ei varmasti ole sanottu, kaikkia asioita käyty läpi.. mutta kun se tietty varovaisuus on alitajunnassa, niin siltä joskus tuntuu.
      Jos kellä kieliltaitoa, eikö jostain kansainvälisiltä foorumeilta löytyis sopivaa paikkaa vaihtaa uusia ajatuksia..

• Rattus sp.

Kaikilla ilmiöillä on aikansa. Ehkä ihmiset ovat palanneet takaisin reaalielämään. Tämä häiriköinti kyllä vähentää ja etenkin se, että asiallisiin tai viihdyttäviin juttuihin osallistuu aina henkilöitä, jotka valittavat aloituksesta. Aivan ilman syytä..

• Rattus sp. kirjoitti:

Kaikilla ilmiöillä on aikansa. Ehkä ihmiset ovat palanneet takaisin reaalielämään. Tämä häiriköinti kyllä vähentää ja etenkin se, että asiallisiin tai viihdyttäviin juttuihin osallistuu aina henkilöitä, jotka valittavat aloituksesta. Aivan ilman syytä..

Kyllä niinkin, kaikella on aikansa..
        Ja hyvä jos vähänkin samalla tasolla on aloittajan/toisen kirjoittajan kans, ettei kelleen alemuuskompleksia tule. Tosin on niinkin fiksuja, että osaavat asettautua vastakirjoittajan tasolle, heihin kuulut, kun itseänikin ajattelen ;)
        Onnea ja kaikkea hyvää myös sinun elämääsi, harrastuksiin, ja muuhun.. työelämäänkin, toivottavasti siellä riittää haasteita tarpeeksi. :)

• Rattus sp.
        Sibone kirjoitti:

Kyllä niinkin, kaikella on aikansa..
        Ja hyvä jos vähänkin samalla tasolla on aloittajan/toisen kirjoittajan kans, ettei kelleen alemuuskompleksia tule. Tosin on niinkin fiksuja, että osaavat asettautua vastakirjoittajan tasolle, heihin kuulut, kun itseänikin ajattelen ;)
        Onnea ja kaikkea hyvää myös sinun elämääsi, harrastuksiin, ja muuhun.. työelämäänkin, toivottavasti siellä riittää haasteita tarpeeksi. :)

Olet kyllä minua rauhallisempi :). Välillä tulistun ja annan palautetta takaisin aika ilkeästi. Myöhemmin kyllä harmittaa..

Kiitos. Energia on hiukan vähissä, kun olen laittanut aikataulut liian tiukoiksi. Toisaalta en tiedä, mistä vähentäisin.

• *Sibone*
        Rattus sp. kirjoitti:

Olet kyllä minua rauhallisempi :). Välillä tulistun ja annan palautetta takaisin aika ilkeästi. Myöhemmin kyllä harmittaa..

Kiitos. Energia on hiukan vähissä, kun olen laittanut aikataulut liian tiukoiksi. Toisaalta en tiedä, mistä vähentäisin.

Mistäpä sinä mun rauhallisuuden tiedät?)
        Jos oonkin vaan vieraskorea tai jotain.. en kyllä mielellään loukkaa ketään.
        Sain vihdoin kuitenkin poistettua tuon profiilini, joka taisi olla yli 10 vuotta. Jonkin takaportin olen vielä jättänyt, ettei niitä siltoja ihan oo tullut poltettua sen suhteen.
        Sellanen, kun "mainostaa", ettei enää koskaan kirjoita, on jotenkin alentavaa muita kohtaan.. jokainen tavallaan, ja voi jättää kirjoittamisen tekemättä siitä sen suurempaa numeroa.
        Toi on vaan, miten mä asian koen.. jokainen tavallaan.. eikä ollu kohdistettu keneenkään erityisesti.

• *Sibone* kirjoitti:

Mistäpä sinä mun rauhallisuuden tiedät?)
        Jos oonkin vaan vieraskorea tai jotain.. en kyllä mielellään loukkaa ketään.
        Sain vihdoin kuitenkin poistettua tuon profiilini, joka taisi olla yli 10 vuotta. Jonkin takaportin olen vielä jättänyt, ettei niitä siltoja ihan oo tullut poltettua sen suhteen.
        Sellanen, kun "mainostaa", ettei enää koskaan kirjoita, on jotenkin alentavaa muita kohtaan.. jokainen tavallaan, ja voi jättää kirjoittamisen tekemättä siitä sen suurempaa numeroa.
        Toi on vaan, miten mä asian koen.. jokainen tavallaan.. eikä ollu kohdistettu keneenkään erityisesti.

Mitä Sinä profiiliasi olet mennyt poistamaan.
        No onhan Sinulla takaportti, että ei siitä sen enempää.
        No katellaan, jos tämä "rauhoittuu", se kun tuo kevät saa heikommat "vilkkaammiksi".
        Myönnän, että kyllästyn aika nopeesti. Tämä on ajankulua, jos homma menee kovin totiseksi, ja henkilöönkäyväksi jankuttamiseksi, niin ei kärsivällisyys näytä kovin pitkä olevan.
        Jonkin verran lukkarinrakkautta tätä palstaa kohtaan on. mutta jos rekatut häviää, niin palsta on pian loppu.
        Kyllä yksi ikäryhmäpalsta vois olla pelkästään rekatuille.

• *Sibone*
        k-kotton kirjoitti:

Mitä Sinä profiiliasi olet mennyt poistamaan.
        No onhan Sinulla takaportti, että ei siitä sen enempää.
        No katellaan, jos tämä "rauhoittuu", se kun tuo kevät saa heikommat "vilkkaammiksi".
        Myönnän, että kyllästyn aika nopeesti. Tämä on ajankulua, jos homma menee kovin totiseksi, ja henkilöönkäyväksi jankuttamiseksi, niin ei kärsivällisyys näytä kovin pitkä olevan.
        Jonkin verran lukkarinrakkautta tätä palstaa kohtaan on. mutta jos rekatut häviää, niin palsta on pian loppu.
        Kyllä yksi ikäryhmäpalsta vois olla pelkästään rekatuille.

Ei siitä sen enempää, ihmettelin kun siellä alkoi olla yli 6000 kävijää?!
        Ja ihan muutama "virallinen" vierailija vaan näkösällä. Mulle ei sovi se "kutsu hänet ystäväksi jne.. vaihtoehto, tuntuu tyrkyltä, vaikkei kukaan kutsuiskaan ;)
        Ja sama tää tuntuu olevan, onko piilossa vai kokonaan pois, kirjoittaa voi jos haluaa.
        Hupia ja ajankulua nää vaan on ollu ja on, ei muuta.
        Mukavaa Pääsiäisen aikaa, ja keväänjatkoa sinulle! :)

• Tuntunu jo monta kertaa.
      Eilen viimeksi. Väsytti, ja katsoin tänne, niin täällä oli mulle täysin ymmärtämätöntä.
      Humalaisiakin olen eläissäni nähnyt monenlaisia, mutta ei ne nyt semmosia ole, mitä ainakin illalla täällä oli.
      Onko se tuo, kun noita ketjuja nostetaan tuonne yläpalkkin, niin sieltä tulee kirjoittajia, joita on vaikea ymmärtää.
      Tuossa jo joku kirjoitti, etä rekkatuminen korjaisi pahimpia häiriköintiä, ja osaisi muut sellaiset kietää.
      Kirjoituksesta saa käsityksen, että Sinä olet lopettelemassa näm kirjoittelut.

• Rattus sp.

Paljonhan olen ollut jo poissa, pitkiä aikoja. Kun tulee kurkistamaan tänne, niin halut kirjoitteluun vähenee. Alatyyliin kirjoiteltua, huonosti kirjoitettua tekstiä.. Sellaista ajatusmaailmaa ja kieltä, joka ei sovi elämääni.

Kun omassakin elämässä teen eri juttuja ja innostun uusista asioista, niin mielelläni seurailen uusia asioita. Ostin tänään uuden keittiölaitteen ja ajattelin sitä tänään testailla :). Kaikki mikä liittyy harrastuksiin, terveellisiin elämäntapoihin, ruuanlaittoon, kodinjärjestämiseen ym.. kiinnostavat minua. Työhön liittyviin aihealueisiin en puutu, sillä oma tietämys on liian korkealla tasolla kanssakirjoittajiin nähden, joten turhautuisin.

Kohtahan alkaa veneilykausi, koiran kanssa käydään harrastuksissa, kotia pidetään kunnossa ja työ vie suuren osan ajasta. Vähän jää aikaa :).

• Rattus sp. kirjoitti:

Paljonhan olen ollut jo poissa, pitkiä aikoja. Kun tulee kurkistamaan tänne, niin halut kirjoitteluun vähenee. Alatyyliin kirjoiteltua, huonosti kirjoitettua tekstiä.. Sellaista ajatusmaailmaa ja kieltä, joka ei sovi elämääni.

Kun omassakin elämässä teen eri juttuja ja innostun uusista asioista, niin mielelläni seurailen uusia asioita. Ostin tänään uuden keittiölaitteen ja ajattelin sitä tänään testailla :). Kaikki mikä liittyy harrastuksiin, terveellisiin elämäntapoihin, ruuanlaittoon, kodinjärjestämiseen ym.. kiinnostavat minua. Työhön liittyviin aihealueisiin en puutu, sillä oma tietämys on liian korkealla tasolla kanssakirjoittajiin nähden, joten turhautuisin.

Kohtahan alkaa veneilykausi, koiran kanssa käydään harrastuksissa, kotia pidetään kunnossa ja työ vie suuren osan ajasta. Vähän jää aikaa :).

Nytkin ajattelin vastata tuohon Pimotin aloitukseen, mutta siinä oli jo eka viesti sitä luokkaa, että vastaushalut tökkäs siihen.
        Kyllä kai se poistetaan, mutta ei ihme, että 24 maine on , mitä on.
        En minäkään mikään siloposki ole, ja työhommissa aika monenlaisten kanssa olen ollut tekemisissä, mutta en tuollaisia ole vielä nähnyt.
        Tuosta huonostikirjoitetusta tekstistä, on sitä tullut minultakin.
        Joskus tuppaa väsyttämään.
        Ja kun oon noita aloituksia tehnyt, ja ajatus ollut että pyrin alkuun ainakin jokaiselle vastaamaan, niin on siinä aika tiukalla, jos vastauksia on useita, joihin pitää vastata.
        Kun yhteen vastaa, niin kaks uuttaa jo odottaa.
        Toivoo siinä ymmärtämystä vastaajilta.

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Nytkin ajattelin vastata tuohon Pimotin aloitukseen, mutta siinä oli jo eka viesti sitä luokkaa, että vastaushalut tökkäs siihen.
        Kyllä kai se poistetaan, mutta ei ihme, että 24 maine on , mitä on.
        En minäkään mikään siloposki ole, ja työhommissa aika monenlaisten kanssa olen ollut tekemisissä, mutta en tuollaisia ole vielä nähnyt.
        Tuosta huonostikirjoitetusta tekstistä, on sitä tullut minultakin.
        Joskus tuppaa väsyttämään.
        Ja kun oon noita aloituksia tehnyt, ja ajatus ollut että pyrin alkuun ainakin jokaiselle vastaamaan, niin on siinä aika tiukalla, jos vastauksia on useita, joihin pitää vastata.
        Kun yhteen vastaa, niin kaks uuttaa jo odottaa.
        Toivoo siinä ymmärtämystä vastaajilta.

Tarkoitin tuolla huonosti kirjoitetulla tekstillä jotakin muuta. Lähinnä tuo alatyylisyys yhdistyy chattailyn tyyliseen kirjoitteluun.

Kiirettä pukkaa tai oikeastaan kysymys on valinnoista. Laitan etusijalle asioiden eteenpäin saattamisen ja pojun harrastukset, vaikka välillä väsyttääkin.

• Kyllä täällä toisinaan mennään aika syvällisestikin asioihin ja aika monien toimesta mutta onhan se usein aika arkista "kaunis päivä tänään" keskustelua.
      Voit olla oikeassa tai sitten et, aika näyttää sen miten nämä foorumit kehittyvät.
      Facebookista en välitä ollenkaan, mieluummin osallistun eri aiheisiin mielipiteitä jakamalla.

• Rattus sp.

Jos nämä palstat eivät kehity, niin jossakin vaiheessa seuraa kyllästyminen. Ainakin minä koen asian näin.

Huomaan fb:ssä kirjoittavani vain koirastani. Turvallinen kirjoitusaihe ;).

• Ehkä niitä uusiakin kiinnostuneita ihmisiä tulisi jos ei olisi niin paljon tuota ilkeilyä näillä.

Toisaalta ei itellä oikein löydy aiheita tänne kun aika vähän ihmisiä kiinnostaa tuo henkinen puoli.
      Pyörin sitten mieluummin kirjottelemassa siellä missä on samanhenkistä porukkaa.

