Chat

=')

Heips!

Löysinpä äsken vammaisten omaan chat-huoneeseen. Harmi, ettei siellä ollut ketään. Ois ollut kiva jutella, kun oon itsekin erilainen ja vaihdella kokemuksia, ajatuksia jne... Niin ja saada uusia ystäviä.
Oon käynyt noissa muissakin chat-huoneissa ja tykkään jutella mukavia ihmisten kanssa ja moni sanoo mulle, et oon tosi kiva ja alkavat kiinnostua musta. Mutta... Kun kerron olevani pyörätuolissa, niin siihen se sitten useimmiten jäikin koko juttelu. Inhottavaa ja kurjaa. Ja jos jätän kertomatta erilaisuudestani, niin juttua riittää ja aletaan pyytämään kirjoittelemaan sähköpostia.. Mä en tykkää salailemisesta, mä haluan olla rehellinen ja oma itseni.

7

1527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duck

      Muutama viesti sitten.

      Mut ei täällä vieläkään ketään muita ole.

    • atdt

      Ei ihmisille tarvitse heti kertoa, että olet pyörätuolissa. Se pelästyttää. Ensin voidaan tutustua, vaihtaa ajatuksia jne. Ja jos chattiporukka järjestää isomman tapaamisen, sen kun vain menet mukaan, esittäydyt ja olet kuin et olisikaan "erilainen". Liika selittely ei kannata, ainakaan etukäteen.

      Minä olen aina mennyt näihin nettitapaamisiin muina miehinä. Jotkut eivät tykkää, toisten kanssa tulee hyvin juttuun. Mutta niinhän se menee muillakin.

    • erilainen

      Siinähän se juuri onkin kun erotut joukosta jollain tavalla et välttämättä ole hyväksytty.
      Et kulje "massan" mukana niin kuin sanotaan.
      Sano ihmisille esim. olevasi alkoholisti kuten minä sanon rehellisesti. Silloin moni ottaa pari askelta taakse päin kuin peläten että holismi tarttuu.
      Sama on vammaisuuden kanssa. Kun ihmiset näkee vammaisen liikkuvan yksin tai avustajan kanssa otetaan askel pari taakse peläten vamman tarttuvvan. Olen hoitoalla ja hoitanut monivammaisiakin ihmisiä ja olen työssäni huomannut että kuinka ihmiset kaikkoaa loitommalle kun tullaan pyörätuolilla esim. ravintolaan syömään.
      Jos sinne yleensä jotenkin sisälle pääsee, niin vapaita pöytiä tulee kun ns. terveet ihmiset vaihtaa toiseen ravintolaan ruokailemaan, varsinkin jos eivät vielä ole ennättäneet tilata itselleen annosta ko. ravintolasta. Hieman suvaitsevaisuutt ihmiset, kaikki me olemme luojan luomia niin me ns. terveet kuin vammaisetkin ihmiset.

    • zippo

      näin se ikävä kyllä on.avoin ja rehellinen ei kannata olla se on huomattu.

    • Minä :)

      Mutta ootteko miettiny, että mistä mahtanee johtua, ettei siellä huoneessa ketään koskaan ole ?
      Vaikka periaatteessa vammaiset vois jutella keskenään, niin minusta se vois mennä myös liika sisäpiiriks... Joten varmaan siitä syystä me kaikki vaan hajaannutaan omien ikäryhmien huoneisiin tai kuka minnekin.
      Eli myös itse vierastamme toistemme kanssa juttelemista...
      Mutta oon samaa mieltä siitä, että sätissä kaikkien pitäis olla kauniita ja rohkeita :) Vaikka totuus on varmasti vallan jotain muuta, mutta suinkaan en sitä tarkoita etteikö sätissä olis myös niitä kauniita ja virheettömiä :)

    • sättääjä

      Monelle chatti on vaan ajankulu josta ei edes haluta sen enenpää riippumatta siitä millainen olet, pääasia että juttu luistaa sillä hetkellä.
      Eikä mielestäni chatissa kannata olla liian rehellinen missään asioissa, kun eihän sitä tiedä mikä hullu siellä toisessa päässä oikeasti on..nooh vähemmistö sentään luulisin.
      Voisit ehkäpä joskus kokeilla laittaa jo nikkiisi viitauksen pyörätuolistasi niin kukaan ei ainakaan sen takia juttua lopeta ja voisi tulla muita "kanssasisaria/veljiä" vaihtamaan ajatuksia ?
      Sinulle vaan on sattunut hoopoja juttelukavereita..jatka vaan sättimistä kyllä siellä mukaviakin on :).

    • A.Kivikangas

      Minä perustin vammaisten chatin pari päivää sitten. olen ollut chatissä "päivystämässä" melkeen kellon kellon ympäri, illat menevät muutenkin koneiden edessä. Kaikki vammaiset nyt sieltä vaan chattimaan! http://zatti.org

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe