Tarvitsenko viisumin, kun koneenvaihto Pietarissa?

Transit or not?

Lennän Helsingistä Pietariin (saapuminen terminaaliin 2) ja sieltä jatkan muutaman tunnin vaihtoajan jälkeen Dubaihin (lähtö myös terminaalista 2). Lentojen välisen ajan vietän kentällä. Te kokeneet (Venäjän-)matkaajat, tarvitseeko minulle transit-viisumi?

Lentoyhtiö Helsinki-Pietari- ja Pietari-Dubai-lennoilla on eri.

8

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Transit or not?

      Venäjän viisumipalvelukeskuksen sivuilla sanotaan seuraavaa:

      "Kauttakulkuviisumia ei vaadita, jos oleskelet lentokentän transit-alueella enintään 24 tuntia odottaessasi jatko- tai yhteyslentoa. Kauttakulkuviisumit ovat yleensä voimassa enintään 3 päivää lentoliikenteessä ja 10 päivää junaliikenteessä."

      Nyt pitäisi enää tietää, oleskelenko transit-alueella? Mistä sen tietää, pitääkö minun mennä jonnekin muualle kuin transit-alueelle? (Lennot ovat samalla lipulla, jos se jotain vaikuttaa...)

    • transsu visa

      Yksinkertaisesti .... Et tarvii transit viisumia ..

      • Transit or not

        OK, kuulostaa oikein hyvältä. Onko varma kans :D? (Ei, en perusta päätöstäni yksinomaan Suomi24:n keskustelupalstalla saamiini tietoihin.)


    • Transit or not?

      Uskomatonta, soitin kahteen eri lähetystön numeroon. Sieltä sanottiin, etteivät he tiedä, tarvitaanko viisumia ja neuvoivat soittamaan Pietarin lentokentälle. Soitin, mutta sieltä ei osattu vastata, lopulta nainen langan toisessa päässä huusi, lähes raivosi minulle :D. Käski ottaa yhteyttä konsuliosastoon, jonne siis olin jo soittanut. No, lisäksi olen vielä lähettänyt sähköpostia kahteen eri osoitteeseen, joista toinen Venäjän suurlähetystön konsuliosaston s-postiosoite) mutta niistäkään ei ole kuulunut vastausta.

      Olen kysynyt asiaa myös Supersaverilta, josta varasin lennot, mutta sieltä neuvottiin ottamaan yhteyttä suurlähetystöön. Minkä siis olen jo tehnyt sekä puhelimitse ja s-postitse saamatta vastausta.

      Voiko tämä olla näin vaikeaa? Miten etenisitte tässä tilanteessa?

    • Silent runners

      Tyhmät pallottelevat kysymään vääriltä tietolähteiltä.
      Olen ollut samanlaisessa tilanteessa Suomen viranomaisten kanssa kysymyksessä: Venäjän kansalainen, joka tarvitsee viisumin suomeen, tehdessään kanssani tukholman risteilyn, tarvitseeko myös ruotsin viisumin käydessään tukholmassa kaupungilla?
      Kun löytyi oikea viranomainen jolta kysyä, vastaus oli nopea, heppo ja oikea.

      Tästä ei ikävä kyllä ole enempiä apuja ongelmaasi, hankala lentosuunnitelmasi vaan teetättää vähän ylimääräistä työtä.

      • svedu visa

        Tiehallinnostako kysyit, kun moiseen kysymykseen ei vastausta saanut?


    • 5+10

      Kysy lentoyhtiöltä jolta matkat ostit, heidänhän sinua kuuluu palvella.

    • transut ja le...

      Uskokee jo että EI tarvii transu visaa kun et poistu transit alueelta.. Tulin itse Ausseista Pietarin kautta Soomeen ja ei mulla ollut mitään transit visaa eikä sitä kukaan kysellytkään kun vaihdoin konetta parin tunnin odottelun jälkeen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe