Mitähän tän palstan juttelijat ja keskustelijat ovat nikkaroineet, ja mikä on ollut lopputulos.
Mä nikkaroin yksinkertaisen ir- vastaanottimen, eli ir-ledi ja jokin bc npn ransu, 10k vastus jännetejako, sitten vain ledi collektorille ja 9v patteri ja kun vaikka kaukosäätimen nappia painaa niin ledi alkaa villkua, siihen samaan oskiloskoopin koitinpäät, niin näkee mitä saha-tai muuta laitaa se pukkaa. Tällä yksinkertaisella vempaimella saa selvän lähettäkö joku ir- valoa tai sitten ei. Taajuuskin selvii koopilla.
Nikkarijuttuja
8
114
Vastaukset
- Jouni lappeteläinen
Tein tuohivirsut viime keväänä joutessani. Ihan hyvät niistä tuli. Mitä nyt pidemmillä reissuilla hiersivät jalkoja.
Teinhän minä sähköhommiakin. Nimittäin purin henkarin ja tein metallilangoista "mutkaraudat" vesisuonien etsimistä ja kaivonkatsomista varten. Ei toimineet aivan odotetusti. Johdattivat pirulaiset sienimetsässä olleen rehevän naapurinrouvan luo, joka oli altis antamaan. Arvaahan sen, miten siinä mulle kävi. Sain vielä naapurin isännän vihat päälleni, kun yhytti itse teosta.- 7676
Myytkos sen henkarin mulle. Olis akuutti tarvis.
- tulirampapuukko
Minä etin moottorilla toimivan ns. "rampa" eli metsästyspuukon jossa on yli 30cm terä, käytin osana vanhaa sähköhammasharjaa.
- Eki-itse
Voe sentään. On tässä nikkaroitu vaikka mitä. On polokastuu mopolla pohjoiskarjalaan ja melkeen takaksiki umpihupp.... Valot näkee silmällä joten ei ole tarvinnu transuja mukaan eikä muita pattereitakaan. Minihametta ollu vaan tyrkyllä.ilman irladyä. Pukkaustakii koiteltu ja vaikka mitä mieleen tupsahtanut.
Naapurin isäntäsonnit tietty hullun kilto silmissä talikko kourassa lähtivät perään.
Ja on muutkin kyllä vilkkunu kuin ledit.
Mutta ensi jussina uusi kierros taas. - nikkarointi24karaatt
Tuollainen olisi hyvä nikkaroida: rahasampo, joka työntää kultaharkkoja aina kun tarvitsee.
- yksjukkis
heheh ompas sitä tullut nikkaroitua vaikka mitä, naapurin ukko on niin pahanlainen, ettei sen muijaa kannata mennä nikkaroimaan. Vaikka ukko onkin melkoinen pellepeloton.
Metallista vaateripustimesta voi kyllä tehdä suunta-anteenin, sehän on nyt toi kätkentä suosittua. Itse nuorempana oli naapurin tytön kanssa kiva mennä piilosia, eikä kukaan hakenut;) - tukuittain aiheita
Viime vuoden puolella tuli rakenneltua mm. teholedille alas hakkaava hakkuri. Talvella sitten tein taskulampun, joka käyttää 2x AA NiMH akkua, tällä kertaa ylös hakkaavalla hakkurilla. Sitten tuli mittailtua vähän lämpötiloja AVR:llä. Ekana omalla A/D:llä NTC:llä pelkästään, sitten oparikytkennällä, jolloin sai kohinaa vähän pois mittausalueen tarkemmaksi. Tuo siis kirjottaa lämpötilan sarjaportin kautta ulos kerran minuutissa. Nyt sitten olen miettinyt SD-muistikortin kytkentää AVR:ään, jotta saisi mitattua pidempiä jaksoja kerralla ilman tietokoneen päällä oloa.
Viime kesänä jäi vähän vaiheeseen polkupyörän nopeusmittari, joka toimii magneetilla. Hyvin pystyy mittaamaan esim. monitorin poikkeutustaajuuden, mutta LCD-näyttö vähän kanittaa, samoin kuin riittävä suodatus, nyt polkemisnopeus on useimmiten tasan 50Hz, mikäli lähistöllä on voimajohtoja..
Ohessa tietysti tullut tehtyä kaikenlaisia kokeiluja, mm. ilmeisesti rikottua kaikki sarjaportit ja kirjotinportti kahdestakin tietokoneesta. :) - tökötystatuointeja
Eräs nikkarointijuttu jollaisen näin, eli vankilassa voivat tehdä tatuointeja näin: kuulakärkikynä kiinnitetään sähköhammasharjaan, jolloin se tököttää sitä mustetta ihon alle ihoa rikkoen, en muista oliko joku pikkuinen teräkin kiinnitetty sellaiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h874987Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1073238Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p313098Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262285Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191656Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961281Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391242Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311146- 48924