Kuinka monta d- vitamiinitippaa annatte 1 1/2 vuotiaalle, kun maitoihinkin on nykyään lisätty d- vitamiinia?
d- vitamiinista
7
619
Vastaukset
- 3:n äiti
2 tai 3 tippaa, en tiedä tarkkaan, koska meillä on käytössä Minisun tabletit, joita annetaan 1 päivässä, jos juo d-vitaminoitua maitoa.
- Tiituliina
Meille sanottiin neuvolassa, että 5 tippaa..
Ja kyllä ne neuvolassa varmaan sen tajuavat, että tuon ikäiset juovat jo kaupan maitoakin.. - eli
Annan 3 tippaa devitolia. Uusimmassa käyttöohjeessa ohjeistusta oli muutettu, että jos lapsi juo maitoa niin 3 tippaa on sopiva määrä.
- Mam
Minä kysyin samaa asiaa talvella neuvolasta ja silloin sanottiin, että viisi tippaa voi antaa, vaikka kolmestakin tipasta olen kuullut. Meidän tyttö ainakin juo niin vähän maitoa, että olen antanut viisi tippaa. Nyt kesällä terveydenhoitaja sanoi, että 3-vuotiaaksi asti jatketaan tippojen antamista, koska suomalaislapset ja aikuisetkin saavat liian vähän d-vitamiinia. Yliannostuksen vaaraa ei ole, vaikka antaisi sen viisi tippaa ja vaikka lapsi joisikin maitoa.
- piku&t04
Meillä tyttö on 1v5kk ja neuvolasta tuli hyvin selkeä ohje: 3tippaa devitolia.
- äiti
Jos juo hyvin kaupan maitoa silloin 3 tippaa jekovitia, jos ei juo maitoa silloin 5 tippaa jekovitia.
- wiwi
en ole antanut yhtään tippaa nuorimmalle, ja hän täyttää kaksi vuotta. Vanhemmille lapsille viikon annoin kun olivat pieniä.
Se niistä tipoista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211240
- 113951
- 42680
Työttömät risusavottaan
Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus274673- 15610
- 59597
Väsynyt odottamiseesi, M.
Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym38495- 36491
- 59485
- 54470