Ryanair unohti lennonjohdon.

vaaratilanne jälleen

10

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfgjksdgfkjsdf

      Kohta tähän tulee joku Ryanairin äänitorvifani kertomaan, miten tämäkin tapaus kertoo Ryanairin lentäjien korkeasta ammattitaidosta ja yhtiön erittäin korkeasta turvallisuuskulttuurista.

    • Suoraan liukuun

      Voisko siinä säästää, jos laskeutuu ihan omatoimisesti?

      • tankki täyteen?

        Ja kertokaapas miksi Rya Air lentää tyhjillä tankeilla???


      • SuloVi
        tankki täyteen? kirjoitti:

        Ja kertokaapas miksi Rya Air lentää tyhjillä tankeilla???

        Onko Ryanairilla keksitty tyhjillä tankeilla lentävä ikiliikkuja? No sitten ei ole mikään ihmekään, että firma tuottaa 500000000€ voittoa joka vuosi.


    • Apua on saatavissa

      Lentopelko eli aviafobia on varsin yleinen maailmanlaajuinen pelkotila. Lentopelko ei ole sairaus vaan se on opittua.

      Menkää kurssille, ei se tänne kirjoittamalla helpotu!

    • oh-jus

      Veikkaan, että aloittajalla ei ole mitään hajua lentämisestä. Ensinnäkin, uutisissa liioitellaan aina. Ei siellä nyt mitään hirmuista vaaratilannetta sattunut. Toiseksi kaikennäköistä voi sattua, ja vaarallisempaakin. Kaikki ammattilentäjät takuulla osaavat "ilmailu fraseologiaa". Ainakin paremmin kuin sinä. Otetaan tähän esimerkiksi AirFrancen tapaus, jossa pitäisi olla huippukoulutetut ja ammattilaiset lentäjät. Mutta miten kävikään, he eivät osanneet edes oikaista konetta sakkauksesta.. Tulos: kaikki kuoli. Monet luulevat Ryanairin pilotteja surkeiksi. Ei pidä paikkaansa. Heillä on vain paljon huonommat työehdot. Rynkyn pilotit joutuvat sorvaan konetta pienille kentille, koska ne ovat halvempia. Se tuo paljon haastetta lentämiseesn. Rynkyn pilotit lentävät myös paljon enemmän käsin kuin muut pilotit. Nykyajan lentäminen on lähinnä autopilotin säätöä..
      Ja joku kysyi tyhjistä tankeista. Eihän kone lähde liikkeelle ilman menovettä...
      Toinen juttu, että he laskevat polttoaineen kulutuksen todella tarkasti. No se tietenkin vähentää "turvallisuutta" mutta viisasti saavat siitä säästöä.
      Rynkky on myös halpalento-yhtiö. Jos palvelut ei kelpaa, valitkaa joku kaallimpi lento-yhtiö. Siellä on vähemmän epäselvyyksiä, ja matkustaminenkin vähän mukavampaa..

      • ns. virallinen selvi

        Avheraldin raportoinnista:

        Lentäjät luulivat että olivat saaneet laskeutumisluvan, eivät olleet muistaneet firman ohjeiden mukaisesti vaihtaa radiota ja äänenvoimakkuus oli lisäksi ns. nollassa. Hupsis. Ei ole surkeaa toimintaa, vaan ryanairmaista paljon taitavampaa lentämistä.

        "They were under the impression that they had been cleared to land, there was no other communication around as they were the last aircraft to land that day. At that point they also realised, the second receiver was still tuned to the ATIS frequency rather than the guard frequency as per company policy and the volume turned down due to permanent chatter on the guard frequency."

        Laskeutumisen checklistiä ei oltu käyty läpi. Tietysti vain osa Ryanain lentäjien suurta taitavuutta. Vain Kim Il-Sung on taitavampi lentäjä.

        "Turning the landing lights on is the last point of the landing checklist which should be executed after receiving landing clearance indicative of the landing checklist not having been processed"

        Ja lopuksi arvioitiin, että vaara ollut täysin mahdollinen.

        "a situation that could have posed a risk to operations"


      • Ruanda air iha ok

        Ööööö.....sakkaus on iha helvetin vaikeeeta saada loppumaan,


    • a___p

      aika mielenkiintoinen oli tuo kappale josta edellinen postaaja kopioi pelkän lopun

      "Since the TWR had not attempted to contact the aircraft prior to the landing either on the tower or on the emergency frequency, and since the flight progress strip had been generated at 21:08 and the TWR controller was aware of this aircraft’s imminent arrival, it follows that the TWR controller was also unaware that the aircraft had landed without clearance, which confirms that he had a mistaken impression of the actual conditions present in and around the airport, a situation that could have posed a risk to operations."

      taisi olla lennonjohto siestalla..

      • hsdgfjhsfjsdf

        Mielenkiintoinen oli se toinenkin osa siitä. Taisi olla lentäjätkin siestalla, tai ainakin rättiväsyneitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe