koeajalla ja firmassa saneerataan

kirjanpitäjä

Vaihdoin 3 kk sitten työpaikkaa, kun edellisessä oli työt vähenemässä, pomon tytär piti saada firmaan töihin ja työpaikan henkikin oli mitä oli. Olin tosi innoissani ja tyytyväinen kun sain uuden työpaikan; myös kirjanpitoa, palkanlaskentaa yms ja olin ihan tyytyväinen minulle tarjottuun palkkaankin. Työpaikan henkikin on ollut ihan ok.
Tänään sitten kävikin ilmi, että konttorissa onkin väkeä liikaa ( no siltähän se tuloslaskelmastakin näyttää verrattuna ed vuoteen ja lv:oon...)..ja syyskuun alusta käydään kaikki hommat läpi ja väkeä vähennetään. Onkohan kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta; olen koeajalla ja taloushallinnon työtä on pienellä paikkakunnalla vaikea löytää, eikä lähikaupungistakaan. Lisäksi olen pienen lapsen yh, eli mahdottomia työmatkojaan en voi kulkea. Eli pohdiskelen nyt sitä että kaipa se olen minä joka lähtee kun olen vielä kuukauden koejallakin..ja miten mahtaa käydä työnhaun kanssa...edellisessä paikassa olin 5 v , ja sitä edellisessä 13, ja nyt sitten jos työt loppuu koeajalla niin miten mahtaa olla uuden työn kanssa...Onkohan työnantajilla ennakkoasenteita siihen että työ loppuikin koeaikaan. Olen kyllä vähän pettynyt siihen, että minut rekrytoitiin vakinaiseksi, kun keväällä jo taatusti oli selvillä että porukkaa on ja tulee olemaan vähennettäväksi asti. Kiva jos joku vastaisi ja pohtisi asioita monelta kantilta kun tuppaa noi omat ajatukset olemaan aika surkeita. Sentään leivästä kysymys... Kranttu en ole ikinä ollut töiden suhteen; tältä kirjanpitäjältä on sujunut konttorin siivous ja kahvinkeitto siinä kun 'varsinainenkin ' työ vaikka alemman korkeakoulututkinnon omaankin...

2

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • it-mies

Että noissa tilanteissä käy niin, että ne lähtee, jotka ovat vähiten koulutetut ja viimeiseksi tulleet... ja koeajallahan ei käytännössä tarvitse olla perusteita irtisanomiselle puolin tai toisin.

Lykhyä pythyyn!

Järjestelyissä voinee olla poikkeuksiakin...

• Leila

Sanoisin, että älä vielä luovuta, jos todella pidät paikasta. Aina ne valinnat eivät ole niin yksinkertaisia, että viimeksi tulleet lähtevät jne. Hyville löytyy töitä jatkossakin, vaikka elämä välillä vähän heitteleekin kuraa niskaan. Täytyy vai oppia kuuntelemaan itseään ja toimia sen mukaan, mikä tuntuu oikealta. Ja luottamaan itseensä ja kykyihinsä. Rakentavalla asenteella pääsee pitkälle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      165
      2581
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2387
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      849
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      727
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      701
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      668
    Aihe