Lehdessä oli juttu jossa sanottiin että se on mahdollista ja hyvinkin lähellä että vanheneminen saataisiin pysähtymään tai ainakin elämä pitkittymään.
Ei hemskutti, en minä ainakaan haluaisi vaikka terveenä pysyisin. Jo pelkkä ajatuskin kauhistuttaa kun nytkin eläminen on pelkkää taistelua.
Ja mitä ongelmia siitä noin niinku loppupeleissä tulisi maailmanlaajuisesti.
Ihmisiä olisi maapallolla ku vilkkilässä kissoja.
Hyvä jos nytkään kaikille riittää ravintoa niin saatika sitten jos seitsemänkin sukupolvea olisi elossa.
Eli haluaisitko sinä elää noinkin vanhaksi?
Haluaisitko elää 150 vuotiaaksi?
54
184
Vastaukset
"nix"
Elämisen halu on aina kiinni siitä miten voi elää.
Uutisesi on kyllä iki-vanha.
Hynää, hanii ja hellurei...miks'ei
ruumis toimii, miksi ei.
H.Jos aloitukseni on vanha niin, niin on myös vastauksesi.
En tuo palstalle muutamaa päivää vanhempia juttuja tai ainakin yritän.
Tämäkin juttu oli tänään julkaistu, niin miten tuore juttu se sinulle pitäisi olla että kelpaa?Nittaminax kirjoitti:
Jos aloitukseni on vanha niin, niin on myös vastauksesi.
En tuo palstalle muutamaa päivää vanhempia juttuja tai ainakin yritän.
Tämäkin juttu oli tänään julkaistu, niin miten tuore juttu se sinulle pitäisi olla että kelpaa?"Nax"
Viime vuonna tuosta kirjoitti lääke-tieteellinen jurnaali.
Ihan virallisesti tunnustettu tieteellinen julkaisu.
Nää meidän lehtien "toimittajat" ovat vaan niin sensaatio-hakuisia.
Tekis mieli vastata enemmänkin murnaalisesti.
H.hunksz kirjoitti:
"Nax"
H.Tota...mur niinkusta kahella ärrällä.
Nuorena kun äksä tarkoitti suudelmaa.
Monta äksää sit ueampia.
H.
.hunksz kirjoitti:
"Nax"
H.Joka vanhoja muistaa sitä tikulla silmään.
Mun aloitus on tuoreempi kun sun muistelosi.Nittaminax kirjoitti:
Joka vanhoja muistaa sitä tikulla silmään.
Mun aloitus on tuoreempi kun sun muistelosi."lax" (Los Angeles airport)
Tuoreus ei ole lihassa aina laadun tae. :)
H.hunksz kirjoitti:
"lax" (Los Angeles airport)
Tuoreus ei ole lihassa aina laadun tae. :)
H.Ai niin, et vastannut itse kyssäriin. Halusit vain narista onko jostain aikaisemmin jo puhuttu.
Sanotko muuten kaikille kavereillesikin jos ne jostain puhuu et tästä on jo puhuttu? Taitaisi olla aika hiljasia sun vieraat.
Joku sanoo sulle "huomenta" niin sä ensimmäiseksi et vanha juttu, vastahan viimeviikolla sanoit saman.- hiphophip
Nittaminax kirjoitti:
Ai niin, et vastannut itse kyssäriin. Halusit vain narista onko jostain aikaisemmin jo puhuttu.
Sanotko muuten kaikille kavereillesikin jos ne jostain puhuu et tästä on jo puhuttu? Taitaisi olla aika hiljasia sun vieraat.
Joku sanoo sulle "huomenta" niin sä ensimmäiseksi et vanha juttu, vastahan viimeviikolla sanoit saman.Sun täytyy Nitta tehdä aloitus nuoruuden hippeydestä ja siitä, kuinka nuorena mentiin töihin Ruotsiin. Niistä, kun ei kukaan ole koskaan kirjoittanut/maininnut.
- kaverin kaveri
hiphophip kirjoitti:
Sun täytyy Nitta tehdä aloitus nuoruuden hippeydestä ja siitä, kuinka nuorena mentiin töihin Ruotsiin. Niistä, kun ei kukaan ole koskaan kirjoittanut/maininnut.
Kiitos te kaksi, makeat naurut sain :DDD
Nittaminax kirjoitti:
Ai niin, et vastannut itse kyssäriin. Halusit vain narista onko jostain aikaisemmin jo puhuttu.
Joku sanoo sulle "huomenta" niin sä ensimmäiseksi et vanha juttu, vastahan viimeviikolla sanoit saman."Nittaminax"
Taitaapa tuo tokaisu olla minulle kuin kravatin oikaisu muille.
Sanoiskos jotta tyyliin kuuluva juttu.
Varsinkin aloituksen mukainen ikään kuin käyvä.
Aloituksesi oli kyllä minun mieleiseni tyylikäs.
Otit kantaa uutiseen itsekin, etkä vain tokaissut lyhyesti.
Täällä on kerrottu minun tarvitsevan uuden ammatin, ihan maailman vanhimman.
Mutta mitä minä niin kauhean raha-määrän kanssa enää tekisin, jos ei sit tuo lääke-tieteellinen läpi-murto tapahdu pian.
Äläkä ole kiukkuinen.
H.
Puoletkin siitä olisi ihan hyvä tulos, edellyttäen että kunto ei oleellisesti nykyisestä putoa, tuon jälkeen se kunnon romahdus taitaa olla enemmän tai vähemmän väistämätön...
"yo-huuhkaja"
"Hynää, hanii ja hellurei...miks'ei
ruumis toimii, miksi ei"
Kivasti otit minut taas mukaan.
H.
.hunksz kirjoitti:
"yo-huuhkaja"
ruumis toimii, miksi ei"
Kivasti otit minut taas mukaan.
H.
.En ottanut sinua mukaan, itse siihen taas tälläydyit. Suuntaudu nyt naisiin, hyvä mies...
- karmee paikka
yohuuhkaja kirjoitti:
En ottanut sinua mukaan, itse siihen taas tälläydyit. Suuntaudu nyt naisiin, hyvä mies...
Ai jaa, täällä ei saa kehuakaan enää. ;DDDD
Siinäpä se! Eiköhän kaikenmaailman vikoja alkaisi tulemaan vaikka yrittäisi elämään terveellisesti. Elä siinä sitten sairauksiesi kanssa toiset 75 vuotta.
- mimmimummi*
Vaikka fyysinen kunto saataiskin iättömäksi.. ikinuoreksi..kyllä se liikaa olisi elää niin kauan... eihän jaksaisi enää muistaa kaikkia hääpäiviä...syntymäpäiviä... jälkeläisten nimiä.. lastenlastenlastenlastenlasten...
Ja entäs kun pidät sukukokouksen tai vaikka pelkästään synttäreitä. Joku hartwallareenako pitää tilata juhlapaikaksi että kaikki mahtuu mukaan. Kalliiksi tulisi. :))
- mimmimummi*
Nittaminax kirjoitti:
Ja entäs kun pidät sukukokouksen tai vaikka pelkästään synttäreitä. Joku hartwallareenako pitää tilata juhlapaikaksi että kaikki mahtuu mukaan. Kalliiksi tulisi. :))
Niinpä.. hauska aihe jos laittaa mielikuvituksen lentämään.
mimmimummi* kirjoitti:
Niinpä.. hauska aihe jos laittaa mielikuvituksen lentämään.
:)) ja puhelinluettelo kainaloon josta ruksata ketkä saapunut paikalle. Tai taitaisi olla helpompaa ruksata ne jotka ei saapunut. :)
- Pirre*
En vain elää, vaan olla myös elossa ja etenkin terveenä, jos joku takaisi minulle etten sairastuisi, ainakaan ennen viimeistä vuosikymmentä, niin mikä ettei, ihan uteliaisuuttani eläisin 150 vuotiaaksikin :)
Elääkkeelle pääsisit joskus yli 125vuotiaana. Taitaisi tuo työttömyyskin lisääntyä kun väestö ikääntyy eikä vaihtuvuutta olisi työpaikoilla.
hunksz kirjoitti:
"Pirre*"
ruumis toimii, miksi ei"
Älä jankuta.
H.Älä itsekkään jankuta. V*ttu et olet rasittava.
- pika-Nelli
Mitä ylellisyyttä olisi olla maailman pahtaana nuorien tiellä, niin kuin nyky-yhteiskunta tuntuu vanhoistaan ajattelevan.
Johan tuota on nähty, elämää, jo tälläkin iällä, ei vielä edes puolessa välissä tuota tavoitetta.
Puoltakaan siitä eivät vanhempani saaneet, joten tuskinpa minun geeneilläni Metusalemiksi aletaan, jos vaikki olisi kuinkakin suuri synttäreitten himo.
Monien nykynuorten syömätavoissa olisi paljon parantamista.
Vuoeen 2030 syöpä lisääntyy 69%, kertoo netti. Onneksi parannuskeinotkin kehittyvät.
Monena on vielä toive/kuvitelma ihmisiän venymisestä käytännössä.
."pika-nelli"
ruumis toimii, miksi ei"
Noin sitä nuorenakin.
Silloin kun sanoja vitsaksi väännetiin, väkisin.
H.- pika-Nelli
hunksz kirjoitti:
"pika-nelli"
ruumis toimii, miksi ei"
Noin sitä nuorenakin.
Silloin kun sanoja vitsaksi väännetiin, väkisin.
H.Oletko juuttunut kovinkin pahoin?
- ...
Ilman muuta, tottakai !
Sen viimeisen 70 vuotta ajattelin makaavani loispummina kunnan vuodeosastolla !
=DW=- pika-Nelli
Mitä iloa siitä olisi sinulle, saati muille?
- for you
Se jotenkin soppikin luonnollesi, Toivotaan että olet muistamaton ja kyvytön.Äreä vanha muumio
- iso aukusti
Jos saisin valita, niin 90-100 on tarpeeksi yhdelle ihmiselle.
Moni meistä heikkenee fyysisiltä toiminnoiltaan, on sydämen toiminnan häiriöitä, verenpainetta, reuma, elinten alitoimintoja,kulumavikoja, diapetesta.Vaikka löytyisi lääke pitkään elämiseen, ei se takaa terveyttä.
Rehellisesti sanottuna, nyt jo 60 iässä alan ollla kyllästynyt elämään.Kaikki on suurinpiirtein nähty ja ihminen käy skeptiseksi, jopa pessimistiseksi.
Mikään ei enää anna uutta potkua, joten, olen kypsä kuolemaan, sanotaan, kun olen 90. Minulle se soipisi hyvin jos pysyisin nykyisessä kunnossa!
En ota globaaleja murheita.No mä en oikeesti haluaisi elää niin kauan. Johan tämä elämä on nähty eikä mua jotenkin kiinnosta elää vain elämisen vuoksi.
- päästä lähtemään
Nittaminax kirjoitti:
No mä en oikeesti haluaisi elää niin kauan. Johan tämä elämä on nähty eikä mua jotenkin kiinnosta elää vain elämisen vuoksi.
Monesti vanhus itse olisi jo valmis kuolemaan, tai ei tajua tästä maailmasta enää mitään. Omaiset pitävät kynsin hampain kiinni, syitä on varmaan monia, syyllisyyttä, pelkoja.
- meeriamanda
Kun pitkään työskentelin jo iäkkäiden parissa, monikin oli kyllästynyt elonpäiviinsä vaikka olivatkin ns. terveitä. He kokivat tämän maailman muuttumisen itselleen liian vaikeaksi. Pankkiasiat, suuret marketit pelottivat.
Itsensä tiellä olijaksi usein kokivat.
Ystäväpiiri oli melko olematon, kuolema tehnyt karsintaa, todellista yksin jäänyttä tuntemusta kuin eri aikakaudella, kertoivat he.
Ei, en haluaisi ja tuskinpa se toteutuiskaan kohdallani.Ajattele et pitäisi olla epäkiitollisessa työssäkin vielä yli sata vuotiaaksi. Kyllä siinä rupeaisi ajattelemaan että tätäkö se elämä on? Kitkuttelemista vuosikymmenestä toiseen ja kaikki on jo nähty.
- bessie*
Mikä ettei.
Ravinto varmaan saadaan riittämään, ei kai se nyt sen konstikkaampaa ole kuin ihmisen eliniän pidentäminen sataanviiteenkymmeneen.
Jälkipolven ja uteliaisuuteni takia minä noin vanhaksi haluaisin elää, muutenkin on asenteeni aina ollut vähän että antaa tulla vaan, periksi ei anneta.No mä ainakin olen saanut sellaisen kuvan ettei tuota ravintoa riitä nytkään kaikille tasapuolisesti.
- Tase pappa
Hyi hemmetti. Elää nyt 150 vuotiaaksi. Milläs senkin kestäis.
Itse vaikka kuinka simpsakkana setänä säilyisi, olisi se kamala näky kun niitä sataviisikymppisiä, ruttuisia ämmän ruppanoita, joutuisi katselemaan ympärillään.
Mieluummin tuonen lehtoon kun tuollaiseen kauhukammioon.
Ajatuskin puistattaa.Just noin, parempi kuolla nuorena ja nättinä, reillusti alle sadan vuoden, jää mukavampi muisto eloon jääneille.
- bessie*
No, jos ei kestä "ruttuisia ämmän ruppanoita" edes vahingossa ja vilahdukselta nähdä, niin varmaankin se "tuonen lehto" on hyvä vaihtoehto.
Vaan mahtaako noin heiveröisellä "kestämisellä" saada aikaistettua sitä tuonen lehtoon päätymistä?
Minua puistattaa että edes leikilläänkään halveksitaan ja inhotaan vanhojen ihmisten ulkonäköä tai muita (ennakkoluuloisen yleistäviä) ominaisuuksia. Tarpeeksi toistettuna (kuten täällä) se vaikuttaa todelliselta asenteelta. Ja tuo simpsakka setä kuulostaa minusta oudon ällöltä. - .--.
bessie* kirjoitti:
No, jos ei kestä "ruttuisia ämmän ruppanoita" edes vahingossa ja vilahdukselta nähdä, niin varmaankin se "tuonen lehto" on hyvä vaihtoehto.
Vaan mahtaako noin heiveröisellä "kestämisellä" saada aikaistettua sitä tuonen lehtoon päätymistä?
Minua puistattaa että edes leikilläänkään halveksitaan ja inhotaan vanhojen ihmisten ulkonäköä tai muita (ennakkoluuloisen yleistäviä) ominaisuuksia. Tarpeeksi toistettuna (kuten täällä) se vaikuttaa todelliselta asenteelta. Ja tuo simpsakka setä kuulostaa minusta oudon ällöltä.Ihmeellistä muuten, ennen "vanhaan hyvään aikaan" rutut ja muut potkurin poimut naamassa olivat kunnioitusta herättäviä.
Kunnioitettiin pitkää ikää, jonka uskottiin olevan lahja, ja kunnioitettiin lahjan saanutta, koska hänellä oli taitoa ja viisautta muillekin jakaa, heille, joilla oli nöyryyttä sitä opetalla ja kuunnella. Yleensä oli.
Ihmisyys on kokenut inflaation.
Nuoruus ja kehittymättömyys, rypyttömyys , vaikka keinotekoisella pullistamisella on kunniassaan.
Ihan sama, vaikka silkkoa sisus, monille, ei toki kaikille.
Simpsakka on aina minusta ollut feminiininen määre. bessie* kirjoitti:
Minua puistattaa että edes leikilläänkään halveksitaan ja inhotaan vanhojen ihmisten ulkonäköä tai muita (ennakkoluuloisen yleistäviä) ominaisuuksia. Tarpeeksi toistettuna (kuten täällä) se vaikuttaa todelliselta asenteelta. Ja tuo simpsakka setä kuulostaa minusta oudon ällöltä.Bessie, tässä taas nähtiin kuinka eri tavalla toisen viestin voi tulkita.
Minä otin Tase papan kirjoituksen sarkastisena, hieman kärjistettynä mielipiteenä, sinä tosissasi.
Eipä ihme, että täällä niin kovin usein mielipiteet ymmärretään väärin, kumpi meistä lienee ollut oikeassa. Sitä en tiedä, pappa tietää, mutta kertooko sen meille.- Tase pappa
bessie* kirjoitti:
Minua puistattaa että edes leikilläänkään halveksitaan ja inhotaan vanhojen ihmisten ulkonäköä tai muita (ennakkoluuloisen yleistäviä) ominaisuuksia. Tarpeeksi toistettuna (kuten täällä) se vaikuttaa todelliselta asenteelta. Ja tuo simpsakka setä kuulostaa minusta oudon ällöltä.bessie/ Miten niin vahingossa - vilahdukselta? Jos kaikki eläisivät noin vanhoiksi, mihin ne silmät pistäisit, välttyäksesi näkemästä kanssaeläjiä ympärillään.
Jos kerran naiset eläisivät 150 kesäisiksi tytönhupakoiksia, ei niitä enää oikein simasuiksi miellä, vaikka olis kuinka hyvä mielikuvitus. Kyllä sellaisen ikäinen ihminen muistuttaa lähinnä jotakin kauhuleffan oliota, kuin ihmistä, olipa kyse miehestä tai naisesta. Elävänä balsamointi tietysti auttaisi hieman asiaa. Tuskinpa ne ympärillä elävät nuoretkaan enää oikein kiitollisuudella ja kunnioittaen katselisi tätä ryppylaumaa.
Sinusta en tosin osaa sanoa, vaikka sattuisit kaunistumaan, vanhetessasi, mutta poikkeushan vahvistaa säännön. Varsinkin, jos sattuisit jostakin löytämään pikku ripauksen huumorin tajua elon mausteeksi. - bessie*
Tase pappa kirjoitti:
bessie/ Miten niin vahingossa - vilahdukselta? Jos kaikki eläisivät noin vanhoiksi, mihin ne silmät pistäisit, välttyäksesi näkemästä kanssaeläjiä ympärillään.
Jos kerran naiset eläisivät 150 kesäisiksi tytönhupakoiksia, ei niitä enää oikein simasuiksi miellä, vaikka olis kuinka hyvä mielikuvitus. Kyllä sellaisen ikäinen ihminen muistuttaa lähinnä jotakin kauhuleffan oliota, kuin ihmistä, olipa kyse miehestä tai naisesta. Elävänä balsamointi tietysti auttaisi hieman asiaa. Tuskinpa ne ympärillä elävät nuoretkaan enää oikein kiitollisuudella ja kunnioittaen katselisi tätä ryppylaumaa.
Sinusta en tosin osaa sanoa, vaikka sattuisit kaunistumaan, vanhetessasi, mutta poikkeushan vahvistaa säännön. Varsinkin, jos sattuisit jostakin löytämään pikku ripauksen huumorin tajua elon mausteeksi.Siten niin vahingossa ja vilahdukselta, että eihän kai kenenkään ole pakko epämiellyttäviksi kokemiaan ihmisiä lähellään katsella, tai liikkuessaan jossain juuri heihin katsettaan pysäyttää.
En vielä tiedä kuinka asia on, mutta arvelen ettei hyvin vanha ihminen koe toista hyvin vanhaa ihmistä puistattavan näköiseksi vanhuuden tuomien muutosten takia.
Eivätkä nuoremmatkaan pidä vanhoja ihmisiä vastenmielisenä luonnostaan, jotkut tyhmemmät tosin saattavat opetettuina niin tehdä.
Vanheneminen on niin itsestään selvä ja luonnollinen asia, etten oikein osaa ajatella miten kaunistuminen siihen pitää liittää? Nuorempana kaunis on sitä luultavasti vanhempanakin, mutta ei tietenkään 100 vuotias ole samalla tavalla kaunis kuin 20 vuotias.
Mistä päättelet, ettei minulla ole huumorintajua? Ai koska sinä niin sanot, vai? - bessie*
Anceli kirjoitti:
Bessie, tässä taas nähtiin kuinka eri tavalla toisen viestin voi tulkita.
Minä otin Tase papan kirjoituksen sarkastisena, hieman kärjistettynä mielipiteenä, sinä tosissasi.
Eipä ihme, että täällä niin kovin usein mielipiteet ymmärretään väärin, kumpi meistä lienee ollut oikeassa. Sitä en tiedä, pappa tietää, mutta kertooko sen meille.Jaa, mitähän tässäkin nyt lopulta nähtiin...
Älä nyt sentään minulle rupea kertomaan, miten tosissani minä olen jonkun kirjoituksen ottanut, tottahan minä sen itse parhaiten tiedän ja sinä selvästikään et.
Huomasit kai tuon "edes leikilläänkään" kirjoituksessani? Ilman muuta ymmärsin jonkun sortin huumoriksi nuo kauhukammiot ym., kirjoitinkin mielipiteeni (olen ajatellut näin jo vuosikymmeniä) tuon tapaisesta huumorista yleisemmin harrastettuna.
Toki itsekin sitä harrastan, mutta silloin on pieni piiri ja täsmäkohteet jotka usein itse aloittavat.
Aivan vakavalla naamalla en tuota itsari vaihtoehtoakaan ehdotellut.
Arvelen, että sinä olet oikeassa, mitä tulee papan mielipiteen ymmärtämiseen.
Mutta en minä mitään väärin ymmärtänyt. bessie* kirjoitti:
Jaa, mitähän tässäkin nyt lopulta nähtiin...
Älä nyt sentään minulle rupea kertomaan, miten tosissani minä olen jonkun kirjoituksen ottanut, tottahan minä sen itse parhaiten tiedän ja sinä selvästikään et.
Huomasit kai tuon "edes leikilläänkään" kirjoituksessani? Ilman muuta ymmärsin jonkun sortin huumoriksi nuo kauhukammiot ym., kirjoitinkin mielipiteeni (olen ajatellut näin jo vuosikymmeniä) tuon tapaisesta huumorista yleisemmin harrastettuna.
Toki itsekin sitä harrastan, mutta silloin on pieni piiri ja täsmäkohteet jotka usein itse aloittavat.
Aivan vakavalla naamalla en tuota itsari vaihtoehtoakaan ehdotellut.
Arvelen, että sinä olet oikeassa, mitä tulee papan mielipiteen ymmärtämiseen.
Mutta en minä mitään väärin ymmärtänyt.Muistutat kovin erästä toista jonka kanssa eivät ajatukset synkkaa, mutta sehän on vaan rikkautta, että palstalla on niin erilaisia ihmisiä.
Jokainen ajattelee omilla aivoillaan ja kirjoittaa niiden tuotoksia.
Arvostelijat sitten pisteyttävät meidät omien ajatustensa mukaan.
Mutta ymmärretään molemmat siten kuin ymmärrämme, mitä tuota sen enempää pohtimaan.
Emmehän edes tunne toisiamme, emmekä toistemme ajatuksia, näitä muutamia palstarivejä enempää.
Tämä palsta on oikea väärinkäsitysten Mekka.Heh..meinaat ettei sulle sit niitä ryppyjä ilmaantuis. Eihän sun ole pakko niitä ruppusia katella, löytyyhän niitä monta sukupolvea sua nuorempia, katsele niitä.
- Pirre*
Kuules pappa kun toinen vanha katsoo ikätoveriaan, näyttää mummukin ihan simsakalta, ruttuineen kaikkineen, jos ei, niin ehkä oma silmä ei näe oikein sitä peilikuvaa :)
- demeter
Vähempikin riittää (kuin 150 vuotta). Olen tuntenut muutaman yli 90-vuotiaan ja eräs heistä vannotti minua toivomasta itselleni pitkää ikää. Eivät muutkaan elämänsä ihanuutta hehkuttaneet - juuri noista syistä, jotka meeri mainitsi.
Katselin joskus dokumentin amerikkalaisista vanhuksista, jotka olivat käyttäneet kasvu- ym hormooneita saadakseen ikääntymisen hidastumaan. Irvokasta meininkiä minun silmiini vaikka kasvot oli kiristetty, meikki moitteeton ja kroppa hoikka, Se hymy vain oli kolkkoa katseltavaa...- minä ajattelin,että.
Kyllähän sitä voisi elellä sen 150-vuottakin, jos keksivät keinon siihen. Kai ne samalla keksii myös, että ryppyjä ei tule ollenkaan, eikä sairauksia. Sitten olisi vain se pilleri lopetus 150-vuotis päivänä.
Aira Samulin on jo yli puolessa välissä ja Helena Lindgren uhmaa ryppyjä erinomaisesti.
Eläessään jo 90-vuotias Ylppö oli todennut, että hän ottaa aina pienet konjakit, kun alkaa tehdä "mukavia" vaimonsa kanssa, joten sekin homma toimii.
- ikinuori skubbe
Kauneus on katsojan silmässä vai mitä ?
http://2.bp.blogspot.com/_WAFd8RJgOs8/R1vbMy8lSYI/AAAAAAAAAak/S8O9YMgC75o/s400/mummy10.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_WAFd8RJgOs8/R7ArjH90G6I/AAAAAAAAAl8/b1egEZGgXKo/s400/ikra-01f-ramses-ii-l.jpg- --------
Me muut taidamme puhua elävistä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872