Hei!
Tuo Topfield on sanalla sanoen järkyttävä laite. Kaikki asiat kestää sekuntitolkulla, sekoilee tallennuksissa, pikselöi kuvaa ja kaukosäädin on aivan veltto lurppa. Miten voidaan myydä tuollaista roskaa. Kokemuksia on monista muista, mutta ei mitään vastaavia ongelmia :-(
Aaaarrrghhhhh...
Topfield TF510PVRT Huonoin kodin elektroniikkaostos ikinä!
13
2739
Vastaukset
- 1+8
Maanantaikappaleita on kaikissa merkeissä kuten lienet huomannutkin esimerkisi DVD Plaza -sivustossa. Jos älykkyysosamääräsi ylittää keskiarvon, kykenet ihan itse päättelemään, miksi Topfield oli viime vuonna eniten myyty digiboksi Suomessa.
Jos ei ylitä, joku ystävällinen sielu saattaa pyydettäessä kertoa sinulle syyn siihen.- ei tee huonommaksi
Mitä enemmän jotain laitetta tehdään, sitä enemmän sattuu myös maanantaikappaleita. Tokihan se on selvää myös aloittajan tapauksessa. Ei se tee Topfieldista sen huonompaa, päin vastoin.
- virtalähde
ei tee huonommaksi kirjoitti:
Mitä enemmän jotain laitetta tehdään, sitä enemmän sattuu myös maanantaikappaleita. Tokihan se on selvää myös aloittajan tapauksessa. Ei se tee Topfieldista sen huonompaa, päin vastoin.
Topfield on menestynyt hyvin testeissä, siksi itsekin ostin sen. Laitteiden kestävyys ei tule esille testeissä. No omassa (pvr550 hyprid) piti virtalähteen elkot uusia 1,5 vuoden jälkeen ja yksi diodi siitä puolen vuoden jälkeen. Ei muita ongelmia.
Topparin suosio perustuu osin tap'ien saatavuuteen ja itsellänikin tuo PlasmaEPG on aivan ylivoimainen verrattuna esimerkiksi toiseen käytössäni olevaan Humaxin boksiin.
- toppy on kakka
itsellekään ei tule enää ikinä topfieldiä, on niin paska, että!
ei nauhoita ohjelmoituja silloin tällöin, pari kertaa tyhjännyt kovalevyn, tosin ikääkin oli jo lähes takuuaika (about vuosi ja 10 kk), kun ensimmäistä kertaa kovalevy tyhjentyi, mutta paska ku paska. Onhan niitä maanantaikappaleita joka valmistajalla, mutta tällaistä sontaa ei meidän talouteen enää tule!
hyvä aloituspostaus, palsta tarvitsee tällaista, että kansa tietää mitä saa. - digidigidigidigi
Mulla Toppy on kestänyt 6-7 vuotta mutta näiden aiheesta käytyjen nettikeskuteluista päätellen Topfieldillä on tehty reilu laadun pudotus. Ei se alunperinkään täydellsitä ole ollut koska omassa toppyssa on edelleen ärsyttäviä ohjelmointivirheitä. Ne on kuitenkin olleet nippa-nappa siedettävällä tasolla.
Mutta tuo nettikeskuteluissa ympäri maailmaa raportoitujen elektrolyyttikondensaattorien hyytymiset alkaen jo peräti takuuaikana on selkeä valinta Topfieldillä. Tuskin mikään muu eletroniikkakomponentin valinta vaikuttaa laitteen kestävyyteen niin selkeästi?
Tuskin ostan enää Toppya uudestaan. Onneksi Nykyisissä digi-telkuissa on jo mahdollisuus tallennukseen ilman mitään erillistä boxia. - TF-harhaanjohdettu
Käyttöä- vai rakentelua varten?
Kodin viihde-elektoniikkalaitteet ostetaan kai enimmäkseen siksi, että niitä käytetään siihen tarkoitukseen, mihin ne on hankittu, eikä rakentelua ja ohjelmointia varten; siihen ovat suhteettoman kalliita näinä komponenttien halpis-aikoina.
TF voisi ilmoittaa myyntipakkauksissa ja mainoksissa, että laatikossa on digiboksi-rakennussarja, jonka saa tinalla, kolvilla ja rybiconin konkilla sekä ohjelmanpätkillä ehkä siedettävästi toimivaksi.
Maanantaikakkapeet ovat asia erikseen, omaa laitettamme on koetti huolto saada toimimaan, mutta huonoin tuloksin. Toimi raportin mukaan kiintolevyn vaihdon jälkeen ok. Voi tietysti olla, että tasoa arvioitiin siellä TF:n omin kriteerein. Huollosta kerrottiin muuten, että he raportoivat hitaudesta valmistajalle ja että ehkä jossain päivityksessä siihen saattaa tulla korjaus.
Hitaus siis avoimesti myönnettiin, mutta ei ilmeisesti ollut korjattavissa, kun piti raportoida valmistajalle? Ei ole kuulkaa ihan ok-toimintaa se, että mm. tallennelistan saaminen kesti 8 - 14 sek. ja laite reagoi, jos reagoi kaukosäätimen painalluksiin lähes missä toiminnossa tahansa; hieman varmemmin otti toki komentoja, jos osasit oikein kunnolla tähdätä säteen laitteeseen - painoit nappia ja toivoit, että jotain taphtuu. Kaikilla muilla meillä majalleilla vehkeillä tapahtuu muuten välittömästi!
Ihmettelen vankkumattomia "laite-uskovaisia", joille ei merkkaa mitään se, että värkki on esim. käytön kannalta kilpailijoihin verrattuna täysi susi, mutta, mutta - eihän sellaista voi uskoa, kun mainoslehtisessä kerrotaan, että johtava merkki jne... eikä ainakaan tohdi kokeilla jotain muuta!
Kokemuksia on nyt seitsemästä eri merkistä ja ylivoimaisesti onnettomin käytön kannalta on ollut TF-asennussarja, josta on tullut omien kokemusten jälkeen reilumminkin kuultua ja luettua samansuuntaisia kommentteja.
Ja...
Mistäs ne miljoona kärpästä muuten pitävätkään? -tekee mieli kysyä älykkyysosamäärä-kaverilta, jonka mielestä myyntimäärä ja laatu ovat suoraan verrannollisia :-)- 1+8
"Mistäs ne miljoona kärpästä muuten pitävätkään? -tekee mieli kysyä älykkyysosamäärä-kaverilta, jonka mielestä myyntimäärä ja laatu ovat suoraan verrannollisia :-)"
Kysy pois! Tosin sinulla on luetunymmärtämisvaikeuksia. En ole väittänyt myyntimäärien ja laadun olevan SUORAAN verrannollisia. Olen vihjannut, että jos jonkin merkkiset laitteet ovat hyvin yleisesti ja usein viallisia, ne eivät nouse myyntitilastojen kärkeen. Myyntimääriin vaikuttavat toki muutkin asiat kuin laatu. Esimerkiksi mainonnan ja myyntipaikkojen määrä.
Kyllä minä uskon, että monilla on ollut Toppareissaan vikoja. Itselleni (ja monille muillekin) on sattunut toimivia Topfieldejä. Omistan kaksi Topfieldiä, joissa ei kummassakaan ole ollut koskaan mitään vikaa. Vanhin on vuodelta 2006 ja toinen on HD-malli.
Surkeimmat kokemukseni ovat Finnsatista, jossa tuntuu olevan vikaa muussakin kuin ohjelmistossa. Aikoinani ostamani HD-Handan oli myös viallinen jo paketista avattaessa. Ne, joilla kyseiset merkit toimivat, olkoot tyytyväisiä - niin olen minäkin. - jokke8657
Osta Humax HDPVR 5000 T. Ostin Gigantista. Meillä oli Topfielt sellainen 160gt levyllä 5vuotta 6kk kesti meni kovalevy sitten. Annoin pois ja laittoivat käytetyn kovalevyn ja pelittää täysin. No nyt sitten onneksi luin arvostelut Topfield Digiboxeista. Ja eipähän olleet kovinkaan ylistävät arvostelut. Kaikilta osin mennyt huonommaksi Topfield. Minäkin oli varma, että se on ostettava topfield kun ensimmäinen kesti niin pitkään. Mutta Topfieldillä on mennyt kehitystyö täysin pieleen. Tekniikan testin mukaan Humax on PARAS DIGIBOXI tällä hetkellä joten SUOSITTELEN KAIKILLE SITÄ LÄMPIMÄSTI JA VARMASTI PELITTÄÄ JA HYVIN. Monessako digiboxissa on esim.jäähdytin. Eipähän taida olla monessakaan. Humaxissa se on ja se lisää kestävyyttä.
- Vioille kyytiä?
KUN on vikoja, niin miksi maahantuoja/huolto on täysin neuvoton vikojen edessä?
Jos laite poikkeaa normaalista "laadusta", niin pitäisihän se saada kuntoon! Mitä ihmeen tuotevastuuta se on, jos on myyty laitteita nurkat täyteen ja kun asiakas kertoo, että laatu ei kelpaa, kerrotaan vaan, että ehkäpä seuraavassa päivityksessä tulisi jotain korjausta. Oman uuden TF-romuni kanssa tehtiin muka kaikki mahdollinen, mutta tuloksetta - harvinaisen munatonta meininkiä koko tuoteketjulta!
Niin, miksi se TF oli muuten myydyin, kun ei siis laadun takia, jos myyntimäärä ja laatu eivät korreloi?- MMBV
"Jos laite poikkeaa normaalista "laadusta", niin pitäisihän se saada kuntoon!"
Olet aivan oikeassa - ja lain mukaan oikeutettu kaupan purkuun, jos huolto ei saa laitetta kuntoon kolmannella yrityksellä. Ihan eri asia on, että kaikki eivät tätä tiedä, eikä huolto asiaa tietenkään mainosta.
Rakkineita on kaikissa merkeissä. Tuntuu vain oudolta, että vikoja olisi eniten kaikkein eniten myydyssä merkissä.
Ryhdy toimiin!
- Flopfield
Alla olevassa linkissä todella asiallista juttua. Laskennallisesti lähes sata A4-sivua siitä, miten TF-vehkeistä voi saada ihan toimiviakin, kun vaihtaa komponentit sisälle. Siitä vaan perheenäidit ilta-askareisiin kolvin ja tinan kanssa :-)
http://www.toppy.fi/keskustelu/topic/2887-lisaeae-elinikaeae-toppyyn-kondensaattorit-ajoissa-vaihtamalla/
Onnettominta laatua, mitä on tullut vastaan! - -aake-
Mitä v´ttua?
Pitäisi itse kolvailla vuoden käytön jälkeen boxeihin uusia konkkia?
Hommata tinaimurit, tinat, kolvit, uusi kondensaattori ja opiskella electroniikkaa?
Joskus vuosia sähkö-/elektroniikkatekniikkaa opiskelleenakin sanon että: VOI JEESUS!
Tuotteista tehdään tahallaan paskaa että niitä pitäisi ostaa koko ajan uusia. Kun seuraava boxi (joka EI ole topfield) kyrvähtää, niin lopetan tv:n töllöttämisen kokonaan.- Kolvi vaan käteen..
Älä välitä, takuuaika on kaksi vuotta ja muutama digiboksi on minulla jopa sen kestäneet. Yksi hajosi totaalisesti reilun vuoden jälkeen takuuaikana, joten sain tilalle uuden, jonka virtalähde hajosi alle vuoden. Olen kolvannut konkkia omiin ja tuttavien Handaneihin, Humaxeihin, Samsungiin ja Topfieldeihin, joten ongelmat eivät rajoitu johonkin tiettyyn merkkiin.
Ongelmana on nykyisin löytää korjaaja, sillä huoltoja alkaa olla harvassa. Kaksi ensimmäistä boksia korjattiin takuuseen, mutta takuuna korjatusta meni taas poweri (= tietenkin meni nopeasti rikki, koska siinä oli valmiiksi huonot konkat) paikallisella huollolla. Taas mentiin vuosi ja konkat sanoi poks: Huolto oli vaihtanut varaosana koko powerin. Silloin päätin, etten enää vie boksejani huoltoon, vaan kolvaan itse ne ihan vaikka ajankuluna. Nuoruudessa opittuja käsien taitoja täytyy pitää wanhanakin yllä. Olen muutamia naapureiden boksejakin nyt korjannut, kun sen nyt osaan...
Huutonetistä löytyy joukko korjaajia, joilla huollon tai vaihtopowerin saa viidelläkympillä. Komponentit maksaa parikymppiä ja kolvaukseen menee ainakin meikäläisellä tunnin verran, joten tuntipalkkaa ei kannata laskea. Oma onnistumisen tunne siinä tulee, jos laite toimii korjauksen jälkeen.. Komponenttien tulee olla oikean kokoisia, sillä korkeamman jännitearvon konkat eivät mahdu niille varattuun tilaan. Lahtelainen tuttava korjautti digiboksin paikallisella huollolla, mutta se alkoi temppuilla vajaan vuoden jälkeen. Syynä oli ilmeisesti se, että liikkeessä oli laitettu mekaanisesti liian suuret kondensaattorit pitkien kytkentäjohtojen varaan powerin päälle. En ole ennen nähnyt sellaista parsimista, joten olen edelleen oman työn kannattaja. Vaihdoin konkat oikean kokoisiksi ja taas sekin digiboksi on toiminut jo kolmatta vuotta...
Muutaman sentin kustannussäästö digiboksin kokoonpanossa komponenttien hinnassa aiheuttaa sen, että on mennyt luotto useampaan laitemerkkiin. Olen jättänyt nyt HD-boksin hankkimatta, sillä tulen toimeen parilla korjatulla SD-boksilla, joilla teen vähäisiä tallennuksiani lähinnä vain lomamatkojen aikana. Wamhoja ovat, mutta toimivat edelleen. Laitoin mieluummin HD-boksin hinnan lisää televisioon, jolla saan tallennettua USB:n kautta HD-tasoisenakin ja se riittää minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693