Hei,
Onkohan kellään tietoa, minkälaiset vaatimukset pääsykokeissa on? Onko tosiaan niin, että pääsykoekirjan ja kemian osioista tulee molemmista saada 2p eli yht. 4 pistettä? Entä onko näin myös Kuopiossa?
Farmasian pääsykoe 2013?
422
6539
Vastaukset
- jioyu86tf
Kannattaa tutustua hakuoppaaseen. Jos ei sieltä selviä, lähetä s-postia Itä-Suomen yo:n hakijapalveluihin.
- Epätoivoinen
Hei mikä on tämän vuoden pääsykoekirja Helsingin yliopistoon? onks se tää vielä http://sanomapro.fi/sanomapro/ihmisen-fysiologia/ ostin tuon viime keväänä 134 e!
mutten ehtinyt lukee sitä 6 YO kokeen keskellä. Mua kiinnostaa farmasia ala kauheesti ja ajattelin hakee tänä vuonna mut kauhee sokki kyl tuli kun luin jostain et pääkoekirja oisi tää..
http://sanomapro.fi/sanomapro/ihminen-fysiologia-ja-anatomia/ ahh toivottavasti ei - bondibeach20576
Kannattaa lukea ko. yliopiston farmasian hakuopas. Sieltä selviää kaikki. Kyse on vain viitsimisestä.
- tsemppiäkaikille:)))
Itse hain viime vuonna Kuopioon farmasiaan. En laskenut kokeessa yhtään kemian laskua ja sisälle pääsin. Kunhan hallitsee pääsykoekirjan jotenkin ja osaa kemian perusasiat (saa pisteitä ainakin kemian alkupään tehtävistä), niin saa jo ihan hyvin pisteitä. Vinkki! Kannattaa katsoa aiempia pääsykokeita ja niissä olevian kemian alkupään tehtäviä, niistä saa hyviä vinkkejä! Samantyyppisiä tiedossa tänäkin vuonna saletisti. Itselläni oli kokeen jälkeen niin karsea fiilis,mutta hyvin kävi. Se, että laskee kemian laskutehtävät ei tarkoita, että pääsisi automaattisesti sisään, koska vääristä vastauksistahan saa miinuspisteitä...Ja pliis muitakaa ottaa ne omat laskimet mukaan. Viime vuonna pääsykokeessa Hesassa (siellä järjestetiin myös Itä-Suomen yon koe) joku pöllö alkoi kyselemään mistä saa laskimen...
- --098--
Hei te jotka ootte käynneet valmennuskurssin, oliko siitä hyötyä kokeen kannalta . Opitteko paljon uutta vai olisiko riittänyt että luitte pääsykoekirjan hyvin? En oo ikinä käynyt valmennuskursilla ja farmasian valmennuskurssi maksaa 800-1000 e luokkaa...
- Azerfinn87
Tässä linkki Helsingin farmasia tiedekunnan hakuoppaasta:
http://www.helsinki.fi/farmasia/opiskelu/opiskelijaksi/materiaalit/hakuopas 2013.pdf
Itse olen syksyllä aloittanut kemian kursseja suorittamaan ja kolmesti lukenut tuon ihminen.anatomia ja fysiologia kirjan. musta tuntuu, että ei riitä vielä.
ensiviikolla alkaa valmennuskurssi ja kerran vielä pitää lukea tuon kirjan!
kannattaa valmistautua hyvin, koska ei voi koskaan tiedä mistä, mitä ne kysy!
tsemppiä kaikille! - farmasisti
Itse olen tällä hetkellä opiskelemassa kuopiossa farmasiaa ,ekalla kerral pääsin sisään ,enkä todellakaan paahtanut pääsykoekirjaa montaa kertaa läpi ,kerta riitti .Ja ei muuten ollu yo-paperitkaan kovin hyvät ,joten oli helppo päästä sisään opiskelemaan .
Tuosta pääsykokeesta sen verran että tänä vuonna siihen on lisätty anatomian osa ,en tiedä miten se näkyy kysyseissä kokeeessa (?) .
Lisäksi on saatava 60% kaikkien pääsykokeeseen osallistuvien ka-pisteistä jotta voi edes toivoa sisään pääsyä .- höh359386
Siis mikä anatomian osuus? Koko pääsykirjahan on anatomiaa, minkä lisäksi on kemian osuus. Mistä olet kuullut tuosta 60% rajasta?
- kööpiö
Kuopioon otetaan joka tapauksessa se 130 tyyppiä, oli pisteiden keskiarvo mikä tahansa. Ei kannata stressata.
- helpmeee1
Heeip! Yritin selvittää kokeessa sallittavia laskimia ja sivut ohjautuivat Turun lääketieteellisen sivustolle.. Itselläni on ti-84 plus laskin, eikä sitä löytynyt listalta...? Ainakin oletan, että kokeessa tarvitsee laskinta (ja maolia)?
- 2046789
Jos ei löydy listalta, en ottaisi riskiä, koska sinut voidaan heittää pellolle koehuoneesta...Itse ostin viime vuonna sen halvimman hyväksyttyjen listalla (joku texas).
- apuuvaa
Joo mullakin TI-83, ei löydy listalta mutta viime vuonna käytin Farmasian pääsykokeessa. Muistaakseni sillon löytyi vielä listalta, enkai olis sitä muuten uskaltanut käyttää =D. Toisaalta, vois kysellä kavereilta voiko joku lainata laskinta tai ostaa halvimman mikä listalta löytyy, eli TI-30X IIB noin 16 euroa.
- helpmee1
Voi apua, uutta en ala ostamaan, joten ehkä täytyy turvautua johonkin vanhaan peruslaskimeen.. Outoa, jos tuo ti-84 ei kävisi, se kun oli lukiossakin aikoinaan käytössä..
- Azerfinn87
ostin viime vuonna laskimen, maskoi noin. 25 e ja se oli hyväksyttyjen listalla!
Ja tuo anatomian osuus näkyy sillä tavalla mun mielestä, mm.elinten rakenteesta ne saattaa kysyä, mitä ei aiemmin paljon kysytty, mutta no problem :)
anatomia osuus on omasta mielestäni paljon helpompi, kuin monimutakaiset fysiologian kysymykset! - noklokso
Missä sanotaan, että kokeeseen tulee jokin erillinen anatomiaosuus????
- pimpulapom123456789
Pääsykoekirjana on Ihminen - fysiologia ja anatomia. Eikö se jo kerro että pääsykoe sisältää sekä ihmisen fysiologiaa että anatomiaa? Hyvä vaan että on molemmat osa-alueet, pelkkä fysiologia on niin puuduttavaa.
kuinkas muuten sujuu muilla pääsykokeisiin lukeminen? Oletteko tällä hetkellä pääsääntöisesti lukemassa vai töissä/koulussa? Itse lopetin työt viime kuussa pyhittääkseni kaiken ajan lukemiselle, tosin teen joitakin sijaisuuksia silloin tällöin.
- helpmee1
Koulussa ollaan samalla kun luen.. Nykyiset opiskelut vedetään, vaikka motivaatio farmasiaan on kova, ja aiheet todella kiinnostavat. Hirvittää vain tosiaan tuo ajan käyttö ja mitä tässä ajassa ehtii saamaan muistiin.. Yritys kova ainakin!!
- iitu
Hei! Haen ensimmäistä kertaa kuopioon ensi sijaisesti proviisoriksi ja toisella farmaseutiksi. Lukion arvosanat eivät ole ihan parhaimmasta päästä, joten olen aloittanut lukemisen tuossa joulun jälkeen. Anatomian ja Fysiologian kirja tosin on niin jäätävän paksu ja tiukkaa tekstiä, joten en tiedä miten pääsykokeista selviän. Tilasin itseopiskelu kurssin valmmennuskeskukselta, joten olen yrittänyt lueskella enemmän nyt niitä tiivistettyjä kirjoja kuin tuota paksua opusta. Lukiossa en ole lukenut laisinkaan kemiaa, joten sekään ei niin vahva aine minulle ole. Tosin uskon jos sisään pääsen, että suoriudun jollain lailla myös kemian kursseista yliopistossa. Itse olen töissä tässä samalla joten luettua ei tule läheskään joka päivä! Lähinnä vapaapäivinä ja viikonloppuisin! Kerkokaahan vähän lukemis urakastanne, olenko aivan pulassa jo? :D
- 89tgk5e
Jos et ole lukenut lukiossa ollenkaan kemiaa, niin miten ihmeessä kuvittelet selviytyväsi kemian osuudesta???? Kyllä kemiasta tulee saada pisteitä, että sisään pääsee. Fysiologian kysymykset tulevat olemaan niin jäätävää nippelitietoa, ette jos jompikumpi osio menee nollille, niin voi sanoa morjens sisäänpääsylle...
- farmasiaanhaluava2013
Tiedän tosi monia jotka ovat päässeet yhdellä pakollisella kempan kurssilla farmasiaan sisään! Tunnenpa yhden joka on kauppiksesta ponkassut yliopistoon! Eli tsemppiä vaan lukemisiin :)
Itsekin haen farmaseutiks nyt jo toista kertaa, noin c:n paperit ja tosiaan vain yks kemian kurssi käytynä kun vasta lukion loppupuolella tosta farmasiasta innostuin. Pääsykoekirjaa on kahlattu aika pikkutarkasti, lähinnä siis siihen painotan ja pyrin vielä lukemaan kemiaa niin, että osaa edes niihin ensimmäisiin kempan kysymyksiin vastata.
Vaikka tosiaan sitä kemiaa ei nyt ole tullut lukiossa luettua niin luulisin kanssa suoriutuvan yliopistossa kemian kursseista, vaikka sitten menisi lisätunneille/opiskelukaverit auttaisivat. Ja tosiaan, yhtälailla sieltä farmaseutiks valmistuu vaikka kurssit menis "ykkösillä" läpi :-) tosi paljon tsemppiä lukemiseen ja onnea pääsykokeeseen! Älä anna toisten lannistaa :-)
- hfeff6446575
Kiva kuulla, ettei muutkaan niin paljoa kemiaa ole aiemmin lukeneet. Sama täällä ja keskityn ensisijaisesti fysiologian kirjaan, loppuajan käytän kemian läpi kahlaamiseen. Kyllä se siitä ;)
- 11 13
Onko farmasian pääsykokeessa enää fysiikan osuutta? Vai ainoastaan fysiologia&anatomia ja kemia? :0
- adsadsadsadsads
20 sekunnin googlettamisella selviäisi.
- 34rhgugfbg766
Ei ole enää fysiikan osuutta.
- 0248jr
Pitääkö opiskelijoiden ostaa paljon kirjoja opintojen aikana? Mitä kirjoja tulee ostaa?
- asdasddasasdads
Kirjat voi joko ostaa tai lainata kirjastosta kuten lähes kaikki tekevät. Turha miettiä vielä tuollaisia kun ei ole vielä päässyt kouluunkaan
- opiskelijafarmasias
Kirjoja ei tarvitse kuin pari ekana vuonna.
- ...
Millaisethan pisterajat tulee tänä keväänä olemaan..Hakuoppaassa sanotaan, että tullakseen valituksi hakijan on saatava kaikkien valintakokeessa vastanneiden hakijoiden valintakoepisteiden keskiarvosta vähintään 60 %..
- minä
Niimpä..mutta jos joka tapauksessa otetaan esim.kuopioom se 130 sisään...? Niin mitähän tup 60% käytännössä tarkottaa! eli voiko ne ttää ottamatta ihmisiä sitte sinne? Jos ei yksinkertasesti vaa kaikilla mee niin hyvin.. :-D koska yleensä sinne on päässy aika alhaisilla pistemäärillä. .
- ihmettelevä457
Jos sisään otetaan joka tapauksessa tuo 130, niin en ymmärrä mitä tuo 60% tarkoittaa. Jos todella tarkoittavat sitä, että tuohon 130 joukkoon ei pääse, jos ei ole 60% keskiarvon joukossa, niin voi olla, että sisään otetaan sitten n. 80-100 hlöä. Sisään tulee olemaan vaikeampi päästä tänä vuonna kuin aikaisempina vuosina. Sisäänpääsyprosentti tulee laskemaan. Onkohan taso sitten jotenkin romahtanut viime vuosien aikana niin, että tällaisiin epätoivoisiin keinoihin on pakko ollut ryhtyä?
- hohtohimmenee
Uskon, että Itä-Suomen yliopisto yrittää tarkoituksella pienentää sisäänpääsyprosenttia.
- Azerfinn87
en ole nähnyt tuon kohdan hakuoppaassa, missä kohdassa on mainittu??
- perttijöö
miten helvetissä siellä kokeessa pärjää ilman maolia kun esim. viimevuoden kokeessa näytti olleen laskuja joissa pitää tietää aineiden moolimassoja? ulkoako toi jaksollinen järjestelmä pitäis opetella saatana
- hakija 2013
Vanhoissa kokeissa jos on kysytty jotain muita kuin perus orgaanisia (sisältää H C O N) niin on kerrottu moolimassat ja muut tarvittavat tiedot,
Jos oot lukiossa laskenu kemiaa niin pitäis kyllä muistaa perus H 1,008 C 12,01 N 14,01 O 16,00 kaasu hommiin NTP olot T=0 C p=1,01325 bar Vm=22,41mol/l
ja R=0,0831 bar*l/mol*k
- ööaapisena
täytyykö yliopistoon olla PAKKO käytynä lukio? ku mä oon hakenu pelkästään amiksen paperilla ja tuli kutsu :o
- Azerfinn87
Itse olen ammattikoulupohjalta, ja minut on hyväksytty hakukelpoiseksi. Kannattaa lukea hakuopasta, siellä kerrotaan selkeästi hakukelpoisuudesta!
ja Maol ei tarvita pääsykokeessa, kun annetaan moolimasssat, happo- emäs vakiot jym jokaisen kysymyksen kohdalla. Ainoastaan on muistettava orgaanisten alkuaineiden moolimassat ja kai niitä opettele ulkoa kun laske laskuja! kannattaa tsiigata vanhat pääsykokeet - varmanisti kpo
Täällä yksi farmasianopiskelija kuopiosta, tässä teille satavarmaa tietoa ja viime hetken vinkkejä lyhyesti ja ytimekkäästi:
1. Kokeessa EI saa käyttää maolia, laskimista hyväksytään vain tietyt (ei graafiset), lista löytyy juurikin tuolta lääketieteen laitoksen sivuilta.
2. Farmaseuttilinjalle on oikeasti todella helppo päästä mikäli on edes suhteellisen ok:t yo-paperit. Itse olisin päässyt sisään vaikka olisin saanut n. 3/56 pistettä kokeesta.
3. Älkää arvatko niitä monivalintoja, varsinkaan jos ette osaa laskea kemian laskuja (sieltä loppupäästä jossa tehtävien arvo on 2p.), älkää laskeko ollenkaan, miinuspisteiden määrä tulee olemaan muuten huikea.
4. Pääsykoekirja on tänä vuonna Ihminen - Fysiologia ja anatomia, kun viime vuonna oli pelkästään Ihmisen fysiologia
5. Fysiikan osuutta ei ole. Puolet pisteistä tulee fysiologian&anatomian osuudesta, puolet kemiasta.
6. Älkää miettikö vielä kurssikirjojen ostoa, ne tilataan yhteistilauksina lukuvuoden varrella. Jonkin verran niihin rahaa menee jos haluaa tilata kaikki.
7. Varoitus: esimerkiksi viime vuoden kokeessa (tuli vähän yllärinä) oli muistettava ulkoa vedyn, hapen ja hiilen moolimassat, vaikka aiemmissa kokeissa tarvittavat moolimassat on aina ilmoitettu. Miden alkuaineiden moolimassoja tuskin tarvitsee osata kun noiden perus H, C, O.
8. Myös esim. amispohjalta voi päästä yliopistoon, lukio ei ole sataprosenttinen vaatimus. - Farmasistiksiköko
Hei! Siinä kokeessa kysyttiin niitä estrogeenin funktionaalisia ryhmiä, niin eikös siinä ollut vain ne sekundäärinen alkoholi, sekä fenoli?
- make235346346
Millonkohan vastaukset tulevat näkyviin?
- hoihoihoih
ne ovat jo helsingin yliopiston sivuilla
http://www.helsinki.fi/farmasia/opiskelu/opiskelijaksi/valintakokeita.htm- 26 + 5
mitkähän tulee olemaan pisterajat?
Oman spekuloinnin mukaan ne tulevat nousemaan viime vuodesta, sillä hakijoita on enemmän ja edellis vuonna oli erittäin matala pisteraja (ainakin kokeenperusteella sisäänpäässeillä).
Heti ilmoitusta kehiin kun joku saa tietoon pisterajat! (siis kun enimmäiset hyväksymiskirjeet saapuvat).
- 1 + 67
Minkälaisia vastausrivistöjä teillä muilla tuli?
itselle jäi kokeesta epävarma olo, saa nähdä tuleeko hylkäyskirje? - hihihihihihihihi
itse sain kuopion pistelaskukaavan mukaisesti 15,68/56 !! Sisään luulis noilla päästä :))
- vat2
Mikäs on tämä kuopion pistelaskukaava?
- ( ͡° ͜ʖ ͡°)
11,8p, vähän kuumottaa
- jurri2
25.75/56 skaalattuja pisteitä kuopioon, ei taida ihan riittää proviisoriksi, mutta farmaseutiksi taitaa riittää kyllä helposti!
- Helsinkiin?
Paljonko muut saivat? Helsingistä sain 19,6 pistettä, toivottavasti riittää farmaseuttiin kun yo-arvosanatki on suht hyvät. Proviisori tosin oli ykkösvaihtoehto eli siihen ei taida riittää :p
- kääkpauaa
eihän ole tossa linkissä? uusin on vuodelta 2012??? misää tulokset!!!
- 13jarisat
sain 13 ja risat, riittääköhän helsinkiin farmaseutiksi? kuinka paljon arvelette pisterajojen nousevan? millainen koe oli muuten mielestänne tasoltaan? viime vuoden kokeeseen verrattuna oli hieman ehkä hankalampi omasta mielestäni.
- heipparallaa8
-0,65 pistettä tuli 5 kuukauden lukemisessa yötäpäivää, kiitos vaan v****ti että on joku tollanen miiinuspistesysteemi käytössä..................
- -.-
Ei mennyt täälläkään ihan putkeen. Eka osiossa pudottiin nolliin, kemiasta jotain 10-8p.
- Mietiskelijä :)
Mites muuten, saanko pisteitä vain siis neljästä ylioppilaskokeesta? Kirjoitin kaksi pitkää kieltä, pitkän matematiikan, äidinkielen, kemian ja bilsan. Tuleeko siis pisteet nyt paremmasta realiaineesta ja paremmasta kielestä vai tuleeko kaikki arvosteluun?
- tyhmä
Onko jollain tietoa hyväksytäänkö ruotsi Kuopioon kieleksi, aiemmin ei muistaakseni kelvannut?
- Teropetri K
Sain Viikissä kirjoitetusta kokeesta 14,05 pistettä yhteensä. Ylioppilaskirjoituksista saan 35p, eli yhteispistemääräksi saan 49,05pistettä. Pääseköhän tuolla... Kertokaa omia pistemääriänne!
- Helsinkiinkö?
Itsellä yhteispisteet Viikistä 59, mutta yleensä alle puolet yhteispisteistä on riittänyt, joten on ihan mahdollista ja todennäköistäkin, että tuolla 49:llä pääsee.
- hoihoihoih
Eikös tuolla 14,05 pääse jo pelkän kokeenkin perusteella? EIhän sulla mitään hätää luulisi olevan. Jos viimevuonna pääsi kokeen perusteella 9,25/40? Ja se oli mielestäni jopa helpompi koe.. Hakijoita nyt jonkin verran enemmän mutta empä usko että nostaa pisterajoja niin ylös :))
- tyhmä
tarkoitan siis keskipitkää ruotsia... pitkähän on aina kelvannut
- farms
Tein Kuopiossa tänään, sain 23 tai 24 en oo varma vastasinko sittenkään yhteen :D Luulis pääsevän sisään..
- tyttönen
Mä sain skaalatuilla pisteillä 23.29-30.16 En muista kolmea kohtaa laitoinko niihin vai en! Niin laskin huonoimmat ja parhaimmat mahdolliset. :)
En uskalla siltikään toivoa sisäänpääsyä, koska hakijoita oli 20% enemmän,, tiedä sitten miten se vaikuttaa.. Ja yhteisiä hakijoita varmasti ravitsemustieteen kanssa.. Tiedän monia.. :)
Vai mitä mieltä olette? Kuinka paljon luulette pisterajojen nousevan! Voiko tosiaan olla mahd. että edelleen pääsisi noin alhaisillakin pisteillä sisään! :) Kuopioon siis hain.
Ja onkohan kerroin sama fysiologiassa kuin kemiassakin? Vai voidaanko niitä painottaa ihan eritavalla...- hölmökokö
Siis miksi et pääsisi noilla pisteillä 23-30? Jos siis farmaseutiksi meinaat. Enpä usko että nousee farmaseutin pisterajoista proviisorin pisterajojen tasolle? Jos viimevuonna tarvitsi kokeesta 6,45/40 = 9,03/56 kuopioon farmaseutiksi? Ei ole mitään eri kertoimia. Johan siinä kokeessa luki että molemmista osioista saa samanverran pisteitä. Maalaisjärkeä saa käyttää näissä asioissa :)))
- farmaseutiksi
Heipparallaa! Olin tänään kuopiossa, sinne myös haen. Kuinkahan monta pääsykokeissa kävijää oli? tietääkö kukaan? Kiinnostaisi millä alimmilla yhteispisteillä voisi päästä farmaseutiksi.. Nouseeko myös yhteispistemäärän raja vai jopa laskee..!? mielestäni oli aika haastava koe!
- tyttönen
Eli siis hain kuopioon proviisoriksi ja farmaseutiksi. Proviisorin laitoin, koska mulle sanottiin sieltä että kannattaa laittaa koska se ei vaikuta mitenkään? Ei ensisijaisuus pisteitä ja samalla viivalla vain farmaseutin paikkaa hakeneiden kanssa.. Ja joo maalaisjärkeä olen yrittänyt käyttää ja laskea ed.vuosien pisteitä.. :D Jotka siis ovat olleet korkeempia kuin viimevuoden! Mutta tuskin tosiaan nousee ehkä niin paljon.
Mäkin haluaisin tietää montako kävijää siellä oli :) Kysyin hakijapalvelustakin ja jos ne vastaa mulle niin tuun ilmottamaan tänne. :) JA mun mielestä myös oli haastavampi koe kuin viime vuonna! Vaikka en lukenut yhtään fysiologiaa sain n.8 pistettä ja kemian osuudesta 0.pistettä ( miinuksille meni kun laskut arvailin, että jospa tuurilla.. :D) Ja olin varasijoilla.. Joten jos samat pisterajat kuin viimevuonna niin ovat alhaiset!!
Ja tuolla "hölmökö":n viestissä selviää viime vuoden rajat. JA kuopion yliopiston sivuilta näkyy ed.vuosien rajat. Mutta on ollut eri koe.. Aineisto yms niin ei voi suoraan verrata niitä.- plööhannu
Mäkin hain viime vuonna "läpällä" eli arvailin kaikki ja pääsin varasijalle muistaakseni 10-14. Pisteitä sain suunnilleen 5,5 muistaakseni. Tänä vuonna luin kuin hullu, niin väärien vastauksien johdosta pisteet tippuivat nollaan, nice....
Koe oli todellakin VAIKEAMPI kuin viime vuonna! Ihan uskomaton......
- kuopioon hakija
Hei! Kuinka lasketaan nuo skaalatut pisteet? Ja tuleeko johonkin pistemäärään näkyviin ensisijaisesta hakutoiveesta saatavat pisteet? Itsellä pisteitä 13-14, vähän kuumottaa : D
- tyhmä
Skaalatut pisteet lasketaan ihan puhtaasti suhteuttamalla... Eli jaat kokeesta saamasi pistemäärän 40:llä (kokeen maksimi) ja sit kerrot sillä 56:lla (maksimi pääsykokeesta saatava pistemäärä)
- farmasia2013
32/56 pitäis tulla eli farmaseutiks ainaki pitäis ovet aueta :) proviisoriks pitää sit ens vuonna taas yrittää. Tietenkin pari pistettä meni suoraan kahden pisteen kemian tehtävistä mistä olin muka niin varma...
- minä vain.
farmasia 2013 nuo on siis skaalatut pisteet? :D Varmistan vielä.. Ite sain kans jotain 25/56 pistettä ja toivon et farmasian paikka aukee :) Ihmettelen vaa vähä et ku itelläki meni 6 fysiologian juttua väärin eli -2.4 pistettä.. ja sitte kemiasta en vastannu mihinkään viimesen sivun tehtävistä.. :D et voiko olla tosiaan mahdollista että sinne pääsee!
- kahvihaisee
Muistakaa, että Kuopioon pitää saada vielä se 60% kaikkien keskiarvosta, muuten ei pääse oli omat pisteet sitten mitkä tahansa (jos ne ei mahdu 60%:iin).....
- farmasia 2013
Kahvihaisee... Kuopioon otetaan 130 jokatapauksessa? :) Eli? Eiköhän se käytännössä tarkoita, että sinne pääsee suurinpiirtein samoilla pistemäärillä kuin yleensäkin? Vai oletko lukenut jotain muuta jostain? Että esim jos vain 90 hakijaa saisi sen yli 60 % keskiarvosta, niin vain 90 uutta farmaseuttiopiskelijaa otettaisiin? Noinko se tänä vuonna sitten menee? :O Oudolta kuulostaa, toki voi olla totta. En ole vain itse kuullut yhtään mitään tuollaista.
- dacapocapo
Mitä järkeä olisi sitten mainita asiaa hakuoppaassa, jos tätä 60% sääntöä ei ole tarkoituskaan ottaa käyttöön???!!!
- niba1
ite sain jotain 21-22/56. Ylioppilaskirjoituksista saan 30 onko saumaa päästä?
- hakija 2013
Mä sain n.25/56 ja yo-kirjotuksista 47. Hmm... Toivon, että pääsen! Mietityttää kans vain tuo 60% keskiarvosta... Mut tuskimpa se keskiarvo tulee mikään hirveen suuri yhtäkkiä olemaan, koska viimevuosina on aika alhaisia pisteitä myös saatu? Ellei tänä vuonna yhtäkkiä kaikilla mene tosi hyvin ? Ite ainaki kuullu, et ois ollu vaikeempi koe ku viime vuonna. Ja oli kyl munki mielestä vaikeempi. :)
- liinu
Minä sain Helsingin kokeesta 14,3 pistettä ja toivon, että sillä pääsee farmaseutiksi, koska koe oli vaikeampi kuin viime vuonna ja silloin olisin päässyt heittämällä sisään noilla pisteillä :) Mulle ei tule kovin paljon pisteitä kirjoituksista, koska olen kirjoittanut vanhan reaalin enkä siinä vastannut yhteenkään kemian kysymykseen. Yhteispisteet mulla jotain 37-38, mutta tosiaan toivon, että pääsen noilla koepisteillä...
- sijda
voi ei, mä sain vaan 6,25 pistettä! typerät miinuspisteet...... yhteensä pisteitä siis valintakoe yo-tulokset olis 6,25 55= 61,25 pistettä
toivoisin niin pääseväni, mutta valintakokeen yksityiskohtaiset kysymykset yllättivät. Olisin ehkä paremmin osannut asiaa semmoisista isommista kokonaisuuksista. Mutta eiii... Välivuosi varmaan odottaa :/- teletalomenitulo
Samma här, hain jo toista kertaa mutta pisteet tippuivat miinuspisteiden takia ihan naurettavuuksiin. Todellakin tosi pikkutarkkaa tietoa vaativa koe....
- iiks1
itselläni kirjoituksista pisteitä 33 ja valintakokeesta noin 7, toivon silti että pisteet riittäisi helsinkii farmaseutiksi, toivottovasti viimevuodesta raja nousee vain parill pisteellä eikä sen enempää!
- laadukas_tuuletin
Uskon, että tuo 60% sääntö voi kuitenkin tuoda ikävän yllärin niille, jotka nyt luulevat pääsevänsä...
- liinu
Mutta toi 60% sääntö pätee vain Kuopioon eli Helsinkiin hakijoiden ei tarvitse siitä huolehtia vai?
- hakija 2
Tosta 60% säännöstä. Jos hakijoiden taso ei nouse ihan järkyttävästi niin käytännössä se keskiarvo EI ole esimerkiksi yli 30 pistettä. Ja vaikka se olisi 30 pistettä ( joka on aika utopiaa, koska varmasti joukossa on ihmisiä, joilla koe on mennyt huonosti tai jäänyt jopa nollille), niin 30 pisteen keskiarvosta 60% on 16 pistettä.. Eli 18 pisteelläkin pitäisi päästä.. Toki tuo on aika paljon nousua viimevuoteen.. ja aika outoa kun farmaseuteista on pulaa, jos he yhtäkkiä kouluttaisivatkin paljon vähemmän farmaseutteja! En tiedä tarviiko tosta niiin paljon huolehtia :) Tuskin keskiarvo on 30 pistettä hyvänen aika!! voi olla että 15 pistettä on lähempänä...
- liinu
Joo, en usko että keskiarvo on enempää kuin 20 pistettä koska kuten sanoit, monilla on voinut olla jopa nolla ja koe oli niin vaikea että tuskin on hirveästi täysiä pisteitä tullut. Mutta mietin vaan että päteekö tuo sääntö Helsingissäkin vai vaan Kuopiossa?
- iiks1
itsekin mietin että eikö helsingissä sääntön ollut se että kummastakin osuudesta pitää saada ainakin 2 p ? vai ymmärsinkö ihan väärin?
- hakenut
Eihän tosta 60 % säännöstä kannata ottaa paineita! Viime vuonna Helsinkiin (jonne on ilmeisesti suurimpiirteen yhtä vaikea päästä kuin Kuopioon?) pelkän valintakokeen perusteella pääsi 10:llä pisteellä, eli keskiarvo ei kovin päätähuimaava voi olla. Ja tästä keskiarvosta 60% ei hirveän paljoa ole, enkä usko että pisterajat kuitenkaan räjähdysmaisesti nousee.
Itse saan valintakokeesta ilmeisesti pisteitä hieman yli 11 pistettä, mikäli kahden pisteen kemian tehtävä meni oikein! Kirjoituksista saan 51 pistettä, että luultavasti aika jännäksi menee! Iiks, mutta täytyy vain toivoa parasta!
Vastasiko kukaan muu kemian tehtävään, jossa piti laskea metanolin osuus metanolin ja etanolin sekoituksesta? Vaihtoehdot olivat A=30%, B=40%, C=50% ja D=60%. Itse vastasin C, mutta en tiedä laskinko sitä oikealla tavalla tai oikein.- liinu
Joo, mä vastasin tohon. Oikea vastaus oli b eli 40%. Laskin vaan yhteen molempien moolimassat ja vertasin metanolin moolimassaa siihen kokonaismoolimassaan. Tosta sain tulokseksi n. 40%.
- liinu
Joo, mä vastasin tohon. Oikea vastaus oli b eli 40%. Laskin ensin etanolin ja metanolin sekoituksen moolimassan ja vertasin sitä metanolin moolimassaan. Tosta sain vastaukseksi n. 40%.
- liinu
liinu kirjoitti:
Joo, mä vastasin tohon. Oikea vastaus oli b eli 40%. Laskin ensin etanolin ja metanolin sekoituksen moolimassan ja vertasin sitä metanolin moolimassaan. Tosta sain vastaukseksi n. 40%.
Sori, tuli kaksi kertaa kun puhelin temppuilee :)
- liinu
Haitko siis muuten Kuopioon? Koska jos hait Helsinkiin niin kyllähän toi 11 51 pitäis ihan reilusti riittää :)
- hakenut
liinu kirjoitti:
Haitko siis muuten Kuopioon? Koska jos hait Helsinkiin niin kyllähän toi 11 51 pitäis ihan reilusti riittää :)
Hain siis Kuopioon. Ja nuo 11 pistettä laski, sillä se mun lasku meni väärin... ja vielä yks toinen kemia ja yks fysiologianki vastaus meni väärin, joten pisteitä jäi hieman alle 5 vaan :(
- hakenut
Joo, kakka väärin meni. Ja muutenkin huonommin meni, mitä äsken luulin. Nimittäin oikeet vastaukset löyty täältä :
http://www.helsinki.fi/farmasia/opiskelu/opiskelijaksi/materiaalit/2013koe/MALLIVASTAUKSET.Suomi.Päävalinnan valintakokeet 24.5.2013.pdf
Ei saa pisterajat kyllä palioo nousta jos meinaan päästä kouluun!- liinu
Onneks sä sait kuitenkin niin hyvät pisteet yo-kokeista :) Mua harmittaa, että vaikka kirjoitin e:n paperit aikanaan niin en saa niistä paljon pisteitä, kun kielistä ei anneta mitään ja reaalissakaan en vastannut oikeisiin kysymyksiin :( eli mun täytyy vaan toivoa että 14,3 pistettä kokeesta riittää.
- Helsinki2013
liinu kirjoitti:
Onneks sä sait kuitenkin niin hyvät pisteet yo-kokeista :) Mua harmittaa, että vaikka kirjoitin e:n paperit aikanaan niin en saa niistä paljon pisteitä, kun kielistä ei anneta mitään ja reaalissakaan en vastannut oikeisiin kysymyksiin :( eli mun täytyy vaan toivoa että 14,3 pistettä kokeesta riittää.
Mä sain vaan 6,75 pistettä kokeesta, yhteispisteet 32. Ei taida olla mahdollisuuksia päästä?? Mullakin muka varmoista sain kuitenkin miinuspisteitä kun väärin meni :(.
- 18+9
Helsinki2013 kirjoitti:
Mä sain vaan 6,75 pistettä kokeesta, yhteispisteet 32. Ei taida olla mahdollisuuksia päästä?? Mullakin muka varmoista sain kuitenkin miinuspisteitä kun väärin meni :(.
Ei sitä tiedä vielä.
Itsekin olen spekuloinut pääsyäni lukemaan farmasiaa. Yhteispisteillä en pääse (kirjoitukset eivät menneet nyyn hyvin), ja pääsykokeesta sain ilmeisesti 10 pistettä.
Viime vuoden pisterajoillahan olisin päässyt, mutta luulisi pisterajojen nousevan, sillä hakijoita oli sen verran enemmän kuin viime vuonna. Myös pääsykoesali (ainakin se jossa itse olin) oli aivan täynnä, joten saapa nähdä jääkö itseltä opinnot väliin tämän vuoden osalta. Harmittaa kamalasti. :(
- hakija
Toisaalta, kun koe oli vaikeampi se saattaa kompensoida pisterajojen nousua!
Ja ei vielä tiedä paljonko on ollut osallistujia kokeessa.. vaikka hakijamäärät nousivatkin.. :) olis kiva tietää montako kokeeseen oli osallistunut!- teletalotulimeni
Itsekin mietin samaa, koe oli monen mielestä paljon vaikeampi kuin viime vuonna, joten pisterajat tuskin nousee vaikka hakijoita olikin paljon. Ilmottakaa tänne kun tiedätte että paljonko yhteensä osallistui pääsykokeisiin:). Itsellä ei tänäKÄÄN vuonna asiaa farmasiaan, mukamas varmat vastaukset väärin...
- farmasia2013
Niimpä kokeessa olijoiden määrä kiinnostais. Julkaistaanko ne sitte samassa kun muutkin tulokset
- sinnemeni23
Voikohan pisteraja olla miinusmerkkinen?
- hakija2
Itsellä pisteitä 6.65, eli skaalauksen jälkeen 9,31!! Että sillä tavalla, vähän jänskättää, että pääseekö noilla mut vähän epätodennäköistä, sillä itselläkään ei kovin paljon yo-todistuksesta ole apua vaikkakin ihan suht hyvät arvosanat kirjotinki
- oppilaaksipyrkivä
Tuosta 60% säännöstä, että se saattaa olla hyväkin, sillä jos joillakin on mennyt todella hyvin/ihan ok ja joillakin todella huonosti, niin nehän tasaavat toisiaan aikalailla! Ja jos suurimmalla osalla on noin 20 pistettä tullut kokeesta ja monella jopa roimasti alle 10p. niin saattaa olla, ettei loppuunsa pisteitä vaaditakaan kun se noin 9p että pääsee sisään niinku viimeki vuonna. Toki riippuu kuinka paljon on ollut niitä osallistujia.
- Helsinki2013
Meneekö se oikeasti Helsingissä niin että jos on saanut vaikka täydet fysiologiasta, mutta 0 kemiasta niin ei pääse, kun molemmissa pitää olla se 2 pistettä??? Tai siis kai menee, mutta silloinhan vähemmän oikein saanut voi päästä sisään kunhan on tiennyt molemmista osioista. Mulla oli onneksi molemmista vähintään se kaksi pistettä.
- liinu
Kyllä se taitaa noin mennä, että molemmista pitää tulla 2 pistettä ja huonomalla kokonaispistemäärällä joku voi päästä sisään. Mutta noinhan se menee myös yo-pisteiden kanssa. Jos joku saa 40 lähtöpistettä ja 4 pistettä kokeesta, voi päästä sisään ja toinen saa 25 lähtöpistettä ja 10 pistettä kokeesta, mutta ei pääse. Sanoin jo aiemmin, että minulla meni kirjoitukset aikanaan todella hyvin, mutta en saa niistä hyvin pisteitä, koska kielistä ja reaalin filosofian kysymyksistä ei anneta pisteitä :(
- ??????
Missä lukee, että kemiasta ja fysiologiasta pitää saada min 2p? Kokeessahan luki, että minimipistemäärä 0.
- Helsinki2013
Minimipistemäärä eli se pistemäärä, jonka voi osiosta saada jos kaikki on väärin on 0. Eli osio ei voi mennä miinukselle. Helsingin yliopiston farmasian hakuoppaassa lukee, että päästäkseen sisään, molemmista osioista pitää saada vähintään 2 pistettä. Myös yo-todistuksesta pitää saada vähintään 2, että se otetaan huomioon.
- hattivatti
Hei! Pääsykokeestä 20,5, mutta yopisteitä vain 25.. No 45,5 pitäis Helsinkiin päästä, vai mitä ootte mieltä? Nousiskohan noi rajat niin paljon, etten pääse... Apua jännittää..
- liinu
Sähän pääset ihan varmasti jo noilla koepisteillä :) Sinuna en huolehtisi ollenkaan. Itsekin uskoisin pääseväni 14,3 pisteellä. En usko, että raja nousee yli 5 pistettä.
- farmaseutti2014?
Heii! Itselläni ensimmäiset pääsykokeet kuopioon myös tuottivat pettymuksen! Pisteitä taitaa loppujen lopuksi tulla reipas 3! :s Oikeita vastauksia oli ihan kiitettävästi mutta miikkaa tulee myös ihan kohtalaisesti! Harmittaa! Mutta ensi vuonna uudelleen ehdottomasti! Nyt vaan kiinnostaa tietää paljonko oli kävijöitä ja minne rajat asettuu!! :) Onnea kaikille jotka onnistuivat kokeessa! :)
- toistakertaahakeva
Onko täällä ketään joka haki nyt toista kertaa mutta ei todennäköisesti pääse? aiotteko hakea kolmatta kertaa?
- Fa13
Mikä tämä skaalaus nyt on? Oletteko varma että koe pisteet vielä skaalataan? Eikös ne lopulliset pisteet vaan ole ne pisteet mitkä siitä kokeesta saa?
- minä
Kuopiossa kai skaalataan, koska kokeen maksimipistemäärä on 56 ja molemmista osioistahan sai 20 pistettä.. Eli kerroin on 1,4.. Helsingissä ei vissiin skaalata, koska kokeen maksimi on siellä se 40? Ainakin viimevuosien perusteella .. En tiedä sit mitä kuopiossa haetaan tuolla skaalauksella? Tietääkö kukaan miten se vaikuttaa sitten..
- Helsinki2013
Mä en oikein ymmärrä miksi ihmiset on niin kiinnostuneita siitä hakijoiden määrästä. Eihän hakijoiden suuri määrä tarkoita että hyviä hakijoita olisi yhtään enempää. Ja valinnat tehdään jokatapauksessa tietyin perustein, ei ole mitään sääntöä että otettaisiin vaikka 40% hakijoista vaan se on vaan sattumaa, että hakijoita on ollut sen verran että 40% on täyttänyt valintakriteerit, joilla pääsee sisään.
- 2 + 32
Helsinki2013 kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä miksi ihmiset on niin kiinnostuneita siitä hakijoiden määrästä. Eihän hakijoiden suuri määrä tarkoita että hyviä hakijoita olisi yhtään enempää. Ja valinnat tehdään jokatapauksessa tietyin perustein, ei ole mitään sääntöä että otettaisiin vaikka 40% hakijoista vaan se on vaan sattumaa, että hakijoita on ollut sen verran että 40% on täyttänyt valintakriteerit, joilla pääsee sisään.
"Eihän hakijoiden suuri määrä tarkoita että hyviä hakijoita olisi yhtään enempää."
Voihan sitä noinkin ajatella, mutta luultavampaa on, että hakijamäärän kasvaessa myös niiden motivoituneiden hakijoiden määrä on kasvanut. Ja mielestäni jossain luki, että varsinikin ykkösvaihtoehtona farmasiaan hakijoiden määrä on noussut. Se siis oletettavimmin tarkoittaisi sitä, että motivoituneita hakijoita alalle on tänä vuonna enemmän. Tämä puolestaan vaikuttaa pisterajan nousuun, jonka vuoksi suurin osa varmaan kyseleekin niitä pääsykokeeseen osallistujien määrää. - Fa13
Joo, Helsingissä ei skaalata. Mutta mielestäni tänä vuonna oli kaikissa yliopistoissa sama koe, joten en usko että muissakaan yliopistoissa olisi tuota skaalausta.
- Myrsky
mä en saa valitettavasti fysiologian osuudesta enemmän kuin 1,6 pistettä(lähti miinuspistetitä) mutta kemiasta saan hyvin paljon pistettä. tarkoittaako tuo, että voin unohtaa sisäänpääsyä??? :(
- liinu
Taitaapa tarkoittaa :( ainakin se perusteella, mitä hakuoppaassa lukee...
- 12+3
Helsinkiin taisi olla ainakin tuo että pitää saada vähintään 2 2 pistettä, mutta Kuopiosta en ole varma. :o
- hattivatt1
Hei toistan täällä nyt itseäni, mutta mitä olette mieltä tosta mun 20,5 pääsykokeista ja 25 yopisteistä? Rajat on viime vuosina ollut niin alhaiset, että pitäisi tuolla 45,5 päästä Helsinkiin, mutta voiko olla mahdollista, että rajat nousee niin etten pääse? Tai siis eihän sitä kukaan tässä vaiheessa voi tietää, mutta mitäs arvailuja heittelisitte?
- liinu
Mä tuolla ylempänä jo vastasin sulle, että tuskin sun tarvitsee huolehtia. Uskon, että pääset aivan varmasti noilla koepisteillä. Eihän ne pisterajat nyt yli kymmenellä pisteellä voi nousta. Itsekin uskon pääseväni 14,3 pisteellä :)
- o037jfsk
Mitä väliä sillä on, mitä täällä joku luulee/spekuloi/arvailee/uskottelee itselleen? Täällä ei kauheasti kannata asiantuntijoiden aatoksia etsiä.
- hakenut
Ei täältä kukaan varmaan mitään asiantuntijan kommentteja ookkaan etsimässä! Kai sitä ihmiset saa jutella täälä kokeesta ihan normaaleina hakijoina, jotka eivät voi vielä mitenkään tietää kaikkea kyseisistä aiheista..
- hattivatt1
Oho en huomannut! Kiitos :) Joo kyllä mä oon yrittänyt itselleni vakuutella, että eihän se nyt kovin todennäköistä ole, että niin paljon nousee, mutta stressaa silti. Mukava kuulla toi joltain toiselta :D
- liinu
No joo, sanoin vaan oman mielipiteeni ja kyllä mun mielestä on aivan todennäköistä, että yli 20 pisteellä pääsee sisään. Jotkut ehkä haluaa spekuloida ja kuulla miten muilla on mennyt. Kun niitä tuloksia nyt joutuu odottelemaan melkein kuukauden, mä en ainakaan meinaa jaksaa odottaa :)
- hakija2
Tosta skaalauksesta sen verran, et viime vuonna oli myös sama koe kuopiossa ja helsingissä. Ja kuopiossa skaalattiin mut helsingissä ei.. ja tänä vuonna on pakko tapahtua samalla tavalla, koska kuopiossa kokeesta saa 56 pistettä ja koe pisteethän oli 40.. :)
Ja tosta spekuloinnista, että sehän tunnetusti varmaan ei auta mitenkään mutta silti kivaa kokeen jälkeen kuulla miten toisilla meni ja voihan siitä jotain kokeesta päätellä ja keskustella oliko vaikee vai helppo yms :) - surupusero1
Pe*kele! Ekaa kertaa yritin Kuopioon ja tais mennä pipariksi. Pääsykokeesta niinkin hurjat pisteet kuin 6,1 (skaalatut 8,54) ja yopisteet 36. Onko ketään varasijanvarasijalta päässyttä täällä niin vois hieman kertoa että millä pisteillä pääsi? Saa nähdä riittääkö edes varasijalle noi pisteet...
- hakija3
Minulla myös vähän alle 7 pistettä (skaalattu jotain yli 9), että minäkin olisin innokas tietämään, et onko varasijalta miten päässyt opiskelemaan, kun tuskin tuolla koulupaikka irtoo, ELLEI pisteraja tipu viime vuodesta ihan vähän. Viime vuonna päässyt muistaakseni 9,66 skaalatulla pisterajalla opiskelemaan
- arvailija1
Laitetaankos pieni arvailu käyntiin, veikatkaa tämän vuoden rajoja Helsingiin ja Kuopioon? :P
- arvailija1
Siis Helsinkiin :D
- 15+13
Helsinki 13,8
Kuopio 13,5 - Liisamaija1
En usko, että nousee kovinkaan paljon. Veikkaan Kuopioon 11,5 ja Helsinkiin 11,8. Mielestäni anatomian osuus oli aiempaa vaikea - itsellä kyllä skaalattuja pisteitä 29 pistettä Kuopiota varten.
- sökare
Hei "minä"!
Kiitos tiedon jakamisesta! Olisikohan sinulla tietoa vielä, olikohan tuossa Kuopion 434:ssa valintakokeeseen osallistuneessa mukana myös proviisoriksi hakevat vai pelkät farmaseutit? - minä
En uskalla enää oikein sanoa mitään tietoa, koska kaikki ei näköjään sitä halua kuulla.. :) Vaikka en tiedä miksi tänne palstalle tullaan jos ei halua mitään tietää :) Mutta kannattaa ottaa yht. uef:in infoon ja kysyä niin saa selvää :)
- sökare
Ymmärrän:) Mutta onnea sinulle valintoihin!:)
- hakija 2013
Tsemppiä kaikille nyt odottelemiseen!:)
- varasija
Mä nyt itse arasti kyselen teiltä, mitä mieltä ootte, onko näil pisteil mitää mahiksii Helsinkii: Pääsykokeesta tasan 9 pistettä, yhteispisteillä ei ole kehumista. Enimistö ilmeisesti ny olettaa, että pisterajat nousee. Toivottavasti niin ei käy! Tällä hetkellä toivon varasijapaikkaa.
- lillettimyy
Aika tavalla samoilla pisteillä täälläkin. Harmittaa hirveästi kun kokeessa tein pari hölmöä virhettä, jonka seurauksena pisteet laski. :(
Itsekin kovasti toivon pääseväni sisään, motivaatiota ja innostusta opiskella alaa olisi vaikka muille jakaa. Tulee surullinen olo, kun läheiset koittavat tukea ja sanovat että kyllä sinä pääset sisään. Itsellä meinaa usko loppua sisäänpääsy mahdollisuuksiin kun lukee näitä ihmisten kommentteja (saaneet enemmän pisteitä, alle 10 pistettä saaneita ei tunnu olevan kovin paljon liikkeellä).
Toivotaan ettei pisterajat nouse! :(
- harmistunut1234
Täällä kanssa pisteitä kasassa 9,9. Tyhmien virheiden takia tuli miinuksia, ja harmittaa vietävästi. Itse kuulun pääsykoekiintiöön, sillä en ole käynyt lukiota. Viime vuonna näillä pisteillä olisi päässyt pääsykoekiintiössä Helsinkiin, mutta saa nähdä miten tänä vuonna käy.
- kokemusta on
Helsinkiin ei kannata kyllä muutenkaan hakea, koska sieltä ei saa asuntoa. Joudut kumminkin Keravalle, josta tulee kasaan ihan hyvät matkakustannukset, joita ei kukaan sulle korvaa...
- varasija
paitsi jos asuu jo espoon otaniemessä ;)
- farmasia13
Tulispa tulokset jo ens viikolla :)
- 13+18
Onko mahdollista että ne tulee ennenkuin 24.pv?
- eryhdtjh
On periaatteessa mahdollista, että ne tulisi aiemmin. En kuitenkaan ole koskaan kuullut, että ihan näin aikaseen tulisi (tällä viikolla). ;)
Yleensä ne kirjeet tulee noin päivää ennen viimeistä ilmoitus päivää, mutta nyt sattuu olemaan viikonloppu ensin, joten voi olla mahdollista että osa kirjeista saapuu 20. - 21.pv. :O
- farmasia13
Siis ne tulee viimeistään ilmoitettuna päivänä eli voi tulla jo aiemminkin, Helsingissä tieto 24.pv?
- itselläkin hoppu
HY:n hakuoppaassa:
"Farmasian tiedekunnan opiskelijavalinnan tuloksesta tiedotetaan kirjeitse kaikille valintakokeeseen
osallistuneille ja pf-koulutusohjelman valintaan osallistuneille. Hyväksyttyjen nimet ovat nähtävillä
farmasian tiedekunnan ilmoitustaululla (Viikinkaari 5, 2. krs) ja farmasian tiedekunnan
verkkosivuilla (niiden osalta, jotka ovat hakulomakkeessa antaneet luvan ilmoittaa nimensä
verkkosivuilla) osoitteessa www.helsinki.fi/farmasia maanantaina 24.6.2013 klo 12.00. "
eli en usko et tulee aikasempaa- Helsinki2013
Mun mielestä hyväksytyille on yleensä tullut kirjeet kotiin jo ennen tota päivämäärää. Mutta odotellaan :)
- farmasia13
Joo luin vaan jostain et Kuopioon tullu tieto joskus jo aikaisemmin... Odotellaan :-)
- farmasia
Kuopioon hakeneille muistaakseni tieto pitäisi tulla 19.6. mennessä. :)
- lillmy
Veikkaisin itse, että Helsingin tulokset tulevat viimeistään perjantaina 21.6 suurimmalle osalle, hyvällä tuurilla jo keskiviikkona tai torstaina. Yliopisto pelannee nimittäin varman päälle postin kanssa ja postittaa tulokset viimeistään torstaina, jotta ne ehtivät jokaiselle viimeistään maanantaiksi, mutta näin ollen ne ehtisivät todellisuudessa perille jo perjantaina. Perustan logiikkani siihen, että tänään tuli Helsingistä valintakirje kemian koulutusohjelmaan, tuloksia oli vasta lupailtu keskiviikolle. Nyt uskalsi sentään jo HOASille hakemuksen laittaa, farmasian tuloksia odotellessa!
- helsinkiin1
Toivotaan että saisi tiedon ennen juhannusta. Voi sitten juoda iloonsa (tai suruunsa). :D
Farmaseutiksi ainakin pääsen, mutta proviisori puolen tuloksia jännitellään.
Tietääkö joku Helsingin hakijamääristä? - postii1
Perjantaina 21.6. ei kulje posti. Juhannusaatto.
- Helsinginhakija
Helsinkiin haki joku tuhat hakijaa (noin sata enemmän kuin viime vuonna). Ei ilmeisesti oo vielä pääsykokeissa olleiden tilastoja HY:n sivuilla.
Joo en usko et juhannukseksi tulee tulokset ku pe on aatto. Toivoa voi aina ;) - joo18
Mutta jos Helsingin tulosten pitäisi tulla viim.21 pv. niin sittenhän ne tulee teille ennen juhannusta :) eli viimeistään torstaina..
- tuomiopäivä11
viim 24.6. päivä tulee tulokset eli maanantaina sitten kai :D
- joo18
Ai Helsinkiin tulee vasta silloin!:) Meille kuopioon viim.19 pv... Pitää sit kertoa pisterajoja sillon, niin saa vähä osviittaa ehkä millä pisteillä Helsinkiinki vois päästä..
- kuopioonko
Joo18: millä pisteillä tavoittelevat Kuopioon? Onneks tulokset tulee jo aiemmin :)
- tulisjo
Täällä tavoitellaan Kuopioon farmaseutiksi 24/56 pisteellä. Jospa ens viikolla sais jo tietää tulokset. :)
- kuopioonko
Jep 25/56 Kuopioon, farmaseutiksi. toivotaan et tulee ens viikolla :)
- ylioppilaspoika
Skaalattuja pisteitä tulossa kuopioon 15,4. YO-kokeen pisteet ei kehuttavat.
Onko toivo jo menetetty? - farmasia13
en usko, kyllä luulis et noi pisteet riittäisi mut mitään ei voi tietää vielä varmuudella :)
- farmasiaunelmana
Täällä myös yksi heikko hermo odottaa tuloksia. On kyllä siinä ja siinä, että olisi mahdollista sisäänpääsyyn, joka toki lisää jännitystä.
- Kuopioon hakenut
Skaalatut pisteet 16,31 yo-kokeista 70, mitenköhän käy?
- riittäää
no eiköhän 86,31 riitä jo proviisoriks :D
- iiks1
mut eikös yo-kokeista maksimi ollut 60? :D
- keijosi
84 on ylioppilastutkintotodistuksesta saatava maksimi, ainakin kuopiossa.
- hakija 2013
että ku ei jaksais enää odottaaa Kuopion tuloksia!!
- Pe tietoa Kuopiosta?
Jokohan perjantaina 14. päivä saataisiin tiedot Kuopion osalta sähköisenä, sillä tarkistin, että viime vuonna oli jo tiedot tuona ajankohtana? Jos joku huomaa, että tiedot ovat tulleet, ilmoittakaa pisterajat tänne. Päästään veikkaamaan kunnolla Helsingin rajoja. Hermona ollaan täälläkin *puree kynsiä tai mitä niistä on enää jäljellä*
- hakija
Joo viimevuonna tosiaan tuli ihan näihin aikoihin....Toivotaan, että perjantaina tulisi!!
- Tulokset netissä
Joko joku on saanut tietoa nettiin hyväksymisestä Kuopioon ja jo on, niin mitkä on pisterajat farmaseutin tutkintoon. Ei millään kestä hermo tätä epätietoisuutta.
- kuopioon hakeva
Tulokset netissä kirjoitti:
Joko joku on saanut tietoa nettiin hyväksymisestä Kuopioon ja jo on, niin mitkä on pisterajat farmaseutin tutkintoon. Ei millään kestä hermo tätä epätietoisuutta.
Ei ole vielä tullut tietoja nettiin. Katoin juuri äsken.
- kuopioonko
Joo katoin kans, ei vielä mitään :D
- minä
Äääh. Tulispa ne jo huomenna!! :D ei jaksais viikonloppua oottaa!!
- farmasiaan
Ei mitään ainakaan vielä.. toivottavasti tulee.
- asdaeqeasdqweasdqwea
jep... tää jännittäminen on aivan perseestäääähhhhh
- mansikka33333
ei tainnu tulla tulokset tänään....
- hakija2
Joo, niin ei tullu. Joudutaan jännittämään vielä vähintään maanantaihin asti.
- minä
niinpää! :D huhhuh. menispä nopeesti vkloppu! :D
- framsmamasa
Äläää kivaa kidutusta!!
- onko maanantaina?
Laitoin Kuopion hakijapalveluun kyssärin s-postilla kuluneella viikolla ja kyselin, milloin tiedot ovat aikaisintaan näkyvissä netissä, kun olen aika varma sisäänpääsystä ja olisi yksi asuntovaraus roikkumassa. Vastattiin, että 19.6. näkyy. Saattaa olla, että vastaus annetaan hakijapalvelusta jollain copypastella ilman sen kummenpaa pohtimista eikä ole edes totta. Mutta saattaa olla, että tiedot tulee postissa ja nettiin samaan aikaan eli 19.6. vasta.
Siinähän on sellainen juttu, että hakutiedot täytyy vaihtaa yliopistojen kesken, kun kokeita saa tehdä muuallakin kuin Kuopiossa ja se vie aikaa. Ja perjantai on ollut valintavirkailijoille lyhyt päivä - työajan lyhennykset on käytetty viimeiseen tappiin kesäperjantain iltapäivällä. Lähdetty Pihtiputaan mummon mökille saunaan ja grillaamaan. Ei siinä ajatella meitä kärvistelijöitä...
- helsinki2013
No Helsinkiin hakeneilla on vielä pidempi aika odotella tuloksia, 24.6.. Kyllä ne tulokset sieltä tulee ja muillakin opiskelupaikkaa hakeneilla on sama tilanne kämppien suhteen. Ja kun päiväksi on ilmoitettu viim 19.6. niin turha heitä on ahdistella ennen sitä. Ymmärtäisin jos tulokset olis myöhässä...
Keep it calm and relax :) - koasudijf
Tsekatkaas Kuopioon hakeneet yliopistohaku varmuuden vuoksi; viime yön aikana oli tullut yhden toisen hakukohteen tulokset (jonka pääsykokeissa tosin en itse edes käynyt), joiden julkaisupäivä on myös tuo 19.6 (terveyden biotieteet). :) Itsehän odotan kyllä Helsingin tuloksia, mutta...
- huooooh
Eipä ole ei.
- oottaja
Aika tyhmää jos ei voi laittaa nettiin näkyviin ennen kuin ne olettais, että ne on postissa perillä. Kai postinkin kulkuun pitäs varata pari päivää aikaa riippuen missä päin Suome asuu.. :) Eli kaiken järjen mukaan maanantaina ne pitäis postittaa ! Äääh. :D tekis mieli melkee soittaa huomenna sinne ja kysyä oooooonko päässyt kouluun! Jos kirjeet ois jo kerran lähteny :D Viime vuonna joku oli soittanu ja oli puhelimessa saanu tietää päässeensä. Mutta toisaalta voihan tässä nyt vielä nää kolme päivää odottaa :D ei auta ;)
- jessss
Kuopion tulokset ovat tulleet. Itse pääsin 24
pisteellä farmaseutiksi. :D
- jippiiii
Varasijalla proviisoriin, toissijaisesti farmaseutiksi!
Mistähän saisi tietää monennella varasijalla olen? Tai näkisiköhän pisterajoja jostain... - opiskelijapoika123
Hurraa ! Pääsin sisään kuopioon, en ole kyllä täysin varma saamistani pisteistä
(laskujeni mukaan 15,47, mutta oikeasti voi heittää aikamoisesti). Onnea kaikille sisään päässeille, ja muistakaa pitää juhliminen asiallisena kun sen aika on (;
Emmehän halua tulevien farmasia oppilaiden päätyvän juhannustilastoihin ! - hattivatt1
Mitkä on Kuopion pisterajat?
Itse hain siis Helsinkiin, mutta kai ne suurinpiirtein samoissa pyörii?- opiskelijapoika123
Mistään ei näy vielä pisterajoja kuopioon taikka helsinkiin, koska kukaan ei ole saanut vielä virallista kirjettä. Luultavasti seuraavan viikon aikana selviää sekin.
- Jjou
opiskelijapoika123 kirjoitti:
Mistään ei näy vielä pisterajoja kuopioon taikka helsinkiin, koska kukaan ei ole saanut vielä virallista kirjettä. Luultavasti seuraavan viikon aikana selviää sekin.
Nyt oli tullut yliopistohakuun, hylättyä näytti. :(
- Asseristi
Jjou kirjoitti:
Nyt oli tullut yliopistohakuun, hylättyä näytti. :(
Kuinka paljon sulla oli koepisteitä??
- Jjou
Asseristi kirjoitti:
Kuinka paljon sulla oli koepisteitä??
Apua mist sen näkee! :D mut enhän mä pisteitä kovinkaa paljo saanu, et tää tilanne oli tosiaanki odotettavis :)
- jännnääääääää
Hyväksytyt ja hylätyt, paljonko saitte pisteitä?
- jeejee23
Farmaseutin paikka saatu!:D Jee. Koepisteitä n.26..
- qw3rty
Pääsinpäs Kuopioon farmaseutiksi. Hiukan kyllä harmittaa se, että proviisorin paikka jäi saamatta :(
- Artermisti
No etpä sä proviisorin paikkaa ansaitsidikaan kun oot niin typerä, että et edes viitti kertoa millä pisteillä farmaseutin paikka irtosi.
- Kpio
Artermisti kirjoitti:
No etpä sä proviisorin paikkaa ansaitsidikaan kun oot niin typerä, että et edes viitti kertoa millä pisteillä farmaseutin paikka irtosi.
Tiedoksi arvon röllille, että niitä pisteitä ei vielä julkistettu; toiset vain ovat laskeneet omansa.
- kuopioooon
Jeee Kuopio kutsuu muakin syksyllä!!!! :D kyllä tuntuu hienolta!
Hyväksymisrajoista (farmaseutti) sen verran että ne oli Kuopioon
yhteispistemäärä 67,70
valintakoepistemäärä 15,75- apuuaa
hey missä ne tulokset näkyy??
- tablett1
apuuaa kirjoitti:
Kirjaudu yliopistohaku.fi-sivustolle ja mene valinnan tuloksiin. Sieltä näet onko sinut hyväksytty vai ei. Ilmeisesti vain Kuopion tulokset on jo selvillä.
- kuopioooon
apuuaa kirjoitti:
Ittelleni tuli nyt aamulla kirje ja jos vaan oikein ymmärsin nuo olis ne pisterajat!
- farmasiaanko
Eli siis skaalatut vai ei skaalatut?
- Harmistunut1234
Yliopistohaku.fi osoitteessa voi käydä katsomassa. Helsingin osalta näytti vielä "kesken", mutta tuskin pääsen, kun kuopion pääsykoeraja on noin korkea. Aika samoissa pisteissähän ne menee. Harmi :/
- jihijiuihijuiu
JIIIIEEEEEE KUOPIOSSA NÄHDÄÄN!!!!!!!!!
- varalla
mä on varalla ja laskin et pisteit ois ollut 14.7....
- Jjou
varalla kirjoitti:
mä on varalla ja laskin et pisteit ois ollut 14.7....
Mil varasijal oot?
- varalla
Jjou kirjoitti:
Mil varasijal oot?
ei tietoo..luki vaan et varalla :(
- Proviisoriksi
Kuopiossa nähdään!!!!!
- farmaseutti2016
Mitkähän on ollut pisterajat proviisorin koulutusohjelmaan? :)
- pisteet2
proviisorin pisterajoista tieto?
- ???..
En ymmärrä, mun lapussa lukee, että hyväksymisraja farmaseutiksi on 21,20 ja yhteispistemäärällä 76,12.. En joka tapauksessa päässy, mut ihmettelen tuota.
- opiskelija2
Pisterajat proviisorin koulutusohjelmaan yhteispisteillä 94,29 ja koepisteillä 31,01.
- farmasia1233
Siis mikä nyt on ollut farmaseutin raja ja onko pisteet ilmoitettu skaalattuna vai ei?? 15,75 vai 21,20?
- abc20
Olen varasijalla 12. kuopioon. Onko muina vuosina tältä sijalta päässyt opiskelemaan?
- varalla
mistä tiiät millä varasijalla oot?
- abc20
varalla kirjoitti:
mistä tiiät millä varasijalla oot?
Tänä aamuna tuli kirje kotiin, jossa luki sijoittuminen.
- varalla
abc20 kirjoitti:
Tänä aamuna tuli kirje kotiin, jossa luki sijoittuminen.
okei millaset pisteet sulla oli?
- accbv213
Minä olin viime vuonna varasijalla 12 (en päässyt) ja tänä vuonna en päässyt edes varasijoille vaikka luin 10000 kertaa enemmän. kivakiitti moi. toivottavasti pääset tuolta varasijalta! :)
- 2 * 9
accbv213 kirjoitti:
Minä olin viime vuonna varasijalla 12 (en päässyt) ja tänä vuonna en päässyt edes varasijoille vaikka luin 10000 kertaa enemmän. kivakiitti moi. toivottavasti pääset tuolta varasijalta! :)
Täälläkin aika valtava vitutus päällä, kun ei sitä opiskelupaikkaa tulekaan (Helsinkiin siis haen). Luin erittäin hyvin kokeeseen, olen päässyt aiemmin ei niin mieluisalle alalle vähemmälläkin lukemisella.
Jos kerran Kuopion pisteetkin ovat nousseet siitä reilusta 9 pisteestä 15,75 pisteeseen, tulevat Helsingin pisteetkin varmasti nousemaan jonnekin 13- 16 paikkeille. Näin ollen minulla ei ole mahdollisuutta edes varasijalta päästä sisään noin 10 pisteellä. Voi hemmetti kun en viime vuonna mennytkään pääsykokeeseen! - abc20
varalla kirjoitti:
okei millaset pisteet sulla oli?
15,4
- entajuaoontyhmä
abc20 kirjoitti:
15,4
Hei selittäkää ny mulle miks mä en päässy varasijoille vaik pisteitä yli 15,4?
- opiskelija2
Mun lapuissa raja 15,75 ja skaalattuja pisteitä ovat.
- farmasia 1234
Kiitos! Onnea sinulle :)
- hattivatt1
Eli ilman skaalausta 11.25? Vai oliko se kerroon 1.4? :D
- Hyväksytty
Raakapistemäärä kokeesta 10,15 ja skaalattuna 14,21. Pääsin sisään, kiitos ylioppilastodistuksen.
- Hyväksytty
Kerroin siis 1,4.
- 1203012301023
koepisteitä 16,38 ja raja oli 15,75 jeejee tiukille meni mutta sisään päästiin ^____________________________________^
- TORILLA TAVATAAN
KUOPIO KUTSUU! Nähdään siellä! ;)
- ???..
Kyllä ne pisterajat tietenkin on, mitä muut täällä ilmoitti. Soitin yliopistoon ja minulle oli virheellisesti ilmoitettu lapussa jotain viime vuoden tietoja, ihmettelinkin, että onpa pisterajat noussut paljon! :)
- Massiessi
Siis kuinka paljon se raakapisteraja oikein oli. Näistä ei saa kukaan selvää. Yrittäkää nyt vastata. Pisteet joita ei siis ole kerrotti tai jaettu millään. Kiitos.
- Massiessi
Siis kuinka paljon se raakapisteraja oikein oli. Näistä ei saa kukaan selvää. Yrittäkää nyt vastata. Pisteet joita ei siis ole kerrotti tai jaettu millään. Kiitos.
- ele2
Jos Kuopion yhteispisteraja tänä vuonna on tuo 67,7 niin sehän on sitten laskenut viime vuodesta, jolloin se 71,23 :o Vai laskettiinko se jotenkin erilailla tänä vuonna? Vähän outoa, jos koepisteraja nousi noin paljon, mutta yhteispisteraja laski.
Tietääkö kukaan muuten Kuopion rajoja vuodelta 2011? Löysin vain viime vuoden rajat netistä. - PH13
Siis onko tuo proviisorin 31,01 skaalatussa muodossa vai raakapistemäärä?
- Tietääkseni
Uskoisin, että skaalatussa, koska tuossa lapussa hyväksymisrajan vieressä se kokeesta saatu pistemäärä skaalattu.
- Ketuttaa vietävästi
Ja sitten pari proviisorikurssille päässyttä voisi kieltäytyä opiskelupaikasta, Jäin 2. varasijalle ja 1.26 pisteen päähän sisäänpääsyrajasta.
Voi ny helvetti :D
No farmaseutiksi pääsi kuitenkin eli ei ensi vuosi hukkaan mene - corgi_
Pari vuotta sitten varasijalta farmasiaa lukemaan ja nyt proviisoriksi, ei kannata varasijoilla olevien luopua toivostaan vielä.
- varalla
miltä varasijaltq pääsit? itse oon sijalla 9..
- corgi_
varalla kirjoitti:
miltä varasijaltq pääsit? itse oon sijalla 9..
Varasijalta 7, silloin viimeinen pääsi sijalta 9.
- alma91ml
Tietääköhän kukaan, milta pisterajoilta päässyt proviisorivarasijalle? Itse sain skaalattuina pisteet 30.08 ja mielestäni pisteraja linjalle oli 31.01. Ihmettelen vaan, kun en noilla pisteillä ole päässyt varasijalle. Olen jo opiskellut farmasiaa yhden vuoden.
- 32,05
"Proviisorin koulutusohjelman aloituspaikkojen määrä on 55. 33 opiskelijaa valitaan ylioppilastutkintotodistuksesta ja valintakokeista saatavan yhteispistemäärän perusteella. 22 opiskelijaa valitaan valintakoepistemäärän perusteella. Varasijalle asetetaan yhteispistemäärän perusteella 10 hakijaa."
Eli valitettavasti valintakoekiintiöläisiä ei oteta varasijoille :/ Kateellinen olen että olet kuitenkin saanut jo vuoden verran farmasiaa opiskella, tsemppiä tulevaan lukukauteen ja seuraavaan hakukertaan!
Ja onnea kaikille kuopioon sisäänpäässeille, hali niille jotka jäivät tällä kertaa rannalle.. Näin helsinkiin hakeneena, tulis jo tulokset pian!!!
- tuleva kuopiolainen
Mä pääsin 36 pisteellä proviisoriksi, jippii! Harmi ettei missään uefin sivuilla ole nimilistoja, olisi kiva nähdä ne. Oon tosi tyytyväinen, että pääsin kerralla opiskelemaan proviisoriksi, ei tarvii sitten jatkossa tehdä enää pääsykoetta päästäkseen siihen.
- vittuuuuuu
15,47 pisteitä ja pisteraja 15,75........... ei vituta ei..................
- pypytpytptyt
Noilla pisteillä taidat kuitenkin olla ihan hyvällä varasijalla..? Älä nyt kirvestä kaivoon heitä!
- Jjooh
pypytpytptyt kirjoitti:
Noilla pisteillä taidat kuitenkin olla ihan hyvällä varasijalla..? Älä nyt kirvestä kaivoon heitä!
Noniin sitähän mä yritän täällä kysellä kun mun kirjeessä ei ollut mitään mainintaa varasijoista? Apua!
- 2+5
Jjooh kirjoitti:
Noniin sitähän mä yritän täällä kysellä kun mun kirjeessä ei ollut mitään mainintaa varasijoista? Apua!
Joku taisi täällä kirjoitella, että varasijat jaetaan YHTEISPISTEMÄÄRÄN perusteella. Näin ollen pelkät koepisteet eivät kerro mahdollisuuksista varasijalle. :(
Valitettavasti. :( - Ääh
2+5 kirjoitti:
Joku taisi täällä kirjoitella, että varasijat jaetaan YHTEISPISTEMÄÄRÄN perusteella. Näin ollen pelkät koepisteet eivät kerro mahdollisuuksista varasijalle. :(
Valitettavasti. :(Niijuu arvelinki. Kiva että sisäänpääsyni jäi 0,28 pisteestä kiinni. :D
- 5+1
Ääh kirjoitti:
Niijuu arvelinki. Kiva että sisäänpääsyni jäi 0,28 pisteestä kiinni. :D
Varmasti harmittaa kamalasti. :(
Itsekään en päässyt sisään, mutta ensi vuonna sitte parempi yritys molemmilla, vai mitä? ;) - Ääh
5+1 kirjoitti:
Varmasti harmittaa kamalasti. :(
Itsekään en päässyt sisään, mutta ensi vuonna sitte parempi yritys molemmilla, vai mitä? ;)Nojoo! Itse asiassa tää vitutus vaan motivoi mua yrittämään entistä kovemmin että sinäänsä jees :D Ensi vuonna ängetään vaikka väkisin sisään ! ;D
- bernie scripps
Ääh kirjoitti:
Nojoo! Itse asiassa tää vitutus vaan motivoi mua yrittämään entistä kovemmin että sinäänsä jees :D Ensi vuonna ängetään vaikka väkisin sisään ! ;D
Siis häh? Missä sanotaan, että varasijalle ei pääse pelkkien koepisteiden perusteella??????????????????????????????????????????????????
- drtaegt
bernie scripps kirjoitti:
Siis häh? Missä sanotaan, että varasijalle ei pääse pelkkien koepisteiden perusteella??????????????????????????????????????????????????
Luepas se hakuopas uudelleen, siellä se lukee.
- farmasia1234
vois nyt tulla jo ne helsingin tuloksetki!! ei jaksa oottaa.. eikös ne kuopion ollu päivittyny keskiyöllä yliopistohakuun? karmee kyttääminen joka ilta :D
- iiks1
mulla vähän sama! joka päivä useaan otteeseen tuloksia tarkistan :D
- helsinkiin1
Kokeille tehdään kuitenkin koneellinen tarkistus, niin mikseivät voineet tulla samana päivä, kun hakijamäärätkin samaa luokkkaa Kuopiossa ja Helsingissä. Lähinnä harmittaa toi juhannuksen yli odottaminen. Kuopion tulokset ainakin viittaavat siihen, että proviisorin paikka jää saamatta. Eli heittämällä sitten farmaseutti-puolelle sisään. Tyytyväinen ja onnellinen siitäkin :)
- farmasiaunelmana
Täällä kans yks joka jäi rannalle ruikuttamaan Itä-Suomen yliopistosta. Tällä(kään) kertaa ei onnistanut, nyt suututtaa. Mutta ensi vuonna taas uudelleen. P.S. oli muuten aika paljon noussut nuo pisterajat viime vuotisesta. Esim. viime vuonna pääsi farmaseutiksi jollain 9.65 pisteillä niin nyt piti saada 15,75 pistettä. 60% sääntö tais tosiaan tehdä monille kepposensa.
- farmasiaanko11
Oliko Kuopion raakapisteraja viimevuonna siis 6 jotain? Jos skaalatut pisteet ovat olleet 9 luokkaa. Sehän tarkoittaa jotain melkein 5 pisteen nousua raakapisterajoihin? Helsingissä siis olisi 14 ja jotain raja suunnilleen... auts.
- Liinu
Joo, kyllä se Kuopion pisteraja melkein tuplaantui viime vuodesta :( Ihan hullua! Toivotaan, että Helsingin raja ois vähän inhimillesempi. Itse tietysti toivon, että se ois alle 14,3 :D
- farmasiaanko3
Voihan huh, huonosti taitaa käydä mun 13,1 pisteellä :D Eikös Helsinkiin vielä yleensä oo ollut korkeempi kuin Kuopion skaalatut pisteet.. Nice. Ensi vuonna sitten :D
- tiito33
Muistakaas, että kuopiossa ja helsingissä on tänä vuonna olleet ihan erilaiset valintakokeen hyväksymisperusteet... Kuopiossa piti saada 60 % pisteitä vastanneiden keskiarvosta ja Helsingissä 2 2 pistettä. Eli ei ehkä kannata vielä panikoida Kuopion pisteistä, jos on Helsinkiin hakenut :)
- Harmistunut1234
Tulisikohan Helsingin tulokset huomenna, vai meinaakohan ne jättää ne maanantaille? Ajattelen positiivisesti, että Helsinkiin olisi vielä mahdollisuus, kun sinne tosiaan vaadittiin vain se 2 2 pistettä...
- britit_söpöjä_pöpöjä
Siss hähhh??? Missä sanotaan, että Helsinkiin pääsee automaattisesti, jos saa 2 2 pistettä??????????????????????????????????????? Jo tuo pitää paikkaansa, niin pääsen sisään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Liinu
britit_söpöjä_pöpöjä kirjoitti:
Siss hähhh??? Missä sanotaan, että Helsinkiin pääsee automaattisesti, jos saa 2 2 pistettä??????????????????????????????????????? Jo tuo pitää paikkaansa, niin pääsen sisään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ei tietenkään pääse suoraan vaan molemmista osioista pitää saada VÄHINTÄÄN 2 pistettä, jotta voi päästä sisään :)
- awseghj
britit_söpöjä_pöpöjä kirjoitti:
Ei sinne pääse suoraan jos on 2 2, vaan hakuoppaassa lukee, että molemmista osioista tulee saada vähintään 2 pistettä. Eli siis vaikka saisit täydet 20 pistettä fysiologian puolelta, mutta kemiasta 0 pistettä, et pääse sisään (pisterajasta välittämättä).
- kdafksaf
Voi vitun vittu saatana. Nyt vasta tajusin tuon 2 2 säännön. Ja pisteitä on joku 16. Onkohan mitään keinoa tuon ympäri.
- Liinu
Siis onko sulla jommasta kummasta osiosta alle 2 pistettä? Ei kai siitä mitenkään pääse ympäri :(
- Harmistunut1234
Joo, tarkoitin, että minulla on vielä mahdollisuuksia kun on tuo 2 2 sääntö. Pisteitä molemmista osioista riittävästi, mutta yhteensä silti vain 9,9. Valitettavasti uskon vakaasti, että sekä fysiologiasta ja anatomiasta että kemiasta pitää saada se 2 pistettä. Eikai sitä muuten olisi erikseen mainittu hakuoppaassa :/
- harmistunut4321
Luuletko tosiaan, että pisteraja olisi matalampi kuin Kuopiossa? Helsinkiin otetaan jotain puolet vähemmän koepisteillä ja voi olla, että hakija-aines on parempaa kuin Kuopiossa... Luulisin rajan olevan jossain 15-20 seutuvilla.
- 19,7
harmistunut4321 kirjoitti:
Luuletko tosiaan, että pisteraja olisi matalampi kuin Kuopiossa? Helsinkiin otetaan jotain puolet vähemmän koepisteillä ja voi olla, että hakija-aines on parempaa kuin Kuopiossa... Luulisin rajan olevan jossain 15-20 seutuvilla.
No voihan Harmistunut1234:lla olla hyvät yo-arvosanat, esim. pitkän matikan L ja suht hyvät arvosanat muissakin 9,9, jolloin mahdollisuudet ovat hyvät. Helsinkiin otetaan yhteispisteillä kuitenkin 123 ja pelkällä kokeella vaan 20 (tosin varasijat muistaakseni pelkän kokeen perusteella).
- onemore.
Ite laskeskelin että on 19,3-20,1 pinnaa kokeesta, Hesaan siis haen. Odottavan aika on ollu pitkä ja toivottavasti se loppuis huomenna, muuten menee tietty maanantaille.. Kuopioon ois farmaseuttipuolelle riittäny sekä yhteis- että koepisteillä, jos ei hesaan ni kyllä ketuttaa.
- Harmistunut1234
Kuopiossa oli tänä vuonna erilainen valintaperuste. Edellisinä vuosina pisterajat ovat pyörineet suurinpiirtein samoissa luvuissa sekä Helsingissä että Kuopiossa. En tietänkään usko pääseväni tuosta vain sisään, vaan, että minulla on teoreetinen mahdollisuus sisäänpääsyyn.
- masinasi
Pisterajat eivät ole pyörineet samoissa Helsingissä ja Kuopiossa. Kuopion koe on ollut täysin erilainen, eli et voi verrata niitä keskenään. En ymmärrä miten ette voi ymmärtää tätä?
- onemore.
Tota... koehan on täysin sama, pisteet on vaan skaalattu.
- Harmistunut1234
On ollut, joo. Muistaakseni vuonna 2011 ja sitä ennen kokeet olivat erilaiset. Viime vuonna (2012) ja tänä vuonna kokeet olivat täysin identtiset. Kuopion koepisteet vain skaalataan, kuten täällä on jo mainittu.
Viime vuonna Helsingin pääsykoekiintiön sisäänpääsyraja oli 9,25 ja Kuopion 9,03. Eli aika samoissa mielestäni.
Turha tästä nyt on enempää kiistellä. Toivotan onnea sisäänpäässeille ja tsemppiä Helsingin tuloksia odottaville :) - Liinu
Harmistunut1234 kirjoitti:
On ollut, joo. Muistaakseni vuonna 2011 ja sitä ennen kokeet olivat erilaiset. Viime vuonna (2012) ja tänä vuonna kokeet olivat täysin identtiset. Kuopion koepisteet vain skaalataan, kuten täällä on jo mainittu.
Viime vuonna Helsingin pääsykoekiintiön sisäänpääsyraja oli 9,25 ja Kuopion 9,03. Eli aika samoissa mielestäni.
Turha tästä nyt on enempää kiistellä. Toivotan onnea sisäänpäässeille ja tsemppiä Helsingin tuloksia odottaville :)Juu, mutta tuo Kuopion 9,03 on siis jo skaalattu ja raakapisteitnä se on 6,45 (jos laskin oikein). Eli siis oikeasti Kuopioon pääsi viime vuonna aika paljon helpommin kuin Helsinkiin. Mutta itse uskallan silti ihan vähän toivoa, että mun 14,3 pistettä riittäisi Helsinkiin. Vaikka ei se varmaan riitä :(
- 19,7
Turha tästä nyt on enempää kiistellä. Toivotan onnea sisäänpäässeille ja tsemppiä Helsingin tuloksia odottaville :)Toivottavasti tänäkin vuonna Kuopion skaalatu raja vastaa suunnilleen Helsingin rajaa!
- 19,7
19,7 kirjoitti:
Toivottavasti tänäkin vuonna Kuopion skaalatu raja vastaa suunnilleen Helsingin rajaa!
Siis ettei se ainakaan olisi korkeampi^^
- Narkotic
Tuliskohan tulokset ensi yönä? :D
- rölliröllirölli
eipä näy mokomia tuloksia, vittu ku joutuu vielä maanataille oottamaan. Pää ehtii hajota :(
- Liinu
Voiskohan ne tulla vasta aamulla? Mäkin käyn koko ajan päivittämässä sivua :D
- narkotic
ne on kyl yleensä tullut klo 00.00... Eli maanantaihin menee :(
- Liinu
No voi höh :( En jaksais enää odottaa.
- hattivatt1
No miksei ne vois tulla vielä huomennakin?
- hattivatt1
tai siis tänään kun kello on jo noin paljon.. :D
- Liinu
Toisaalta ehkä hyvä, jos tulee vasta maanataina, niin ei tarvitse viettää juhannusta masiksessa :D Yritän jo asennoitua siihen, että en pääse.
- rölliröllirölli
Mä ajattelen kans etten tuu pääsemään tuonne niin pettymys ei ole sitten niin paha. Silti koitan samalla elätellä toivoa et jos kuitenkin onnistuis :D
Tuntuu vaan etten kestä oottaa niitä lopullisia tuloksia!! :O - Helsingin_tulokset
rölliröllirölli kirjoitti:
Mä ajattelen kans etten tuu pääsemään tuonne niin pettymys ei ole sitten niin paha. Silti koitan samalla elätellä toivoa et jos kuitenkin onnistuis :D
Tuntuu vaan etten kestä oottaa niitä lopullisia tuloksia!! :ONyt oli yliopistohaussa tulokset... hylkyä näytti! Blääh, nyt ketuttaa ihan mielettömästi. Mitkähän oli Helsingin pisterajat?
- 1+5662
Helsingin_tulokset kirjoitti:
Nyt oli yliopistohaussa tulokset... hylkyä näytti! Blääh, nyt ketuttaa ihan mielettömästi. Mitkähän oli Helsingin pisterajat?
trolli?
Ei nimittäin näyt tulokset minullakaan. - onemore.
Helsingin_tulokset kirjoitti:
Nyt oli yliopistohaussa tulokset... hylkyä näytti! Blääh, nyt ketuttaa ihan mielettömästi. Mitkähän oli Helsingin pisterajat?
Kesken näyttää olevan, ****lauta että pitäävät jännityksessä.
- tiito33
täh! mulla ei näy vielä! oon päivittänyki sivua ja äsken kirjauduin sinne uudelleen..... plääää
- mofidioj
Kirje tuli tänään! Pääsin farmaseutiksi yhteispisteillä, raja oli 36,5. Omassa kirjeessäni luki vain tuo raja, en siis tiedä koepisterajaa tai proviisorin rajoja.
- mofidioj
Ja yliopistohaku tosiaan näyttää vielä "kesken" itsellänikin...
- Helsinkiin=?
Oho voiko raja olla noin alhanen yhteispisteillä? Vähän hienoo jos on!
- JeeProviisoriJee
Juu netissä ei ainakaan hetki sitten vielä näkynyt mutta postilaatikolla käväsin ja mukavan paksu kirje siellä odottelikin.. Eli proviisoriksi pääsin ja voi tätä riemun iloa ja helpotusta!
Pisterajat Helsinkiin Proviisorin koulutusohjelmaan:
Yhteispisteillä: 71,75
Koepisteillä: 30,75
Farmaseuttirajoja ei valitettavasti noissa lapuissa ollut :/
Onnea kaikille sisäänpäässeille! - F-HEL
Ei tullut kirjettä tänään postissa :(
- Liinu
Meille ei ole vielä tullut postia tänään, mutta toivotaan, että se kirje sieltä tulisi :) Mutta jos tuo yhteispisteraja on noin alhainen ja olen laskenut koepisteet oikein, niin sisällä ollaan :D
- Liinu
Nyt tuli kirje ja pääsin sisään :D Jeeeee!!! Yhteispisteillä pääsin, joten en osaa myöskään sanoa koepisterajasta mitään.
- Helsinkiin!
Farmaseutiksi Helsinkiin!
Yhteispisteissä raja 36,5. - farmasia1234
Eikö kukaan koepisteillä sisäänpäässyt ole vielä saanut kirjettä? Kertokaa hetipian jos tulee jollekulle sellainen kirje, että mikä se raja oikein on! :) Mahtavan paljon onnea kaikille hyväksytyille! Täällä vielä elätellään toiveita, että jos yhteispisteet ei ole nousseet kuin 0,5 pistettä niin ehkä koepisteetkään ei nouse niin hirveesti :)
- jjooh
Voihan huonoimmassa tapauksessa käydä niinkin että valintakoepisteillä ei valita ketään,heh.. Hakuoppaassa: Jos (yhteispisteissä) hyväksymisrajalla hakijoita, joilla on tasapisteet, kaikki tasapisteillä olevat hakijat hyväksytään.
Tällaisessa tapauksessa hyväksytään valintakoepisteiden perusteella vastaava määrä vähemmän
hakijoita.
Pitäisiköhän udella hakupalveluista, ei jaksa odottaa...
- rölliröllirölli
Oisko tyhmää soittaa ja kysyä tuloksia kun postissa ne ei tulleet ja yohaku sivuilla/yliopiston sivuilla tuloksia ei näy. Epäreilua et toiset tietää jo..
- Liirumlaarumi
Minullekin tuli kirje:) Toivottavasti omahaussa näkyisi pian muillekin! Voihan se olla että ne näkyvät huomenna klo 00 jälkeen kun kirjeetkin on jo postitettu.
- iiks1
Voi sitä riemun määrää ku kirje helsingin yliopistosta tipahti postiluukusta! Farmaseutiksi pääsin ja todella onnellinen olen!! Onnea kaikille sisään päässeille, ja jos nyt ei onannut niin ens vuonna uudestaan vaan! =)
- Liinu
Te, jotka pääsitte Helsinkiin... Kiinnostaisi tietää minkä ikäisiä olette? Ootteko kaikki tulossa suoraan lukiosta? Itse olen jo 26-vuotias ja mietin, että onkohan kaikki siellä mua 8 vuotta nuorempia :D
- : )
Ite oon 20, välivuoden pidin lukion jälkeen. Mutta muistaakseni pääsykokeissa oli jonkun verran ihmisiä, jotka näytti suunnilleen 25-30 -vuotialta, joten tuskin olet ainut :)
- liirumlaarumi
Minä olen myöskin 26v, ja toista tutkintoa alan siis tekemään.. kiva että on muitakin samanikäisiä tulossa!:)
- vanhusopiskelija
liirumlaarumi kirjoitti:
Minä olen myöskin 26v, ja toista tutkintoa alan siis tekemään.. kiva että on muitakin samanikäisiä tulossa!:)
Minäkin pääsin yhteispisteillä Helsinkiin farmaseutiksi, myös toista tutkintoa tekemässä siis. Kiva, etten ole ainoa "ikäloppu"! :D
- vanhempi opiskelija
26-vuotiaana et ole lähellekään vanhimmasta päästä, siellä on varmasti sinua yli 10 vuotta vanhempiakin mukana. Farmasialla on aina paljon aikuisia alanvaihtajia, ja me vanhat lasketaan alle kolmekyppiset nuorisoksi...
Onnittelut sisäänpäässeille! - onemore.
Itsehän olen tänä keväänä lakin päähäni vetänyt, ja nyt farmaseuttipuolelle syksyllä menossa. Oli ihanaa nähdä että jäi niinkin iso marginaali kun 9,8p siihen alarajaan yhteispisteissä. Nyt vaan asuntoa puksaamaan.. Mitenkäs teillä muilla tää asuntohomma on menossa?
- Liinu
vanhempi opiskelija kirjoitti:
26-vuotiaana et ole lähellekään vanhimmasta päästä, siellä on varmasti sinua yli 10 vuotta vanhempiakin mukana. Farmasialla on aina paljon aikuisia alanvaihtajia, ja me vanhat lasketaan alle kolmekyppiset nuorisoksi...
Onnittelut sisäänpäässeille!Kiva, että on vanhempiakin mukana :) Mä pidän kyllä itseäni aika nuorekkaana ja näytänkin kuulemma 20-vuotiaalta eli sovin varmasti nuorempienkin joukkoon. Mutta onhan se silti mukavaa, että löytyy niitä omanikäisiäkin.
Mulla ei ole aikaisempaa tutkintoa, mutta olen kyllä opiskellut kahta eri alaa ennen tätä. Oon vähän tällainen tuuliviiri ja ikuinen opiskelija, mutta nyt vakaasti uskon, että farmasia on mulle se oikea paikka :D
- Pf-haulla sisään
Meidän perheessä on lapset tänään saanut kunnon oppitunnin siitä, että ilostakin voi itkeä ;D Paksu kirje odotti muakin ja pääsin pf-haulla sisään Helsinkiin jatkamaan farmaseutin tutkintoani proviisoriksi. Alin hyväksytty pisteraja pf-haussa on 3,733. Voi tätä ilon ja itkun määrää! Tein hurjan paljon töitä pääsykoetta varten! Reilun puoli vuotta luin, luin ja luin yhdistäen siihen kotiäitiyden ja töissäkäymisen. Pikkasen siis huvitti, kun pääsin suoraan mun farmaseuttipapereilla sisään :) Mutta eipä olisi mennyt lukeminenkaan hukkaan, sillä pääsykokeenkin pisteet ois oikeuttanut opiskelupaikkaan. Mahtava fiilis, ihan parasta!
- fdgyhjft
Mitkä oli pääsykokeen pisteraja sisäänpääsemiseksi?
kun kaikki puhuvat vain yhteispistemääristä, tahtoisin tietää pääsykokeen pistemäärä rajan. :(
- mie11
Alin hyväksytty pistemäärä ( yo-tutkinto valintakoe) 71,75
Alin hyväksytty pistemäärä ( valintakoe) 30,75
Näin luki minun papereissa, jotka tänään tuli postilaatikkoon =)
Ja nämä rajat olivat siis proviisorikoulutukseen. - Harmistunut1234
Ehkä koepisteillä ei otettu ketään? Kirjettä ei tullut postissa ja yliopistohaku näyttää tilan olevan edelleen "kesken". Kaippa ne hyväksymiskirjeet olisi tullut kaikille samana päivänä? Ensi vuonna sitten paremmalla onnella! :)
Onnea sisäänpäässeille!! :)) - Liinu
Hmm, kyllä joillekin saattaa kirje tulla vielä maanantaina. Varsinkin, jos ei asu pääkaupunkiseudulla, niin se kirje ei ehdi yhdessä päivässä perille. Oletan siis, että ne on postitettu eilen. Ja ehkä ne tulokset näkyisi jo ens yönä netissä...?
- mie11
Mä pääsin proviisorikoulutukseen valintakoepisteillä.
- ihmettelevä123
Siis ihanko tosiaan tänä vuonna ei kukaan päässyt koepisteillä??! Tiedän että se on teoriassa mahdollista mutta voiko näin oikeesti käydä.. absurdia. Itseä ottaa päähän kyllä tosi reilusti, kun koepisteitä olisi ollut tarpeeksi, lähtöpisteet oli mulla aivan surkeat.
- heheehq
Aika varmasti tänäkin vuonna pääsee pelkillä koepisteillä, tällä palstalla ei vaan ole tainnut kukaan päästä. Itse sain 44.5 yhteispistettä ja pääsin niillä Helsinkiin :-P
- järkikäteen22
heheehq kirjoitti:
Aika varmasti tänäkin vuonna pääsee pelkillä koepisteillä, tällä palstalla ei vaan ole tainnut kukaan päästä. Itse sain 44.5 yhteispistettä ja pääsin niillä Helsinkiin :-P
No kyllähän ne koepisteet olisi siinä hyväksymiskirjeessä lukeneet samalla tavoin kuin proviisoriksi päässeillä. Farmasian kirjeessä luki vain yhteispisteet eli joko koepisteillä ei ole päässyt kukaan tai joku on ryssinyt yliopistolla oikein kunnolla.
- missmarple_lookalike
Jee! Itse pääsin Helsinkiin pääsykoepisteillä! Mulla lukee kyllä netissä näin. Itse en kuitenkaan ole kirjettä vielä saanut. Mitä teillä muilla lukee siellä yliopistohaussa tällä hetkellä?!!?? Ei kai se niin voi olla, että osalla näkyis ja osalla ei? Oottekö päivittäneet sivun (jos fireä käyttää, niin joskus on itekin pitänyt sivu erikseen vielä päivittää, että uusin tieto tulee sivulle)?
- Jännittää
"Kesken"-tekstiä näyttää vieläkin. Saanko udella millä pistein pääsit sisälle? Hermoja raastavaa :)
- enkestäää
Siis mä en ymmärrä yhtään miks mulla näyttää ihan koko ajan vaan että kesken? Voisko olla mahdollista että en oo vaan päässy kun ne, jotka tulokset on saaneet on nimenomaan päässeet sisään?
Arghhh oikeesti menee hermot tässä jännityksessä!!!!!!!!!!
Osaatko sanoa milloin sulle ilmesty ne tulokset sinne omahakuun? - Armaanibanaani
Paljo sulla oli pisteitä???
- Armaanibanaani
Paljo sulla oli pisteitä???
- Siiamistik
Todella typerää, että et viitsi kertoa millä pisteillä pääsit sisälle. En usko koko juttua. Täällä montaa kiinnostaisi varmaan tuo pisteraja...
- : )
Mullakin se näyttää kesken, mutta sain silti tänään hyväksymiskirjeen :D Joten ei tarkota sitä, ettei olis päässy.
- heheehq
Jeps, mulla sama homma.
- farmasia.helsinki
Pääsin farmaseutti-puolelle. harmittaa muutama piste jäi proviisori-puolesta, mutta siihen on varmasti mahtunut monta opiskelijaa ennen mua.
Tosiaan kumma juttu nuo yhteispisteet,itselläni surkea yo-todistus ja sen kanssa otettiin sisään... :) 56,35 oli yhteispisteet- ottaapäähän
Eikä vieläkään päivittynyt.. Eli maanantaille menee. Voi perkele mä sanon.
- perkeleenyliopisto
ottaapäähän kirjoitti:
Eikä vieläkään päivittynyt.. Eli maanantaille menee. Voi perkele mä sanon.
no vittu niinpä!
- juhannustaika1
perkeleenyliopisto kirjoitti:
no vittu niinpä!
Todella outoa, ettei Helsingin pääsykokeen pisterajaa ole ilmoitettu, jos kerran pääsykoe valintakoe yhteispisteet on julkistettu. Täähän menee jo kiusanteon puolelle... Ei kai oikeasti voi olla niin, ettei kukaan pääsisi pelkän kokeen perusteella sisään.
- shushuhshushu
juhannustaika1 kirjoitti:
Todella outoa, ettei Helsingin pääsykokeen pisterajaa ole ilmoitettu, jos kerran pääsykoe valintakoe yhteispisteet on julkistettu. Täähän menee jo kiusanteon puolelle... Ei kai oikeasti voi olla niin, ettei kukaan pääsisi pelkän kokeen perusteella sisään.
Itse laitoin hyvin tiukkaa palautetta yliopiston hakupalveluun tästä pelleilystä! En voi ymmärtää, miksi juhannuksen yli pitää näinkin tärkeät asiat mennä.
- : o
Ilmeisesti on teoriassa mahollista, ettei pelkillä pisteillä pääsis, joku siteeras sen kohan hakuoppaassa tuolla aiemmin, mutta ei niin kai koskaan oo ennen käyny :o
- Harmistunut1234
Hakuoppaasta
"Ensin hyväksytään yhteispisteiden määräämässä järjestyksessä hakijoita seuraavasti:- Harmistunut1234
proviisorin koulutusohjelmaan 26 opiskelijaa
Farmaseutin koulutusohjelmaan 123 opiskelijaa
Tasapistetilanteessa hakijoiden järjestyksen ratkaisevat valintakoepisteet. Jos hyväksymisrajalla
on edelleen hakijoita, joilla on tasapisteet, kaikki tasapisteillä olevat hakijat hyväksytään.
Tällaisessa tapauksessa hyväksytään valintakoepisteiden perusteella vastaava määrä vähemmän
hakijoita.
Tämän jälkeen hyväksytään valintakoepisteiden määräämässä järjestyksessä hakijoita
seuraavasti:
proviisorin koulutusohjelmaan 12 opiskelijaa
farmaseutin koulutusohjelmaan 20 opiskelijaa
En tiedä mihin mun edellinen viesti katkes, vai eikö se vain näy mulla :) - juhannustaika1
proviisorin koulutusohjelmaan 26 opiskelijaa
Farmaseutin koulutusohjelmaan 123 opiskelijaa
Tasapistetilanteessa hakijoiden järjestyksen ratkaisevat valintakoepisteet. Jos hyväksymisrajalla
on edelleen hakijoita, joilla on tasapisteet, kaikki tasapisteillä olevat hakijat hyväksytään.
hakijoita.
Tämän jälkeen hyväksytään valintakoepisteiden määräämässä järjestyksessä hakijoita
seuraavasti:
proviisorin koulutusohjelmaan 12 opiskelijaa
farmaseutin koulutusohjelmaan 20 opiskelijaa
En tiedä mihin mun edellinen viesti katkes, vai eikö se vain näy mulla :)itse satsasin todella pääsykokeeseen lukemiseen, taisi olla ihan turhaa. Viime vuonna 9,75 pistettä kokeesta riitti Helsinkiin, v. 2011 muistaakseni 11,5 pistettä. Onhan tää nyt melkoinen shokkiuutinen, jos hyvillä pääsykoepisteillä ei pääse sisään! Mun yo-arvosanat on huonoja ja kirjoitin lyhyen matikan... Nytkö sitten hyvillä arovsanoilla pääsee heittämällä sisään vaikka pääsykokeesta olis napannut vain muutaman pisteen. Voi itku tätä epäreiluuden määrää!!!!
- : o
itse satsasin todella pääsykokeeseen lukemiseen, taisi olla ihan turhaa. Viime vuonna 9,75 pistettä kokeesta riitti Helsinkiin, v. 2011 muistaakseni 11,5 pistettä. Onhan tää nyt melkoinen shokkiuutinen, jos hyvillä pääsykoepisteillä ei pääse sisään! Mun yo-arvosanat on huonoja ja kirjoitin lyhyen matikan... Nytkö sitten hyvillä arovsanoilla pääsee heittämällä sisään vaikka pääsykokeesta olis napannut vain muutaman pisteen. Voi itku tätä epäreiluuden määrää!!!!
Totta. Vaikka kyllähän hyvällä pääsykokeella (noin 30 pistettä) ja esim. kombinaatiolla lyhyt matikka C äikkä C kemia A (yhteensä 8 pistettä) pääsi sisälle.
- Harmistunut1234
Totta! Pistää miettimään, että miten sitä jaksaa lukea ensi vuoden kokeeseen, jos silloinkaan ei ketään valita?
Toisaalta ei se ole yliopiston vika, jos 20 hakijaa on ollut täsmälleen samoissa pisteissä, jolloin ketään ei valittaisi pääsykoepistein. Aika epätodennäköiseltähän se muutenkin kuulostaa.
Tosi harmi, että edellisinä vuosina rajat on ollut matalat, ja nyt ei välttämättä edes täydet koepisteet olisi riittäneet. Odotellaan nyt vielä, jos shushuhshushu saa jonkinlaista vastausta hakijapalvelusta. Maanantaille tosin taitaa sekin mennä. - xxxxxxxxx
Mut jos ei netissäkään näy tuloksia, ni on varmaan vaan mennyt niiden aikataulut tiukille tms. hässäkkää. Vaikka vois kyllä olettaa ettei tässä vaiheessa montaa nappia tarvi enää painaa tulosten julkistamiseen nykyaikaisilla tietojärjestelmillä....
- farmasia1234
Jokohan ensi yönä päivittyisi.. Ei jaksa enää odottaa, hulluksi tässä tulee. Mua alkoi epäilyttää, että jotain on pielessä kun ei kukaan tunnu saaneen varasijakirjeitäkään. Pidetään toivoa yllä loppuun asti. Tsemppiä kaikille!
- matkaansinnesiis
Tää on kyllä käsittämätöntä, jos ei kukaan pääse Helsinkiin pelkillä pääsykoepisteillä. Jos näin on, ensi vuonna on tiedossa hakijaennätys Kuoppijjoon.
- haloo4
No ihan varmasti pääsee Helsinkiin koepisteillä. Ja jos on hyvät koepisteet, niin pääsee sisään, vaikka todistuksesta saisi vain muutaman pisteen. Jos saat täydet pääsykokeesta niin etköhän ole siellä aika ailkupäässä yhteispisteissäkin.
- outoaaa
haloo4 kirjoitti:
No ihan varmasti pääsee Helsinkiin koepisteillä. Ja jos on hyvät koepisteet, niin pääsee sisään, vaikka todistuksesta saisi vain muutaman pisteen. Jos saat täydet pääsykokeesta niin etköhän ole siellä aika ailkupäässä yhteispisteissäkin.
Ihan uskomatonta jos ei pääse pelkillä pääsykoepisteillä?? Itse siis kyllä pääsin kuopioon opiskelemaan farmaseutiksi, mutta ajattelin ensivuonna hakea lukemaan helsinkiin farmaseutiksi. Kertokaahan niitä pisterajoja kun tiedätte!! :))
- blööblää
haloo4 kirjoitti:
Kyse onkin PELKISTÄ pääsykoepisteistä. Mihin tahansa pääsee jos on tosi hyvät pisteet, mutta kun farmasiaan ei ole tarvinnut olla superhyviä pisteitä. Harmittaa jos nyt sitten täytyisi olla. No se nähdään, ehkä jo tänä yönä!
- Helsinkiin.farma
Mulle oli ainakin tullut tulokset.
- vituttaaaaaaaaaa
Noniin tulihan se sieltä, en päässy lukee farmasiaa :( mut miksköhän toi näyttää edelleen et proviisori ois kesken? Sinne mä en ainakaan päässy.. :D
- farmasia1234
Mulle tuli myös, varasijaa näytti! Iloinen olen, nyt kun vain tietäisi että monesko. Miten muilla kävi? Koepisteitä oli siis reilu 13.
- huhuhuuhgsdfgsdfg
farmasia1234 kirjoitti:
Mulle tuli myös, varasijaa näytti! Iloinen olen, nyt kun vain tietäisi että monesko. Miten muilla kävi? Koepisteitä oli siis reilu 13.
oho! On kyl noussu rajat siit viimevuotisesta 9,25 :O
- sinttinitti
Paljo teil jotka pääsitte/ ette päässy oli pisteitä? Kertokaa ny jooko nii nähää paljo se raja oli?
- dshhdkh
Jep mullakin näytti hylättyä...Itellä oli 16 pojoo, entäs muilla?
- ojuoujojuujjujuuj
Siis tääh 16 pisteellä ei pääse sisään? Viimevuonna ku pääs 9 pisteellä ja nyt 16 ei riitä ees varasijaan??? Eli siis kuopioon pääsee helpommin tyyliin proviisoriks ku helsinkiin farmaseutiks? terrrrrrrrveehhhhhhhhhhh.....
- onemore.
Ite menin yhteispisteillä, jonka raja on tiedossa. Kokeesta sain 19,3.
- bäläbälä
Montako varasijalle otetaan/monelle siitä ilmoitetaan?
Itte varalla ja reilu 16pojoo tuli kokeesta, yosta ei sitten paljoo tullu:/ - dshshskjd
Sain siis 16 pistettä kokeesta, mutta kemiasta vain 1,5 pistettä (eli en ole edes siis hakukelpoinen). Ärsyttää, koska muuten varmaan olisin luultavasti päässyt sisään...Mutta ei siis kannata menettää vielä toivoa, raja voi olla hyvinkin siinä jossakin 14-15 pisteen hujakoilla.:)
- eiköpääsepisteillä
Eikö pääse pisteillä enää?? Huhhuh. Onneks hain kuopioon... Todistuksesta en saa juuri ollenkaan pisteitä
- dasfadA
Hyväksyttyjen nimet on nyt julkaistu Helsingin yliopiston sivuilla. On siis tapahtunut ihan inhimillinen erehdys, että tuota toista rajaa ei ole farmaseutiksi valittujen kirjeisiin laitettu.
Yhteispisteiden perusteella: Yo-tutkintopisteet valintakoepisteet (123)
Alin hyväksytty pistemäärä 36,5
Valintakoepisteiden perusteella: (20)
Alin hyväksytty pistemäärä 16,15
Onhan se korkea, joo. Liekö ollut tavallista enemmän sellaisia hakijoita, joilla ei ole ollut yo-tuloksia pohjalla ja jotka näin ovat panostaneet vain ja ainoastaan pääsykokeeseen? En kuitenkaan pidä rajaa suurena ihmeenä, onhan 20 ihmistä kuitenkin vähän, jos hakijoita oli 700.- juhannustaika1
Voisiko joku vielä ystävällisesti kertoa mikä oli Kuopion raakapisteraja pääsykokeen perusteella päässeille?
Nuolen täällä haavojani, Helsinkiin en päässyt, Kuopioon olisin päässyt, jos olisin tajunnut hakea :( Joku täällä taisi jo mainita, että Kuopioon on ens vuonna paljon hakijoita ja se on kyllä varmasti totta! - kuopisti
Voisiko joku vielä ystävällisesti kertoa mikä oli Kuopion raakapisteraja pääsykokeen perusteella päässeille?
Nuolen täällä haavojani, Helsinkiin en päässyt, Kuopioon olisin päässyt, jos olisin tajunnut hakea :( Joku täällä taisi jo mainita, että Kuopioon on ens vuonna paljon hakijoita ja se on kyllä varmasti totta!Hei! Elikkäs raakapistemäärä kuopioon on 11,25/40 itse sain 11,75 eli aika rajoilla mentiin!
- proviisori2013
Turha teidän on valittaa täällä enää. Farmasian pääsyrajat ovat varmaan yliopistojen pienimmät, miettikää nyt moneenko koulutusohjelmaa pääsee Suomessa jos osaa 26% kokeesta, kuten Kuopiossa oli tänä vuonna. Tehtävä ei siis todellakaan ole mitenkään vaikea edes. Viime vuonnakin raja oli jotain 9/56, eli VAIN 16 PROSENTTIA. Ja te täällä ulisette kuinka raja nyt nousi niin paljon ja on mahdotonta näköjään tänä vuonna päästä sisään.
Olisitte lukeneet enemmän, teidän onneksenne lääkiksen hakijat eivät voi hakea farmasiaan samana vuonna, muuten he nostaisivat rajat pilviin. - onemore.
Mietin pitäskö meille Hesan farmaseutti/proviisorifukseille (tapeille) perustaa fb:hen tai jonnein muuas joku ryhmä? Jos joku sellasen on jo tehnyt niin saa linkata, ja jos ei ni voin pyynnöstä tehdä itse, jos sellaselle kannatusta on.
- Liinu
Jos jaksat sen ryhmän tehdä, niin mä voin ainakin liittyä siihen :) Tosin voi olla, että ollaan sitten kahdestaan siellä :D
- onemore.
Liinu kirjoitti:
Jos jaksat sen ryhmän tehdä, niin mä voin ainakin liittyä siihen :) Tosin voi olla, että ollaan sitten kahdestaan siellä :D
No mut hienoa (: ja tunnen kyllä tasan yhden joka siellä meidän kanssa tappeilee myös joten no at least 3, ja saahan sitä sit mainostaa :D
- onemore.
Liinu kirjoitti:
Ja ryhmän nimeks tulee nyt sitten "Farmasian tapit 2013 Helsinki" joten sinne siis.
- onemore.
Noniin ryhmä on fb:n puolella pystyssä, ilmotelkaa jos se jostain kummallisesta syystä ei siellä näy. Kiitos (:
- Liinu
onemore. kirjoitti:
Noniin ryhmä on fb:n puolella pystyssä, ilmotelkaa jos se jostain kummallisesta syystä ei siellä näy. Kiitos (:
Ei näy mulla :(
- onemore.
Liinu kirjoitti:
Ei näy mulla :(
Alempana on linkki, jos ei vieläkään näy, niin johan on.
- hohhohho
Jos helsingissä aiot opiskella niin suosittelen ton "hesa" sanan poisjättämistä :D Kuullostaa typerältä erittäin typerältä :DD
- onemore.
pidetään mielessä, muttei liittyny itse viestiin tuo.
- ulalla0247
Siis pääsikö HESAAN siis porukkaa pelkillä pääsykoepisteillä???
- onemore.
Veikkaan että viittaat farmaseuttipuoleen, eli kyllä ja raja tais olla 16.15 (?).
- Harmistunut1234
Hylky tuli tännekin, mutta pisteitä olikin luultua enemmän, 11,2. Ei harmita. Kemian osaamiseni oli aivan onnetonta, mutta ensi vuonna aion päästä sisään :)
- alealealealealealeal
Aika jännä, että nyt porukka jäi pääsemättä Helsinkiin, koska olisin kuvitellut, että se Kuopion 60% sääntö olisi pudottanut sieltä populaa...
- tyhmäryhmä
Ei löydy ryhmä-
- onemore.
No voihan. tuossa linkki: https://www.facebook.com/groups/344685138991149/
- jeejeej
Tehkää tosta ryhmästä sellainen, että nekin jotka eivät ole naamakirjassa voivat tuota selata. En nyt millään haluaisi tehdä tunnuksia vain tuon takia ...
- onemore.
Allekirjoittanut ottaa vastaan neuvoja miten se fb:hen tehdään, ryhmissä kun se on ilmeisen hankalaa tehdä sellaseksi että ilman tunnuksia näkis. Tietyst muitakin sivustoja otetaan vastaan, jolloin tosin perustusvastuuta en välttämättä ota.
- jepsjepsis
Luulisin että fb:n puolella tuolla olis parhaimmat mahdollisuudet tavottaa mahollisimman moni ihminen. Muttamutta.. katsotaan.
- Liinu
Liityin ryhmään :)
- Kuopiolaisille fb?
Oliskos ideaa perustaa myös Kuopioon päässeille naamakirjaryhmää? Itse ainakin olisin valmis liittymään, jos joku osaa perustaa sellaisen.
- liity ihmeessä
Semmoinen löytyy jo. "UEF Farmasian fuksit 2013"
- onemore.
Helsinkiin tulevat voisivat liittyä vähän aktiivisemmin, jotta saataisiin jotain keskustelun alkuakin sinne. vielä kerran ryhmän linkki oli: https://www.facebook.com/groups/344685138991149/ .
- adelaide_mjdkg
En ole facebookissa, enkä liitty!
Jee, pääsin Kuopioon varasijalta nro 7!!!!!!!!!!!!!!!!! Sain tänään kirjeen. Nyt kämppää hakemaan. Soitin Kuopakselle, ja siellä on kuulemma aika täyttä... - wqrf3
Itse yritän etsiä yksityisiltä markkinoilta...
- Farma-Hibbo
Kuopiosta kämppää etsiville hyvä linkki:
http://www.kuopionkirppari.fi/?osasto=asunnot - sijda
adelaide_mjdkg: mitää, miten oot jo saanu kirjeen, että oot päässy sinne? Mä oon kuopioon varasijalla 6, ainakin kirjeen mukaan, mutta en oo saanu mitään ilmotusta että olisin pääsemässä sinne :o outoa...
- sijda
mistä nettisivulta muuten löytyy kuopioon valittujen nimien lista? Yritin etsiä googlella, mutta ei löytyny...
- dah-93
ei niitä netissä listana julkaista. Siellä yliopistorakennuksen aulassa ilmoitustaululla on- Yliopistohakuun tulee sit jokaiselle tieto omasta kohtalosta.
- varasijalla
Tietääkö kukaan miltä varasijoilta on viime vuonna päässyt vielä Helsinkiin farmaseutiksi?
- scdskuf
Oliskohan ollut sijalta 15. Kuopiooon hakijoiden kannattaa olla yhteydessä hakijapalveluun, jos ei oo tullu kirjettä...
- 5 + 19
just luovuin tänään farmaseutin paikasta (helsinki) :D
- jeswws
Hyvän teon teit!
- tjtrhsrt
Voisitteko ilmoittaa jos olette päässeet kuopioon varasijalta!
- varasijalla
Täällä vieläkin jännitellään.. Mitä luulette, miltä varasijoilta tänä vuonna pääsee Helsinkiin ja Kuopioon? Arvauksia kehiin :D
- Kaalemi
Kuopion farmaseutiksi valittu 3 varasijalta ja proviisoriksi ei yhtään. Kysyin yliopistolta.
- lisäätulee?
Mutta kai niitä vielä lisää tulee, eikös 30.7. asti ole aikaa vastaanottaa paikat ja sitten ne vasta menee jakoon loputkin? vai :o
- phil bellamy
Häh??!! Milloin olet tämän tiedon saanut? Itse soitin tänään Kuopion hakijapalveluihin ja minulle sanottiin, että 5 oli päässyt varasijalta...! Kyselin, koska itse olen varasijalla, ja olen totaalisessa paniikissa, koska en tiedä, mitä teen, jos en pääse...
- 33ete646
lisäätulee? kirjoitti:
Mutta kai niitä vielä lisää tulee, eikös 30.7. asti ole aikaa vastaanottaa paikat ja sitten ne vasta menee jakoon loputkin? vai :o
Aina voi siirtää opinto-oikeutta vuodella tai kahdella.
- Kaalemi
No näin voisi olettaa ainakin farmaseuttien osalta.
- bäläbälä
Lähettääkö ne niitä hyväksymiskirjeitä sitä mukaan kun varapaikkoja vapautuu vai kaikki vasta 30.7. Eteenpäin?
- Kaalemi
Edelleen on vasta 3 valittu varasijalta Kuopion farmaseutiksi trollin yrityksestä huolimatta. Kyllä lähettävät tiedon heti kun varasijoilta valitsevat.
- hämmentynytkö
Ootteko muuten jo Helsinkiin päässeet ilmoittautuneet kursseille weboodissa vai tehdäänkö se vasta koulun alettua tuutoreiden opastuksella tai jotenkin muuten vastaavasti? :D
- onemore.
Tän kun tietäis ni vois olla varsin tyytyväinen.
- Entinen tuutori
Ei kannata huolehtia kursseille ilmoittautumisesta, tuutorit neuvoo kaikki ilmoittautumisjutut ekalla viikolla. Käyttölupa kannattaa aktivoida, niin saa yliopiston sähköpostin ja weboodin heti alusta asti käyttöön. Kannattaa myös ilmoittautua läsnäolevaksi weboodissa ja maksaa ylioppilaskunnan maksu, niin voi laittaa opiskelijakorttihakemuksen eteenpäin. Kortin saamiseen menee kuitenkin useampi viikko.
- malttamaton1
Onko kukaan päässyt vielä Helsinkiin varasijalta? Tai soitellut sinne kyselläkseen varasijoja?
- varasija
Yliopiston sivuilla lukee ainakin näin "Tieto varasijalta hyväksymisestä lähetetään hyväksytyille kirjeitse 30.7.2013 jälkeen."
Tiedä sitten voiko tulla aikaisemminkin... - mnbvcc
Mistä päin Suomea ihmisiä on päässyt sisään Helsinkiin? Toivottavasti pari muutakin olisi tulossa pohjois-Suomesta opiskelemaan farmasiaa :)
- iiks1
MItes on Helsinkiin päässeiden kämppätilanne? siis ne jotka ei jo valmiksi asu helsingissä. Olettko saaneet kämppää? Itse laitoin melkenpä samana päivänä ku tieto kouluun pääsystä tuli niin hakemuksen, kohta kuukausi mennyt eikä mitään ehdotuksia ole tullut. Yksityiseltö olen tietysti asuntoja katsellut mutta hinnat ovat ihan omaa luokkaa... Omista kavereista juuri kukaan ei päässyt opiskelemaan joten kaverikämppääkään en pysty etsimään.. Mikäköhän neuvoksi
- 12weasdasd
Ite laitoin HOAS:ille hakemuksen keskiyöllä heti silloin kun tulokset tuli yliopistohakuun. En ole pk-seudulta ja kun noita kriteereitä katsoo keille ne tarjoaa ensimmäisenä kämppiä, niin ne kaikki pätevät minuun. Ja en tosiaankaan ole vielä itsekään saanut asuntotarjousta. Eiköhän se tarjous tule viimeistään kuukauden sisällä tai viikko/2 viikkoa ennen koulun alkua.
- fkoe58
Mulle on tarjottu Kuopakselta jo kahta kämppää, vaikka hakemuksen laitoin vasta pari viikkoa sitten... miten muiden muutto kuopioon sujuu??
- Nvb
Kuopion hyvä puoli on,että kämppiä on varsin hyvin tarjolla. Johtuu mm. sikäläisen AMK:n rutkasti vähentyneistä aloituspaikoista,eli kämppää etsiviä on vähemmän kuin 10v sitten.
- aaaaaaaaaaaaaaaaaaas
Nyt oli HOAS laittanut facebookkiin, että kaikki elokuussa vapautuvat asunnot on jo jaettu ja seuraavat asunnot jotka jaetaan vapautuu syyskuun alussa. Eli toisinsanoen mulla ei ole asuntoa ainakaan ekan viikon ajaksi ja koulumatka vanhempien luota on useita tunteja suuntaansa joten se ei tule kysymykseen. Ideoita missä revin itselleni edullisen asunnon kuukauden sisällä pk-seudulta? :D
- helsinkiläinen
Soita, soita ja soita, monta kertaa ja kuumota HOASia asunnosta. Pyydä väliaikaismajoitusta vaikka Domus Academicasta, siellä on ns. hostelli-huoneita lyhytaikaiseen majoitukseen pariksi kuukaudeksi. Mutta siis: SOITA! :)
- iiks1
lyyra.fi :ssä ja tori.fi:ssä on aika paljon ilmoituksia esim huoneen vuokraamisesta ja hinta voi olla kuukaudelta 200-300 e, sieltä siis kannattaa katsoa kanssa jos alkaa paniikki jo iskeä =) mutta toivotaan että ehkä hoasilta löytyisikin joku paikka elokuukskin jo =)
- Juuso Paavali H.
Itse olen soittanut Kuopakselle melkein joka päivä ja lopulta sain kämpän! Aika ihmeellistä tosin, että ei anneta kuin muutama päivä aikaa hyväksyä tarjous, eikä kämppää voi mennä katsoon etukäteen, pitää hyväksyä "sokkona"... miten muilla menee Kuopion suhteen ?
- Kopas
Normaali käytäntö tähän vuodenaikaan. Ei siellä riittäisi henkilöresurssit jos niitä kämppiä pitäisi näyttää jokaiselle hakijalle. Netissä on valokuvat ja pohjapiirustukset.
- houhouhouo
Huu keravalta muutto kuopioon solukämppään. onko muita kaukaa muuttavia? :))
- jeejee2
Helsingin varasijatulokset tulleet yliopistohakuun. Jeeee! Itselle tuli hyväksyntä varasijapaikalta ja voi tätä iloa :)
- qwertyuipå
Onneks olkoon! Monennelta varasijalta sait paikan?
- jeejee21
qwertyuipå kirjoitti:
Onneks olkoon! Monennelta varasijalta sait paikan?
Kiitos! Kahdeksannelta :)
- jdksdlaö
Monesko varasija on menossa Kuopiossa???? Itsellä varasija 10.
- odottava4
Joko porukkaa alkaa jännittää koulunalku? Laitetaanko vähän keskustelua taas pystyyn. Mikäs kämppätilanne, vieläkö moni kaukaa tuleva ilman asuntoa? Lyyra vissiin ainakin järjestää hätämajoitusta pk-seudulla, ettei tarvitse hotelliin mennä.
- fkdlrkfn
Oonkohan liian vanhus ku oon 24?? Ootteko kaikki kuopioonmenijät 18-20
- humanisdi
fkdlrkfn kirjoitti:
Oonkohan liian vanhus ku oon 24?? Ootteko kaikki kuopioonmenijät 18-20
Olet vanhus jos pidät itseäsi vanhuksena siellä muutaman 18-vuotiaan seassa ja pidät heitä lapsina tai muuten vain keskenkasvuisina tjsp. Yliopistossa ei iällä enää ole mitään väliä ellei nyt ikäeroa ole tyyliin useampi kymmenen vuotta.
- fldkgjdlg
humanisdi kirjoitti:
Olet vanhus jos pidät itseäsi vanhuksena siellä muutaman 18-vuotiaan seassa ja pidät heitä lapsina tai muuten vain keskenkasvuisina tjsp. Yliopistossa ei iällä enää ole mitään väliä ellei nyt ikäeroa ole tyyliin useampi kymmenen vuotta.
Heh ei mulla oo varaa pitää ketään keskenkasvusena koska en pidä itseäni mitenkään viisaampana/kypsempänä :D Monet 18 ovat varmasti todella paljon viksumpia kun minä.. Enkä kyllä ole mitenkään vanhan näköinenkään...
- iiks1
itse en kyllä jaksanut enää odottaa hoasilta sitä yhtä hiton solu-asuntoa mitä kohta jo 2kk odottanut, joten päätin vuokraa yksiön yli 10 km koululta. Onneksi helsingissä hyvät kulkuyhteydet =). Yritän sitten myöhemmin hakea hoasilta kämppää ku tilanne vähän rauhoittunut ettei tarvitse koko opiskeluaikaa viikot olla koulussa ja viikonloput raataa töissä. Koulunalku täytyy myöntää että jännittää, ja paljon! Uskon kuitenkin kaiken menevän hyvin =) enemmänki jännittää muutto omilleen, uuteen kaupunkiin...
- juuopo
Itselläkin muutto satojen kilometrien päähän xD noh saapahan aloittaa puhtaalta pöydältä!
- farkku2013
juuopo kirjoitti:
Itselläkin muutto satojen kilometrien päähän xD noh saapahan aloittaa puhtaalta pöydältä!
No eikö se ole ihan normaalia, että opiskelemaan lähdetään satojen kilometrien päähän kotikunnasta? Varsinkin tällaisella alalla kun opiskella voi vaan Kuopiossa ja Helsingissä. Pakkohan esim. lapista, keskeltä suomea ja länsirannikolta kotoisin olevien on muuttaa satojen kilometrien päähän kotoa. Tsemppiä kaikille kaukaa tuleville, hankkikaa paljon ystäviä ja tekemistä niin koti-ikäväkin hellittää! :)
- ....................
Täällä toinen 24-vuotias Kuopiossa aloittava :)
- Hiiih.
Kannattaa sitten hokea suureen ääneen, että KOULU, KOULU...
- fafafafafa
vittu että rupes jännittää. Kuopiossa alotan huomenna. Tietenkin luvattu sadetta koko huomispäiväksi.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863028
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232752Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092354- 401734
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421581- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411505- 281300
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201266- 951181