Kuuluuko pyöriä aina?

geforce

Näytönohjain Hercules 3D Prophet DDR-DVI alkaa sekoilemaan aina kun on jonkun aikaa konetta käyttänyt. Sen tuuletin ei pyöri mutta kun sitä sormella vähän auttaa niin se pyörähtää vähän. Kuuluuko sen pyöriä aina? Putsasin varovaisesti kyllä pahimmat pölyt pois. Missäköhän vika vai onko?

7

1978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso

      Taitaa se hyrrä vedellä viimeisiään. Kuuluko siitä jotenkin normaalista poikkeava ääni? Suosittelen että et hirveästi rasita näytönohjainta jos siinä ei kerran tuuletus toimi. Voi olla, että sieltä kärvähtää joku osa ja sitten ei oo kellää kivaa.

      • geforce

        Saako noita tuuletinhyrriä jostain? Sehän on helppo vaihtaa ja ei luulisi maksavan paljon mitään?


      • geforce

        Lataamani SpeedFan-ohjelma kertoo vain Fan ykkösen nopeuden. Kakkonen ja kolmonen(?) ei näytä mitään. Missä on kolmas tuuletin?


      • Juuso
        geforce kirjoitti:

        Saako noita tuuletinhyrriä jostain? Sehän on helppo vaihtaa ja ei luulisi maksavan paljon mitään?

        ...jos haluaa ihan tavallisen hyrrän niin ne ei maksaa n. 10 euroo ja siitä ylöspäin. Eriasia käykö se siihen siiliin (metallimötikkä). Jos ei käy niin tulee muutama euro lisää. Ja ei pitäis olla hirveän vaikea vaihtaa. Marssit vaan ATK-alan liikkeeseen näytönohjaimesi ilmoitat merkin ja mallin nii eiköhän ala tapahtua.


      • Juuso
        geforce kirjoitti:

        Lataamani SpeedFan-ohjelma kertoo vain Fan ykkösen nopeuden. Kakkonen ja kolmonen(?) ei näytä mitään. Missä on kolmas tuuletin?

        Vastataan nyt sitten tähänkin. Tietääkseni tuo Speedfan ei ole mitenkään kytketty näytönohjaimen tuulettimeen. Se Fan 1 on prosessorin tuuletin ja Fan 2 ja 3 ovat mahdollisia lisäkotelotuulettimia varten. Näin luulen siis. Joku voi korjata jos olen väärässä.


    • Keukeu

      Nimittäin mulla rupesi näyttö sekoilemaan keskiviikkona ja sitä sitten ihmettelin, että missä vika. Palaneen käryä oli hieman ilmassa ja pellit avattuani huomasin, ettei näyttökortin tuuletin pyörinyt. Siis toimi aina hetken aikaa ja kun lämmöt nousi, niin alkoi sekoilla. Onneksi oli takuu voimassa ja sain uuden kortin. Kylläpä sen tuuletuksen tulee toimia jotakuinkin kaiken aikaa. "Tyhjäkäynnillä" ollessa saattaa hetkeksi tuuletin pysähtyä, mutta tämä on kortti/malli kohtaista.

    • Anonyymi

      Se on sen verran uusi että alkaa pyörimään vasta pelissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1709
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1648
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1122
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1037
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 7
      972
    Aihe