Meitsi nyt ei ole ortodoksi, tai muutenkaan uskovainen. Mutta olemassa uskonnollisia ruokia, otka maistuu erinomaisesti. Joulukinkku, Mämmi ja muutkin pääsiäisruuat, etenkin pasha!
Siis en tajua, ei meillä kotonapäin edes ole ortodokseja, muttta meitsi vetää pashaa ja mämmiä ämpäritolkulla. Vaimo raasu on jo tympiintynyt roudaamaan pashaa huusholliin, koska mö syön kaiken heti. Mainiten, näytti toi pikkutölki olevan Lieksassa tehty, siis minkä juuri äsken vetäsin. Ihan hyvää, kaupan pashaksi,
Nyt vaan pashareseptejä kilvan esiin, meinaan tehdä pesuvadillisen!!
=DW=
Pashaa
5
128
Vastaukset
Ei se ole uskonnollista ruokaa.
Uskonnollista ruokaa on esim ehtoollisleipä ja -viini, ja sitten nuo kosher- ja halal-ruoat jotka on joku uskonto määrännyt uskoviensa syötäväksi.Mummon tuoksu, Siideri, Piimä, Viina ja Pannu-kakku-aineet.
Sekoitetaan vanhojen seksillä.
Luulisin noista syntyvän hyvä resepti.
H.- k-liisa
Eikö vaimo itse omakäteisesti painele pashaa muottiin odottamaan.
Kaupallista tosin, en ole koskaan maistanut, en kyllä tee sitä rasvaherkkua muutenkaan.
Kylässä olen itsetehtyä syonyt, ja hyvää on, pakko myöntää.
Jos on sama ero, kuin omatekoisessa juhannusjuustossa verraten kaupasta saatuun, niin ei voi puhua samana päivänäkään.
Siinä sitä onkin pyörittelyä, melkein puoli vuorokautta, mutta lopputulos viekin sitten kielen perässään, hyvä jos suomi säilyy.
Pashaa ja mämmiä ihan ämpäreittäin, kuis on sun vyötärösi laita jälkeen pääsiäisen?
En minäkään ole turkkilainen, ja silti olen joskus syönyt kepabia. - Pirre*
Ortodoksit syövät paaston jälkeen kaikkea hyvää, mahdollisimman makeaa ja rasvaista, niinkuin oikea pasha on, sehän tehdään voista, kermasta, munista ja rahkasta, sekä lisänä makeat mausteet...rusinat sun muut mantelit jne., eli erittäin terveellistä projektiruokaa..:)
Mämmi nyt on kuin ruisleipä, hieman eri muodossa vain...kerman ja sokerin kanssa tietenkin..nam..ja ilmaiset vaivat palkkana :/ Kalorilaskukampanja on menossa mutta aina siinä mämminmentävä aukko on.
Ortodoksi naapurin täti tekee mahdottoman hyvää pashaa ja tuo sitä joskus meillekin pääsiäismaistiksi. Ihanaa. Onneksi en ole itse innostunut pashaa tekemään, luulen etten sopisi enää ovista...
Mutta mämmiä on kotona, kaupasta ostettua. Taidanpas lähteä tästä välipalalle kun on kermaakin ja sokeria ;-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925941
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv943011Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48764