Hygieniapassi

Jarkko-95

Hei. Olen nuori metsästäjän alku eikä kokemusta lupien ym. hommaamiseen oikein ole. Haulikkoa metsästystarkoitukseen olisin hankkimassa. Pitääkö paikkansa että hankkimisluvan liitteeksi pitää olla hygieniapassi.Nimenomaan kun kysymys on metsästysaseen hankinnasta. Onhan selvää että jonkin asteista hygieniaa tarvitaan kun metsästetään riistaa syötäväksi.

7

261

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tgregreg
    • 20+17

No mutta ehdottomasti täytyy! Poikkeuksena se jos voit todistaa syöväsi riistan metsässä paljain käsin, suolineen ja verineen. Silloin ei hygieniaa tarvita, eikä näin ollen hygieniapassiakaan. Ja pikku vinkkinä, tulityökortti ja luonnonhoitokorttikin kannattaa liittää valokopioina hakemukseen, ja ompelukonekortti jos meinaat tuhota metsällä paljonkin ryysyjäsi. Natsikortti kannattaa pitää lompakossa, ellei nimismies sitä erikseen kysy.

• koehenkilö

Muista myös tulityökortti, koska tuli-aseistahan tässä on kysymys.
      Aikanaan kun hain hankintalupaa pienoiskiväärille, vaadittiin vain pienlupa, eikä haulikkoonkaan muuta tarvittu, kuin haulinkäsittelykoe.

Nythän kaikki on tarkempaa ja vuodelle -14 ovat vihreät väsänneet hallituksessa ehdotuksen, että lupien hankintaan vaadittaisiin ensin lääkärinlausunnolla ja neuvolakortilla höystetty luvanhankinta lupa, oikeaksi todistettu kopio kahdesta kappaleesta ja bumaska kaupan päälle. Vaikeaksi menee, mutta kyllä kannattaa.

Kirkonkylän koululla alkaa huhtikuussa metsästäjäliiton valmennuskurssi: Kuinka valmistaudun luvanhankintaan ja sellaiselle kurssille kyllä kannattaa ilmoittautua, vaikka aika kallis onkin. Sieltä saa valmiudet selvittää lupaviidakko ilman teräaseita, koska niihin vaadittaisiin oma lupansa ja kurssinkäyneet saavat diploomin, joka oikeuttaa tekemään max 8 virhettä metsästyskortin kokeessa, jos näätä ja jouhisorsa eivät ole tunnistettavien joukossa.

ps. hyvä muistisääntö kokeeseen on, että taviokuurna ei oikeasti ole kaviotuurna.

• Jarkko-95

Aselupien saanti on todella vaikeata, näin olen kuullut joiltain ampumaseuran miehiltä. Ja kyllä nämä jutut sen myös kertoo. Ennen on ollut kai paljon helpompaa. Tulityökortin olen suorittanut , EA-2 on myös suoritettuna, jotain muitakin päivän kursseja löytyy. Laitan kurssitodistusten ja korttien kopiot mukaan hakemukseen.

• s2421

Muista anniskelupassi myös!

• 11+16

joo, se on ehdoton mikäli meinaa kaatoryyppyjä ottaa/tarjoilla. peijaisia varten kannattaa hakemukseen liittää vielä järjestyksenvalvojalupa.

• ehdottomasti...

Uimamaisterin papereista on hyötyä jos aikoo sorsastaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1470
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      791
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      62
      710
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      675
    7. 52
      670
    8. 76
      576
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe