Voiko olla mitään turhempaa, kuin saavuttamaton rakkaus?
Se tunne polttaa ihmistä sisältäpäin ja kovettaa ulkokuoren.
Kuitenkin läheisyys ja huolenpito on aina kuulunut ihmisten elämään.
Aito ja vilpitön sydän ei saa täyttymystä toisen pelkästä fyysisestä läsnäolosta.Siksi onkin olemassa vanha sanonta:
Kyllä sen kanssa sänkyyn menisi, mutta ei sitä viitsi ruokapöydässä katsella!
Tämän takia eivät fiksummat mitään syrjähyppyjä tee, vaan tyytyvät vaalimaan ja hoivaamaan olemassa olevaa suhdetta.
Kun sänkyyn pääsee, mutta ei sydämeen
16
274
Vastaukset
- Rakastan, rakastan
Sinäpä sen sanoit.
Iloisena voi hösertää ja seuraa saa.
Esittää voi vahvaa ja seuraa saa.
Sydän toivoo häntä, joka hiljaa saapuu luo.
Tuo tarvitsemaasi. Auttaa. On lähellä. Vaatimatta.
Saa hymyillä, kun hymyilyttää. Saa itkeä, kun on paha mieli. - Rakastan, rakastan
"Tämän takia eivät fiksummat mitään syrjähyppyjä tee, vaan tyytyvät vaalimaan ja hoivaamaan olemassa olevaa suhdetta"
Fiksuimmat eivät tee syrjähyppyjä.
Mutta fiksuimpien puoliso voi niitä tehdä.
Fiksuimmat kyllä tyytyvät vaalimaan ja hoivaamaan olemassa olevaa suhdetta.
Mutta eivät voi vaalia ja hoivata yksin, jos fiksuimpien puolisoa ei asia kiinnosta.- mummi4
Niin , siinä se viisaus tuli, nainen hoivaa ja huoltaa, olla kököttää kotona,ja odottaa ihmettä, mies huitelee muualla työn ja muun perässä. Vapaaehtoinen pakko ? Jonkunhan se vastuu on kotona kannettava, ja nainen siinä hopealle pitkällä aikavälillä jää, Itse tehtävieni tasalla ollut ja nyt yksin, Mikä sitten eteen
- Rakastan, rakastan
mummi4 kirjoitti:
Niin , siinä se viisaus tuli, nainen hoivaa ja huoltaa, olla kököttää kotona,ja odottaa ihmettä, mies huitelee muualla työn ja muun perässä. Vapaaehtoinen pakko ? Jonkunhan se vastuu on kotona kannettava, ja nainen siinä hopealle pitkällä aikavälillä jää, Itse tehtävieni tasalla ollut ja nyt yksin, Mikä sitten eteen
@mummi4:
Kiitos! Hyvältä tuntuu, kun joku ymmärtää.
Saman olen kokenut.
- pika-Nelli
Minulla lie potta päässä ja järki jäässä, mutten ymmärrä sanojasi:
"Voiko olla mitään turhempaa, kuin saavuttamaton rakkaus?"
Miten turhaa ja mikä on saavuttamaton rakkaus?
Minulla tulee siitä mieleen kouluaikaiset ihastumiseni.
Viimeisen virkkeesi allekirjoitan. - Kovis, mutta pehmeä
Entä se 'rakkaus', joka kovettaa sisimmän, syrämen vallankin, mutta jättää ulkokuoren pehmeäksi?
- k/k
Kun tarpeeks rakastaa niin tekee sivullisen silmissä kovilta näyttäviä päätöksiä.
- s-t-a
k/k kirjoitti:
Kun tarpeeks rakastaa niin tekee sivullisen silmissä kovilta näyttäviä päätöksiä.
Varmaan tarkoitat tilannetta jossa vaikea, siis aivan järjettömän vaikea päätös on kuitenkin parasta rakkaan kannalta. Muuten itsekkyys voittaisi...
Kuinkahan usein me ihmiset itkemme kuolleita läheisiämme pääosin siksi että "jäimme heitä vaille"? Tosi usein, luulen.
Ihastukset ja se ettei saa vastarakkautta on ihan toinen juttu. Mutta mokomasta asiasta saatetaan nuorena itkua tiristää, jotkut jopa vanhempanakin...
Aika se vaan kummasti parantaa, ja näillä kymmenillä jo ymmärtää mitä todellinen toisesta välittäminen on - siinä ei enää peilata itseä ns. kohteeseen ;-)
Onhan sitä paljonkin turhempaa, ainainen valitus esimerkiksi. Kun ei ole kumppania, valitetaan ettei ole. Kun on kumppani, valitetaan ettei se välitä jne...
- on tai ei
näin on eli mikään ei ole hyvä...
- mikä idea?
Mikä halvatun vimma on tossa
sydämeen tunkemisessa, johan sen sanoo kielioppikin
ettei mahdu kahta ämmää sydämeen.
Ja anatomiakin asettaa rajansa.
Sekin rasittaa näin pääsiäisen alla, kun postilaatikkoon kertyy ristiinnaulitun nuoren miehen kuvia ja uskonlahkoilla on aina vaatimus että sydämeen pitäis päästä asumaan.
Eivät kuitenkaan pidä ihmistä sen arvoisena että mikään jumaluus tai taituruus koskaan olisi ihmisen hallussa -- ja pitäiskö ollakaan.
Nauti vaan levostas --vaimikä idea tossa sänkyyn pääsemisessä on? Ootko liikuntarajoitteinen?
- ymmärsinkö oikein..
kyllä minä sänkyyn pääsen ihan itse vielä..
- -omin avuin-
Niin minäkin. Ei ole vielä kukaan kantanut, paitsi joskus tk:ssa pyöräytelty sängystä toiseen.
- ....
Arkistosta ongitun ketjun aloitukseen soisi tulevan jokin sovittun ikonin, kun nytkin meinasin kiitää vastaamaan, vaikka jo kerran näytän vastanneeni. Ja sattumalta olen vieläkin samaa mieltä.
Juu, taas tätä ajanvieteongelmaa joillakin, kuinkahan syrjäytynyt sitä pitää olla että itse joskus lähtisi noita arkistoja penkomaan saati sieltä roskaa esiin nostamaan...
- lnkszi
yohuuhkaja kirjoitti:
Juu, taas tätä ajanvieteongelmaa joillakin, kuinkahan syrjäytynyt sitä pitää olla että itse joskus lähtisi noita arkistoja penkomaan saati sieltä roskaa esiin nostamaan...
Ihan siulle kiusaksi nostin yohuuhkaja, jotta voit jatkaa loputonta huhuiluasi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343982Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37910Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8807J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756