Nuo kauppareissut ja muut tuli tänne tuotua silloin alussa niin ei sitä viitti enää itseään toistaa :)
      Vaikka joka päivä ulkoillessa kuitenkin tapahtuu jotakin jännää kun vaan on silmät levällään siellä.
      Ite olen alkanut taas tuon kirjottelun vihkoon, välillä se poistuu kuvioista mutta nyt olen taas innostunut tuohon kynällä kirjoitteluun.

• Rattus sp.

Kyllä se henkinen puoli ja itsensä kehittäminen kiinnostaa. Tälläkin hetkellä on joitakin opuksia ostettu luettavaksi - kaksi Wayne W. Dyerin uusimmista, yksi Tommy Hellsten sekä yllätyksenä itsellenekin kaksi Lenita Airiston kirjaa :). Ostettu alennusmyynneistä. Yritän haastaa itseni uusiin ajatuksiin.

Kyllä minuun vaikuttaa se, millä tavalla kirjoitetaan. Miettii, miksi ihmeessä kuluttaa aikaa paikassa. jossa ihmiset purkavat huonoa oloaan tuntemattomiin ihmisiin?

• Nukkumaijaliisa

Vähän siltä tuntuu, että into laantuu. Mutta en tosta facebookistakaan tiedä, että onko sekään pitemmän päälle niin kivaa ja tärkeää. Olin siellä aikani, mutta se tuntui hankalalta. Monen muunkin seinät vai mitä ne on näyttivät aika unohtuneilta. Eikä mulla mitään kavereita siellä ollut. Ihmettelin koko juttua. Jotain outoa siinä on, kun piti kaikki tiedot antaa eikä pois tunnu pääsevän millään ilveellä. Nykyään en rekisteröidy yhtikäs mihinkään.

Ei kai ihmisillä sen enemmän asiaa ole toisilleen kuin ennenkään, vaikka foorumeita kertoa asioistaan onkin enemmän. Toistoksi ja itsekseen puhumiseksi menee. Tätä palstaa vielä toistaiseksi seurailen. Aina täältä jotain löytyy mitä lukea ja joskus jopa kommentoida.

• Rattus sp.

Minulla on ongelmana tuolla fb:ssa se, että ei ole mitään yhteistä lukioaikaisten kavereiden kanssa. Ihania ihmisiä, mutta arki kulkee aivan eri rataa :).

Toivottavasti palsta siistiytyy, niin on enemmän seurattavaa ja kirjoittavaa.

• Viime aikoina tää palsta on keskittynyt enemmän ihmisiin kuin aiheisiin, musta tuntuu. Haukkumista, mustasukkaisuutta, reviiriajattelua, blääh! Nyt just en oikein jaksa sitä.

Lisäksi pitkään kirjoittaneena, tulee sellainen taakka, että ihmiset olettavat heti että tietävät mistä kirjoitan esim. jos runon raapustan. Se sitoo, tietynlainen vapaus jää pois. Olen itekin siihen sortunut joskus, joten ymmärrän miten helposti se käy, ei siinä mitään. Silti se on ärsyttävää, koska kirjoittaminen on terapiaa, mitä just nyt tarttisin.

• Rattus sp.

Täällä on siirrytty siivoamaan ja tekemään sushia :). Kuten jo edellä kirjoittaneelle toivoin, että palsta siistiytyisi sen verran, että olisi joku paikka tarpeen tullen kirjoitella.

Omalta kohdalta asenne kirjoittamiseen on muuttunut. Tuntuu, ettei kerta kaikkiaan ole enää aikaa.

Soitellaan! Ja aina voit tulla tänne kylään, jos kaipaat irtautumista arjesta. Luulisi koirienkin tulevan toimeen ja lapsesi saavat tulla aina mukanasi kyläilemään.

• Hei kun keikuskelen

Jokainen tulla tupsahtaa palstalle Oman Syyn perusteella. Joku tahtoo keskustella syvällisemmin, joku kuluttaakseen vain aikaa, joku tulee kiusailemaan ja naureskelemaan viikseensä, kun joku kimpaantuu.... Kuka minkäkin perusteella kirjoittelee.

Minun mielestäni on kivaa, kun on tälläinen ...hmmmm.... jokseenkin pikkusen höperöhtävä palsta :) Tänne voi ja saa kirjoittaa mieleen juolahtavia asioita.
      Minulle tämä palsta on kuin lelukoppa. Kuvittele lapsi, jonka nenän eteen pistetään suuri pahvilaatikko täynnänsä erilaisia leluja. Tää lapsi alkaa kollaamaan laatikkoa, löytää jonkun ihanan lelun ja alkaa sillä leikkimään. Ei haittaa, vaikka lelu olisi vähäsen rikki, mielikuvitus korjaa viat.

Mitähän tässä nyt meinasin sanoakaan :) Niin...kaipa jotenkin niin, että haeskelen itselleni ahaa-muisteloita, ahaa-juolahduksia, ahaa-leikkejä.
      Missä muualla voisin puhua tai kirjoittaa sen kaltaista, kuin tällä palstalla kirjoitan.

Live-elämässä ihmisillä on eri suhteita, riippuen kenen ihmisen kanssa praatailee. Jonkun kaverin kanssa huumoripläjäyksiä lentelee suistamme toistemme korviin, jonkun kanssa tulee puhuttua vaikkapa lapsenlapsista ja perheestä yleensä, työkavereitten kanssa työasioista, sydänystävän kanssa niistä kaikkein-kaikkein sisimmistä asioista jne jne jne...
      En todellakaan tule normaalissa elämässäni puhuttua sen kaltaisista asioista, joista täällä kirjoitan.
      Tälle palstalle tulee tultua ennakkoon jo siinä mielessä, että takaraivon takaosassa väijyy into löytää joku sellainen aloitus, joka saisi aikaan mielettömän innon purskauttaa jonkun ajatelman. Se tuo tavattoman paljon mielihyvää. Sitten kun joku samanhenkinen nimimerkki vastaa kutkuttavasti, niin se jos mikä tuo ilahduksia ja suuvärkki venyy :)

Eli minulle tämä palsta sopii, koska en etsi mitään maatamullistavan tärkeää.
      Kaiken kukkuraksi en edes tahdo täältä uusia ajatuksia. Mulle riittää nää mun vanhat ajatukset :) (heh olenko tullut vanhaksi).

Jos tämä palsta loppuisi, niin se tietäisi sitä, että minun olisi muutettava ruokatottumusta ihmismäisempää muotoon, elikkä söisin varmasti ihan normaalisti pöydän äärellä. Nykyään kiikutan ruokalautasen tänne ylös koneen äärelle(lukaistakseni onko palstalla mitään uutta juuri minulle) ja syön huonossa asennossa, vinossa, ja ripottelen näppäimistön päälle näkkileivän murusia. Saatan unohtaa vesilasin tohon pöydälle ja kissa löytää sen varmasti, jonka jälkeen se kaataa lasin suoraan näppäimistön päälle. Se on sitten uuden näppäimistön osto ja vanha pistetään kuivumaan. Aika monta näppäimistöä oon joutunut ostamaan. Luojan kiitos eivät maksa mannaa.

Eli tämä palsta joko sopii jollekin, tai ei sovi. (Tässäpä viisas ja syvällinen vastaus:))

• ????

palsta on kuin sinulle tehty, ehkä juuri siksi et ole saanut kutsua........

• Hei kun keikuskelen

Oho, tänne on ilmaantunut tämmönen kommentti. Saisinko kysästä, että oliko se tarkoitettu aloittajalle, vai minulle ? Tai en viittikään kysyä lupaa, että "saisinko", taidan suoraa päätä kysäistä: Oliko sinun viestisi tarkoitettu minulle ?
        Ja jos oli, niin mitä tuo "ehkä juuri siksi et ole saanut kutsua...." tarkoittaa?
        Vähän alkoi vaivaamaan.

• joka kuka

On aika olla täällä ja on aika lähteä jollei asita edisty, vaan taantuvat.
      Jokainen tekee ratkaisunsa, roikkuuko vai ei.
      Itse päätin että paska saa riittää, elämässä on parempaakin.
      Olkoot täällä, elämäänsä kyllästyneet

• kuka joku

kukas tuon viestin kirjoitti puolestasi??, siis kun et enää itse ole täällä :))

• sjkjh568

Facebook on nolla, sen perustaja on myöskin poistunut, eikö sano jotain--olin siellä ehkä viikon--tuli nolla hlö syistä.
      Tietenkin 24 voi olla hyvä, mutta mitään järkevää missään en ole tavannut ei tietenkään koske 100%.
      On kuitenkin syitä miksi kirjoittaa...

• <z<00<<

niin ketä muka

• kyllä se siitä

niinpä niin, alkuinnstus näyttääkin hävineen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2686
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2042
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      111
      1548
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1309
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1208
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1166
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1016
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      944
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      891
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe