LAINA MAKSETTU, TALO ON OMA!

Ok-Loordi

Katsoin juuri verkkopankkiani, osio "lainat":

myönnetty lainan määrä: 170.000 euroa,
nostettu lainan määrä: 170.000 euroa,
maksettu lainan määrä 170.000 euroa,
lainaa jäljellä: 0,00 euroa.

Talo maksanut kaikkiaan 310.000 euroa pihoineen, arvo tällä hetkellä n. 335.000 euroa. Kyseessä ensiasunto.

Mitähän tekisi kiinnitystodistusten kanssa, hakisikohan ne itselleen kotiin nyt kun eivät ole enää lainan vakuutena vai jättäisikö ne ilmaiseen säilytykseen pankin holviin. Ehkä ne voisi jättää pankkiin säilytettäväksi, on ainakin turvallista näin toimia. Voisihan ne halutessaan hakea itselleenkin tietysti kun talo on nyt kokonaan oma eikä ole minkään lainan vakuutena talo enää eli pankilla ei ole mitään sanomista enää mihinkään.

Onko joku hakenut kiinnitystodistukset itselleen vai oletteko jättäneet ne säilytykseen pankkiin, mitä muut velattomat ok-asujat ovat tehneet niiden papereiden kanssa?

Onko Lukilla muuten kiinnitystodistuksia tai kiinnityksiä kiinteistöillensä haettuna? Säilytätkö nuo paperit itselläsi vai annatko pankin hoitaa säilytyksen? Ymmärsin kuitenkin että sinulla on parikin velatonta kohdetta, onko niihin kukaan koskaan aiemminkaan hakenut kiinnityksiä?

54

3972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ok-MrMallorca

      Onneksi olkoon! Mitä muuten meinaat nyt tehdä, kun rahaa jää entistä enemmän säästöön? Tililläkään rahoja ei kannata näillä koroilla pitää, eikä kai osakkeisiinkaan viitsi kaikkea ylijäävää laittaa.

      • Ok-Loordi

        No, osan laitan osakkeisiin, mutten toki kaikkea. Tilillä ei toki kannata rahoja makuuttaa. Osakkeisiin puolet ja lopuilla ostelen lisää kaikkea kivaa. Voisi päivittää grillin ensi kesää varten isompaan, vaihtaa TV:n Samsungin 9-sarjalaiseen, sitten toki tuo kakkosauto menee päivitykseen, mutta sitä varten on säästössä ennestään jo 47.000 euroa eli se ei haukkaa sinänsä paljoa lisäsäästöistä. Etenkin kun vaimo tuumi että kakkosautoksi tuon avomersun lisäksi riittää jokin vähän vaatimattomampikin. Itse katselin kamux:lla myynnissä olevaa neliveto S-sarjalaista Mersua (W221 korimalli, neliveto diesel, melko vähän ajettu, hyvään hintaan). Vaimo eilen illalla jo kovasti painosteli sen sijoitusasunnon hankitaan kun itse tutkailin Nordetistä osakkeita. Tänään laitoin 4000 euroa kahteen suomalaiseen menestyvään ja pörssissä osakkeen hinta huomioiden selvästi aliarvostettuun pörssiyhtiöön ihan lainan maksun loppumisen kunniaksi.


      • OK_Lerssi
        Ok-Loordi kirjoitti:

        No, osan laitan osakkeisiin, mutten toki kaikkea. Tilillä ei toki kannata rahoja makuuttaa. Osakkeisiin puolet ja lopuilla ostelen lisää kaikkea kivaa. Voisi päivittää grillin ensi kesää varten isompaan, vaihtaa TV:n Samsungin 9-sarjalaiseen, sitten toki tuo kakkosauto menee päivitykseen, mutta sitä varten on säästössä ennestään jo 47.000 euroa eli se ei haukkaa sinänsä paljoa lisäsäästöistä. Etenkin kun vaimo tuumi että kakkosautoksi tuon avomersun lisäksi riittää jokin vähän vaatimattomampikin. Itse katselin kamux:lla myynnissä olevaa neliveto S-sarjalaista Mersua (W221 korimalli, neliveto diesel, melko vähän ajettu, hyvään hintaan). Vaimo eilen illalla jo kovasti painosteli sen sijoitusasunnon hankitaan kun itse tutkailin Nordetistä osakkeita. Tänään laitoin 4000 euroa kahteen suomalaiseen menestyvään ja pörssissä osakkeen hinta huomioiden selvästi aliarvostettuun pörssiyhtiöön ihan lainan maksun loppumisen kunniaksi.

        Eikö vaimo oikeesti kuuntele sun sairaita höpinöitä, kun täällä tarvii Samsungeista ym.höpötellä. Ottiko noin koville tuo lainan maksu-aika että mielenterveys meni?


    • Luki.

      On ollut useammastakin kiinityksiä jotka on siirtyneet sitten kaupan mukana minulle.

      Kerran uudella maalla olikin vaikea saada nuo kiinitys paperit haltuun,myyjä niitä tivasi ja nämä kuljetti pitkin etelä suomea niitä pankista pankkiin ja kaupat siirtyi koska en hyväksynyt ennen kuin paperit oli kaupanteon yhteydessä,sampon kanssa meinasi myyjä menettää hermot.

      Aina ne on säilytettävä itsellään,pankkeihin ei ole mitään luottamista,sen näki jo tuon kaupan yhteydessä,oli vaikeaa sampopankilla luovuttaa ihme sössimistä.


      Tuo silloinen asunto on myyty,mutta on kiinitykset yhdessä ok-talossa joten helppo myydä kun ne on valmiina jos myy.

      Vämä kiinitystodistukset on 3.5 kertaa suuremmat kuin mitä maksoin kohteesta.

      Kiinitystodistukset on pidettävä visusti omassa tallessa.

      • Ok-Loordi

        Eli kannattaa käydä hakemassa ne siis pankista itselleen, ok.

        Uskaltaako niitä säilyttää ihan pöytälaatikossa vai olisiko parasta hommata kunnon kassakaappi? Sinne kassakaappiinhan voisi sitteb laittaa muitakin tärkeitä ja arvokkaita papereita säilöön toki.


      • Savuna ilmaan
        Ok-Loordi kirjoitti:

        Eli kannattaa käydä hakemassa ne siis pankista itselleen, ok.

        Uskaltaako niitä säilyttää ihan pöytälaatikossa vai olisiko parasta hommata kunnon kassakaappi? Sinne kassakaappiinhan voisi sitteb laittaa muitakin tärkeitä ja arvokkaita papereita säilöön toki.

        Miten olisi ihan yksinkertaisesti pankin tallelokero? Kai sinulla on muitakin tärkeitä papereita kuin panttikirjat?


      • Ok-loordi
        Savuna ilmaan kirjoitti:

        Miten olisi ihan yksinkertaisesti pankin tallelokero? Kai sinulla on muitakin tärkeitä papereita kuin panttikirjat?

        Nythän ne kiinnitystodistukset ovat pankissa jo, mutta kuten yllä huomasit, Luki ei suosittele niitä jättämään pankkiin säilytykseen. On tärkeitä papereita joo, ne ovat kotona tällä hetkellä, en ole katsonut niiden viemistä pankkiin säilytettäväksi tarpeen kuitenkaan.

        Vai onko sillä oleellista eroa onko kiinnitystodistukset pankissa nyt pankin itse laittamana jonnekin vai pitääkö itse hankkia sinne jokin erillinen tallelokero?

        Missä pankki itse pitää itselleen tärkeitä papereita siellä, eikö pankki itsekin pidä ne "tallelokerossa" eli kiinnityspaperit ovat jo nyt "tallelokerossa", mutta Lukin mukaan tuo ei ole hyvä vaan itselle paperit pitäisi hakea.


      • Savuna ilmaan
        Ok-loordi kirjoitti:

        Nythän ne kiinnitystodistukset ovat pankissa jo, mutta kuten yllä huomasit, Luki ei suosittele niitä jättämään pankkiin säilytykseen. On tärkeitä papereita joo, ne ovat kotona tällä hetkellä, en ole katsonut niiden viemistä pankkiin säilytettäväksi tarpeen kuitenkaan.

        Vai onko sillä oleellista eroa onko kiinnitystodistukset pankissa nyt pankin itse laittamana jonnekin vai pitääkö itse hankkia sinne jokin erillinen tallelokero?

        Missä pankki itse pitää itselleen tärkeitä papereita siellä, eikö pankki itsekin pidä ne "tallelokerossa" eli kiinnityspaperit ovat jo nyt "tallelokerossa", mutta Lukin mukaan tuo ei ole hyvä vaan itselle paperit pitäisi hakea.

        Siinä on hyvin olennainen ero. Paperit, joiden avulla talosi voidaan pakkohuutokaupata, ovat nyt jonkun muun kuin sinun hallussa. Onpa niitä pankeilta joskus kadonnutkin.

        Siihen holviin, jossa paperisi nyt ovat, on pääsy vain pankilla. Oma tallelokero sijaitsee myös pankin holvissa, mutta siihen asiakkaalla on oma avain. Minulla on lokero, jossa säilytän osakekirjojani ynnä muuta arvokasta. Maksaa parikymppiä vuodessa ja on taatusti hankalampi murrettava kuin mikään yksityiselle käytännöllinen kassakaappi. Lisäksi holvi näyttää olennaisesti palovarmemmalta kuin omakoti- tai vaikka kerrostalo.


      • Ok-Loordi
        Savuna ilmaan kirjoitti:

        Siinä on hyvin olennainen ero. Paperit, joiden avulla talosi voidaan pakkohuutokaupata, ovat nyt jonkun muun kuin sinun hallussa. Onpa niitä pankeilta joskus kadonnutkin.

        Siihen holviin, jossa paperisi nyt ovat, on pääsy vain pankilla. Oma tallelokero sijaitsee myös pankin holvissa, mutta siihen asiakkaalla on oma avain. Minulla on lokero, jossa säilytän osakekirjojani ynnä muuta arvokasta. Maksaa parikymppiä vuodessa ja on taatusti hankalampi murrettava kuin mikään yksityiselle käytännöllinen kassakaappi. Lisäksi holvi näyttää olennaisesti palovarmemmalta kuin omakoti- tai vaikka kerrostalo.

        Ne paperit tarvitsevat talon omistajien eli minun ja vaimoni allekirjoitukset joilla luovutan kiinnityksen siirron eteenpäin ennen kuin minkäänlainen kiinnityksen siirto kaupalla onnistuu eli eipä taida olla väliä ovatko ne paperit pankilla vai itselläni. Taidan noutaa ne itselleni silti. Kysyin sukulaiselta joka on töissä korkeassa johtavassa asemassa ekonomina kansainvälisessä suuressa liikkeenjohdon konsultointi ja tilintarkastusyhtiössä ja hän kertoi että ei niitä kiinnityspapereita pankista juuri ikinä kukaan muu kuin vanha vainoharhainen hörhö kysele ja niissä on usein kova turha työ hankkia ne paperit saataville "muuten vaan" jonkun vanhan vainoharhaisen hörhön takia. Yleensä ne hankitaan ajan kanssa etukäteen vain kiinteistökauppoja varten. Kiinnitysten siirtoon tarvitaan tosiaan oikeat alkuperäiset alekirjoitukset todistajineen (useimmiten pankin henkilökuntaa ne todistajat) jos niitä siirretään uusille henkilöille.

        Ilman siirtomerkintöjä niitä ei voida käyttää lainan vakuutena / panttina siis.


      • 44455559999999999999
        Savuna ilmaan kirjoitti:

        Siinä on hyvin olennainen ero. Paperit, joiden avulla talosi voidaan pakkohuutokaupata, ovat nyt jonkun muun kuin sinun hallussa. Onpa niitä pankeilta joskus kadonnutkin.

        Siihen holviin, jossa paperisi nyt ovat, on pääsy vain pankilla. Oma tallelokero sijaitsee myös pankin holvissa, mutta siihen asiakkaalla on oma avain. Minulla on lokero, jossa säilytän osakekirjojani ynnä muuta arvokasta. Maksaa parikymppiä vuodessa ja on taatusti hankalampi murrettava kuin mikään yksityiselle käytännöllinen kassakaappi. Lisäksi holvi näyttää olennaisesti palovarmemmalta kuin omakoti- tai vaikka kerrostalo.

        Ilman muuta oma tallelokero pankista ennen kuin mitään kassakaappeja kotiinsa ostelee. Kassakaapin hinnalla saat jo 10 vuodeksi sen pankin tallelokeron, ja joku muutaman satasen kassakaappi kotitalon nurkissa on säilytyspaikkana pelleilyä siihen verraten.
        Kyllä pankit pääsääntöisesti ovat ihan luotettavia vaikka ne paperit pankin hallussakin olisivat tai lainaa vastaan siellä kanissa jotain osakepapereita olisi. Ainakin isommat pankit kuten Nordea ovat luotettavia. Ei ne sellaisia ole kuin jossain Pirunpelto-sarjassa se Östelän hoitama Tyrjälän pankki. Se oli muuten hauska sarja seurata.


    • Luki.

      No ei tarvitse kassakaappia.

      Voin kuitenkin nyt sinua neuvoa jos haluat rahaa,myy pois pörssi osakkeet muuta rahaksi.

      hetken päästä tulee pörseissä kurssinotkahdus.ne jotka on nousseet nyt voimakkaasti myy on jo kiire.

      Pörssi notkahtaa,enemmän olisin nyt tuosta huolta sinulla.

      Tämän asian tiimoilla on todella kiire.

      • Ok-loordi

        Minulla on nyt osakkeita n. 16.500 eurolla. arvo noussut koko ajan viimeisen vuoden aikana, voittanut useita tuhansia euroja ja lisää aion ostaa osakkeita. Luuletko että vakaiden yhtiöiden ja voimakkaan kasvupotentiaalin yhtiöiden osakkeet olisivat laskussa nyt seuraavan 3-4 v. sisään, älä naurata. Nokiaakin ostin toisin kuin suosittelit ja melkein 40% voittoa siitäkin saanut kun kesällä ostin. Ei taida Luki osata pörssissä toimia.


      • mitä voittoja
        Ok-loordi kirjoitti:

        Minulla on nyt osakkeita n. 16.500 eurolla. arvo noussut koko ajan viimeisen vuoden aikana, voittanut useita tuhansia euroja ja lisää aion ostaa osakkeita. Luuletko että vakaiden yhtiöiden ja voimakkaan kasvupotentiaalin yhtiöiden osakkeet olisivat laskussa nyt seuraavan 3-4 v. sisään, älä naurata. Nokiaakin ostin toisin kuin suosittelit ja melkein 40% voittoa siitäkin saanut kun kesällä ostin. Ei taida Luki osata pörssissä toimia.

        Et ole yhtään euroa voittanu, kun et ole mitään myynytkään. Nappikauppaa tuollaiset muutamat tuhannet eurot, opiskelijat noilla summilla leikkivät opintorahoillaan ja toiset jopa lainalla.


      • mitä voittoja kirjoitti:

        Et ole yhtään euroa voittanu, kun et ole mitään myynytkään. Nappikauppaa tuollaiset muutamat tuhannet eurot, opiskelijat noilla summilla leikkivät opintorahoillaan ja toiset jopa lainalla.

        Nappikauppa on nappikauppaa, ja jokainen varojensa mukaan.
        Minulla ei ainakaan ole varaa sijoittaa satasia enempää kuukaudessa.(ainakaan vielä tässä vaiheessa)

        Toista se on teillä suurpelureilla, jotka voivat jopa yhdestä kaupasta saamillaan tuotoilla ostaa velattoman omakotitalon.

        En silti ole kateellinen, tuskin olet lähtenyt duunaripohjalta sijoittamaan tai sitten olet todellakin kultaisella kosketuksella ostanut osakkeita.


      • Just joo!
        mitä voittoja kirjoitti:

        Et ole yhtään euroa voittanu, kun et ole mitään myynytkään. Nappikauppaa tuollaiset muutamat tuhannet eurot, opiskelijat noilla summilla leikkivät opintorahoillaan ja toiset jopa lainalla.

        Eikö tuhnut tosiaan ymmärrä käsitettä OMAISUUS. Luki ja muut pölvästit eivät laske varallisuuteen mitään muuta kuin käteisen rahan. Tiedoksesi, että pörssiosakkeet ovat myytävissä (muutamia epälikvidejä yrityksiä lukuunottamatta) parilla hiiren klikkauksella. Ja on todella amatöörimäistä puhua nappikaupasta, kun pitää tietysti laskea tuotto prosentuaalisesti - joka tässä tapauksessa on vallan mainio.


      • 77888899999999999999
        Just joo! kirjoitti:

        Eikö tuhnut tosiaan ymmärrä käsitettä OMAISUUS. Luki ja muut pölvästit eivät laske varallisuuteen mitään muuta kuin käteisen rahan. Tiedoksesi, että pörssiosakkeet ovat myytävissä (muutamia epälikvidejä yrityksiä lukuunottamatta) parilla hiiren klikkauksella. Ja on todella amatöörimäistä puhua nappikaupasta, kun pitää tietysti laskea tuotto prosentuaalisesti - joka tässä tapauksessa on vallan mainio.

        Jotain 3-4 tonnin erälläkin voi pelata, ostaa ja myy heti kun voittoa on saatavissa. Se vaan että ei tällaiseen vielä oikein kannata ottaa kuin se 15min. viiveellä oleva poörssi joka ei paljon maksa. Mulla ei maksa nyt mitään tämä 15min. viiveellä oleva pörssi muuta kuin mitä arvo-osuustilistä menee maksu.
        Se miksi ei paljon 3-4 tonnia pienemmillä erillä kannata klikkailla johtuu siitä, että silloin välittäjien palkkiot nousevat suhteellisesti suuremmiksi.


      • Ok-Loordi
        mitä voittoja kirjoitti:

        Et ole yhtään euroa voittanu, kun et ole mitään myynytkään. Nappikauppaa tuollaiset muutamat tuhannet eurot, opiskelijat noilla summilla leikkivät opintorahoillaan ja toiset jopa lainalla.

        Kyllä se on voittoa jos on ostanut osaketta 1000 eurolla ja sen arvo on 2500 euroa nyt vaikka ei olisi vielä sitä myynytkään, koska se osake on realisoitavissa heti tänään halutessaan, voittoa ei ole vielä vain realisoitu mutta se on realisoitavissa vaikka heti. Sama asia kuin jos sinulla on kultaharkko, jonka arvo on nyt 10.000 euroa ja olet ostanut sen aikanaan 5.000 eurolla, olet saanut voittoa 5.000 euroa koska kultaharkkosi arvo on noussut 5.000 eurolla. Vai eikö se kulta olekaan sitten reaalisesti olemassa arvollaan ennen kuin myyt sen ja se muuttuu euroiksi. Eihän itse asiassa setelikään ole kuin kuitti siitä että saat sitä vastaan sen verran omistusta, eikö rahallakaan ole arvoa ennen kuin sillä ostaa tavaraa tai ruokaa? Aiemminhan se seteli oli kuitti siitä että sitä vastaan sai sen verran esim. kultaa. Jonka arvo taas vaihteli jatkuvasti kuten osakkeidenkin.

        Voittoa ei toki ole saanut muutettua tavaraksi, ruuaksi tai muuksi hyödykkeeksi ennen kuin sen voiton on realisoinut ja ostanut voitollaan jotain.

        Voittoa se silti on jos sinulla on arvoltaan sen ja sen arvoista osaketta olemassa korkeammalla arvolla kuin aiemmin oli ostaessa.

        Lisäksi olen saanut osinkoja ja saan lisää, ne ovat automaattisesti realisoituneita voittoja. ja olen myynyt vähän osakkeita voitollakin jo, en toki kaikkea.

        Nappikauppaa toki sinänsä, mutta kun laittaa esim. 1000 - 3000 euroa kuukausittain osakkeisiin joidena rvo koko ajan vielä kasvaa ja osinkojakin maksetaan niin jo 4-5 vuodessa alkaa olla ihan mukavasti säästössä, helposti 70.000 - 100.000 euroa jopa. Nyt on 21.500 euroa yhteensä osakkeissa, rahastoissa ja muissa arvopapereissa, joista tuo 16.500 on suorina osakkeina.


      • Ainakin Windows-luuriin
        77888899999999999999 kirjoitti:

        Jotain 3-4 tonnin erälläkin voi pelata, ostaa ja myy heti kun voittoa on saatavissa. Se vaan että ei tällaiseen vielä oikein kannata ottaa kuin se 15min. viiveellä oleva poörssi joka ei paljon maksa. Mulla ei maksa nyt mitään tämä 15min. viiveellä oleva pörssi muuta kuin mitä arvo-osuustilistä menee maksu.
        Se miksi ei paljon 3-4 tonnia pienemmillä erillä kannata klikkailla johtuu siitä, että silloin välittäjien palkkiot nousevat suhteellisesti suuremmiksi.

        on saatavilla ilmainen salkunhoito-ohjelma (Markets & me), josta saa OMX Helsinginkin pörssikurssit reaaliaikaisesti. Helppoa tehdä lyhyttä kauppaa.


      • 44455556666666666666
        Ainakin Windows-luuriin kirjoitti:

        on saatavilla ilmainen salkunhoito-ohjelma (Markets & me), josta saa OMX Helsinginkin pörssikurssit reaaliaikaisesti. Helppoa tehdä lyhyttä kauppaa.

        Mites tuossa se arvo-osuustili on. Annetaanko sinne vaan tilinumero johon sitten tilittävät myynnit. Ostot voi kyllä laittaa vaikka masterilla. Jossainmäärin askarruttaa myös tällaisten sivustojen luotettavuus.
        Minulla ei kyllä ole toistaiseksi ollut puhelimenakaan kuin ihan peruspuhelin. Pidän aina läppäriä mukanani.
        Tuo realiaikainen pörssi kyllä kiinnostaisi kun ei nyt oikein ole varaa pidempiaikaisiin pörssisijoituksiinkaan laittaa. Siinä saisi yrittää niistä lyhyen aikavälin kurssiheilahteluista. Muistaakseni Nordeassa se realiaikainen pörssi koneelle oli jonkun kympin kuussa kuitenkin. Eihän sekään niin paljon ole jos myös pelattua tulee. Se vaan että jos sellaisen maksaa niin se ikäänkuin pakottaa pelamaan vaikka ei niin haluaisikaan pelata.


      • 77788888888888888888
        Ok-Loordi kirjoitti:

        Kyllä se on voittoa jos on ostanut osaketta 1000 eurolla ja sen arvo on 2500 euroa nyt vaikka ei olisi vielä sitä myynytkään, koska se osake on realisoitavissa heti tänään halutessaan, voittoa ei ole vielä vain realisoitu mutta se on realisoitavissa vaikka heti. Sama asia kuin jos sinulla on kultaharkko, jonka arvo on nyt 10.000 euroa ja olet ostanut sen aikanaan 5.000 eurolla, olet saanut voittoa 5.000 euroa koska kultaharkkosi arvo on noussut 5.000 eurolla. Vai eikö se kulta olekaan sitten reaalisesti olemassa arvollaan ennen kuin myyt sen ja se muuttuu euroiksi. Eihän itse asiassa setelikään ole kuin kuitti siitä että saat sitä vastaan sen verran omistusta, eikö rahallakaan ole arvoa ennen kuin sillä ostaa tavaraa tai ruokaa? Aiemminhan se seteli oli kuitti siitä että sitä vastaan sai sen verran esim. kultaa. Jonka arvo taas vaihteli jatkuvasti kuten osakkeidenkin.

        Voittoa ei toki ole saanut muutettua tavaraksi, ruuaksi tai muuksi hyödykkeeksi ennen kuin sen voiton on realisoinut ja ostanut voitollaan jotain.

        Voittoa se silti on jos sinulla on arvoltaan sen ja sen arvoista osaketta olemassa korkeammalla arvolla kuin aiemmin oli ostaessa.

        Lisäksi olen saanut osinkoja ja saan lisää, ne ovat automaattisesti realisoituneita voittoja. ja olen myynyt vähän osakkeita voitollakin jo, en toki kaikkea.

        Nappikauppaa toki sinänsä, mutta kun laittaa esim. 1000 - 3000 euroa kuukausittain osakkeisiin joidena rvo koko ajan vielä kasvaa ja osinkojakin maksetaan niin jo 4-5 vuodessa alkaa olla ihan mukavasti säästössä, helposti 70.000 - 100.000 euroa jopa. Nyt on 21.500 euroa yhteensä osakkeissa, rahastoissa ja muissa arvopapereissa, joista tuo 16.500 on suorina osakkeina.

        "Sama asia kuin jos sinulla on kultaharkko, jonka arvo on nyt 10.000 euroa ja olet ostanut sen aikanaan 5.000 eurolla, olet saanut voittoa 5.000 euroa koska kultaharkkosi arvo on noussut 5.000 eurolla. Vai eikö se kulta olekaan sitten reaalisesti olemassa arvollaan ennen kuin myyt sen ja se muuttuu euroiksi."

        Muista ottaa inflaatio huomioon, tai siis päivitä ne ostohinnat tämän päivän rahaksi .

        Kyllä se voitto oikeasti vasta sitten on tehty kun ostamisen lisäksi on myös onnistuttu myymään ja siitä on inflaation huomioiden(tai vaihtoehtoisesti velkarahalla pelaten velkarahan koron huomioiden) kaikkien kulujen ja verojen jälkeen jäänyt vielä jotain nettoa.


        Eihän itse asiassa setelikään ole kuin kuitti siitä että saat sitä vastaan sen verran omistusta, eikö rahallakaan ole arvoa ennen kuin sillä ostaa tavaraa tai ruokaa? Aiemminhan se seteli oli kuitti siitä että sitä vastaan sai sen verran esim. kultaa. Jonka arvo taas vaihteli jatkuvasti kuten osakkeidenkin.

        Voittoa ei toki ole saanut muutettua tavaraksi, ruuaksi tai muuksi hyödykkeeksi ennen kuin sen voiton on realisoinut ja ostanut voitollaan jotain.

        Voittoa se silti on jos sinulla on arvoltaan sen ja sen arvoista osaketta olemassa korkeammalla arvolla kuin aiemmin oli ostaessa.

        Lisäksi olen saanut osinkoja ja saan lisää, ne ovat automaattisesti realisoituneita voittoja. ja olen myynyt vähän osakkeita voitollakin jo, en toki kaikkea.

        Nappikauppaa toki sinänsä, mutta kun laittaa esim. 1000 - 3000 euroa kuukausittain osakkeisiin joidena rvo koko ajan vielä kasvaa ja osinkojakin maksetaan niin jo 4-5 vuodessa alkaa olla ihan mukavasti säästössä, helposti 70.000 - 100.000 euroa jopa. Nyt on 21.500 euroa yhteensä osakkeissa, rahastoissa ja muissa arvopapereissa, joista tuo 16.500 on suorina osakkeina.


      • 77788999999999999999
        77788888888888888888 kirjoitti:

        "Sama asia kuin jos sinulla on kultaharkko, jonka arvo on nyt 10.000 euroa ja olet ostanut sen aikanaan 5.000 eurolla, olet saanut voittoa 5.000 euroa koska kultaharkkosi arvo on noussut 5.000 eurolla. Vai eikö se kulta olekaan sitten reaalisesti olemassa arvollaan ennen kuin myyt sen ja se muuttuu euroiksi."

        Muista ottaa inflaatio huomioon, tai siis päivitä ne ostohinnat tämän päivän rahaksi .

        Kyllä se voitto oikeasti vasta sitten on tehty kun ostamisen lisäksi on myös onnistuttu myymään ja siitä on inflaation huomioiden(tai vaihtoehtoisesti velkarahalla pelaten velkarahan koron huomioiden) kaikkien kulujen ja verojen jälkeen jäänyt vielä jotain nettoa.


        Eihän itse asiassa setelikään ole kuin kuitti siitä että saat sitä vastaan sen verran omistusta, eikö rahallakaan ole arvoa ennen kuin sillä ostaa tavaraa tai ruokaa? Aiemminhan se seteli oli kuitti siitä että sitä vastaan sai sen verran esim. kultaa. Jonka arvo taas vaihteli jatkuvasti kuten osakkeidenkin.

        Voittoa ei toki ole saanut muutettua tavaraksi, ruuaksi tai muuksi hyödykkeeksi ennen kuin sen voiton on realisoinut ja ostanut voitollaan jotain.

        Voittoa se silti on jos sinulla on arvoltaan sen ja sen arvoista osaketta olemassa korkeammalla arvolla kuin aiemmin oli ostaessa.

        Lisäksi olen saanut osinkoja ja saan lisää, ne ovat automaattisesti realisoituneita voittoja. ja olen myynyt vähän osakkeita voitollakin jo, en toki kaikkea.

        Nappikauppaa toki sinänsä, mutta kun laittaa esim. 1000 - 3000 euroa kuukausittain osakkeisiin joidena rvo koko ajan vielä kasvaa ja osinkojakin maksetaan niin jo 4-5 vuodessa alkaa olla ihan mukavasti säästössä, helposti 70.000 - 100.000 euroa jopa. Nyt on 21.500 euroa yhteensä osakkeissa, rahastoissa ja muissa arvopapereissa, joista tuo 16.500 on suorina osakkeina.

        No siihen jäi ylimääräistä teksti joka ei siis ole minun tekstiäni


      • Ei se ole...
        44455556666666666666 kirjoitti:

        Mites tuossa se arvo-osuustili on. Annetaanko sinne vaan tilinumero johon sitten tilittävät myynnit. Ostot voi kyllä laittaa vaikka masterilla. Jossainmäärin askarruttaa myös tällaisten sivustojen luotettavuus.
        Minulla ei kyllä ole toistaiseksi ollut puhelimenakaan kuin ihan peruspuhelin. Pidän aina läppäriä mukanani.
        Tuo realiaikainen pörssi kyllä kiinnostaisi kun ei nyt oikein ole varaa pidempiaikaisiin pörssisijoituksiinkaan laittaa. Siinä saisi yrittää niistä lyhyen aikavälin kurssiheilahteluista. Muistaakseni Nordeassa se realiaikainen pörssi koneelle oli jonkun kympin kuussa kuitenkin. Eihän sekään niin paljon ole jos myös pelattua tulee. Se vaan että jos sellaisen maksaa niin se ikäänkuin pakottaa pelamaan vaikka ei niin haluaisikaan pelata.

        toimeksiantoja varten, vaan ainoastaan markkinoiden seurantaa. Ohjelmaan voi kyllä itse syöttää omat omistukset ja saada näin ollen myös reaaliaikaisen salkun arvonkin. Toimeksiannot minä teen nettipankin kautta. Eli ei mitään riskiä tuon ohjelman suhteen.


      • 15019
        Ok-loordi kirjoitti:

        Minulla on nyt osakkeita n. 16.500 eurolla. arvo noussut koko ajan viimeisen vuoden aikana, voittanut useita tuhansia euroja ja lisää aion ostaa osakkeita. Luuletko että vakaiden yhtiöiden ja voimakkaan kasvupotentiaalin yhtiöiden osakkeet olisivat laskussa nyt seuraavan 3-4 v. sisään, älä naurata. Nokiaakin ostin toisin kuin suosittelit ja melkein 40% voittoa siitäkin saanut kun kesällä ostin. Ei taida Luki osata pörssissä toimia.

        :D äijä mesoaa täällä omakotitaloista ja mersuista ja muusta kuin olisi rikaskin. Sulla on 47.000 ja pikkusalkku osakkeita! Turha elvistellä tuollaisella. Turha yleensäkään elvistellä yhtään millään. Tyypillistä, että tuollainen itseään varakkaksi luuleva elvistelee juuri isolla talolla ja kalliilla autoilla, vaikka muuta ei sitten omistakkaan. Teet itsestäsi pellen.

        Se on kyllä toisaalta aika mielenkiintoistakin, että jotkut saavat jotain suurta tyydytystä siitä kun vaikka tulevat nähdyksi ajamassa kalliilla autolla tavisauton sijaan. Heille on varmaan juuri se, että olisi ihan tavis, on aivan kamala ajatus. Mutta he eivät ymmärrä että se auto ei tee heistä mitään erikoista.

        Aivan tavikselta tämäkin aloittaja kuulostaa. On oma koti, autot, vaimo, haave suuremmasta telkkarista ja muusta roinasta, ehkä lapset ja koirakin jo löytyy.

        Opettele nauttimaan siitä omasta elämästä sen sijaan, että nauttisit vain kuvitelluista muiden ihmisten mietteistä ja reaktioista.


    • Luki.

      Unohda hetkeksi ne kiinitystodistukset ,nyt pitää vetäytyä pörssi tekee korjausliikkeen.

      Ostat sitten halvemmalla ,pörseissä jos nyt kiini jätti summat niin menettää............

      • Onko nyt Talvivaaran oston aika?
        Siitä pitkäjänteiseen sijoittamiseen tarkoitan.


        Ja onnea Loordille velattomuudesta. Muista että lupasit tarjota vaimollesi wiinerileikkeen ja sinä maksat. :)


      • Ok-Loordi
        laupias60 kirjoitti:

        Onko nyt Talvivaaran oston aika?
        Siitä pitkäjänteiseen sijoittamiseen tarkoitan.


        Ja onnea Loordille velattomuudesta. Muista että lupasit tarjota vaimollesi wiinerileikkeen ja sinä maksat. :)

        Lupasin viedä vaimon Shell Helmisimpukkaan wienerleikkeelle, se on siellä tarjouksessa ja ykkösbonus-kortilla saa lisäalennuksen vielä siitä. Vien nyt viikonloppuna vaimon syömään tuonne Helmisimpukkaan. Ja minä maksan.

        (Diner Club -kortillani)


    • Ok loordille

      Tiedän että olet jo kahta työtä tehnyt vuosia,olisiko aika hommata kolmas työpaikka että saat muutakin kuin korot maksettua.

      T.Rakas Pankinjohtasi

      • Ok-loordi

        Korkoja en maksa enää laisinkaan, enkä lyhennä mitään lainaakaan, kas kun sitä lainaa mitä lyhentäisi ei enää ole.


    • weeissu

      Vuokrallahan sinä asut!
      Minulla on maksettu ok-talo tontteineen.
      Maa on myös omaa.

      • Ok-Loordi

        En asu vuokralla vaan asun omassa omistamassani omakotitalossa, joka on kokonaan omaksi maksettu ja velaton. Minulla on siis itse omistamani velaton omakotitalo josta en maksa vuokraa laisinkaan.

        Tontti minulla on omassa yksityisessä täysimääräisessä hallinnassa vuoteen 2055 asti, siitä joudun maksamaan 250 euroa vuodessa enemmän kuin joutuisin maksamaan jos nyt maksaisin kertasummana 7000 euroa kaupungille. Muuta eroa hallintaan ei tule kuin kiinteistöveron pieni alenema ja tontin hallinnan pieni lisämaksu vuoteen 2055 saakka. Tontti on minun 100% hallinnassa vuoteen 2055 saakka ja jos haluan niin maksamalla 7000 euroa saan tontin hallintaani toistaiseksi / pysyvästi eli myös vuoden 2055 jälkeen ja tuon pienen lisämaksun voin suorittaa koska haluan, vaikka ensi viikolla tai sitten 40 vuoden kuluttua (jos vielä tässä asun silloin).

        Mitä arvelet, onko kannattavaa maksaa 7000 euroa kertasummana nyt vai 250 euroa vuodessa kun hallintaoikeuteen ei ole mitään vaikutusta vuotreen 2055 saakka asialla, eli mitään muuta käytännön merkitystä ei ole kuin kerta maksu nyt vai 250 eur/v. toistaiseksi v. 2055 saakka? Jos muutankin tästä niin taitaapi takkiin tulla tuosta 7000 euron sijoituksesta vai mitä? Jos taas näyttää sille että huvittaa lunastaa omaksi kokonaan pysyvästi 7000 eurolla niin sen voi tehdä koska vaan seuraavan 0 - 43 vuoden aikana.

        Kuoletusaika 30 v. kuitenkin on... hallintaan ja oikeuksiin ei niin minkäänlaista merkitystä. Oma talo, oma tupa, oma lupa, kaikki täydet 100% oikeudet v. 2055 saakka ja saattaapi hyvinnii olla että muutan vielä kerran eläissäni. Se nyt on vaan tyhmää maksaa tappiollisesta / turhasta jos sitä ei saa myydessä takaisin tai voitolla.

        Terveisin velaton ja huoleton Ok-Loordi.


      • Ok-Loordi kirjoitti:

        En asu vuokralla vaan asun omassa omistamassani omakotitalossa, joka on kokonaan omaksi maksettu ja velaton. Minulla on siis itse omistamani velaton omakotitalo josta en maksa vuokraa laisinkaan.

        Tontti minulla on omassa yksityisessä täysimääräisessä hallinnassa vuoteen 2055 asti, siitä joudun maksamaan 250 euroa vuodessa enemmän kuin joutuisin maksamaan jos nyt maksaisin kertasummana 7000 euroa kaupungille. Muuta eroa hallintaan ei tule kuin kiinteistöveron pieni alenema ja tontin hallinnan pieni lisämaksu vuoteen 2055 saakka. Tontti on minun 100% hallinnassa vuoteen 2055 saakka ja jos haluan niin maksamalla 7000 euroa saan tontin hallintaani toistaiseksi / pysyvästi eli myös vuoden 2055 jälkeen ja tuon pienen lisämaksun voin suorittaa koska haluan, vaikka ensi viikolla tai sitten 40 vuoden kuluttua (jos vielä tässä asun silloin).

        Mitä arvelet, onko kannattavaa maksaa 7000 euroa kertasummana nyt vai 250 euroa vuodessa kun hallintaoikeuteen ei ole mitään vaikutusta vuotreen 2055 saakka asialla, eli mitään muuta käytännön merkitystä ei ole kuin kerta maksu nyt vai 250 eur/v. toistaiseksi v. 2055 saakka? Jos muutankin tästä niin taitaapi takkiin tulla tuosta 7000 euron sijoituksesta vai mitä? Jos taas näyttää sille että huvittaa lunastaa omaksi kokonaan pysyvästi 7000 eurolla niin sen voi tehdä koska vaan seuraavan 0 - 43 vuoden aikana.

        Kuoletusaika 30 v. kuitenkin on... hallintaan ja oikeuksiin ei niin minkäänlaista merkitystä. Oma talo, oma tupa, oma lupa, kaikki täydet 100% oikeudet v. 2055 saakka ja saattaapi hyvinnii olla että muutan vielä kerran eläissäni. Se nyt on vaan tyhmää maksaa tappiollisesta / turhasta jos sitä ei saa myydessä takaisin tai voitolla.

        Terveisin velaton ja huoleton Ok-Loordi.

        "Mitä arvelet, onko kannattavaa maksaa 7000 euroa kertasummana nyt vai 250 euroa vuodessa kun hallintaoikeuteen ei ole mitään vaikutusta vuotreen 2055 saakka asialla, eli mitään muuta käytännön merkitystä ei ole kuin kerta maksu nyt vai 250 eur/v. toistaiseksi v. 2055 saakka?"

        No tietenkin kannattaa maksaa se nyt, jos vuosivuokra on 250€ maailman tappiin asti, eikä 7000 muutu pienemmäksi.. jo 30 vuodessa jäät laskennallisesti tappiolle, tässä ei ole inhalaatiota huomioitu.

        Paljonkos se pienentää kiinteistöveroa sitten?


      • Ok-Loordi
        laupias60 kirjoitti:

        "Mitä arvelet, onko kannattavaa maksaa 7000 euroa kertasummana nyt vai 250 euroa vuodessa kun hallintaoikeuteen ei ole mitään vaikutusta vuotreen 2055 saakka asialla, eli mitään muuta käytännön merkitystä ei ole kuin kerta maksu nyt vai 250 eur/v. toistaiseksi v. 2055 saakka?"

        No tietenkin kannattaa maksaa se nyt, jos vuosivuokra on 250€ maailman tappiin asti, eikä 7000 muutu pienemmäksi.. jo 30 vuodessa jäät laskennallisesti tappiolle, tässä ei ole inhalaatiota huomioitu.

        Paljonkos se pienentää kiinteistöveroa sitten?

        Totta kyllä, sinänsä se kannattaa että nettovuokra on sen 250 eur/kk 50 v. ajan ja se lunastushinta 7000 euroa pysyy samana eli sinänsä tuossa tappiota tulee 250 eur/v. kuoletusaika on se 30 v. kuitenkin että pääsee "omilleen" ja saattaa tulla muutto eteen ennen tuon 30 v. täyttymistä. Siitä päästäänkin sitten siihen että nostaako se oma tontti sitten myyntihintaa vastaavassa suhteessa kuin tontti maksaa? Todennäköisesti kyllä nostaa ainakin jonkin verran, lähes samassa suhteessa jopa (tai parhaillaan ehkä enemmänkin jopa?)

        Vuokra on siis n. 340 eur/v. nyt ja kiinteistövero nousee n. 100 eurolla vuodessa jos tontin omaksi lunastaa. Eli siis tarkennan: 240 eur/v. tulee takkiin tällä hetkellä.

        Taidankin keskustella vaimon kanssa tontin omaksi lunastamisesta jo tänä iltana...


    • voi poikaparkaa

      Kuvitteletko, että saat koko myönnetyn lainasumman käyttöön ilman pankin kuluja?

      • Ok-Loordi

        Taisi siitä aikanaan 3,5 v. sitten mennä jokin pieni kulu mutta se merkitiin silti lainaan niin että myönnetty summa se ja se ja nostettu summa se ja se ja tilille kilahti sitten pankin kululla vähennetty summa aikanaan.

        Eipä sen väliä enää kun laina on maksettu ja talo on oma velaton talo


      • paitsi että
        Ok-Loordi kirjoitti:

        Taisi siitä aikanaan 3,5 v. sitten mennä jokin pieni kulu mutta se merkitiin silti lainaan niin että myönnetty summa se ja se ja nostettu summa se ja se ja tilille kilahti sitten pankin kululla vähennetty summa aikanaan.

        Eipä sen väliä enää kun laina on maksettu ja talo on oma velaton talo

        puolet siitä kokohöskästä on vaimon.
        ja jos haluat pitää koko omaisuuden niin otat velkaa ja maksat exän pihalle.
        eikä mene kauaa.


    • psykiatrisi P.K

      No niin otappa taas päivän lääkkeet ja pää tyynyyn. Huomenna taas elämä näyttää paljon paremmalta. Mutta lääkitystä ehkä pitäisi hiukan tarkistaa, harhakuvat tuntuvat jatkuvan. Mutta toisaalta et ole vaaraksi yhteiskunnalle tuossa tilassa. Se nyt hiukan häiritsee että kuljeskelet omakotialueella ja juttelet talon omistajille että omistat heidän talonsa ja se on nyt maksettu ja velaton. Olisko tämä nyt 14 kerta kun sinut haettiin tänne meillä hiukan "lepäämään"

    • gfdfdgfd

      Minäpä katsastin oman verkkopankkini. Velan yhteissumma 375000 euroa, kokonaiskorko rapsakka 0,8%. Kiinteistön ja talon arvo noin 600 000 tällä hetkellä. Vastaavan asunnon vuokraus noin 2000e kuussa, jolloin omaisuus ei kerty lainkaan. Nyt kun maksaa omaa niin "vuokra" on korot 200e / kk vähennysten jälkeen, vakuutukset ym. kulut noin 200e / kk (sähköt ja muut maksaa vuokralainenkin)

      Eli voittoa kertyy tuo säästetty 2000e - kulut 400e lyhennys 1400e /kk kiinteistön arvon nousu otetaan maltillisesti vaikka 1000e/kk => eli 4000e voittoa kuussa vrt. vuokralla-asuminen.

      OK-loordille: nyt kun sulla on velaton kiinteistö, niin osta muutama läävä ja laita vuokralle, takuupaperitkin on valmiiksi pankissa.

    • kassukössi

      Onneksi olkoon Loordi!

      Minulla pysyy velkataakka selässä vielä pitkälle ensi vuosikymmenelle.

      PS. Vain Loordit rakentavat 310 000€:n talon 7000€:n tontille :)

    • Totuus palstan isänn

      Tästä aloitusketjusta on jätetty kaikki olennainen pois. Todellakin on hairahduttu IKI-lainaan, ei kiukaaseen. Nyt ollaan siellä Parkanossa murheellisten laulujen maassa. Ihminen etsii selviytymiskeinoja. Tulee näitä reaalielämästä irtiolevia satuolentoja, Kallion asukki vrt Ok-loordi. Onhan se hyvä, että loordillakin on harrastus, ettei kaikki mene kaljaan. Harvalla työssäkäyvällä on varaa seurata joka ikistä palstan käännettä. Mutta hyvä kun mielihyvää tulee, vaikka kaikki on virtuaalista! Neljässä vuodessahan ne lainat maksellaan?

      • No meillä...

        lainaa jäljellä 100 ke ja nettotulomme on n. 5700 e/kk. Kolmessa vuodessa ajattelimme maksaa tuon loppulainan pois ilman mitään kärsimysnäytelmää. Käytännössä siis toisen palkalla elellään ja toisen palkalla maksellaan talo velattomaksi.


    • likainenporvari
    • kyrpyri eki

      Kyllä se siitä tasaantuu kun muijas löytää kundin jolla seissooo.
      paprut on taas pankissa ja avesiskin kelpaa.

    • Ex-ulkosuomalainen

      Tämä tarve omaan omakotitaloon on varsin erikoinen ja itselleni vieras ajatus. Vaikuttaa siltä, että Suomessa omakotitalo määrittää edelleen ihmisen arvon muiden silmissä. Joidenkin ihmisten itseisarvolle omakotitalolla tuntuu olevan erityinen merkitys.

      Lähdin yli 20 vuotta sitten ulkomaille töihin ja palasimme perheen kanssa vasta pari vuotta sitten Suomeen. Työni vei perhettä maasta toiseen erinäisten tehtävien muodossa. Nuorinta lasta lukuunottamatta muut syntyivät ulkomailla. Vanhin lapsista opiskelee ulkomailla ja toinen suunnittelee muuttoa ulkomaille.

      Palattuamme ostimme kerrostaloasunnon etelä-Helsingistä ja olemme viihtyneet siinä hyvin. Tilaa on paljon, palvelut ovat lähellä kuten olemme yleensä tottuneet. Suurissa kaupungeissa on merkittävä etu, jos asuu mahdollisimman lähellä palveluja ja työpaikkaa. En voisi ajatella asuvani omakotitalossa kaukana palveluista.

    • Luki.

      Ex-ulkosuomalainen


      Hienoa kun palasit suomeen takaisin ja olet( löytänyt mukavan kodin)

      Asiassa on toinenkin puoli ja se on se 20 vuotta,suomi on kehittynyt ja laajentunut tänäaikana.

      kehä 3 jälkeen on valtavasti rakennettu maakuntiin omakotitaloja ja kerros ja rivitaloja.

      nämä kohteet ovat olleet halvempia ja näin ollen saaneet kannatusta pienenpipalkaisemmilta ostajilta (omistajilta).

      He ovat voineet ostaa suhteelisen mukavan kokoisen kodin eteläisestä suomesta esim:helsingin keskustasta muutamia kymmeniä kilometrejä eri suuntiin.

      parikymmentä vuotta on aika pitkä aika ihmisen elämänkaaressa ajateltuna,palvelut on heidän kotinsa vierellä useimilla alueilla.

      Monet kehä kolmosen lähialueella asuvat eivät käy helsingin keskustassa kuin erittäin harvoin jopa välttävät ajoa sinne koska heillä ei juuri ole tarvetta mennä tuonne,kehien vierellä on lähes kaikki mitä voi tarvita.


      parikymmentävuotta sitten oli lama suomessa1993 nyt tilanne näyttää jokseenkin vastaavalta uudestaan.Se ero on monilla on suuria lainoja mutta pienet korot ja kykenevät pitämään melkoisia tai arvokastakin taloa noilla alueilla.

      Tämän päivän trendi on, erimaakunnista ajetaan helsinkiä kohti mutta työalue on laajentunut laajalti eikä koskea läheskään kaikkia joiden pitäisi ajaa keskustaan vaan laajalti.

      Myös palveluiden tarjonta on muuttunut 20 vuodessa kehäteiden varsilla on paljon enemmän ja kaikkea löytyy,jos jotain pitää lähteä kotiin sisustamaan ne löytyvät pitkälti muualta kuin keskustasta,saatikka hieman korjailla on mentävä käytännössä kehäteille,tai auton katselua on käytävä kehäteiden ympäristössä.

      Myös suurin osa suomalasista asuu kehä 3 ulkopuolella he eivät kaipaa hälyä he ovat voineet asua keskustan liepeillä mutta päättäneet muuttaa maakuntiin pieniin keskuksiin.

      Sillä rahalla minkä joku investoi keskustan (helsingin) asuntoon sillä saa juhlavan talon ja muutakin,arvot on muuttuneet maalaisemmiksi.

      Jotkut hakevat vanhoja hursitaloja ja kunnostavat niitä jopa harraste mielessä,tiedän useita helsingin keskustassa asuneita jotka ovat siirtynet lohjalle tai loviisaan esim:loviisasta 90km-100km ajaa alle tunnissa kesäkelillä helsingin keskustaan loviisan asuntojen hinnat on alhaiset merenranta huoneistoja( kerrostalo) voi ostaa muutamalla kymppitonnilla.

      Perheen kasvatun koetaan nykyään suomessa erilailla,trendikkyyttä on asua nykyään maaseudulla perheineen ei niinkään ns:betoniviidakossa,tästä pyritään pois,myös puukerrostalot on tämän päivän trendi halutaan kodikkuutta ja viihtyisyyttä.

      Esim:helsingin vuosaari otan vain esimerkin,on jo kaukana keskustan asujalle mutta tarjoaa moninaisen alueen upeine hiekkarantoineen kerrostalosta käsin,tuolla oli vielä jokuvuosi sitten ei enään tosin samoilla alueella taiteilijan pitämä tila, jossa kaupunkilaiset lapset kävivät tutustumassa ja aivan kotoaan käsin.

      Helsingin nykytilanne on pitkälti muuttunut köyhien ja suureksi asunnottomien alueeksi oikein jos aukaiset silmät ennen kuin menet kotiisi niin matkan varrella voi nähdä kerjäläisiä näitä ei ollut 20 vuotta sitten näissä määrin.

      Helsinki on muuttunut ja sen asukaskunta.Kuten tekin tulette kaukaa muistellen 20 vuoden takaisia aikoja.

      Saavuitte samaan mahaan ja vastaavaan aikaan taantumaan, mutta aika on jo muuttunut erinoloiseksi.

    • Luki.
    • Luki.
    • koppelio

      No jo on pojilla jutut,eivät varmaan usko itekkään.

    • 4+6

      Termit kuntoon satusetä. Pankissasi on panttikirjat lainan vakuutena rikö mitkään "kiinnitystodistukset".

      • Ok-Loordi

        Ai panttikirjoiksiko niitä papereita sanotaan, no, enää ne eivät ole minkään lainan panttina, niin mietin vain että jättäisikö ne sinne pankkiin säilytettäväksi vai hakisiko itselleen kotiin. Niitä vastaan saa halutessa toki halpakorkoista lainaa helposti esim. 250.000 euroa jos nyt sellaista sattuisi tarvitsemaan, mutta ei ole nyt tarvetta lainalle ja velattomana on yllättävän mukavaa olla, jo pelkästään sen takia että ei tarvitse lyhentää mitään lainaa eikä tarvitse maksaa mitään korkoja.

        Termejä:

        "Kiinnityksellä tarkoitetaan tavallisesti kiinteään omaisuuteen kohdistuvaa, lainhuuto- ja kiinnitysrekisteriin tehtävää merkintää kiinteän omaisuuden käyttämiseksi velan tai muun saamisen vakuutena. Kiinteää omaisuutta (engl. immovable property, real property, immovables) ovat maa-alueet ja rakennukset, muu omaisuus on irtainta omaisuutta. Ennen kiinnityksen hakemista kiinteistölle on haettava lainhuuto, jolla varmennetaan, että kiinnityksen hakija on todella kiinteistön omistaja.

        Kiinnitystä tarvitaan kiinteistön panttaamista varten, kun omaisuutta halutaan käyttää luoton vakuutena. Vain lainhuudon saanut omistaja voi pantata kiinteistön.

        Kiinnitys ja siitä todistukseksi annettu panttikirja ovat voimassa pysyvästi ellei kiinnitystä erikseen kuoleteta. Kiinteistön kiinnitykset rekisteröidään maanmittaustoimistossa, ja voimassaolevat kiinnitykset selviävät rasitustodistuksesta.

        Kiinnitystä haetaan siitä maanmittaustoimistosta, jonka toimialueella kiinteistö sijaitsee.
        "

        Eli panttikirja on oikea termi tosiaan, mutta kiinnityksiä on olemassa, ja ei niitä kannata kuolettaa pois turhaan, ovatpa olemassa varalla.

        Mutta: hakeako ne panttikirjat kotiin itselleen vai jättääkö ne pankin säilytettäväksi mahdollista tulevaa käyttöä varten, mitä tekisitte?


      • olikarkki
        Ok-Loordi kirjoitti:

        Ai panttikirjoiksiko niitä papereita sanotaan, no, enää ne eivät ole minkään lainan panttina, niin mietin vain että jättäisikö ne sinne pankkiin säilytettäväksi vai hakisiko itselleen kotiin. Niitä vastaan saa halutessa toki halpakorkoista lainaa helposti esim. 250.000 euroa jos nyt sellaista sattuisi tarvitsemaan, mutta ei ole nyt tarvetta lainalle ja velattomana on yllättävän mukavaa olla, jo pelkästään sen takia että ei tarvitse lyhentää mitään lainaa eikä tarvitse maksaa mitään korkoja.

        Termejä:

        "Kiinnityksellä tarkoitetaan tavallisesti kiinteään omaisuuteen kohdistuvaa, lainhuuto- ja kiinnitysrekisteriin tehtävää merkintää kiinteän omaisuuden käyttämiseksi velan tai muun saamisen vakuutena. Kiinteää omaisuutta (engl. immovable property, real property, immovables) ovat maa-alueet ja rakennukset, muu omaisuus on irtainta omaisuutta. Ennen kiinnityksen hakemista kiinteistölle on haettava lainhuuto, jolla varmennetaan, että kiinnityksen hakija on todella kiinteistön omistaja.

        Kiinnitystä tarvitaan kiinteistön panttaamista varten, kun omaisuutta halutaan käyttää luoton vakuutena. Vain lainhuudon saanut omistaja voi pantata kiinteistön.

        Kiinnitys ja siitä todistukseksi annettu panttikirja ovat voimassa pysyvästi ellei kiinnitystä erikseen kuoleteta. Kiinteistön kiinnitykset rekisteröidään maanmittaustoimistossa, ja voimassaolevat kiinnitykset selviävät rasitustodistuksesta.

        Kiinnitystä haetaan siitä maanmittaustoimistosta, jonka toimialueella kiinteistö sijaitsee.
        "

        Eli panttikirja on oikea termi tosiaan, mutta kiinnityksiä on olemassa, ja ei niitä kannata kuolettaa pois turhaan, ovatpa olemassa varalla.

        Mutta: hakeako ne panttikirjat kotiin itselleen vai jättääkö ne pankin säilytettäväksi mahdollista tulevaa käyttöä varten, mitä tekisitte?

        Kannattaa hakea kotiin, koska pankki voi kuolettaa ne arvottomiksi, mutta ei kun ne on kotona.


    • Anonyymi

      Hei kaikki, olen Tuija Oulusta, Suomi ja haluan vain sanoa kiitollisen kiitoksen Dante Paola -osuuskunnan avulle vilpittömyydestä, avoimuudesta, läpinäkyvyydestä, totuudenmukaisuudesta, rakkaudesta ja tuesta lainavarojen saamisen aikana ja sen jälkeen. Olen ollut paljon läpi näiden huijareiden käsissä, ja aika ei salli minun sanoa kaikkea sitä, jonka olen käynyt läpi viime kuukausina verkossa vieraana tai saada lainavaroja kotiin saamiseksi täällä Suomessa, mutta Jumala vastasi rukoukset tuen ja rakkauden kautta herralta Dante Paolalta, joka omaksui minut ja ymmärsi kanssani alkuperäisestä epäilystäni ja epäkohteliaisuudestani huolimatta ja hänen hyvällä sydämellään ja rakkaudellaan olen nyt kodinomistaja hänen 2%: n korkolainavarojensa kautta ja olen luvannut levitä tätä uutisia ja kertoa myös maailmalle, että siellä on edelleen aitoja ja harvoja hyviä online-lainayrityksiä, jotka voivat auttaa ja elvyttää myös kuivaa luuta, kuten olin ennen. Älä jätä kuuntelematta ja lukemassa tätä todistusta, koska tämä on todellinen elämää muuttava kokemus, ja jokaisen, joka tarvitsee tällaista kääntymistä, ei pitäisi epäröida tai epäillä sitä, koska olen todistanut ja vannon taivaan Jumalalle, että tämä tarina on todellinen ja myös tarina kokemuksestani heidän kanssaan. Katso heidät heidän sähköpostistaan, jos tarvitset rahoitusta! sähköposti: [email protected], tai Voit ottaa yhteyttä häneen sähköpostitse: [email protected], jos haluat pikaviestin tai whatsapp / 35677926593

      Kiitos
      Tuija

      • Anonyymi

        Voi Tuijja, tulit aavistuksen myöhässä, sillä OK-loordi on ULOSOTOSSA.

        Et varmaan uskalla sille vippejä jaella kun on nuo luottotiedot pahasti homeessa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe