Epätoivo

Epätoivoinen

Mikäs on, ihme toimintaa mun elimistöltä/keholta.

Toiveissa lapsi kumppanin kans.

Puoli vuotta yritetty. Helmikuussa sitte 1,5viikkoa ennen kuukautisia(odotin 12.-13.päivä maalis) tunsin menkkamaisi kipuja, vaikka mitään ei tullut. Tästä sitte n.11päivää minulla tuli pyyhkies verta paperiin. Tätä niukkaa vuotoa kesti 4päivää, joista yks päivä oli et olis pärjänny pikkuhousunsuojilla, mut muute tuli paperiin verta. Tämä vuoto alkoi 4päivää ennenkui menkkojen olisi pitäny alkaa. Tässä vuodossa ei ollut mitää kipuja ja mulla on aina menkkakivut menkkojen yhteydessä.

Olen tuon vuodon jällkeen tehnyt 2 negatiivista testiä. Mun kiertoni on 31päivää. Ny on menossa 36/31.

Epäilen kyl et oisin raskanaa kun yhessä vaiheessa minulla oli huono olo,huimausta,alavatsaa nipisteli ja tuli metallin maku suuhun, mutta voiko raskaustesti näyttää negaa vaikka olisi raskaana? Vai teinkö liian aikaisin testit, ku menkat vasta myöhässä 4-5päivää.

Tää on raastavaa olla epätoivonen et olenko vai en. Lapsi olis kyl tervetullut :)

8

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --.--

Raskaustesti voi näyttää virheellisesti negatiivista, jos sen tekee liian aikaisin. Jokaisen keho toimii omalla tavalla ja toisilla raskaushormonin erittyminen on hitaampaa. Testihän siis havaitsee juuri nämä hormonit. Uusi testi kannattaa tehdä n. viikon päästä.

Ei tuossa kannata epätoivoiseksi heittäytyä. Jos ei ole raskaana, niin sitten vaan jatkaa yrittämistä.

• Epätoivoinen

Tämä on eka kerta puoleen vuoteen kun oon todella pettyny jos en ole raskaana :( nyttenkin itken ja on sellainen "haluan luovuttaa, jaksa enää tehdä lasta"-olo :( ja sitte parinkin tunnin päästä olo on neutraali. Voiko tämä olla mielialanvaihtelua?

Silloin kun mulla alkoi tulla tuota veristä vuotoa nii sinä päivänä mulla särki päätä. Ja sitte ku verinen vuoto loppui nii silloinki särki, eli epätavallista et mulla särkee päätä 2kertaa viikossa. Vai olivatko nuo sitte oikeat menkat? Vaikka ne olivat niukemmat ja kivuttomat kuin mun menkat aina on.

On vain sellainen tunne et voisin olla raskanaa ku noi oireetkin ja menkkamaiset kivut keskellä kiertoa ja siit 11.päivää myöhemmi alkaa niukka verinen vuotoa. En siis ikinä ole tuntenut ovista.

Haluaisin mennä terveysasemalle verikokeeseen mutta eivät anna kovin helposti lähetettä. Ja enkä jaksais odottaa :( haluan vain itkee tätä tilannetta.

Vika voi olla tietty korvien välissä ku vauvasta haaveilee :( joka päivä vastaan tulee jotai raskauteen liittyvää, ja olenki nähnyt 2kertaa unta jossa tein positiivisen testin ja toisessa mulla oli poika lapsi :,)

Lukenut muita keskusteluja joissa muut sanovat et heillä näytti ainoastaan verikokeissa plussaa vaikka raskaustestit näytti negaa. Voisinkohan kuulua tähän kastiin :(

• --.--
        Epätoivoinen kirjoitti:

Tämä on eka kerta puoleen vuoteen kun oon todella pettyny jos en ole raskaana :( nyttenkin itken ja on sellainen "haluan luovuttaa, jaksa enää tehdä lasta"-olo :( ja sitte parinkin tunnin päästä olo on neutraali. Voiko tämä olla mielialanvaihtelua?

Silloin kun mulla alkoi tulla tuota veristä vuotoa nii sinä päivänä mulla särki päätä. Ja sitte ku verinen vuoto loppui nii silloinki särki, eli epätavallista et mulla särkee päätä 2kertaa viikossa. Vai olivatko nuo sitte oikeat menkat? Vaikka ne olivat niukemmat ja kivuttomat kuin mun menkat aina on.

On vain sellainen tunne et voisin olla raskanaa ku noi oireetkin ja menkkamaiset kivut keskellä kiertoa ja siit 11.päivää myöhemmi alkaa niukka verinen vuotoa. En siis ikinä ole tuntenut ovista.

Haluaisin mennä terveysasemalle verikokeeseen mutta eivät anna kovin helposti lähetettä. Ja enkä jaksais odottaa :( haluan vain itkee tätä tilannetta.

Vika voi olla tietty korvien välissä ku vauvasta haaveilee :( joka päivä vastaan tulee jotai raskauteen liittyvää, ja olenki nähnyt 2kertaa unta jossa tein positiivisen testin ja toisessa mulla oli poika lapsi :,)

Lukenut muita keskusteluja joissa muut sanovat et heillä näytti ainoastaan verikokeissa plussaa vaikka raskaustestit näytti negaa. Voisinkohan kuulua tähän kastiin :(

Onhan se ihan mahdollista, että kuulut niihin, joilla hormonien eritys alkaa hitaammin. Veritesti kertoo nopeammin tilanteen. Voisit ainakin soitella sinne terveysasemalle ja kysellä mahdollisuutta päästä testiin.

Helpommin sanottu kuin tehty, mutta sinun pitää varmaan opetella suhtautumaan asiaan niin, että luonto hoitaa aikanaan eikä liialla stressaamisella ja "väkisin" yrittämisellä saavuta kuin pahan mielen. Aika monella kuitenkin menee useita kuukausia siihen, että tärppää.

Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle!

• vinkvink1
        --.-- kirjoitti:

Onhan se ihan mahdollista, että kuulut niihin, joilla hormonien eritys alkaa hitaammin. Veritesti kertoo nopeammin tilanteen. Voisit ainakin soitella sinne terveysasemalle ja kysellä mahdollisuutta päästä testiin.

Helpommin sanottu kuin tehty, mutta sinun pitää varmaan opetella suhtautumaan asiaan niin, että luonto hoitaa aikanaan eikä liialla stressaamisella ja "väkisin" yrittämisellä saavuta kuin pahan mielen. Aika monella kuitenkin menee useita kuukausia siihen, että tärppää.

Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle!

Veritestiin ei yksityisellä tarvita mitään lähetettä.

• Epätoivoinen
        vinkvink1 kirjoitti:

Veritestiin ei yksityisellä tarvita mitään lähetettä.

Menisin kyllä yksityiselle mutta maksaa, mutta mieleni voi toki muuttua et menenki siel käymää ku tuntuu et terveysaseman henkilökunta on vähä omituisia. :)

Senki takia ois hieno saada selvitys asiaan ku sain notkoselkä kipuhin lääkettä jota ei suositella raskaana oleville. En ole päässyt syömään niitä ku toivon olevani raskaana.

Viime kerralla kun testasin negatiivisen nii osasin olla neutraali mut ny tuli taas sellanen itku kohtaus ku ajattelenkin mitä jos en ole :( Ja mulla on joka päivä pakko saada suklaata. Olen tietty aina ollu perso karkeille mut ny en osaa olla ottamatta, pakko saatava. :)

Avomieheni sanoi että mahani on hieman turvonnut ja makeanhimo kasvanu ja että olen väsyneenpi kuin ennen. Tosin oon aina ollu väsyny, rakastan nukkumista :]

Asiaa ei helpota ku joka päivä on joku raskauteen liittyvä asia pongahtaa silmien eteen.

Miten nämä raskauviikot lasketaan? Menen ihan sekaisin kun netissä laskenut raskauslaskurilla ja toinen sanoo et olen 4 5 ja toisella 5 1. Kumpi on oikein :D

Mun kierto siis 31.pv ja viimeisimmät menkat oli 9.2.3013, joten odotin menkkojani 12.-13.pv mut niukka vuoto alkoi 9.3.2013 ja kesti sen 4pv joista yks päivä oli vähä runsaampi mut kuitenkin niukempi kuin normaalit kuukautiseni.

Hmm.. Nyt taas olen iloisempi kuin äsken ku mietein mahdollista negatestiä :) Ärsyttävää ku mieli vaihtuu näin !

Kai mä meen huomenna ekaks puhumaa työterveydenhoitajallani JOS se on paikalla. Ei ole tähänkää asti ollu silloin paikalla kun olisin tarvinnut häntä. Jos häneltä sais lähetteen neuvolaa verikokeeseen :)

Perhana jos lapsen teko on näin tuskallista henkisesti nii alan miettii koht haluanko kokea enää tämmöstä rumbaa :D

• Epätoivoinen
        Epätoivoinen kirjoitti:

Menisin kyllä yksityiselle mutta maksaa, mutta mieleni voi toki muuttua et menenki siel käymää ku tuntuu et terveysaseman henkilökunta on vähä omituisia. :)

Senki takia ois hieno saada selvitys asiaan ku sain notkoselkä kipuhin lääkettä jota ei suositella raskaana oleville. En ole päässyt syömään niitä ku toivon olevani raskaana.

Viime kerralla kun testasin negatiivisen nii osasin olla neutraali mut ny tuli taas sellanen itku kohtaus ku ajattelenkin mitä jos en ole :( Ja mulla on joka päivä pakko saada suklaata. Olen tietty aina ollu perso karkeille mut ny en osaa olla ottamatta, pakko saatava. :)

Avomieheni sanoi että mahani on hieman turvonnut ja makeanhimo kasvanu ja että olen väsyneenpi kuin ennen. Tosin oon aina ollu väsyny, rakastan nukkumista :]

Asiaa ei helpota ku joka päivä on joku raskauteen liittyvä asia pongahtaa silmien eteen.

Miten nämä raskauviikot lasketaan? Menen ihan sekaisin kun netissä laskenut raskauslaskurilla ja toinen sanoo et olen 4 5 ja toisella 5 1. Kumpi on oikein :D

Mun kierto siis 31.pv ja viimeisimmät menkat oli 9.2.3013, joten odotin menkkojani 12.-13.pv mut niukka vuoto alkoi 9.3.2013 ja kesti sen 4pv joista yks päivä oli vähä runsaampi mut kuitenkin niukempi kuin normaalit kuukautiseni.

Hmm.. Nyt taas olen iloisempi kuin äsken ku mietein mahdollista negatestiä :) Ärsyttävää ku mieli vaihtuu näin !

Kai mä meen huomenna ekaks puhumaa työterveydenhoitajallani JOS se on paikalla. Ei ole tähänkää asti ollu silloin paikalla kun olisin tarvinnut häntä. Jos häneltä sais lähetteen neuvolaa verikokeeseen :)

Perhana jos lapsen teko on näin tuskallista henkisesti nii alan miettii koht haluanko kokea enää tämmöstä rumbaa :D

Hassua myöskin kun oltii sukuloimassa sukulaisillani viikonloppuna nii mun mamma tulee silittää mun mahaani ja kysyy ey onks kans jotai ku pömpöttää siihe malliin :D

Ja äsken ku tuon edellisen viestin kirjoitin, menin avomiehen syliin ja kysyin lupaa yksityiselle menemistä, nii heti tuli itku ku mietin negatiivistä tulosta raskaudesta, ja sit yhtäkkiä mulla oli ihan hyvä olo ! Ei ketuttanu enää. Ihme tunne myllerystä :>

Mennää ens viikolla yksityiselle jos hyvin löytyy aikoja :)

• Epätoivoinen
        Epätoivoinen kirjoitti:

Hassua myöskin kun oltii sukuloimassa sukulaisillani viikonloppuna nii mun mamma tulee silittää mun mahaani ja kysyy ey onks kans jotai ku pömpöttää siihe malliin :D

Ja äsken ku tuon edellisen viestin kirjoitin, menin avomiehen syliin ja kysyin lupaa yksityiselle menemistä, nii heti tuli itku ku mietin negatiivistä tulosta raskaudesta, ja sit yhtäkkiä mulla oli ihan hyvä olo ! Ei ketuttanu enää. Ihme tunne myllerystä :>

Mennää ens viikolla yksityiselle jos hyvin löytyy aikoja :)

Kyllä yksityiseltäkin tarvitsee lähetteen verikokeisiin, en sit tiiä maksaakoo se labra jos saa lähetteen.
        Huoh.

Ny on sellainen tunne etten oo raskaana(ihme ja kumma ku ei ketuta) koht alkaa taas ne hedelmölliset hetket ja ovis nii pääsee tästä taas yrittää ;)

Tosin mulla oli noi oireet joskus viikolla 3 x ja sitte ne loppui 4viikolla. Voiko noi raskausoireet loppui noinki äkkiä? Oon kyllä huomannu et päätä särkee vähän väliä vähäsen, ja mulla yleensä särkee päätä/migreeni kerran puolessa vuodessa :) ja ny on 1,5viikon aikana 3kertaa. Mut silti tunne etten oo paksuna :) noo yritetään sitte uudestaan tällä ja ens viikolla uudestaa kumppanin kans jos osaisin ottaa sen rennommin :)

• tosiaan 12 vuotias....

kannatan,että odotat 2-3 viikkoa ja teet uudelleen testin. Jos et ole paksuna, niin yrittäkää toki uudelleen. Minusta tuntuu,ettei sikiö vielä tiedä jatkaako kehittymistä vai eikö.. Siittä voi johtua tuo raskaus-ja eiraskaus olot... Toivottavasti autto ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      103
      6603
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5007
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      108
      3258
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      31
      3128
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2308
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1676
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1301
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1262
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1166
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      944
    Aihe