Johtuuko ongelma minusta vai vaikuttaako toinenkin osapuoli?

yksinainenmatkustaja

Hmm.. Tätä on vaikeata selittää..

Äitini alkoi seurustelemaan tässä n. 6kk sitten. Äidillä ei ollut yli kymmeneen vuoteen ketään miestä ja olimme tottuneet olemaan meidän perheen kesken.
Tietysti oli vaikea aluksi suhtautua tähän mieheen ja käyttäydyinkin aluksi kuin pahamainen kakara vaikka kohta 20vuotta täytänkin. Olin vähän ehkä mustasukkainen äidistäni koska olin koko lapsuuteni ja nuoruuteni tottunut, että äiti on aina käytettävissä. Omasta mielestäni se on ihan ymmärrettävääkin. Äiti oli siis aina yksin ja kotona ja ei oikeen käynyt missään. Kaikki aika meni meille lapsille.

Pahoittelin lapsellista käytöstäni tälle äidin miesystävälle ja vähän aikaa meni ihan OK.
Olen kuitenkin huomannut hänestä vähän omituisia piirteitä.. Miesystävä on TODELLA äkkipikainen, suuttuu todella helposti ja kaikesta, keskittymiskyky on nolla eikä oikein osaa jutella, räjähtää helposti ja on jotenki agressiivinen, määräilee ja pomottaa muita ja käskee muiden tehdä asiat eikä itse. Esimerkkinä tämä: Hänen piti mua auttaa muutossa ja tuli OMILLA AVAIMMILLAAN meidän silloiseen asuntoon missä asuttiin MEIDÄN perheen kesken. Pelästyin vähän (olin silloin vessassa:D) ja kysyin vihaisesti, että "mitä sä tänne omilla avaimillas tuut ja alat heti huutamaan" Oli siis taas alkanut heti huutamaan ovesta tultuaan, että "NONNI VAUHTIA LÄHDETÄÄN, NÄÄ ON KAIKKI PÄIN VITTUA PAKATTU EN SUOSTU LÄHTEE ENNENKU OOT PAKANNU UUDESTAAN" Noh mä hermostuin kun ei ollu mitään ilmoittanut ennen tuloaan (oli yrittänyt soittaa, mutta en kuullut ja kun yritin soittaa takaisin ei enää vastannut)
:/ Sitten se kärjistyi siihen, että tämä lähti ovet paukkuen ovesta pihalle, eikä suostunut mua auttamaan ollenkaan. Lähettiin sitten äitin kanssa kaksin ja mä itkin koko matkan koska oltiin sovittu, että se auttaa mua ja harmitti enkä tienny oliko vika taas mussa.

Sitten toinen tilanne oli se, että olin sitten siellä "porukoilla" yötä ja olisin halunnut mennä nukkumaan ja tämä äidin miesystävä istui sohvalla olohuoneessa mihin ois mun pitänyt mennä. Sanoin sitten äitille, että voitko mennä sanoon, että tahdon nukkuu kun en itse viiti ku on taas niin pahalla tuulella. NOH..MULLE TULTIIN SIT RAIVOOMAAN NAAMA PUNAISENA, ETTÄ "VITTU TÄÄLLÄ EI MITÄÄ VIESTINTUOJIA SALLITA" Olin ihan hämmästyny, että anteeks mitä..... Ja tää alko huutaa mulle ja seuraan perässä ja raivos vaan. Suutuin sitten itse tietysti ja huusin, että painu nyt pois! Noh.. mentiin nukkumaan ja aamulla tää huutaa "NYT HETI TÄNNE JUTTELEEN" VAstasin, että en tule enneku oot oppinu käyttäytyy niinkuin aikuset. Noh hänen piti taas auttaa mua muutossa ja mun ois pitänyt mennä "pyytää anteeks" että voidaan lähteä autolla tavaroita viemään. Itsellä autoa ei ole:/ Mä en jotenki pystyny ja joku mun sisällä räjähti ja haukuin sen koko miehen ihan pystyyn. Okei, todella lapsellista munkin osalta koska hänen lapsi kuuli kaiken.. Olin niin vihainen ja ärsyyntynyt ja jumissa siellä kun en päässyt tavaroita viemään. ://
Noh se tilanne sitten rauhoittui. ..

Viimeinen juttu mistä hermostuin oli tämä: Tullaan kaikki hautajaisista ja tää miesystävä vaan heti, että "NONNI VIIS MINUUTTIA YLI KUUS LÄHDETÄÄN HITAAT EI EHDI KYYTIIN" Vastasin siihen huumorilla, että "heh ei me kauheen nopeita olla" Johon tää alko taas huutamaan. Siskoni sitten rupesi matkimaan hänen käytöstään ja tää alkaa huutaa mun siskolle "PIDÄ SINÄ NYT VITTU SE TURPAS KIINNI" Olin iha järkyttyny, että mitä vittua se rupee mun siskolle huutaan HAUTAJAISTEN jälkeen kun oltiin itketty siellä ja tunnelma oli muutenkin herkillä.... Noh sitten se menee äitille leperteleen ja kysyy "Oliks kivaa hautajaisissa" MITÄ VITTUA??????????????? Olin taas ihan järkyttynyt. Mitä vittua ton päässä liikkuu. Oli joo helvetin kivaa?

Se määrää, pompottaa, huutaa, kontrolloi kokoajan :( Joko se huutaa naama punaisena tai puhuu levottomia ja käy ylikierroksilla ja on jotenki maaninen.. :/

Eilenkin se huusi äitille kun äiti soitti sen kaverille, että "ASIAT HOIDETAAN NIIN, ETTÄ SANOT KAVERILLES, ETTÄ TULE PAIKKAAN B JA LYÖT LUURIN KORVAAN"
Yritin siinä puolustella äitiä ja lähin taas suutuspäissäni bussille:/

Aargh.. en voi mennä enää ns kotikotiin yöks.... Mä en kestä sitä sen miesystävää:'( en oo yhtään oma itteni sen seurassa, en jotenkin osaa olla. Mua häiritsee, että se huutaa mun siskolle kokoajan ja kontrolloi ja määrää äitiä.. Ja harmittaa, että AINA kun meen sinne oon pahalla tuulella ja äiti aina hermostuu siitä.
On aina paljon kivempaa kun ollaan "oman perheen kesken" Oon ihan erilainen :'(

Äiti vielä sanoi, että sen miesystävä loukkaantuu jos en laske sitä perheenjäseneksi. En mä pysty enkä mä edes tahdo :/
Jos joku jaksoi lukea, niin sanokaa.. Olenko mä nyt vaan jotenkin vaikea vai onko mun tuntemukset ihan sopivia?
Myönnän, että olen itsekin VAIKEA ja olen usein pahalla tuulella, mutta tää tilanne saa mut vielä enemmän huonolle tuulelle:'(

3

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satutätiksi?

Oletko harkinnut kirjailijan uraa? Sinulla on melkoinen mielikuvitus.

Nuortenlehtiin voi lähettää esim. novelleja. Niillä on hyvä aloittaa.

• Aikuistu

Olet jo sen verran iso likka, että sinunkin olisi aika aikuistua. Kerroit itse olevasi vaikea ja ärähtälet tälle miehelle lapsen kuullen, ehkä kannattaisi kiinnittää huomiosi myös omaan käyttäytymisessi, eikä vain syyttää sitä miestä. Veikkaan että tässä on syy seuraus efekti. Sinä et kestä sanomista ja suutut ja etkä säästele sanojasi kun auot päätäsi, sitten mies lohkaisee takaisin ja sinä suutut!
      Jos mies on noin inhottava niin kuin kerroit, niin täytyy äitisi olla aika lahopää jos ei huomaa miehen tekmisiä!!!! Onko siis äidissäsi kenties syytä asiaan?
      No vaikea tähän on neuvoa antaa, kun kerrot vain omasta puolestasi, kun tarinalla on toinenkin osapuoli , jolla tietenkin on oma näkemys asioihin. Eli toisin sanoin kolikollakin on toinen puoli ;)

• poppelipomm

Kyllä sinulla on ihan täysi oikeus tuntemuksiisi. Ei niissä ole mitään väärää. Miehen käytöksessä voi olla parantamisen varaa, vikaa voi olla sinussakin ja - mikä todennäköisintä - teissä molemmissa.

Teillä on perhetilanne yhtäkkiä muuttunut ja se stressaa nyt ihan jokaista, sinua, äitiäsi, siskoasi ja tätä äitisi uutta kumppania ja voi aiheuttaa ylilyöntejä. Miehellä voi olla ihan erilaiset "kasvatuskäsitykset" kuin lapsuudenkodissasi. Sinä saatat tarkkailla miestä extratarkasti, koska et ole alun alkaenkaan pitänyt asiasta ja huomaat nyt vain miehen huonot puolet. Onko hänessä mitään hyvää?

Juttele äitisi kanssa kahden. Onko hän onnellinen, haittaavatko miehen kilahdukset häntä? Uskooko hän että suhde toimii?

Niin tai näin, et voi muuttaa äitisi valintoja ja hänellä on oikeus parisuhteeseen. Sinäkin olet muuttanut pois lapsuudenkodistasi, ja sinun pitäisi nyt alkaa huolehtia omista suhteistasi, ei äitisi suhteista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      85
      3588
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2373
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      141
      2018
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      34
      871
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      44
      801
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      790
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      60
      734
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      3
      716
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      687
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      87
      676
    Aihe