Miksi kirjoitat terveystiedon?

uteliasabi

Rehellisiä vastauksia kiitos. Moniko on aidosti siitä kiinnostunut ja moniko haluaa mennä vain siitä missä aita on matalin?

18

3381

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riuttala76

Mulla oli muistaakseni lukiossa pari kurssia terveystietoa. Tasan tarkkaan siksi et kiinnosti. Harrastin silloin kehonrakennusta ja kaikki mikä liittyi ihmiselimistön toimintaan ym. kiinnosti.

• abitura

aion liikunnanopettajaksi, joten siksi. muutenkin terveystieto kiinnostaa enemmän kuin esimerkiksi maantieto tai kemia. toki, on terveystieto, ainakin minun mielestä, paljon helpompaa kuin vaikkapa kemia, mutta helppous ei ole ainut syy.

• 2+3

Minulla yksi kaveri kirjoitti ylimääräisenä ihan vain pääsykokeita silmällä pitäen (a.k.a. helpoin saada hyvä arvosana, vähiten lukemista siis). Hakukohteeseen kun saa samat pisteet, oli se arvosana sitten fysiikasta tai terveystiedosta (tai mistä tahansa muusta reaalista).

• Joopa joo

No kaikki kaksoistutkinnon tekevät amikset kirjoittavat varmasti terveystiedon tasan tarkkaan siksi, että siihen on vähiten lukemista. Yksikin tuttu kertoi lukeneensa 30 sivua, ja B tuli. Sitä vois vaan pohtia onko oikeasti kaikki arvosanat saman arvoisia. Jotain kieltä et voi mennä kirjoittamaan ennen kuin olet lukenut sitä monta vuotta.

• DIANA---

Miksi ihmiset nyt yleensäkin kirjoittavat mitä kirjoittavat? Jokaisella omat syynsä. Minä kirjoitin englannin pitkänä, kun olin siinä parempi kuin pitkässä matematiikassa. Olin kirjoittamatta ruotsia, sillä olen siinä huono. Matikan valitsin lyhyenä, sillä pitkä tosiaan ei napannut. Reaaleja kirjoitan kolme ja kaikki ne valitsin oman mielenkiinnon ja osaamisen mukaan.

Niin ja yksi näistä on terveystieto. Valitsin sen, koska se kiinnosta ja siitä saa lukemisella hyvän arvosanan. Laudaturhan sieltä sitten tulikin.

• Tämä on totuus.

TT on suurimmaksi osaksi juuri niiden vähän tyhmempien lukiolaisten aine, vaikka joukossa on toki myös poikkeuksia. Puhun kokemuksesta.

• ka9,0

no hö oonks mä sit tyhmä :(

• Lukisit kunnolla.
        ka9,0 kirjoitti:

no hö oonks mä sit tyhmä :(

"joukossa on toki myös poikkeuksia"

• ka9,0
        Lukisit kunnolla. kirjoitti:

"joukossa on toki myös poikkeuksia"

njähnjäh luin kyl, piti silti saada sanoo >:p

• lääkisluonnontieteet

kirjoitan terveystiedon, koska se on sinänsä helppo aine ja looginen. Kirjotan sen vaikka olenkin äärimmäisen huono soveltamaan ja ajattelemaan itse, ajattelen aina faktoilla. Ja kirjoitan sen myös koska mielestäni terveystieto on kiehtova aine ja nautin siitä. ja saa yleistietoakin, ja yleensäkin tiedän jo jotain valmiiksi esim.diabeteksestä eli ei tartte opetella kaikkee aasta ööhön. Eli aikalailla mulla on molemmat syyt; kiinnostaa ja haluan mennä siitä mistä on aita matalin. :)

• onpa kysymys!

Typerä kysymys! Miksi yleensä kirjoitat, mitä kirjoitat? Voisit esittää saman kysymyksen myös muiden reaaliaineiden kohdalla - miksi esim. kirjoitat historian, filosofian tai minkä tahansa muun reaalin? Jokainen abi yleensä kirjoittaa ainakin yhden reaalin, vaikka eivät hakeutuisi opiskelemaan juuri tuota ainetta. Miksi siis ei valitsisi terveystietoa? Eivät kaikki esim. filosofian kirjoittaneet hakeudu opiskelemaan juuri filosofiaa.

• Saa kysyä.
        onpa kysymys! kirjoitti:

Typerä kysymys! Miksi yleensä kirjoitat, mitä kirjoitat? Voisit esittää saman kysymyksen myös muiden reaaliaineiden kohdalla - miksi esim. kirjoitat historian, filosofian tai minkä tahansa muun reaalin? Jokainen abi yleensä kirjoittaa ainakin yhden reaalin, vaikka eivät hakeutuisi opiskelemaan juuri tuota ainetta. Miksi siis ei valitsisi terveystietoa? Eivät kaikki esim. filosofian kirjoittaneet hakeudu opiskelemaan juuri filosofiaa.

Johtuisiko siitä, että terveystieto on (syystä tai toisesta) poikkeuksellisen suosittu?

• abi tampereelta
        Saa kysyä. kirjoitti:

Johtuisiko siitä, että terveystieto on (syystä tai toisesta) poikkeuksellisen suosittu?

Itse kirjoitin syksyllä terveystiedon. Sain C:n melko vähällä lukemisella. Oikein kunnon pänttäämisellä saa helposti M:n tai E:n. Joten lukekaa oikein reilusti, itseäni hävettää etten lukenut kunnolla. Jäin pisteen päähän magnasta. 23 pistettä :/

Suurin suosion syy liene juuri se, että luettavia kurssikirjoja on vain kolme. Helpoin reaaliaine omasta mielestäni. Perjantaina kirjoitan uskonnon. C tai M tavoitteena.

• Niininjoo

Minä kirjoitin terveystiedon siksi, että se oli mulla kaikkein vahvin aine valikoimassa. Mä siis kirjoitan ihan vain yliopistoon tähdätäkseni. Ammattikoulun paperit on jo viittä vaille valmiit ja kävin vain niiden aineiden kursseja, jotka kirjoitan. Luonnollisesti valitsin siis aineen, josta mulla oli pohjatietoa. Miksi olisin valinnut jonkun aineen, jota olen opiskellut viimeksi peruskoulussa. Toisaalta olen siis muutenkin poikkeus, harva taitaa käydä muutenkaan etänä lukion kursseja. :)

• Niinonjoo

Ai niin, se piti vielä lisätä että päätin vasta viime kesänä, että kirjoitan koko lakin. Tulin siihen lopputulokseen, että todennäköisemmin pääsen yliopistoon, kun hankin itselleni sen tutkintotodistuksen. Mieluiten siis valitsin aineet, jotka oli mulle helpompia. Miksi turhaan tehdä asioita vaikeammaksi kun helpommallakin pääsee?

• yksi kirjoittanut

Niin, perusteluja väitteelle että terveystieto on helppo.

toki myönnän että helppotajuisempi kuin biologia tms. jota harvemmin edest tarvitsee arkielämässä. Terveystieto on osa arkielämäämme- tajuutsä!!!

• 1+19

Monesta syystä. Suurin syy ehkä, että haluan terveydenhoitajaksi. Lisäksi kyseinen aine on kiinnostava (10 kummastakin käydystä kurssista, kolmas ensi jaksossa tulossa. En ole edes TT:tä opiskellut ennen lukiota xD ) ja onhan se yksi varma L ihan kiva siellä todistusta koristamassa. :D

• eyesore

Varma L? Itseluottamusta ei ainakaan tunnu puuttuvan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe