Kysymys 29-30v miehille!

18v nainen

Tämä ei ehkä kuulu nyt oikein tänne, mutta kysytään silti koska uskon tällä palstalla olevan vipinää ja vastauksia tulevan helpostikin, ilman että niitä tarvitsee odottaa sata vuosituhatta. :)

Voisitko kuvitella yrittäväsi parisuhdetta 18v naisen kanssa? Jos tuntisitte ja olisitte aluksi ystäviä, teillä synkkaisi ihan hyvin, hän olisi myöskin kaunis ja kertoisi eräänä päivänä olevansa ehkä hiukan ihastunut sinuun.

103

1512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxxxxxx

Jos henkisellä tasolla homma toimii, niin kyllä.

• gjdjdjdj

No henk.kohtaisesti en, mut moni varmaan voisi....

• ..........

No miksei, en näe estettä. Lähinnä se riippuisi ikää enemmän siitä millainen tyttö olisi. Kakaran kanssa ei jaksa mitään edes yrittää.

• 18v nainen

No sanoin jo tuolla että teillä synkkaisi yhteen, niin ei varmaan tarvitse enempää selitellä.

• kyl tarviii
        18v nainen kirjoitti:

No sanoin jo tuolla että teillä synkkaisi yhteen, niin ei varmaan tarvitse enempää selitellä.

Pitää olla myös hyvännäköinen ja haluja herättävä, jotta voi haluta muuta kuin kaveruutta.

• jambe82

Pari krt oon tapaillut muutamia kertoja n. 10v nuorempaa, mut ei kummallakaan kerral oikein menny jutut yksiin, että vastaukseni on ei. Voihan se joillakin toimiakin

• 18v nainen

jambe82:selta haluan kysyä uteliaisuudesta, että millaisissa asioissa sitten tökkäsi?

• jambe82

No oikeastaan viinan juonti oli ainoa asia, jossa EI tökännyt :)

• terppa-08

Kerran on tullut kokeiltua. Olihan tuo seksuaalisessa mielessä ihan kivaa mutta siinäpä - henkisellä puolella homma oli vaan toivotonta.

• Yx ukko.

Tosiasiahan on, että kaikki vanhenemme. Et sinäkään ole ikuisesti 18v, muutaman vuoden seurustelun jälkeen olet jo 22. (Jos se nyt asiaa muuttaa). Eli voithan vanhentua vaikka jonkun kanssa yhdessä.

• 18v nainen

" terppa-08: Kerran on tullut kokeiltua. Olihan tuo seksuaalisessa mielessä ihan kivaa mutta siinäpä - henkisellä puolella homma oli vaan toivotonta. "

Uskon. Näitähän on ja ei se mikään ihmekään varmasti ole ettei aina ikäero suhteet onnistu. :)

" Yx ukko.: Tosiasiahan on, että kaikki vanhenemme. Et sinäkään ole ikuisesti 18v, muutaman vuoden seurustelun jälkeen olet jo 22. (Jos se nyt asiaa muuttaa). Eli voithan vanhentua vaikka jonkun kanssa yhdessä. "

Niimpä. Tämä oli kyllä viisaasti sanottu. :) ja kyllä se varmaan asioita muuttaa jollakin tapaa, koska kasvaa ja kehittyy koko ajan enemmän ihmisenä.

• Yx ukko.

Vuodethan on vaan numeroita. Ja vaikka ikäeroa ei ole paljoakaan, ei sekään missään nimessä tarkoita, että suhteen onnistuminen olisi varmaa.
        Vastasin tähän ketjuun vaikka ikää onkin enemmän, kuin keille kysymys oli osoitettu. Parisuhteessani on ikäeroa huomattavasti enemmän, kuin tuo mainitsemasi.

• vuosi-m -77

(18v ) no sinähän alyytikko oot..?? :) eli ainakin kehittynyt yksilö!! ilmeisesti tuut juttuun ikäistäs vanhempien poikien kans juttuun... ?? ite kellpuuttasin hyväksi ystäväksi sinunlaisen... ja antasin ajan näyttää miten suhde edistyy.... :)

• .........

Nyt on kyllä pakko kommentoida sen verran, että jo se kertoo varsin paljon näistä näkökulmaeroista, että olet rajannut kysymyksen nimenomaan 29-30-vuotiaille. 18-vuotiaalle tuo yksikin vuosi on vielä suorastaan liikuttavan merkittävä ero, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että siinä kolmen kympin hujakoilla alkaa olla jo aika yhdentekevää, onko joku 28, 30 vai 32.

• qpwoie

Ei ainakaan minulla ollut tuossa iässä enää vuodet niin tärkeitä kuin joskus yläasteella kun vuoden vanhempi tyttöystävä oli kova sana.

Aloittajalle seuraavaa.

Olen läpikäynyt tällaisen suhteen kaksi kertaa. Seurustelin 24 vuotiaana 18 vuotiaan kanssa. Kävin töissä ja hoidin elämääni jo vastuullisesti vaikka vielä pyörin jonkin verran baareissa (mistä hänetkin löysin). Hän olisi halunnut elää vielä villiä nuoruuttaan kun ei ollut sitä kokenut. Ei siinä mitään ja annoin hänen touhuta kavereidensa kanssa, mutta ongelmaksi muodostui se että hän ei pitänyt opiskelusta huolta, eikä oikein mistään muustakaan. Meikit, vaatteet ja viikonloppuna baariin olivat hänelle tärkeitä. Bailaaminen ei haitannut, vaan se ettei hän pitänyt itsestään huolta ja kaikki vähät rahat menivät turhuuksiin. Toisinsanoen hänen lupauksiinsa ei voinut luottaa.

Seuraavaksi seurustelin lyhyen aikaa ihan oman ikäisten kanssa. Tällä hetkellä olen naimisissa naisen kanssa jonka tapasin kun olin 31 ja hän 18. Vuoden hän vielä keräili rohkeutta ja sitten alettiin seurustelemaan hänen aloitteestaaan. Siitä on nyt reippaat kahdeksan vuotta aikaa ja hyvin menee. Ei se ikä kenenkään välejä katkaise, vaan luonne, joten anna palaa vaan ja kerro että olet ihastunut.

• Richard Gere
      • ((((((((((((((((

Olipa taas hyvin ilmaistu asia "Ikäero tappoi suhteen" . Eli tuon mukaan parikymppisenä ei voi aloittaa suhdetta, nuo ongelmathan on saman ikäisenkin kanssa.

• ei katso ikää

No tuo iltalehden juttu on vain yksittäistapaus. Minun suvussani on ollut lähes kaikilla parisuhteissa isoja ikäeroja, mutta silti eivät ole kariutuneet ikäeron takia. Rakkaus ei katso ikää.

• 18v nainen

" kyl tarviii: Pitää olla myös hyvännäköinen ja haluja herättävä, jotta voi haluta muuta kuin kaveruutta. "

Tämäkin on jo sanottu tuolla. :D

" Yx ukko.: Vuodethan on vaan numeroita. Ja vaikka ikäeroa ei ole paljoakaan, ei sekään missään nimessä tarkoita, että suhteen onnistuminen olisi varmaa.
      Vastasin tähän ketjuun vaikka ikää onkin enemmän, kuin keille kysymys oli osoitettu. Parisuhteessani on ikäeroa huomattavasti enemmän, kuin tuo mainitsemasi. "

Totta höpäjät taas. Tähän kommentoin kuitenkin niin, että kulkeehan pakosti myöskin ikä (eli se numero) ja kehitys ainakin jollakin tapaa vahvasti käsikädessä, ei sitä voi tyystin unohtaa ja heittää vaan menemään et se on pelkästään se numero. Kyllä sen tulee huomaamaan joissakin asioissa, se on sitten eriasia et haittaako se sitä vanhempaa osapuolta jos toinen olisi kuitenkin muuten fiksu ja järkevä. Tärkeintä on olla oma itsensä, kelpaa sitten sellaisena tai ei. Minkäs ikäinen Yx ukko. sitten olet ja paljonko sinun parisuhteessa on ikäeroa?

• 18v nainen

" vuosi-m-77: (18v ) no sinähän alyytikko oot..?? :) eli ainakin kehittynyt yksilö!! ilmeisesti tuut juttuun ikäistäs vanhempien poikien kans juttuun... ?? ite kellpuuttasin hyväksi ystäväksi sinunlaisen... ja antasin ajan näyttää miten suhde edistyy.... :) "

Yritätkö tappaa mut nauruun?

".........: Nyt on kyllä pakko kommentoida sen verran, että jo se kertoo varsin paljon näistä näkökulmaeroista, että olet rajannut kysymyksen nimenomaan 29-30-vuotiaille. 18-vuotiaalle tuo yksikin vuosi on vielä suorastaan liikuttavan merkittävä ero, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että siinä kolmen kympin hujakoilla alkaa olla jo aika yhdentekevää, onko joku 28, 30 vai 32. "

No sinähän pistät minut tiukille? Niin että ihan varpaillaan sais olla ja hyvin tarkkaan miettiä päänsä kipeeksi mitä sitä sanoo, ettet saa kaivettua vahingossakaan jotain pientä epäkohtaa sieltä esille. Huh.

Pakkohan se on rajata tämäkin kysely jonkun ikäisille tai sitten olisi voinut kysyä yleisestikin, ottamatta huomioon sukupuolia ja ikiä, mutta ei sekään vamaan väärin ole tehdä sellasiakaan kyselyjä jotka on rajattu tietylle sukupuolelle ja ikäryhmälle. Normaalia minusta. Siksi haluan mielipiteitä 29-30vuotiailta miehiltä yleisesti, mitä ne ajattelee tästä, voisiko ne olla minun kanssa, koska olen ihastunut sellaiseen itse tällä hetkellä oikeassa elämässä. Se miksi tuossa lukee myöskin että kysymys 29-30v miehille, eikä esimerkiksi vaan 30v miehille, päätin vaan huvikseen laittaa niin, vaikka olisin voinut yhtä hyvin kirjoittaa otsikon näinkin " Kysymys 30v miehille! " Minä kun oon nyt 18 ja mies vielä 29, täyttää myöhemmin 30 niin sama laittaa silloin että " kysymys 29-30v miehille! " Ei ole mitenkään kyse siitä että pitäisin yhtä vuotta enää tuossa iässä merkityksellisenä kehityksen kannalta...

Sinä et vaan ymmärrä minua tai sitten yrität väkisin etsiä minusta jotain virheitä.

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" vuosi-m-77: (18v ) no sinähän alyytikko oot..?? :) eli ainakin kehittynyt yksilö!! ilmeisesti tuut juttuun ikäistäs vanhempien poikien kans juttuun... ?? ite kellpuuttasin hyväksi ystäväksi sinunlaisen... ja antasin ajan näyttää miten suhde edistyy.... :) "

Yritätkö tappaa mut nauruun?

".........: Nyt on kyllä pakko kommentoida sen verran, että jo se kertoo varsin paljon näistä näkökulmaeroista, että olet rajannut kysymyksen nimenomaan 29-30-vuotiaille. 18-vuotiaalle tuo yksikin vuosi on vielä suorastaan liikuttavan merkittävä ero, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että siinä kolmen kympin hujakoilla alkaa olla jo aika yhdentekevää, onko joku 28, 30 vai 32. "

No sinähän pistät minut tiukille? Niin että ihan varpaillaan sais olla ja hyvin tarkkaan miettiä päänsä kipeeksi mitä sitä sanoo, ettet saa kaivettua vahingossakaan jotain pientä epäkohtaa sieltä esille. Huh.

Pakkohan se on rajata tämäkin kysely jonkun ikäisille tai sitten olisi voinut kysyä yleisestikin, ottamatta huomioon sukupuolia ja ikiä, mutta ei sekään vamaan väärin ole tehdä sellasiakaan kyselyjä jotka on rajattu tietylle sukupuolelle ja ikäryhmälle. Normaalia minusta. Siksi haluan mielipiteitä 29-30vuotiailta miehiltä yleisesti, mitä ne ajattelee tästä, voisiko ne olla minun kanssa, koska olen ihastunut sellaiseen itse tällä hetkellä oikeassa elämässä. Se miksi tuossa lukee myöskin että kysymys 29-30v miehille, eikä esimerkiksi vaan 30v miehille, päätin vaan huvikseen laittaa niin, vaikka olisin voinut yhtä hyvin kirjoittaa otsikon näinkin " Kysymys 30v miehille! " Minä kun oon nyt 18 ja mies vielä 29, täyttää myöhemmin 30 niin sama laittaa silloin että " kysymys 29-30v miehille! " Ei ole mitenkään kyse siitä että pitäisin yhtä vuotta enää tuossa iässä merkityksellisenä kehityksen kannalta...

Sinä et vaan ymmärrä minua tai sitten yrität väkisin etsiä minusta jotain virheitä.

" Richard Gere: Tässä esimerkki isosta ikäerosta, ja siitä miten kävi, ja mihin asiat tyssäsi.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2013031516787918_vi.shtml

Voihan se jonkun aikaa toimia, mutta tuskin pitemmän päälle. "

Muistetaan nyt kuitenkin se, että Richard ja Cindy ovat vain yksi tälläisiä pariskuntia joilla tämä sydeemi ei toiminut. Jos vain kaivelisi, varmasti löytyisi pariskuntia joilla suurempi ikäero myös toimii :)

http://viihde.fi.msn.com/näiden-julkkisparien-rakkautta-ei-iso-ikäero-haittaa-1

Siinäpä niitä joilla onni myös kukoistaa.

• Richard Gere
        18v nainen kirjoitti:

" Richard Gere: Tässä esimerkki isosta ikäerosta, ja siitä miten kävi, ja mihin asiat tyssäsi.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2013031516787918_vi.shtml

Voihan se jonkun aikaa toimia, mutta tuskin pitemmän päälle. "

Muistetaan nyt kuitenkin se, että Richard ja Cindy ovat vain yksi tälläisiä pariskuntia joilla tämä sydeemi ei toiminut. Jos vain kaivelisi, varmasti löytyisi pariskuntia joilla suurempi ikäero myös toimii :)

http://viihde.fi.msn.com/näiden-julkkisparien-rakkautta-ei-iso-ikäero-haittaa-1

Siinäpä niitä joilla onni myös kukoistaa.

Ehkä noissa esimerkeissäsi se nuorempikin osapuoli oli jo ohittanut teini-iän suhteen alkaessa... Voihan se joillain toimia, mutta yleensä pitemmän päälle ei. Tulee kaikki sukupolvien väliset kuilut jne. kiinnostuksen kohteet voi olla hyvin erilaiset, ja nuori ihminen muuttuu vielä paljon ja sitten ns. kasvetaan erilleen... Miksi ylipäänsä edes kyselet asiasta, kun kuitenkin tyrmäät muitten mielipiteet ja olet jo selvästi omassa mielessäs päättänyt, että ikäero ei ole este? Senkus alat suhteeseen sen tyypin kanssa, ja kokeilet kestääkö se loppuelämän vai vaan pari kuukautta, vai jotain siltä väliltä.

• Että miten...
        Richard Gere kirjoitti:

Ehkä noissa esimerkeissäsi se nuorempikin osapuoli oli jo ohittanut teini-iän suhteen alkaessa... Voihan se joillain toimia, mutta yleensä pitemmän päälle ei. Tulee kaikki sukupolvien väliset kuilut jne. kiinnostuksen kohteet voi olla hyvin erilaiset, ja nuori ihminen muuttuu vielä paljon ja sitten ns. kasvetaan erilleen... Miksi ylipäänsä edes kyselet asiasta, kun kuitenkin tyrmäät muitten mielipiteet ja olet jo selvästi omassa mielessäs päättänyt, että ikäero ei ole este? Senkus alat suhteeseen sen tyypin kanssa, ja kokeilet kestääkö se loppuelämän vai vaan pari kuukautta, vai jotain siltä väliltä.

Eli jos kaksi nuorta (siis suunnilleen samanikäistä), on yhdessä he eivät muutu? Siis pitää olla ikäeroa että muuttuu? Ja henkistä kasvua tapahtuu koko elämän, erilleen kasvu voi olla mahdollista missä iässä vaan.

• Richard Gere
        Että miten... kirjoitti:

Eli jos kaksi nuorta (siis suunnilleen samanikäistä), on yhdessä he eivät muutu? Siis pitää olla ikäeroa että muuttuu? Ja henkistä kasvua tapahtuu koko elämän, erilleen kasvu voi olla mahdollista missä iässä vaan.

Väitinkö sellaista? Omassa lähipiirissä on kuitenkin muutama tapaus, kun on alettu suhteeseen naisen ollessa parikymppinen ja miehen jotain kymmenisen vuotta, tai enemmänkin vanhempi.

Sitten kun mies on jo tukevasti keski-iän ylittänyt ja andropaussin kourissa, sillä nuorella vaimolla kuitenkin vielä virtaa riittää ja menojalka vipattaa, ja kireyttähän sellainen suhteessa aiheuttaa. Kun toinen jää eläkelläispapparaiseksi, niin toinen on vielä pitkään työelämässäkin mukana. Aina kannattaa myös muistaa, että naiset elää muutenkin pitempään kuin miehet, jos siis loppuelämän suhdetta ollaan hakemassa...

Ei ne liian suuret ikäerot (kumminkaanpäin) ole yleensä kovin hyvä juttu, siis yleensä MUTTA kuten sanoin, voihan se toimia. Ja ap on selvästi jo päättänyt ettei ikäerolla ole merkitystä, niin mitäs kyselee? Kokeilemallahan se selviää.

• Yx ukko

Totta, toinen on hyväksyttävä kaikkine karvoineen ja nahkoineen, ikäerosta riippumatta, näin on aina. Ja parisuhteessa hiotaan toistensa särmiä. Tuon mainitsemasi kehityksen muotoilisin mieluummin, elämänkokemus.
      Vaikutat fiksulle ja järkevälle, älä ole huolissasi, nuoruus on tauti joka paranee itsestään:) Niin, mulla on ikää jo puoli vuosisataa, ja parisuhteessa ikäeroa parikytä vuotta, ja vuosiahan me ollaan jo kärsitty toisiamme:)

• kokemus....

en muistanutkaan kuin pieni ajatus mailm on nuillla 18 kesäsillä... :( netti koko mailman katsomus...!! (sosiaalisuus näppäinten päässä..) :( kokemus sexistä ainoostaan reginasta luetttuna....!!! :)

• 18v nainen

" Yx ukko: Totta, toinen on hyväksyttävä kaikkine karvoineen ja nahkoineen, ikäerosta riippumatta, näin on aina. Ja parisuhteessa hiotaan toistensa särmiä. Tuon mainitsemasi kehityksen muotoilisin mieluummin, elämänkokemus.
      Vaikutat fiksulle ja järkevälle, älä ole huolissasi, nuoruus on tauti joka paranee itsestään:) Niin, mulla on ikää jo puoli vuosisataa, ja parisuhteessa ikäeroa parikytä vuotta, ja vuosiahan me ollaan jo kärsitty toisiamme:) "

Kiva jos yhteiselo kukoistaa! :) Saat muutenkin minut hyvälle mielelle ja hymyilemään näillä kommenteillasi ja uskomaan siihen että meidän suhde ei ole ihan mahdoton ja paha juttu vaan se voi myöskin toimia loistavasti!

Jos en olisi täysi-ikäinen, en olisi voinut kuvitellakkaan mitään tälläsiä suuremmalla ikäerolla olevia suhteita, mutta nyt tilanne on se että olen täysi-ikäinen ja voin harkitakkin tälläistä suhdetta jos satun ihastumaan.

" kokemus....: en muistanutkaan kuin pieni ajatus mailm on nuillla 18 kesäsillä... :( netti koko mailman katsomus...!! (sosiaalisuus näppäinten päässä..) :( kokemus sexistä ainoostaan reginasta luetttuna....!!! :) "

Öööö....? :D heh heh mitäköhän nyt tähänkin sanoisi..

• 18v nainen

" qpwoie: Ei ainakaan minulla ollut tuossa iässä enää vuodet niin tärkeitä kuin joskus yläasteella kun vuoden vanhempi tyttöystävä oli kova sana.

Aloittajalle seuraavaa.

Olen läpikäynyt tällaisen suhteen kaksi kertaa. Seurustelin 24 vuotiaana 18 vuotiaan kanssa. Kävin töissä ja hoidin elämääni jo vastuullisesti vaikka vielä pyörin jonkin verran baareissa (mistä hänetkin löysin). Hän olisi halunnut elää vielä villiä nuoruuttaan kun ei ollut sitä kokenut. Ei siinä mitään ja annoin hänen touhuta kavereidensa kanssa, mutta ongelmaksi muodostui se että hän ei pitänyt opiskelusta huolta, eikä oikein mistään muustakaan. Meikit, vaatteet ja viikonloppuna baariin olivat hänelle tärkeitä. Bailaaminen ei haitannut, vaan se ettei hän pitänyt itsestään huolta ja kaikki vähät rahat menivät turhuuksiin. Toisinsanoen hänen lupauksiinsa ei voinut luottaa.

Seuraavaksi seurustelin lyhyen aikaa ihan oman ikäisten kanssa. Tällä hetkellä olen naimisissa naisen kanssa jonka tapasin kun olin 31 ja hän 18. Vuoden hän vielä keräili rohkeutta ja sitten alettiin seurustelemaan hänen aloitteestaaan. Siitä on nyt reippaat kahdeksan vuotta aikaa ja hyvin menee. Ei se ikä kenenkään välejä katkaise, vaan luonne, joten anna palaa vaan ja kerro että olet ihastunut. "

Nytpä vastaan sinullekkin kun en ole vielä vastannut.

Aika tyhjäpää ollut se muija jos ei ole viitsinyt pitää huolta opiskeluistaan ja jos meikit, vaatteet ja bailaaminen on ainut elämän sisältö niin aika köyhää elämää... Tai ei ymmärrä rahan arvoa, miten voi olla mahdollista?

Asuiko vanhempien nurkissa vielä tuolloin?

Minä käyn juhlimassa kyllä sillon tällöin, pidän myös hyvin paljon meikeistä, muodista.. ulkonäkö on mulle tärkeä asia. Nämä hommat ei kuitenkaan lähde lapasesta ja onneksi täytä minun koko elämää!

Käyn myöskin töissä ja 1500e jää kuussa elämiseen, josta ensinnäkin menee vuokraan 550e, sen jälkeen rahaa on jäljellä 950e josta maksan kuukauden ruuat ja muut menot. Ainakin minä kun käyn töissä ja saan OMAA rahaa, niin huolehdin niistä myös hyvin koska tajuan sen että jos helvetti pistän nyt kaiken palamaan, niin oon kusessa, koska mulla ei oo mitään sillon millä elää.....................................

• Yx ukko.

Kiva, jos olen voinut kannustaa sinua.
      Ja ikäerosta voi olla hyötyäkin, vanhemmalla iällä voi olla helpompi hyväksyä ihmisten erilaisuutta. Ainakaan minä, en niin helposti enää hötkyile toisen joka oikusta.
      Tätähän nyt ei välttämättä voi yleistää,mutta kuitenkin....Kaikki ei ole enää niin mustavalkoista, löytyy se harmaakin...
      Anna palaa vaan, kerran me vaan eletään, ja turha sitten kiikkustuolissa on katua tekemättä jääneitä asioita.

• 18v nainen

" Richard Gere: Ehkä noissa esimerkeissäsi se nuorempikin osapuoli oli jo ohittanut teini-iän suhteen alkaessa... Voihan se joillain toimia, mutta yleensä pitemmän päälle ei. Tulee kaikki sukupolvien väliset kuilut jne. kiinnostuksen kohteet voi olla hyvin erilaiset, ja nuori ihminen muuttuu vielä paljon ja sitten ns. kasvetaan erilleen... Miksi ylipäänsä edes kyselet asiasta, kun kuitenkin tyrmäät muitten mielipiteet ja olet jo selvästi omassa mielessäs päättänyt, että ikäero ei ole este? Senkus alat suhteeseen sen tyypin kanssa, ja kokeilet kestääkö se loppuelämän vai vaan pari kuukautta, vai jotain siltä väliltä. "

Se minun teini-ikäkö tässä on ongelma? hitunenhan sitä on enää vaan jäljellä ja olen täysi-ikäistynytkin niin ei tässä enää mitään 13-vuotiaita kuitenkaan olla ja murrosikäkin ohi käyty.

Enkä minä ole kenenkään mielipiteitä tyrmännyt, mehän ollaan vaan käyty keskustelua tästä asiasta? Olen pyrkinyt ottamaan huomioon muiden mielipiteet, mutta mulla myös on omia ja olen sitä mieltä että niin sitä pitää jokaisella ollakin. :) Ei minusta tarvitse toimia jonkun mielipiteenkään mukaisesti, jos on itse oikeasti loppupeleissä erimieltä niistä asioista. Erillaisia mielipiteitä voi pureskella, mutta jos ne ei tunnu sopivalta kauralta niin sylkee sitten vaan pois.. jos taas tuntuisi sopivalta, nielaisisi ne kaurat kurkusta mahaan alas ja ottaisi jonkun antamista neuvoista vaarin niin sanotusti.

" Yx ukko.: Kiva, jos olen voinut kannustaa sinua.
        Ja ikäerosta voi olla hyötyäkin, vanhemmalla iällä voi olla helpompi hyväksyä ihmisten erilaisuutta. Ainakaan minä, en niin helposti enää hötkyile toisen joka oikusta.
        Tätähän nyt ei välttämättä voi yleistää,mutta kuitenkin....Kaikki ei ole enää niin mustavalkoista, löytyy se harmaakin...
        Anna palaa vaan, kerran me vaan eletään, ja turha sitten kiikkustuolissa on katua tekemättä jääneitä asioita. "

Uskon kaiken tämän, koska itsessänikin olen vasta NYT alkanut selvästi näkemään miten paljon olen kasvanut siitä mitä olin ylä-asteella. Kasvan ja kehityn vieläkin varmasti paljon henkisesti, mutta jos on tarvittava määrä paloja suhteen onnistumiseen, niin no problem minun mielestä. :) Parisuhdetta jossa on suurempi ikäero kuin muutama vuosi, voisi verrata palapeliin... osat paloista saadaan heti ja päästään laittamaan niitä paikoilleen ja siitä alkaa hahmottua kuva, tiedämme jo molemmat mikä kuva siitä tulee ilman niitä palojakin, joten mahdollisuus on sillon suhteen onnistumiseen jo heti. Loput palat saadaan pala kerrallaan myöhemmin ja laitettua paikoilleen, kun minä kasvan ja sitten palapeli tulee kokonaiseksi ja suhteemme on "täydellinen" ! :) :D

• Richard Gere
        18v nainen kirjoitti:

" Richard Gere: Ehkä noissa esimerkeissäsi se nuorempikin osapuoli oli jo ohittanut teini-iän suhteen alkaessa... Voihan se joillain toimia, mutta yleensä pitemmän päälle ei. Tulee kaikki sukupolvien väliset kuilut jne. kiinnostuksen kohteet voi olla hyvin erilaiset, ja nuori ihminen muuttuu vielä paljon ja sitten ns. kasvetaan erilleen... Miksi ylipäänsä edes kyselet asiasta, kun kuitenkin tyrmäät muitten mielipiteet ja olet jo selvästi omassa mielessäs päättänyt, että ikäero ei ole este? Senkus alat suhteeseen sen tyypin kanssa, ja kokeilet kestääkö se loppuelämän vai vaan pari kuukautta, vai jotain siltä väliltä. "

Se minun teini-ikäkö tässä on ongelma? hitunenhan sitä on enää vaan jäljellä ja olen täysi-ikäistynytkin niin ei tässä enää mitään 13-vuotiaita kuitenkaan olla ja murrosikäkin ohi käyty.

Enkä minä ole kenenkään mielipiteitä tyrmännyt, mehän ollaan vaan käyty keskustelua tästä asiasta? Olen pyrkinyt ottamaan huomioon muiden mielipiteet, mutta mulla myös on omia ja olen sitä mieltä että niin sitä pitää jokaisella ollakin. :) Ei minusta tarvitse toimia jonkun mielipiteenkään mukaisesti, jos on itse oikeasti loppupeleissä erimieltä niistä asioista. Erillaisia mielipiteitä voi pureskella, mutta jos ne ei tunnu sopivalta kauralta niin sylkee sitten vaan pois.. jos taas tuntuisi sopivalta, nielaisisi ne kaurat kurkusta mahaan alas ja ottaisi jonkun antamista neuvoista vaarin niin sanotusti.

" Yx ukko.: Kiva, jos olen voinut kannustaa sinua.
        Anna palaa vaan, kerran me vaan eletään, ja turha sitten kiikkustuolissa on katua tekemättä jääneitä asioita. "

Uskon kaiken tämän, koska itsessänikin olen vasta NYT alkanut selvästi näkemään miten paljon olen kasvanut siitä mitä olin ylä-asteella. Kasvan ja kehityn vieläkin varmasti paljon henkisesti, mutta jos on tarvittava määrä paloja suhteen onnistumiseen, niin no problem minun mielestä. :) Parisuhdetta jossa on suurempi ikäero kuin muutama vuosi, voisi verrata palapeliin... osat paloista saadaan heti ja päästään laittamaan niitä paikoilleen ja siitä alkaa hahmottua kuva, tiedämme jo molemmat mikä kuva siitä tulee ilman niitä palojakin, joten mahdollisuus on sillon suhteen onnistumiseen jo heti. Loput palat saadaan pala kerrallaan myöhemmin ja laitettua paikoilleen, kun minä kasvan ja sitten palapeli tulee kokonaiseksi ja suhteemme on "täydellinen" ! :) :D

Tuossa iässä missä nyt olet, ihminen yleensä luulee olevansa niin aikuinen ja valmis, kun on jo sentään täysi-ikäinenkin ja kaikkea, eikä sentään enää mikään 13 -vuotias pikkuteini... Toki olet jo erilainen kuin 13 -vuotiaana, mutta mietis tätä hetkinen... Ihminen kasvaa 25 -vuotiaaksi asti, ja viimeisenä valmiiksi kehittyvät aivot. Sinä et todellakaan ole täysin aikuinen vielä edes fyysisesti, saati henkisesti. Sitten kun olet ihan "aikuisten oikeesti" aikuinen sulla myös karisee luulot kaikkitietävyydestäsi.

Kymmenen vuoden päästä jos luet näitä tähän ketjuun kirjoittamiasi kommentteja, sua naurattaa ja saattaapa nolottaakin, ja huomaat kuinka pentumainen olit vielä.

Jos olisit niin aikuinen, kypsä ja varma itsestäsi kuin väität, niin et sinä kyselisi tuntemattomien ihmisten mielipiteitä siihen kenen kanssa sun kannattaa alkaa seurustelemaan, ja voiko suhde onnistua. Loppupeleissähän on kyse siitä, viehätätkö sinä edes sitä miestä henkisesti ja fyysisesti, johon olet ihastunut, ja siihen et ainakaan vastausta täältä saa...

Miehet nyt yleensä haaveilevat ainakin seksistä nuoremman kanssa, joten voihan olla että hän oikein mielellään on valmis kokeilemaan suhdetta kanssasi, jos olet ulkonäöllisesti sitä tyyppiä mistä hän pitää... Ja voihan olla, että suhde toimii ja onnistuu - onnea yritykseen... Mutta jos olisit aikuinen ja kypsä, et sinä täällä kyselisi näitä asioita.

• 35-v mies

"Tämä ei ehkä kuulu nyt oikein tänne, mutta kysytään silti koska uskon tällä palstalla olevan vipinää ja vastauksia tulevan helpostikin, ilman että niitä tarvitsee odottaa sata vuosituhatta. :)

Voisitko kuvitella yrittäväsi parisuhdetta 18v naisen kanssa? Jos tuntisitte ja olisitte aluksi ystäviä, teillä synkkaisi ihan hyvin, hän olisi myöskin kaunis ja kertoisi eräänä päivänä olevansa ehkä hiukan ihastunut sinuun. "

-> Kyllä tottakai! Tuohan olisi ns. joka miehen unelma. Kuulostaa oikein hyvältä.

• kypsät rules

No ei tod. ole jokaisen unelma

• 18v nainen

" jambe82: No oikeastaan viinan juonti oli ainoa asia, jossa EI tökännyt :) "

Auts... :D sellasta se välillä kai nuorten ihmisten kanssa on (puhun alle kaksvitosista nyt) vaikka on musta jokainen alle 30v. henkilö nuori ja 30-35v vielä semmonen nuorehko, mutta ei kuitenkaan enää mikään nuori ja nuori teini-ikänen on sellanen 18-19vuotias ja alle 18-vuotias teini-ikäinen on puolestaan lapsi ja tässä on niin monta asiaa mitä ei pidä sotkea keskenään. :) Joskus ihan pistää ärsyttämään joidenkin täys-ikästenkin ihmisten lapsellisuus... ARRRGH!! mutta kaipa se kuuluu asiaan ja ei väärinkään ole, koska niin nuoria vielä. Mut jos joutuu kärsimään toisen kypsymättömyyden takia niin.....

" Richard Gere: Väitinkö sellaista? Omassa lähipiirissä on kuitenkin muutama tapaus, kun on alettu suhteeseen naisen ollessa parikymppinen ja miehen jotain kymmenisen vuotta, tai enemmänkin vanhempi.

Sitten kun mies on jo tukevasti keski-iän ylittänyt ja andropaussin kourissa, sillä nuorella vaimolla kuitenkin vielä virtaa riittää ja menojalka vipattaa, ja kireyttähän sellainen suhteessa aiheuttaa. Kun toinen jää eläkelläispapparaiseksi, niin toinen on vielä pitkään työelämässäkin mukana. Aina kannattaa myös muistaa, että naiset elää muutenkin pitempään kuin miehet, jos siis loppuelämän suhdetta ollaan hakemassa...

Ei ne liian suuret ikäerot (kumminkaanpäin) ole yleensä kovin hyvä juttu, siis yleensä MUTTA kuten sanoin, voihan se toimia. Ja ap on selvästi jo päättänyt ettei ikäerolla ole merkitystä, niin mitäs kyselee? Kokeilemallahan se selviää. "

Kun mies tulee keski-ikäiseksi eli täyttää 50 niin minä täytän silloin 38 (ainakin minä luen sellaiset 50-60vuotiaat ihmiset keski-ikäisiksi kun elämästä on eletty puolet ja jotka ovat vielä työelämässäkin kiinni ja yli 60-vuotiaat vanhuksiksi jotka eläkepäiville sitten jäävät.) Luuletko että minä 38-vuotiaana oon joku vielä tiukka bilettävä parikymppinen kimuli jolla ei oo muuta sisältöä elämässään? esimerkiksi lapsia tuon miehen kanssa. Hei haloo..

Empä siis usko että mulla 38-vuotiaana joka perjantai enää menojalka vipattaa ihan noin realistisesti ajateltuna... :D

Eläkeikä se taitaa tänä päivänä 63-vuotta olla? näin muistelisin, korjatkaa jos olen väärässä eli sitten jos ajatellaan että mies jäisi eläkkeelle tuon ikäisenä niin minä olisin sillon 51-vuotias... Ei paha? Minusta kuulostaa aika normaalilta.

Se on myöskin tutkittua, että naiset eläisivät pidempään kuin miehet, mutta jos alkaisimme nyt seurustelemaan miehen kanssa kun minä 18 ja hän 30 niin luuletko ettei meillä olisi aikaa olla useita, useita, useita vuosia yhdessä..... Ei hänellä todellakaan ole vielä edes toinen jalka haudassa tai että olisi kuolemassa muutenkaan, toivottavasti!! Näin ollen meillä tulisi olemaan PITKÄ yhteinen elämä.

Saahan sitä muutenkin huvikseen joskus tälläisiäkin kyselyjä tehdä. En minä ole päättänyt vielä mitään, kunhan pohdiskelen. Turha siitä hernettä nenään kenenkään vetää :)

• ,,,,,,,,,,,,,,

Ja tuo mainitsemasi ikäero (n.10v) on kuitenkin pieni. Eipä juuri merkitystä... Mutta täällä on näitä, jotka saa jotain viboja väittelystä.

• 18v nainen

" Richard Gere: Tuossa iässä missä nyt olet, ihminen yleensä luulee olevansa niin aikuinen ja valmis, kun on jo sentään täysi-ikäinenkin ja kaikkea, eikä sentään enää mikään 13 -vuotias pikkuteini... Toki olet jo erilainen kuin 13 -vuotiaana, mutta mietis tätä hetkinen... Ihminen kasvaa 25 -vuotiaaksi asti, ja viimeisenä valmiiksi kehittyvät aivot. Sinä et todellakaan ole täysin aikuinen vielä edes fyysisesti, saati henkisesti. Sitten kun olet ihan "aikuisten oikeesti" aikuinen sulla myös karisee luulot kaikkitietävyydestäsi.

Kymmenen vuoden päästä jos luet näitä tähän ketjuun kirjoittamiasi kommentteja, sua naurattaa ja saattaapa nolottaakin, ja huomaat kuinka pentumainen olit vielä.

Jos olisit niin aikuinen, kypsä ja varma itsestäsi kuin väität, niin et sinä kyselisi tuntemattomien ihmisten mielipiteitä siihen kenen kanssa sun kannattaa alkaa seurustelemaan, ja voiko suhde onnistua. Loppupeleissähän on kyse siitä, viehätätkö sinä edes sitä miestä henkisesti ja fyysisesti, johon olet ihastunut, ja siihen et ainakaan vastausta täältä saa...

Miehet nyt yleensä haaveilevat ainakin seksistä nuoremman kanssa, joten voihan olla että hän oikein mielellään on valmis kokeilemaan suhdetta kanssasi, jos olet ulkonäöllisesti sitä tyyppiä mistä hän pitää... Ja voihan olla, että suhde toimii ja onnistuu - onnea yritykseen... Mutta jos olisit aikuinen ja kypsä, et sinä täällä kyselisi näitä asioita. "

No nyt tulee tuutin täydeltä sellaista paskaa, että joitain tuo varmasti pistää ihastuttamaan mutta minua yllätys yllätys vihastuttamaan..

Lähdetäämpä nyt liikkeelle siitä, että missä vaiheessa minä oon LUULLU olevani NIIN aikuinen ja valmis kun olen jo sentään täysi-ikäinenkin ja kaikkea?

Missä vaiheessa minä oon noin sanonu? vai tarkotatko että annan sellaisen kuvan tekstieni perusteella?

Taas mua tulkitaan väärin. Sinunlaiset ihmiset on ainakin sellasia, että teillä on hirveän vahva kuva siitä millä tapaa pitää jotkut nuoren sanomiset tulkita. Tästä sinun tekstistä minä nään puolestaan sellaista.

Kyse ei ole siitä että minä HALUAN olla NIIN aikuinen ja valmis ihminen ja pönkittää sitä, koska näin ei ole, vaan kyse on siitä että mulla on oikeus puolustaa omia oikeuksiani.

Monesti unohtuu se nuorten ihmisten kohdalla ja niitä ts. halveksitaan, eikä aina oteta vakavasti. Valitettavasti minä oon joutunu kokemaan sellasta 18-vuotta, välillä omilta vanhemmiltani, joskus isovanhemmilta, toisinaan koulun henkilökunnalta, työpaikalla olevalta pomolta ja muilta työntekijöiltä, sukulaisilta, kavereilta, terveydenhoidon henkilökunnalta ja niin pois päin.

Nyt selitän sitten vähän lisää, ettette oikeasti aattele että minä oisin käyttäytynyt jotenkin tyhmästi ja siksi saanut tuollaista holhoovaa kohtelua vaan ihan pelkästään tuon ikänumeroni takia.

Otetaan ensiksi esimerkkiin vanhemmat:

Minulla on tai oli oma koira, taitaa se nyt olla kyllä perheen yhteinen, mutta kun muutin omilleni, olisin tahtonut että koirani muuttaisi mukanani. Vanhemmat ajattelevat minut vielä niin lapsellisena hui hai tyyppinä, etten muka osaisi/pystyisi huolehtimaan omillani siitä koirasta. Ihan niinkuin mulla ei pelaisi "äidin vaistot" sitä koiraakin kohtaan ja pärjäisi sen kanssa, kun pärjäisin varmasti pikku vauvankin ja vaikka minusta tulisi nyt äiti, niin tiedän että minusta tulisi hyvä sellainen ja hoitaisin sen kakaran aika lailla itte, vaikka välillä tuntuisikin varmasti raskaalta kun se huutaa ja parkuu, mut vanhemmiltani ottaisin apua vasta viimetipassa koska minä en halua olla samanlaisia paskoja kuin ne vanhempina, vaikka olivat tuplasti minua vanhempia kun saivat lapsen, niin helposti menin isovanhemmille hoitoon kun ei niillä aina tullu välillä siitä minun hoitamisesta mittään.... Että mulla on kovasti tämän asian takia sellanen minä, minä, minä ja se on mun vauva ja hoidan sen itse tai mieheni kanssa koska ME ollaan ainoat oikeat vanhemmat sille ja ME halutaan kasvattaa tämä lapsi ja TE olette isovanhempia ja kiva kun apuanne tarjoatte, mutta me pyydetään kyllä sitten itse sitä jos tarvitaan. :) Eli vanhempani eivät tiedä oikeasta kypsyys tasostani yhtään mitään, eikä tiedä kunnolla asioista mitä mulle on käyny jo ala-ikäsenäkin ja missä oon menny ja huidellu ja minkalaisten ihmisten kanssa, kun ei välitä tarpeeksi. On tapahtunu paljon sellasia asioita jotka on kypsyttäny ja kasvattanu minua. Kotona ne näkevät minusta vain sen puolen kun leikittelen koirani kanssa, joten tällöin voin näyttää lapselliselle ja kun en puhu ikinä niille mistään asioista mitään, kun ei meillä oikein oo totuttu puhumaan, niin ei ne sillon kanssa tiedä mitä mun päässä oikeasti liikkuukaan ja että minkalaisista asioista jopa tiedän, vois ruveta nyt täys-ikäisenä näyttämään niille tätäkin puolta itsestäni niin vois niillä ehkä kuva minusta hiukan muuttua. :)

Jatkuu seuraavassa kommentissa........

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" Richard Gere: Tuossa iässä missä nyt olet, ihminen yleensä luulee olevansa niin aikuinen ja valmis, kun on jo sentään täysi-ikäinenkin ja kaikkea, eikä sentään enää mikään 13 -vuotias pikkuteini... Toki olet jo erilainen kuin 13 -vuotiaana, mutta mietis tätä hetkinen... Ihminen kasvaa 25 -vuotiaaksi asti, ja viimeisenä valmiiksi kehittyvät aivot. Sinä et todellakaan ole täysin aikuinen vielä edes fyysisesti, saati henkisesti. Sitten kun olet ihan "aikuisten oikeesti" aikuinen sulla myös karisee luulot kaikkitietävyydestäsi.

Miehet nyt yleensä haaveilevat ainakin seksistä nuoremman kanssa, joten voihan olla että hän oikein mielellään on valmis kokeilemaan suhdetta kanssasi, jos olet ulkonäöllisesti sitä tyyppiä mistä hän pitää... Ja voihan olla, että suhde toimii ja onnistuu - onnea yritykseen... Mutta jos olisit aikuinen ja kypsä, et sinä täällä kyselisi näitä asioita. "

No nyt tulee tuutin täydeltä sellaista paskaa, että joitain tuo varmasti pistää ihastuttamaan mutta minua yllätys yllätys vihastuttamaan..

Lähdetäämpä nyt liikkeelle siitä, että missä vaiheessa minä oon LUULLU olevani NIIN aikuinen ja valmis kun olen jo sentään täysi-ikäinenkin ja kaikkea?

Missä vaiheessa minä oon noin sanonu? vai tarkotatko että annan sellaisen kuvan tekstieni perusteella?

Taas mua tulkitaan väärin. Sinunlaiset ihmiset on ainakin sellasia, että teillä on hirveän vahva kuva siitä millä tapaa pitää jotkut nuoren sanomiset tulkita. Tästä sinun tekstistä minä nään puolestaan sellaista.

Kyse ei ole siitä että minä HALUAN olla NIIN aikuinen ja valmis ihminen ja pönkittää sitä, koska näin ei ole, vaan kyse on siitä että mulla on oikeus puolustaa omia oikeuksiani.

Monesti unohtuu se nuorten ihmisten kohdalla ja niitä ts. halveksitaan, eikä aina oteta vakavasti. Valitettavasti minä oon joutunu kokemaan sellasta 18-vuotta, välillä omilta vanhemmiltani, joskus isovanhemmilta, toisinaan koulun henkilökunnalta, työpaikalla olevalta pomolta ja muilta työntekijöiltä, sukulaisilta, kavereilta, terveydenhoidon henkilökunnalta ja niin pois päin.

Nyt selitän sitten vähän lisää, ettette oikeasti aattele että minä oisin käyttäytynyt jotenkin tyhmästi ja siksi saanut tuollaista holhoovaa kohtelua vaan ihan pelkästään tuon ikänumeroni takia.

Otetaan ensiksi esimerkkiin vanhemmat:

Minulla on tai oli oma koira, taitaa se nyt olla kyllä perheen yhteinen, mutta kun muutin omilleni, olisin tahtonut että koirani muuttaisi mukanani. Vanhemmat ajattelevat minut vielä niin lapsellisena hui hai tyyppinä, etten muka osaisi/pystyisi huolehtimaan omillani siitä koirasta. Ihan niinkuin mulla ei pelaisi "äidin vaistot" sitä koiraakin kohtaan ja pärjäisi sen kanssa, kun pärjäisin varmasti pikku vauvankin ja vaikka minusta tulisi nyt äiti, niin tiedän että minusta tulisi hyvä sellainen ja hoitaisin sen kakaran aika lailla itte, vaikka välillä tuntuisikin varmasti raskaalta kun se huutaa ja parkuu, mut vanhemmiltani ottaisin apua vasta viimetipassa koska minä en halua olla samanlaisia paskoja kuin ne vanhempina, vaikka olivat tuplasti minua vanhempia kun saivat lapsen, niin helposti menin isovanhemmille hoitoon kun ei niillä aina tullu välillä siitä minun hoitamisesta mittään.... Että mulla on kovasti tämän asian takia sellanen minä, minä, minä ja se on mun vauva ja hoidan sen itse tai mieheni kanssa koska ME ollaan ainoat oikeat vanhemmat sille ja ME halutaan kasvattaa tämä lapsi ja TE olette isovanhempia ja kiva kun apuanne tarjoatte, mutta me pyydetään kyllä sitten itse sitä jos tarvitaan. :) Eli vanhempani eivät tiedä oikeasta kypsyys tasostani yhtään mitään, eikä tiedä kunnolla asioista mitä mulle on käyny jo ala-ikäsenäkin ja missä oon menny ja huidellu ja minkalaisten ihmisten kanssa, kun ei välitä tarpeeksi. On tapahtunu paljon sellasia asioita jotka on kypsyttäny ja kasvattanu minua. Kotona ne näkevät minusta vain sen puolen kun leikittelen koirani kanssa, joten tällöin voin näyttää lapselliselle ja kun en puhu ikinä niille mistään asioista mitään, kun ei meillä oikein oo totuttu puhumaan, niin ei ne sillon kanssa tiedä mitä mun päässä oikeasti liikkuukaan ja että minkalaisista asioista jopa tiedän, vois ruveta nyt täys-ikäisenä näyttämään niille tätäkin puolta itsestäni niin vois niillä ehkä kuva minusta hiukan muuttua. :)

Jatkuu seuraavassa kommentissa........

Sitten isovanhempani.

Edelleen kyttäävät täys-ikäsenä samalla tavalla minun perään, mitä silloin kun olin ylä-aste ikäinen ja alle sen oleva pikku lapsi. Mikään ei muutu. Ei ne mulle enää sitä kyttäämistä suoraan näytä, mutta kylläpä äidin kanssa minun seläntakana kuiskii ihan jopa älyttömistä asioista ja äidiltä saan kuulla ne omaan tietooni sitten. Semmosia on ne asiat, että kenen kanssa minä luuhaan, onko minun äiti nähny ne tyypit, että onko ne fiksuja ja niin edelleen. Olen täysi-ikäinen nyt, saan kai jo päättää oman seurani ilman tuollaisia kyselyjä? kai se on jotain välittämistä, mutta silloin kun ne käänty minun isää vastaan, välittäminen mun osalta loppu siihen. Ei enempää näistä.

Koulun henkilökunnalle esimerkiksi kuraattorille jos puhuin ongelmistani, niin kun oltiin kahden kesken se näytti ottavan mut vakavasti. Sitten kun puhui mun vanhempien kanssa, niin siellä ne yhdessä naureskelivat sille et lapset on lapsia eikä minun hätää otettu todesta.

Työpaikalla olen nyt alkanut päästä täysi-ikäisenä paremmin kahvipöytä keskusteluihinkin sisään. 16-vuotiaana kun menin töihin, niin se oli sitä, että kun minä en ollu vielä siellä kahvittelu huoneessa niin puheen sorina kyllä virtasi, mutta kun menin kahville sinne, niin nämä 40v aikuiset lopettivat heti jostakin asiasta puhumisen ja pari lähti saman tien siitä pöydästä sanomalla että jatketaan huomenna... Mulle sitten alettiin lapsellisesti lätystelemään jotain mun elämästä, että mites sulla siellä menee ja blaa. Hohhoijaa. Eli koin tulevani vähän syrjityksi ja muutenkin piti kierättää ala-ikäsenä kaikki asiat omien huoltajien kautta, et se välillä oli vähän raskasta vaikka itsenäisestikin olisin ihan hyvin selvinnyt. Yritin minä jo 14-vuotiaana ekan kerran koulun jälkeen kunnon töihin... No empähän päässy ikäni takia. Ei niitä suoraan sanottuna vittu kiinosta yhtään se, olisit sinä kuinka hyvä työntekijä tahansa, kun ne pitää sua ikänsä puolesta ihan kakarana ja pistää vaan ulos sieltä... Vaikka olisi siinä halukas ja oma-alotteinen teini tekemään työtä, niin ei sille luovuteta vastuuta tai mahdollisuutta näyttää edes että miten oma-alotteinen ja kypsä työntekijä siitä tulisikaan.

Sukulaisten kohdalla sitten se, että kun on yks tyyppi menossa vanhuuttaan hautaan, niin minun kuullen ei voi kuulemma edes sellasesta asiasta puhua että hän on käyny itselleen arkun valitsemassa. Ainahan nämä on ikäviä asioita, mutta silti normaali osa elämää, enkä minä ole enää 8 jolloin ymmärtäisin miksi ne toimii näin vaan minä olen 18 ja kai minullakin on jo oikeus tietää.

Miehen kaverit ja vähän ne on niin kun minunkin kavereita ja naispuolisia, niin ne kyllä kanssa yrittää jostakin kumman syystä saada vähän tämän miehen ja minun suhteen epäonnistumaan.. Jotain tällästä oon ehkä vähän kanssa vaistonnu. Ihmeellistä. Onko ne sitten mustasukkaisia tästä miehestä vai mitä? En tiedä, enkä jaksa ajatella sitä enempää.

Tämä riittäköön nyt tästä.

Niin eikö mulla ole nyt 18-vuotiaana EDES PIKKURIIKKISEN oikeus jo alkaa vaatia että minua kohdeltaisiin tasavertaisena ja nuorena AIKUISENA? eikä enää lapsena, joka saa tietynlaista aikuisesta eroavaa kohtelua sitten kuten noista esimerkeistä voidaan huomata...

Minun tunteita satuttaa kaikki tälläinen, halveksunta. Ikään kuin sitä pidettäisiin normaalina ja asiaan kuuluvana asiana että vanhemmalla henkilöllä on vähän oikeus tölviä sitä nuorempaa... Ei noin saa tehdä. Ei oo iästä kiinni se, että ihmisellä on tunteet!

Sitten mun ei tarvitse miettiä sinun kehoituksesta mitään noita ihminen kasvaa 25-vuotiaaksi asti ja viimeisenä kehittyy aivot. Minä oon lukenu tästä, koska mua kiinostaa kaikki yleissivistävä tieto jo ja olen tiennyt tämän siis aiemminkin. Äläkä tule nyt ainakaan mulle väittämään vielä tämän jälkeen, että ihmisen suurin eli on aivot koska noot. Se on iho. Eikä mulle ole uutta sekään, että vaikka 18-vuotias on täysi-ikäinen niin ei se saa mitään lasta esimerkiksi adoptoida koska on ollut itsekin vähän aikaa sitten vasta täysi lapsi, vasta 25-vuotias henkilö saa ymmärrettävästä syystä adoptoida lapsia ja voidaan yhdistellä tätä päätöstä esimerkiksi sinne aivojen kehittymiseen. On vähän eriasia, että 18-vuotias saa ostettua kaljaa kaupasta, kuin että suoritetaan niin monimutkainen toimenpide kuin adoptio ja sitten kun pitäisi vielä ymmärtää että se lapsi voi todennäkösesti tulla aika hirveistä oloista, joten siinä pitäisi jo ehkä pahaa oloaan oirehtivalle lapselle tarjota turvallinen ja tasapainoinen koti sekä elämä myös taloudellisesti.

Nyt vaikka olen vastannut sinulle jo useamman rivin verran, pääsen vasta kommentissasi tähän kohtaan, kopioin sen tähän:

" Sinä et todellakaan ole täysin aikuinen vielä edes fyysisesti, saati henkisesti. Sitten kun olet ihan "aikuisten oikeesti" aikuinen sulla myös karisee luulot kaikkitietävyydestäsi. "

Eli tässä vaiheessa käy nyt ilmi se, että sinä et enää luule mitään vaan itseasiassa laitat sanoja minun suuhun...

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

Sitten isovanhempani.

Edelleen kyttäävät täys-ikäsenä samalla tavalla minun perään, mitä silloin kun olin ylä-aste ikäinen ja alle sen oleva pikku lapsi. Mikään ei muutu. Ei ne mulle enää sitä kyttäämistä suoraan näytä, mutta kylläpä äidin kanssa minun seläntakana kuiskii ihan jopa älyttömistä asioista ja äidiltä saan kuulla ne omaan tietooni sitten. Semmosia on ne asiat, että kenen kanssa minä luuhaan, onko minun äiti nähny ne tyypit, että onko ne fiksuja ja niin edelleen. Olen täysi-ikäinen nyt, saan kai jo päättää oman seurani ilman tuollaisia kyselyjä? kai se on jotain välittämistä, mutta silloin kun ne käänty minun isää vastaan, välittäminen mun osalta loppu siihen. Ei enempää näistä.

Koulun henkilökunnalle esimerkiksi kuraattorille jos puhuin ongelmistani, niin kun oltiin kahden kesken se näytti ottavan mut vakavasti. Sitten kun puhui mun vanhempien kanssa, niin siellä ne yhdessä naureskelivat sille et lapset on lapsia eikä minun hätää otettu todesta.

Työpaikalla olen nyt alkanut päästä täysi-ikäisenä paremmin kahvipöytä keskusteluihinkin sisään. 16-vuotiaana kun menin töihin, niin se oli sitä, että kun minä en ollu vielä siellä kahvittelu huoneessa niin puheen sorina kyllä virtasi, mutta kun menin kahville sinne, niin nämä 40v aikuiset lopettivat heti jostakin asiasta puhumisen ja pari lähti saman tien siitä pöydästä sanomalla että jatketaan huomenna... Mulle sitten alettiin lapsellisesti lätystelemään jotain mun elämästä, että mites sulla siellä menee ja blaa. Hohhoijaa. Eli koin tulevani vähän syrjityksi ja muutenkin piti kierättää ala-ikäsenä kaikki asiat omien huoltajien kautta, et se välillä oli vähän raskasta vaikka itsenäisestikin olisin ihan hyvin selvinnyt. Yritin minä jo 14-vuotiaana ekan kerran koulun jälkeen kunnon töihin... No empähän päässy ikäni takia. Ei niitä suoraan sanottuna vittu kiinosta yhtään se, olisit sinä kuinka hyvä työntekijä tahansa, kun ne pitää sua ikänsä puolesta ihan kakarana ja pistää vaan ulos sieltä... Vaikka olisi siinä halukas ja oma-alotteinen teini tekemään työtä, niin ei sille luovuteta vastuuta tai mahdollisuutta näyttää edes että miten oma-alotteinen ja kypsä työntekijä siitä tulisikaan.

Sukulaisten kohdalla sitten se, että kun on yks tyyppi menossa vanhuuttaan hautaan, niin minun kuullen ei voi kuulemma edes sellasesta asiasta puhua että hän on käyny itselleen arkun valitsemassa. Ainahan nämä on ikäviä asioita, mutta silti normaali osa elämää, enkä minä ole enää 8 jolloin ymmärtäisin miksi ne toimii näin vaan minä olen 18 ja kai minullakin on jo oikeus tietää.

Miehen kaverit ja vähän ne on niin kun minunkin kavereita ja naispuolisia, niin ne kyllä kanssa yrittää jostakin kumman syystä saada vähän tämän miehen ja minun suhteen epäonnistumaan.. Jotain tällästä oon ehkä vähän kanssa vaistonnu. Ihmeellistä. Onko ne sitten mustasukkaisia tästä miehestä vai mitä? En tiedä, enkä jaksa ajatella sitä enempää.

Tämä riittäköön nyt tästä.

Niin eikö mulla ole nyt 18-vuotiaana EDES PIKKURIIKKISEN oikeus jo alkaa vaatia että minua kohdeltaisiin tasavertaisena ja nuorena AIKUISENA? eikä enää lapsena, joka saa tietynlaista aikuisesta eroavaa kohtelua sitten kuten noista esimerkeistä voidaan huomata...

Minun tunteita satuttaa kaikki tälläinen, halveksunta. Ikään kuin sitä pidettäisiin normaalina ja asiaan kuuluvana asiana että vanhemmalla henkilöllä on vähän oikeus tölviä sitä nuorempaa... Ei noin saa tehdä. Ei oo iästä kiinni se, että ihmisellä on tunteet!

Sitten mun ei tarvitse miettiä sinun kehoituksesta mitään noita ihminen kasvaa 25-vuotiaaksi asti ja viimeisenä kehittyy aivot. Minä oon lukenu tästä, koska mua kiinostaa kaikki yleissivistävä tieto jo ja olen tiennyt tämän siis aiemminkin. Äläkä tule nyt ainakaan mulle väittämään vielä tämän jälkeen, että ihmisen suurin eli on aivot koska noot. Se on iho. Eikä mulle ole uutta sekään, että vaikka 18-vuotias on täysi-ikäinen niin ei se saa mitään lasta esimerkiksi adoptoida koska on ollut itsekin vähän aikaa sitten vasta täysi lapsi, vasta 25-vuotias henkilö saa ymmärrettävästä syystä adoptoida lapsia ja voidaan yhdistellä tätä päätöstä esimerkiksi sinne aivojen kehittymiseen. On vähän eriasia, että 18-vuotias saa ostettua kaljaa kaupasta, kuin että suoritetaan niin monimutkainen toimenpide kuin adoptio ja sitten kun pitäisi vielä ymmärtää että se lapsi voi todennäkösesti tulla aika hirveistä oloista, joten siinä pitäisi jo ehkä pahaa oloaan oirehtivalle lapselle tarjota turvallinen ja tasapainoinen koti sekä elämä myös taloudellisesti.

Nyt vaikka olen vastannut sinulle jo useamman rivin verran, pääsen vasta kommentissasi tähän kohtaan, kopioin sen tähän:

" Sinä et todellakaan ole täysin aikuinen vielä edes fyysisesti, saati henkisesti. Sitten kun olet ihan "aikuisten oikeesti" aikuinen sulla myös karisee luulot kaikkitietävyydestäsi. "

Eli tässä vaiheessa käy nyt ilmi se, että sinä et enää luule mitään vaan itseasiassa laitat sanoja minun suuhun...

Väität, että olen sanonut olevani täysin aikuinen, niin fyysisesti saati henkisesti ja kaikkitietävä.

Jokainen ehtikööt näin minun sanomat sanat jostakin kommentista nyt!

En usko, että kylläkään mistään tuollasia sanoja löytyy koska en ole nimittäin niin ikinä sanonut... :)

Richard Gere, sinulla on ilmeisesti enemmän ikää kun minulla.. tiedätkö sinä sitten KAIKKI maailman asiat, oikeasti..? kun ei minun 48-vuotiaat vanhemmatkaan tiedä esimerkiksi tästä suoraa sanomalla mikä on Goan asukasluku vaan joutuisi lunttaamaan esimerkiksi internetistä.

En usko, että minua 10 vuoden päästäkään naurattaa ja nolottaa lukea mitä olen vastannut. Huokuu varmaan nuoruus, mutta olen vastaillut asiallisesti ja parhaani mukaan käynyt tätä keskustelua. Miksi siis häpeäisin itseäni? Ajattelisin että se oli silloin, nyt on nyt. Sinun pitäisi HÄVETÄ ihan TÄLLÄKIN HETKELLÄ minkä ikäinen oletkaan, niin kaikkea tuota mitä yrität mun kanssa väitellä ja vänklätä.

Nämä tekstisi ovat saaneet kyllä minua ajattelemaan toiseltakin kantilta, mutta loppujen lopuksi se olen minä joka päättää ja toimii tässä tilanteessa parhaansa mukaan ja tietysti mies.

" Mutta jos olisit aikuinen ja kypsä, et sinä täällä kyselisi näitä asioita. "

Viimeinen lauseesi kyllä todistaa sen että olet niin urpo ja idiootti ettei sun kanssa kannata mistään keskustella. Mutta kuten sanoin, meitä on moneen junaan! :)

Aikuisuudelle voidaan myöskin rakentaa niin monia eri mittareita ja suurin osa näistä mittareista on ihmisten omissa päissä ja kun meitä on moneen lähtöön niin... Voitte arvata jo tuloksen. On ihan mahdoton mielyttää jokaista! Jos sinusta en ole aikuismainen sen takia, kun kysyn tälläistä asiaa tällä keskustelupalstalla huvikseni niin ok. Mutta sittenhän tälläkään keskustelupalstalla ei kannattaisi käydä keskustelua mistään asioista, koska se on niin lapsellista ja sitten ei olisi enää keskustelupalstoja edes, ne kuihtuisi kasaan. Värikkyyttä keskustelupalstoihin tuo juuri se, että siellä on monenlaista aloitusta! :) Ei se, tarvitseeko täällä toimia aina niin järkevästi ja aikuismaisesti, pääasia ettei ole niin urpo ja tahallaan satuta toisten mieliä. Ruudunkin takana kirjoittelee yleensä ihmisiä joilla on tunteet, eikä mitään robotteja.

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

Väität, että olen sanonut olevani täysin aikuinen, niin fyysisesti saati henkisesti ja kaikkitietävä.

Jokainen ehtikööt näin minun sanomat sanat jostakin kommentista nyt!

En usko, että kylläkään mistään tuollasia sanoja löytyy koska en ole nimittäin niin ikinä sanonut... :)

Richard Gere, sinulla on ilmeisesti enemmän ikää kun minulla.. tiedätkö sinä sitten KAIKKI maailman asiat, oikeasti..? kun ei minun 48-vuotiaat vanhemmatkaan tiedä esimerkiksi tästä suoraa sanomalla mikä on Goan asukasluku vaan joutuisi lunttaamaan esimerkiksi internetistä.

En usko, että minua 10 vuoden päästäkään naurattaa ja nolottaa lukea mitä olen vastannut. Huokuu varmaan nuoruus, mutta olen vastaillut asiallisesti ja parhaani mukaan käynyt tätä keskustelua. Miksi siis häpeäisin itseäni? Ajattelisin että se oli silloin, nyt on nyt. Sinun pitäisi HÄVETÄ ihan TÄLLÄKIN HETKELLÄ minkä ikäinen oletkaan, niin kaikkea tuota mitä yrität mun kanssa väitellä ja vänklätä.

Nämä tekstisi ovat saaneet kyllä minua ajattelemaan toiseltakin kantilta, mutta loppujen lopuksi se olen minä joka päättää ja toimii tässä tilanteessa parhaansa mukaan ja tietysti mies.

" Mutta jos olisit aikuinen ja kypsä, et sinä täällä kyselisi näitä asioita. "

Viimeinen lauseesi kyllä todistaa sen että olet niin urpo ja idiootti ettei sun kanssa kannata mistään keskustella. Mutta kuten sanoin, meitä on moneen junaan! :)

Aikuisuudelle voidaan myöskin rakentaa niin monia eri mittareita ja suurin osa näistä mittareista on ihmisten omissa päissä ja kun meitä on moneen lähtöön niin... Voitte arvata jo tuloksen. On ihan mahdoton mielyttää jokaista! Jos sinusta en ole aikuismainen sen takia, kun kysyn tälläistä asiaa tällä keskustelupalstalla huvikseni niin ok. Mutta sittenhän tälläkään keskustelupalstalla ei kannattaisi käydä keskustelua mistään asioista, koska se on niin lapsellista ja sitten ei olisi enää keskustelupalstoja edes, ne kuihtuisi kasaan. Värikkyyttä keskustelupalstoihin tuo juuri se, että siellä on monenlaista aloitusta! :) Ei se, tarvitseeko täällä toimia aina niin järkevästi ja aikuismaisesti, pääasia ettei ole niin urpo ja tahallaan satuta toisten mieliä. Ruudunkin takana kirjoittelee yleensä ihmisiä joilla on tunteet, eikä mitään robotteja.

" ,,,,,,,,,,,,,,: Ja tuo mainitsemasi ikäero (n.10v) on kuitenkin pieni. Eipä juuri merkitystä... Mutta täällä on näitä, jotka saa jotain viboja väittelystä "

Sanoppa muuta! En ymmärrä miksi on niin mukavaa väitellä nuoremman ihmisen kanssa ja saada toisin sanoen jotain viboja siitä että sais ehkä jotenkin vähän pahoitettua mun mielen ja sitä kautta kokee itse ylemmyyttä ja onnistumista...

Tyhmää.

Nuorena ei kai saa olla fiksu, tai jotain?

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" ,,,,,,,,,,,,,,: Ja tuo mainitsemasi ikäero (n.10v) on kuitenkin pieni. Eipä juuri merkitystä... Mutta täällä on näitä, jotka saa jotain viboja väittelystä "

Sanoppa muuta! En ymmärrä miksi on niin mukavaa väitellä nuoremman ihmisen kanssa ja saada toisin sanoen jotain viboja siitä että sais ehkä jotenkin vähän pahoitettua mun mielen ja sitä kautta kokee itse ylemmyyttä ja onnistumista...

Tyhmää.

Nuorena ei kai saa olla fiksu, tai jotain?

" 35v-mies: "Tämä ei ehkä kuulu nyt oikein tänne, mutta kysytään silti koska uskon tällä palstalla olevan vipinää ja vastauksia tulevan helpostikin, ilman että niitä tarvitsee odottaa sata vuosituhatta. :)

Voisitko kuvitella yrittäväsi parisuhdetta 18v naisen kanssa? Jos tuntisitte ja olisitte aluksi ystäviä, teillä synkkaisi ihan hyvin, hän olisi myöskin kaunis ja kertoisi eräänä päivänä olevansa ehkä hiukan ihastunut sinuun. "

-> Kyllä tottakai! Tuohan olisi ns. joka miehen unelma. Kuulostaa oikein hyvältä. "

No toivottavasti nyt ei ole kuitenkaan joka miehen unelma... :D Kiva olisi, jos on jotain erillaisuuttakin, eikä kaikki halua vaan sitä samaa!

" kypsät rules: No ei tod. ole jokaisen unelma "

Tämä on myös ihan ymmärrettävää. Kumppanin ikä vaikuttaa myös olennaisesti parin valintaan ja niihin omiin haluihin. Sama asia, kuin se että tiedän minäkin sen etten minä halua mitään 50-vuotiasta miestä itselleni. Ihan niistä syistä, että koen sen olevan vain liian vanha minulle ja minua ei kiihottaisi harrastaa edes seksiä viisikymmentä vuotiaan kanssa. Joten yhtä ymmärrettävää jos joku puolestaan taas ei halua minua jostain omista syistään. :)

Max. voisin harkita parisuhdetta 33-vuotiaan kanssa. -70 luvulla syntyneet rupeaakin olemaan osa sitten jo minun ikäisten vanhempia eli se ei ihan nappaa, mutta tuskin oikein kukaan -80 lukulainen -90 lukulaisen vanhempi ole ellei ole sitten joku teinivanhempi ollut mikä on minusta aika sääli... Mutta pääasiassa onneksi vain aikuiset ihmiset lisääntyvät, niin aion itsekin tehdä.

• Richard Gere

Hirveää raivoamista! :D En tosiaankaan väitä tietäväni kaikkea, sillä näin "aikuisten oikeesti" aikuisena ihmisenä tiedän etten tiedä paljon paskankaan vertaa, vaikka monenlaista on tullut nähtyä, tehtyä, koettua ja luettua ja opiskeltuakin... :)

Kun sulla ikää tulee enemmän, niin tulet huomaamaan, että vanhempien ja isovanhempien holhoava asenne sua kohtaan ei tule koskaan juurikaan muuttumaan, sillä heille sinä olet ikuisesti lapsi yllätys, yllätys... Myöskin tulet huomaamaan, että sua vanhemmat ihmiset sittenkin kun olet jo keski-ikäinen suhtautuvat sinuun kuin tyttöön, sillä heihin verrattuna olet vielä nuori ylläri, pylläri... :)

MUTTA kun sinusta tulee ihan oikeasti aikuinen ja kypsä ihminen, sinä suhtaudut muiden mielipiteisiin liittyen omaan itseesi ja valintoihisi totaalisella välipitämättömyydellä, tai jopa naureskellen, sillä sinä ja vain SINÄ ITSE tiedät kuka ja mikä olet, eikä sun tarvi enää todistella kypsyyttäsi, älykkyyttäsi, suurta kokemustasi ja tietämystäsi tai mitään muutakaan kenellekään. Sulle riittää, että sinä itse tiedät... Mietihän sitten tätä, ja kasva vähän - sillä todella lapsellinen olet edelleen. ;) Ei ole tarkoitus loukata, mutta se on totta.

Ja kuten sanoin jo monta kertaa - tältä palstalta et saa vastausta kysymyksiisi - sun pitää itse kokeilla suhdetta sen miehen kanssa, vain niin se selviää. Onnea yritykselle. ;)

Ja nyt en enää kinastele kanssasi, sillä mielestäni en edes kinastellut - saati sanonut pahasti... Kerroinpahan vain oman mielipiteeni ja kantani, kun ajattelin sinua kiinnostavan, kun kyselet. Ei sitten ilmeisesti kiinnostanut kuitenkaan muut vastaukset kuin vain ne, joissa liputettiin suhteen puolesta täysin palkein, jotain "kypsyydestäsi" kertoo kyllä sekin... ;)

Mutta pahoitteluni - tarkoitus ei ollut loukata.

• Jussixa701

Homma toimii ikäeroista huolimatta jos sen vain haluaa toimivan
      Oen itse 43v mies ja vaimoni on 18v, menimme viime kesänä naimisiin,kun hän täytti 18v, aloimme seurustella kun hän oli täyttänyt 17v.
      Hyvin menee Ikäero on vain numeroita jos niin itse asian ajattelee

• 18v nainen

" Richard Gere: Hirveää raivoamista! :D En tosiaankaan väitä tietäväni kaikkea, sillä näin "aikuisten oikeesti" aikuisena ihmisenä tiedän etten tiedä paljon paskankaan vertaa, vaikka monenlaista on tullut nähtyä, tehtyä, koettua ja luettua ja opiskeltuakin... :)

Kun sulla ikää tulee enemmän, niin tulet huomaamaan, että vanhempien ja isovanhempien holhoava asenne sua kohtaan ei tule koskaan juurikaan muuttumaan, sillä heille sinä olet ikuisesti lapsi yllätys, yllätys... Myöskin tulet huomaamaan, että sua vanhemmat ihmiset sittenkin kun olet jo keski-ikäinen suhtautuvat sinuun kuin tyttöön, sillä heihin verrattuna olet vielä nuori ylläri, pylläri... :)

MUTTA kun sinusta tulee ihan oikeasti aikuinen ja kypsä ihminen, sinä suhtaudut muiden mielipiteisiin liittyen omaan itseesi ja valintoihisi totaalisella välipitämättömyydellä, tai jopa naureskellen, sillä sinä ja vain SINÄ ITSE tiedät kuka ja mikä olet, eikä sun tarvi enää todistella kypsyyttäsi, älykkyyttäsi, suurta kokemustasi ja tietämystäsi tai mitään muutakaan kenellekään. Sulle riittää, että sinä itse tiedät... Mietihän sitten tätä, ja kasva vähän - sillä todella lapsellinen olet edelleen. ;) Ei ole tarkoitus loukata, mutta se on totta.

Ja kuten sanoin jo monta kertaa - tältä palstalta et saa vastausta kysymyksiisi - sun pitää itse kokeilla suhdetta sen miehen kanssa, vain niin se selviää. Onnea yritykselle. ;)

Ja nyt en enää kinastele kanssasi, sillä mielestäni en edes kinastellut - saati sanonut pahasti... Kerroinpahan vain oman mielipiteeni ja kantani, kun ajattelin sinua kiinnostavan, kun kyselet. Ei sitten ilmeisesti kiinnostanut kuitenkaan muut vastaukset kuin vain ne, joissa liputettiin suhteen puolesta täysin palkein, jotain "kypsyydestäsi" kertoo kyllä sekin... ;)

Mutta pahoitteluni - tarkoitus ei ollut loukata. "

Taas menee ihan päin helvettiä. Mikä risoo, ottaa pannuun, potuttaa ..?

Ensimmäiseksi, minä keskustelen.. en raivoo. Älä käännä asioita.

Toiseksi jos näytät itsekin tietävän ettei kaikkitietävää ihmistä voi olla kuin saduissa, etkä edes sinä ole kaikki tietävä ja myönnät sen, miksi väität että minä olisin sanonut olevani kaikkitietävä? Älä käännä asioita.

LUULETKO etten myöskään tiennyt että tulen AINA olemaan vanhempieni lapsi? ylläri ylläri... Minnekkäs se tosi asia ikinä katoaisi, että isä nai, siitti äidin paksuksi ja minä pullahdin 9kk jälkeen siitä pimpasta ulos? Äitini ja isäni ulkonäöllisiä piirteitä olen myöskin täynnä, luonne on sitten omasta takaa peritty. Niin, ei tuo tosi seikka katoa varmaan minnekkään ellei käykin ilmi että haikara niitä vauvoja nyyteissä tuo tai mukulat synny neitsyt-mariasta vaikka minulla olisi ikää 65v, sillonkin meillä on äiti ja isä.. ei ehkä enää elossa, mutta on kuitenkin ollut. Aina me tullaan olemaan jonkun lapsia ja me taas tullaan puolestaan olemaan omille lapsillemme vanhempia jos sellasia siunaantuu.

5-vuotiaskin tietää aika lailla nämä asiat... Ei tarkalleen onneksi hyvin todennäkösesti sitä miten vauvan teko tapahtuu, mistä reiästä se ulos tulee niin lapset selitetään tuon ikäiselle yleensä sanomalla että te olette vanhempien rakkauden hedelmiä ja sitten ehkä jollain leikkimielisellä tavalla voidaan selittää miten se hedelmöittyminen tapahtuu... Mutta 5veekin tietää VARMASTI sen, et hänellä on äiti ja isä ja etenkin kun pikkutytöille tuputetaan kaikkia nukke aiheisia leikkejä, leikitään esimerkiksi kotista jne. Niin ootko pistäny merkille, että kun 5-vuotias tyttö leikkii kotia ja sillä on lastenvaunut jossa on babyborn nukke, niin eiks vaan se leikkii äitiä ja et se on hänen lapsi, jota hän hoivaa ja heillä on kiva koti? :) Tajusin minäkin jo tuossa vaiheessa että toivottavasti minulla tulee isona olemaan ihka oikeita lapsia ja perhe!

Sitten JOKU Richard Gere nimimerkkinen henkilö jossain Suomi24 palstalla rupeaa selittämään mulle tuollaisia naurettavia itsestäänselvyyksiä.................................

Helkkari miten tampio jätkä pätemässä. Hävettäis.

Kyllä sen nyt vaan huomaa, kun minun toisen vanhemman omat vanhemmat eli ne minun isovanhemmat joista tuolla jo sanoin ovat elossa, niin kyllä heidän suhtautuminen on minun äitiin muuttunu kun se on 48-vuotias verrattuna siihen miten ne kohteli sitä 19-vuotiaana esimerkiks... Edelleenhän se niiden lapsi on, mutta tajuavat kuitenkin että se on AIKUINEN!! wuhuu...

Isän vanhemmat ei enää elä, mutta isän äidin sisko elää ja kohtelee minun isää vähän kuin omana lapsenaan. Isä on lapsista nuorin, eikä sillekkään aikoinaan kaikkia juttuja kerrottu mutta nyt sitä on ruvettu aikuisena ihan eritavalla arvostamaan ja sitä kohdellaan eritavalla, vaikka se tuleekin aina olemaan niiden vanhusten silmissä se pieni poika vauva joka synty -60 luvulla, sille kerrotaan tietyt asiat mut minut saatetaan sysätä poikkeen sillon siitä tilanteesta.

Alatko taas tajuamaan jotain..? Käyt nimittäin pikkusen hitaalla. Se miten ihmistä kohdellaan, se kohtelu....

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" Richard Gere: Hirveää raivoamista! :D En tosiaankaan väitä tietäväni kaikkea, sillä näin "aikuisten oikeesti" aikuisena ihmisenä tiedän etten tiedä paljon paskankaan vertaa, vaikka monenlaista on tullut nähtyä, tehtyä, koettua ja luettua ja opiskeltuakin... :)

Toiseksi jos näytät itsekin tietävän ettei kaikkitietävää ihmistä voi olla kuin saduissa, etkä edes sinä ole kaikki tietävä ja myönnät sen, miksi väität että minä olisin sanonut olevani kaikkitietävä? Älä käännä asioita.

LUULETKO etten myöskään tiennyt että tulen AINA olemaan vanhempieni lapsi? ylläri ylläri... Minnekkäs se tosi asia ikinä katoaisi, että isä nai, siitti äidin paksuksi ja minä pullahdin 9kk jälkeen siitä pimpasta ulos? Äitini ja isäni ulkonäöllisiä piirteitä olen myöskin täynnä, luonne on sitten omasta takaa peritty. Niin, ei tuo tosi seikka katoa varmaan minnekkään ellei käykin ilmi että haikara niitä vauvoja nyyteissä tuo tai mukulat synny neitsyt-mariasta vaikka minulla olisi ikää 65v, sillonkin meillä on äiti ja isä.. ei ehkä enää elossa, mutta on kuitenkin ollut. Aina me tullaan olemaan jonkun lapsia ja me taas tullaan puolestaan olemaan omille lapsillemme vanhempia jos sellasia siunaantuu.

5-vuotiaskin tietää aika lailla nämä asiat... Ei tarkalleen onneksi hyvin todennäkösesti sitä miten vauvan teko tapahtuu, mistä reiästä se ulos tulee niin lapset selitetään tuon ikäiselle yleensä sanomalla että te olette vanhempien rakkauden hedelmiä ja sitten ehkä jollain leikkimielisellä tavalla voidaan selittää miten se hedelmöittyminen tapahtuu... Mutta 5veekin tietää VARMASTI sen, et hänellä on äiti ja isä ja etenkin kun pikkutytöille tuputetaan kaikkia nukke aiheisia leikkejä, leikitään esimerkiksi kotista jne. Niin ootko pistäny merkille, että kun 5-vuotias tyttö leikkii kotia ja sillä on lastenvaunut jossa on babyborn nukke, niin eiks vaan se leikkii äitiä ja et se on hänen lapsi, jota hän hoivaa ja heillä on kiva koti? :) Tajusin minäkin jo tuossa vaiheessa että toivottavasti minulla tulee isona olemaan ihka oikeita lapsia ja perhe!

Sitten JOKU Richard Gere nimimerkkinen henkilö jossain Suomi24 palstalla rupeaa selittämään mulle tuollaisia naurettavia itsestäänselvyyksiä.................................

Kyllä sen nyt vaan huomaa, kun minun toisen vanhemman omat vanhemmat eli ne minun isovanhemmat joista tuolla jo sanoin ovat elossa, niin kyllä heidän suhtautuminen on minun äitiin muuttunu kun se on 48-vuotias verrattuna siihen miten ne kohteli sitä 19-vuotiaana esimerkiks... Edelleenhän se niiden lapsi on, mutta tajuavat kuitenkin että se on AIKUINEN!! wuhuu...

Isän vanhemmat ei enää elä, mutta isän äidin sisko elää ja kohtelee minun isää vähän kuin omana lapsenaan. Isä on lapsista nuorin, eikä sillekkään aikoinaan kaikkia juttuja kerrottu mutta nyt sitä on ruvettu aikuisena ihan eritavalla arvostamaan ja sitä kohdellaan eritavalla, vaikka se tuleekin aina olemaan niiden vanhusten silmissä se pieni poika vauva joka synty -60 luvulla, sille kerrotaan tietyt asiat mut minut saatetaan sysätä poikkeen sillon siitä tilanteesta.

Alatko taas tajuamaan jotain..? Käyt nimittäin pikkusen hitaalla. Se miten ihmistä kohdellaan, se kohtelu....

Ei minua tarvitse suojella enää esimerkiksi juuri sellasilta päivän selviltä asioilta esimerkiksi kun kuolema, kai minä nyt tajuan sen kun parikymppinen kaveri jannu kuoli huumeisiinkin. Minun kaveripiiri on sitä sun tätä, sinne kuuluu huumeiden käyttäjää, taposta tuomittuja henkilöitä, elinkautisvankeja ja olen tottunut myös näkemään sitä sun tätä = elänyt sellaista elämää josta vanhempani eivät tiedä vittuakaan. Sekä kokenut kiusaamista ja joutunu oppimaan monta asiaa kantapään kautta kun minusta ei ole välitetty tarpeeksi.

Tässä selität paljon asiaa:

" MUTTA kun sinusta tulee ihan oikeasti aikuinen ja kypsä ihminen, sinä suhtaudut muiden mielipiteisiin liittyen omaan itseesi ja valintoihisi totaalisella välipitämättömyydellä, tai jopa naureskellen, sillä sinä ja vain SINÄ ITSE tiedät kuka ja mikä olet, eikä sun tarvi enää todistella kypsyyttäsi, älykkyyttäsi, suurta kokemustasi ja tietämystäsi tai mitään muutakaan kenellekään. Sulle riittää, että sinä itse tiedät... "

Olen alkanut huomaamaan näitä asioita itsessäni..

Seuraavassa osiossa, herra sortuu kuitenkin taas pätemään ja arvostukseni kyseistä miestä kohtaan laskee...

" Mietihän sitten tätä, ja kasva vähän - sillä todella lapsellinen olet edelleen. ;) Ei ole tarkoitus loukata, mutta se on totta. "

Herra sanelee mikä on kylmän viileästi totta ja mikä taas ei, ihan kuin joku maailmanomistaja. Se ei kuitenkaan minusta mene niin, vaan kaikkeen vaikuttaa yhteisnäkymä, olen saanut kommentteja missä minua kehutaan fiksuksi ja kypsän oloiseksi likaksi ja toinen laita kommenteissa on tätä... No vedämpä siitä johtopäätöksen, että olen sopivasti molempia. :) Tiedän että osaan toimia monissakin tilanteissa jo kypsästi ja järkevästi, mutta ajoittain minusta paistaa myös läpi vielä lapsellisuus koska en ole kasvanut ja kehittynyt täysin aikuiseksi.

Herra pistelee myöskin noita silmänisku hymiöitä useaan väliin kun ei vaan näköjään yks riitä

" Mietihän sitten tätä, ja kasva vähän - sillä todella lapsellinen olet edelleen. ;) Ei ole tarkoitus loukata, mutta se on totta. "

JÄTKÄHÄN VITTUILEE!

Jokainen joka osaa lukea näkee tuosta lauseesta, että siihen on yritetty vääntää onnettoman huonosti piilopiruilun siemen ja kun sanottu että olen todella lapsellinen edelleen ja silmänisku hymiö, niin se on ikään kuin pistetty sinne vain ärsyttääkseen minua. Sitten toistelee, että tarkoitus ei ole loukata ...

Ihan onneton sika ja tampio. :DDD Jos vittuilet niin tekisit sen herranjestas ees hyvin niin ei tarvii kuolla taas nauruun !!!!!!!!!!!

Eikä pidä paikkaansa muuten tuo, että suosisin pelkästään positiivisiä kommentteja. Selaileppa nekin tuolta, tai voin kopioida nenän eteen jos et itse löydä. Äläpä taas kääntele asioita.

Tuo on sinussa se paha vika, oikeassakin elämässä. Se on käyny tässä ilmi. Sinulla on tapana vähän väännellä ja käännellä ja ehkä hieman levennellä toisten sanomisia ja se on sellanen ärsyttävä tapa josta sietäis opetella hankkiutumaan eroon...

Eikä se oo oikein niitä ihmisiäkään kohtaan joille niin teet. Mieti sinä sitä.

Mutta olen kyllä todella tyytyväinen jos painut nyt siitä vänkläämästä... :)))

Ärsyttävä tapa on myös toistella useampaan kertaan tuota, no mutta kun en halunnut loukata, olen pahoillani. Joo onko sulla joku paha kaksisuuntainen mielialahäiriö vai mikä kun joka kappaleen jaossa vaihtuu ääni vuorotellen kellossa.. ? Älä ikinä oo pahoillasi pelkästä "asiallisesta" keskustelusta, sirkukseks meni nimittäin sinun osalta ja sieltä selvästi paisto läpi myös se, että halu on piruilla niin satuta sit kunnolla äläkä rupea lässyttelemään! Ole vittumainen mulle, niin teen vittumaiset sulle.

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

Ei minua tarvitse suojella enää esimerkiksi juuri sellasilta päivän selviltä asioilta esimerkiksi kun kuolema, kai minä nyt tajuan sen kun parikymppinen kaveri jannu kuoli huumeisiinkin. Minun kaveripiiri on sitä sun tätä, sinne kuuluu huumeiden käyttäjää, taposta tuomittuja henkilöitä, elinkautisvankeja ja olen tottunut myös näkemään sitä sun tätä = elänyt sellaista elämää josta vanhempani eivät tiedä vittuakaan. Sekä kokenut kiusaamista ja joutunu oppimaan monta asiaa kantapään kautta kun minusta ei ole välitetty tarpeeksi.

" MUTTA kun sinusta tulee ihan oikeasti aikuinen ja kypsä ihminen, sinä suhtaudut muiden mielipiteisiin liittyen omaan itseesi ja valintoihisi totaalisella välipitämättömyydellä, tai jopa naureskellen, sillä sinä ja vain SINÄ ITSE tiedät kuka ja mikä olet, eikä sun tarvi enää todistella kypsyyttäsi, älykkyyttäsi, suurta kokemustasi ja tietämystäsi tai mitään muutakaan kenellekään. Sulle riittää, että sinä itse tiedät... "

Seuraavassa osiossa, herra sortuu kuitenkin taas pätemään ja arvostukseni kyseistä miestä kohtaan laskee...

Herra sanelee mikä on kylmän viileästi totta ja mikä taas ei, ihan kuin joku maailmanomistaja. Se ei kuitenkaan minusta mene niin, vaan kaikkeen vaikuttaa yhteisnäkymä, olen saanut kommentteja missä minua kehutaan fiksuksi ja kypsän oloiseksi likaksi ja toinen laita kommenteissa on tätä... No vedämpä siitä johtopäätöksen, että olen sopivasti molempia. :) Tiedän että osaan toimia monissakin tilanteissa jo kypsästi ja järkevästi, mutta ajoittain minusta paistaa myös läpi vielä lapsellisuus koska en ole kasvanut ja kehittynyt täysin aikuiseksi.

Herra pistelee myöskin noita silmänisku hymiöitä useaan väliin kun ei vaan näköjään yks riitä

JÄTKÄHÄN VITTUILEE!

Jokainen joka osaa lukea näkee tuosta lauseesta, että siihen on yritetty vääntää onnettoman huonosti piilopiruilun siemen ja kun sanottu että olen todella lapsellinen edelleen ja silmänisku hymiö, niin se on ikään kuin pistetty sinne vain ärsyttääkseen minua. Sitten toistelee, että tarkoitus ei ole loukata ...

Ihan onneton sika ja tampio. :DDD Jos vittuilet niin tekisit sen herranjestas ees hyvin niin ei tarvii kuolla taas nauruun !!!!!!!!!!!

Eikä pidä paikkaansa muuten tuo, että suosisin pelkästään positiivisiä kommentteja. Selaileppa nekin tuolta, tai voin kopioida nenän eteen jos et itse löydä. Äläpä taas kääntele asioita.

Tuo on sinussa se paha vika, oikeassakin elämässä. Se on käyny tässä ilmi. Sinulla on tapana vähän väännellä ja käännellä ja ehkä hieman levennellä toisten sanomisia ja se on sellanen ärsyttävä tapa josta sietäis opetella hankkiutumaan eroon...

Ärsyttävä tapa on myös toistella useampaan kertaan tuota, no mutta kun en halunnut loukata, olen pahoillani. Joo onko sulla joku paha kaksisuuntainen mielialahäiriö vai mikä kun joka kappaleen jaossa vaihtuu ääni vuorotellen kellossa.. ? Älä ikinä oo pahoillasi pelkästä "asiallisesta" keskustelusta, sirkukseks meni nimittäin sinun osalta ja sieltä selvästi paisto läpi myös se, että halu on piruilla niin satuta sit kunnolla äläkä rupea lässyttelemään! Ole vittumainen mulle, niin teen vittumaiset sulle.

" Jussixa701: Homma toimii ikäeroista huolimatta jos sen vain haluaa toimivan
        Oen itse 43v mies ja vaimoni on 18v, menimme viime kesänä naimisiin,kun hän täytti 18v, aloimme seurustella kun hän oli täyttänyt 17v.
        Hyvin menee Ikäero on vain numeroita jos niin itse asian ajattelee "

No tämä rupeaa omastanikin mielestä olemaan jo hieman liikaa...

En voisi kuvitella seurustelevani 43v miehen kanssa, eihän siinä ole kuin minun isäänkin ikäeroa vain 5-vuotta...

Eipä minulla ole kuitenkaan enempää nokan koputtamista tuohon teidän asiaan. :)

• No problems
        18v nainen kirjoitti:

" Jussixa701: Homma toimii ikäeroista huolimatta jos sen vain haluaa toimivan
        Hyvin menee Ikäero on vain numeroita jos niin itse asian ajattelee "

No tämä rupeaa omastanikin mielestä olemaan jo hieman liikaa...

En voisi kuvitella seurustelevani 43v miehen kanssa, eihän siinä ole kuin minun isäänkin ikäeroa vain 5-vuotta...

Eipä minulla ole kuitenkaan enempää nokan koputtamista tuohon teidän asiaan. :)

Minä ainakin olen naisen kanssa, joka iän puolesta voisi olla mun tytär.

• tyttönen23vuotta
        18v nainen kirjoitti:

JÄTKÄHÄN VITTUILEE!

Just nimenomaan siitä lapsellisuudesta kertoo ettet osaa ottaa mitään kritiikkiä vastaan vaan alat rageemaan ja vänkäämään monen piiitkän viestin verran.

Mutta itse kysymykseen sanoisin, että toimii jos on toimiakseen. Itse olin 21 kun tapasin 33- vuotiaan miehen johon lätkähdin ihan kympillä. Mutta itse olin vielä niin lapsellinen ja kokematon, ettei tuo mies vaan riittänyt mulle vaan elämänjano vei eteenpäin. Myöskin tuo mies oli (lapsellisuudestaan ja huonosta itsetunnostaan huolimatta) todella eri tasolla. Hyvä työ, kiva asunto, 30 ikäiset perheelliset kaverit, kalliita vaatteita, matkusteli kotimaahansa australiaan monia kertoja vuodessa jne. En koskaan kokenut itseäni tasavertaiseksi ja tuskin tästä jutustakaan pidemmän päälle olisi mitään tullut. En silti sano että kaikilla olisi samoin, ja etteikö kannattaisi koettaa. Särjin sydämeni tuon ihmisen takia, mutta en silti vaihtaisi kokemusta pois.

• eneneneneneneenenen

en todellakaan =O ihan pentuja henkisesti viellä =O

• Kylkyl.

Näytät itse olevan pentu, kun on kirjoitustaito hukassa.. Tai taitaa olla enemmänkin hukassa...

• Rauhoitu...

Tyttö, mikä sua vaivaa? Vaikutit ensin ihan ok. typykältä, mutta nyt menee jo pahasti metsään nuo ragetukset... Miksi otat niin itseesi nää jutut?

• Monisuuntainen.

Niin vaikutti,mutta tuo hänen mainitsema kaksisuuntainen...

• dghdgjdgjg

Fasus vedättää ihan kympil :)

• 18v nainen

" Rauhoitu...: Tyttö, mikä sua vaivaa? Vaikutit ensin ihan ok. typykältä, mutta nyt menee jo pahasti metsään nuo ragetukset... Miksi otat niin itseesi nää jutut? "

Ei kai vaivaa mikään, enkä ota näitä itseeni. :)

• 18v nainen

Alatko taas tajuamaan jotain..? Käyt nimittäin pikkusen hitaalla. Se miten ihmistä kohdellaan, se kohtelu

dghdgjdgjg, mitä tarkoittaa fasus?

• 18v nainen

" dghdgjdgjg, mitä tarkoittaa fasus? "

Öööö , miksi kopioit mun tekstin äsken ja esiinnyt minuna? kai tuon viimesen kysymyksen olisi voinut laittaa muutenkin..

• buutte

Ehkäpä hän teki sen siksi, että hän kritisoi sitä, mitä trollit näille palstoille tekevät

• kyttääjä69

Fasus on tuolla "onko koolla väliä" palstalla sellainen eräänlainen sisäpiirin vitsi. Sillä tarkoitetaan miestä, joka trollailee täällä esiintyen naisena. Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä siitä, mikä aloittajan tilanne on- itse en hetkeäkään epäile, etteikö kyseessä olisi trolli.

Muistakaa, että paras keino tunnistaa feikki on se, että kohta epäilyn jälkeen ilmestyy vastaviesti, jossa feikki on äärimmäisen närkästynyt siitä , että häntä epäillään feikiksi. Nyt menee luultavasti alle 15min

• 18v nainen

" kyttääjä69: Fasus on tuolla "onko koolla väliä" palstalla sellainen eräänlainen sisäpiirin vitsi. Sillä tarkoitetaan miestä, joka trollailee täällä esiintyen naisena. Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä siitä, mikä aloittajan tilanne on- itse en hetkeäkään epäile, etteikö kyseessä olisi trolli.

Muistakaa, että paras keino tunnistaa feikki on se, että kohta epäilyn jälkeen ilmestyy vastaviesti, jossa feikki on äärimmäisen närkästynyt siitä , että häntä epäillään feikiksi. Nyt menee luultavasti alle 15min "

Hohhoijakkaa. No tietysti tulen näin tekemään, koska miksi en saisi puolustaa itseäni?

Ensinnäkin, ei varmaan ole kellekkään jäänyt kirjoitustavastani epäselväksi että olen nainen. Siinä on yksi fakta, mikä ei tee tästä trollia.

Eikä minusta kovin paljon trollia vaadi sellainen elämäntilanne jos tutustuin ensiksi saman ikäisen ystäväni kautta hänen meitä kymmenen vuotta vanhempaan isosiskoon ja sitten kun satuttiin istumaan yhtenä viikonloppuna porukalla iltaa ja otettiin olutta, tämä komea 30v oli myös siellä ja juteltiin siellä porukalla normaalisti, sitten lisäsin hänet netissä ystäviini ja aloimme juttelemaan netin välityksellä kahden kesken vielä syvällisemmin, mikä johti puolestaan kahden keskiseen tapaamiseen ja tässä sitä ollaan... :)

Kaikki tämä on normaalia elämää, eikä trollaamista. En ymmärrä miksi normaalistakin elämästä pitäisi vääntää trolli?

• fgjfjfhjhjhj

M.O.T.

• vajakki vain
        fgjfjfhjhjhj kirjoitti:

M.O.T.

"Ensinnäkin, ei varmaan ole kellekkään jäänyt kirjoitustavastani epäselväksi että olen nainen. Siinä on yksi fakta, mikä ei tee tästä trollia. "

Aika paljon on sulla vielä harjoittelemista siihen, että pääset minun saavutuksiini, vaikka paljon keskustelua saitkin täällä, mistä pisteet sulle. Olen esiintynyt naisena täällä arviolta 300-400 kertaa ja minua on epäilty naiseksi 6 kertaa. Se, että kirjoittaa kohtuullisen virheetöntä tekstiä, ei tee feikistä naista, monet miehetkin osaavat kirjoittaa.

Mut minä en moiti sinua, koska itsekin trollaan. Meitä tarvitaan ja sait uunotettua monia, nauti siitä, niin minäkin teen :) plussat sulle ja pusu pyllylle

• 16,8 man

Nämä vajakki ja fasus ovat mt- tapauksia, älä välitä niistä.

• vajakki vain
        16,8 man kirjoitti:

Nämä vajakki ja fasus ovat mt- tapauksia, älä välitä niistä.

Pidähän neropatti suusi kiinni, tai tulen muistamaan sinut siinä vaiheessa, kun otan tämänkin palstan haltuuni. Se aika on lähellä, ja silloin nämä tämän maailman "18v naiset" saavat tuta sen, mikä on oikeamielisen langettama tuomio. Minun pyhältä vihaltani ei välty kukaan, joka minua on sanoin tai teoin loukannut.

• 16,8 man
        vajakki vain kirjoitti:

Pidähän neropatti suusi kiinni, tai tulen muistamaan sinut siinä vaiheessa, kun otan tämänkin palstan haltuuni. Se aika on lähellä, ja silloin nämä tämän maailman "18v naiset" saavat tuta sen, mikä on oikeamielisen langettama tuomio. Minun pyhältä vihaltani ei välty kukaan, joka minua on sanoin tai teoin loukannut.

Mt, mikä mt, mitäs mä sanoin

• 18v nainen

"vajakki vain: "Ensinnäkin, ei varmaan ole kellekkään jäänyt kirjoitustavastani epäselväksi että olen nainen. Siinä on yksi fakta, mikä ei tee tästä trollia."

Aika paljon on sulla vielä harjoittelemista siihen, että pääset minun saavutuksiini, vaikka paljon keskustelua saitkin täällä, mistä pisteet sulle. Olen esiintynyt naisena täällä arviolta 300-400 kertaa ja minua on epäilty naiseksi 6 kertaa. Se, että kirjoittaa kohtuullisen virheetöntä tekstiä, ei tee feikistä naista, monet miehetkin osaavat kirjoittaa.

Mut minä en moiti sinua, koska itsekin trollaan. Meitä tarvitaan ja sait uunotettua monia, nauti siitä, niin minäkin teen :) plussat sulle ja pusu pyllylle"

Huoks, enpä voi mitään, jos mitättömän munasi kanssa puuhailet tuollaista, todennäköisesti et ole naista koskaan saanutkaan, vaikka olet yli 50-vuotias. Omalta osaltani päätän keskustelun kanssasi tähän, minulla ei ole mitään todisteluvelvoitetta kenellekään täällä.

• kaapo567

ettet vain itsesi kanssa väittelis täällä? Vähän alkaa siltä tuntua....

• vajakki vain
        kaapo567 kirjoitti:

• gjddgjgjd
        kaapo567 kirjoitti:

no tämä lienee itsestäänselvää

• supermaario

Heh, tämähän alkaa saada koomisia piirteitä :)

• ehkä koeajalle

Voisitko kuvitella yrittäväsi parisuhdetta 18v naisen kanssa? Jos tuntisitte ja olisitte aluksi ystäviä, teillä synkkaisi ihan hyvin, hän olisi myöskin kaunis …
      Vuosilla, kauneudella ja ystävyydellä ei tässä liene merkitystä. Parhaita on yleensä ne jotka on omasta mielestään rumia ja mun mielestä taviksia.
      Tuo ”ehkä hiukan” saa minut epäilemään suhteen onnistumista, mutta ottaisin koeajalle.

Jos ihan oikeasti synkkaa hyvin niin yrittäisin takuulla.

• 18v nainen

" "Ensinnäkin, ei varmaan ole kellekkään jäänyt kirjoitustavastani epäselväksi että olen nainen. Siinä on yksi fakta, mikä ei tee tästä trollia. "

vajakki vain: Aika paljon on sulla vielä harjoittelemista siihen, että pääset minun saavutuksiini, vaikka paljon keskustelua saitkin täällä, mistä pisteet sulle. Olen esiintynyt naisena täällä arviolta 300-400 kertaa ja minua on epäilty naiseksi 6 kertaa. Se, että kirjoittaa kohtuullisen virheetöntä tekstiä, ei tee feikistä naista, monet miehetkin osaavat kirjoittaa.

Mut minä en moiti sinua, koska itsekin trollaan. Meitä tarvitaan ja sait uunotettua monia, nauti siitä, niin minäkin teen :) plussat sulle ja pusu pyllylle "

Miten saisit tehtyä trollin normaalista elämäntilanteesta??????????????????????

SELITÄ MULLE SE.

Luuletko sinä ettei eri-ikäiset ihmiset deittaile toisiaan!

Eli minä EN trollaa. Jos trollaisin niin kai keksisin varmaan jonkun vähän makeamman aiheen, koska ei TYLSÄSTÄ tavis tilanteesta saa kato mitään rollia aikaseks... lol

• 18v nainen

" 16,8 man: Nämä vajakki ja fasus ovat mt- tapauksia, älä välitä niistä. "

Joo huomaan. Yritän olla välittämättä... En muutenkaan ymmärrä trollaamista, miksi pitäisi olla niin lapsellinen että sortuu tuollaiseen? Ei oo tarpeeks paljon muuta elämää? Ilmeisesti.

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" 16,8 man: Nämä vajakki ja fasus ovat mt- tapauksia, älä välitä niistä. "

Joo huomaan. Yritän olla välittämättä... En muutenkaan ymmärrä trollaamista, miksi pitäisi olla niin lapsellinen että sortuu tuollaiseen? Ei oo tarpeeks paljon muuta elämää? Ilmeisesti.

" 18v nainen: "vajakki vain: "Ensinnäkin, ei varmaan ole kellekkään jäänyt kirjoitustavastani epäselväksi että olen nainen. Siinä on yksi fakta, mikä ei tee tästä trollia."

Mut minä en moiti sinua, koska itsekin trollaan. Meitä tarvitaan ja sait uunotettua monia, nauti siitä, niin minäkin teen :) plussat sulle ja pusu pyllylle"

Huoks, enpä voi mitään, jos mitättömän munasi kanssa puuhailet tuollaista, todennäköisesti et ole naista koskaan saanutkaan, vaikka olet yli 50-vuotias. Omalta osaltani päätän keskustelun kanssasi tähän, minulla ei ole mitään todisteluvelvoitetta kenellekään täällä. "

TAAS VOISI JOKU JÄTTÄÄ SEN ESIINTYMISEN MINUNA......... !

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" 18v nainen: "vajakki vain: "Ensinnäkin, ei varmaan ole kellekkään jäänyt kirjoitustavastani epäselväksi että olen nainen. Siinä on yksi fakta, mikä ei tee tästä trollia."

Huoks, enpä voi mitään, jos mitättömän munasi kanssa puuhailet tuollaista, todennäköisesti et ole naista koskaan saanutkaan, vaikka olet yli 50-vuotias. Omalta osaltani päätän keskustelun kanssasi tähän, minulla ei ole mitään todisteluvelvoitetta kenellekään täällä. "

" ehkä koeajalle: Voisitko kuvitella yrittäväsi parisuhdetta 18v naisen kanssa? Jos tuntisitte ja olisitte aluksi ystäviä, teillä synkkaisi ihan hyvin, hän olisi myöskin kaunis …
        Vuosilla, kauneudella ja ystävyydellä ei tässä liene merkitystä. Parhaita on yleensä ne jotka on omasta mielestään rumia ja mun mielestä taviksia.
        Tuo ”ehkä hiukan” saa minut epäilemään suhteen onnistumista, mutta ottaisin koeajalle.

Jos ihan oikeasti synkkaa hyvin niin yrittäisin takuulla "

Mukava kuulla. :)

Hyvä et tähänkin ketjuun tuli taas vaihteeksi joku järki kelpoinen vastaus, kun nuo tuossa ylempänä olevat rupes olemaan aika koomista settiä ja meni itseasiassa ihan asian vierestä!

• tttytytyety
        18v nainen kirjoitti:

" ehkä koeajalle: Voisitko kuvitella yrittäväsi parisuhdetta 18v naisen kanssa? Jos tuntisitte ja olisitte aluksi ystäviä, teillä synkkaisi ihan hyvin, hän olisi myöskin kaunis …

Jos ihan oikeasti synkkaa hyvin niin yrittäisin takuulla "

Mukava kuulla. :)

Hyvä et tähänkin ketjuun tuli taas vaihteeksi joku järki kelpoinen vastaus, kun nuo tuossa ylempänä olevat rupes olemaan aika koomista settiä ja meni itseasiassa ihan asian vierestä!

Tuleehan niitä järkivastauksia, kun itse kysyy ja vastaa :)

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

Olen aloittaja. Tuo isolla kirjoitettu ei ole tekstiäni. Pitää ilmeisesti rekisteröidä tuo nicci, niin ei tule epäselvyyttä. On täällä kyllä munattomia jurpoja.

• kurbba69

Ai mitenkö normaalielämästä saa trollin? No miks ei? En tiedä kuinka paljon olet näillä palstoilla ollut, mutta palstakonkarina voin kertoa sinulle, että vähintään 70% avauksista täällä on vitsejä, trolleja tai muuten älyttömiä. Ja todellakin, hyvin hyvin harva nainen oikeasti kirjoittaa tänne- se noissa yllä olevissa pitää paikkansa. Väittäisin, että 100:sta tänne kirjoittavasta ehkä pari on OIKEASTI naisia, siksi sinuakin epäillään.

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

Olen aloittaja. Tuo isolla kirjoitettu ei ole tekstiäni. Pitää ilmeisesti rekisteröidä tuo nicci, niin ei tule epäselvyyttä. On täällä kyllä munattomia jurpoja.

"Olen aloittaja. Tuo isolla kirjoitettu ei ole tekstiäni. Pitää ilmeisesti rekisteröidä tuo nicci, niin ei tule epäselvyyttä. On täällä kyllä munattomia jurpoja. "

Voi itku, kohta suutun: TAAS VOISI JOKU JÄTTÄÄ SEN ESIINTYMISEN MINUNA......... !

• vahda levy

ainakin vastausten perusteella!! luulis sulle asian tulleen jo SELVÄKSI!!?? romaaniakos tulit tänne kirjottaan!????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

• Aikuinen ihminen

Sanoit tuolla yhdessä viestissäs tuntevas narkkareita ja linnassa istuneita ja murhamiehiäkin muistaakseni... Tämä sitten sun mielestä teki sinusta tosi paljon elämää nähneen ja kokeneen aikuisen ja kypsän!

Eihän ne ole SUN kokemuksia!! Ja aika moni ihminen tuntee mainitsemasi kaltaisia ihmisiä. Ero on vaan se, että me muut ei luulla olevamme mitään erikoista tai erityistä tai tosi kokeneita siksi, kun meillä on kuvailemasi kaltaisia ihmisiä lähipiirissä... Tuokin vaan todistaa kuinka lapsellinen vielä oot, ja vois sanoa ikäiseksesi jälkeenjäänyt.

Sinusta tulee mieleen yksi tyttö, jonka tunsin joskus. Hän "keräili" ystäviä... Puhui aina kuinka kiva olisi saada ystäväksi pakolainen tai muslimi tai vankilassa ollut tai lesbo tai homo jne... Hän ei oikeasti ollut ees noista ihmisistä kiinnostunut ihmisinä, kun luuli vaan saavansa siitä itselleen jotain ekstra -pojoja erikoisuudessa, kun tuntee niin monenlaisia ihmisiä. Täytyyhän hänen olla tosi siisti tyyppi ja erikoinen itsekin, kun on niin erikoinen ystäväpiiri... Sinä vaikutat just samanlaiselta. Vedät ystäväsi ja heidän kokemuksensa mukaan, kun todistelet omaa oletettua erinomaisuuttasi, vaikka ne ei ole sun kokemuksia ja sun elämää...

Eikä ne murhamiehet ja narkkarit yms. muuten edes ole pohjimmiltaan muuta kuin vaan tavallisia ihmisiä. Meille heidän läheisilleen ei tule yleensä edes mieleen nuo asiat, eikä me niitä mietitä että "oompas mä erkoinen kun tunnen tollasenki - siis vittu! Toi on istunut linnassa!! Ja mä tunnen sen! Vähäks MÄ OON ERIKOINEN JA KOKENUT!!!!"

Se mies josta vaahtoat, varmaan panee sua ihan mielellään, mutta jos ei ole jonkun sortin vajukki, niin tuskinpa haluaa tuollaista pissistä kovin pitkään suhteeseen. Toivotaan, että se on vajukki, ja elätte onnellisina elämänne loppuun asti ihanaa satu -elämäänne, ja voitte vertailla keskenänne kummalla on erikoisempi ystäväpiiri.

• 18v nainen

" Just nimenomaan siitä lapsellisuudesta kertoo ettet osaa ottaa mitään kritiikkiä vastaan vaan alat rageemaan ja vänkäämään monen piiitkän viestin verran.

Mutta itse kysymykseen sanoisin, että toimii jos on toimiakseen. Itse olin 21 kun tapasin 33- vuotiaan miehen johon lätkähdin ihan kympillä. Mutta itse olin vielä niin lapsellinen ja kokematon, ettei tuo mies vaan riittänyt mulle vaan elämänjano vei eteenpäin. Myöskin tuo mies oli (lapsellisuudestaan ja huonosta itsetunnostaan huolimatta) todella eri tasolla. Hyvä työ, kiva asunto, 30 ikäiset perheelliset kaverit, kalliita vaatteita, matkusteli kotimaahansa australiaan monia kertoja vuodessa jne. En koskaan kokenut itseäni tasavertaiseksi ja tuskin tästä jutustakaan pidemmän päälle olisi mitään tullut. En silti sano että kaikilla olisi samoin, ja etteikö kannattaisi koettaa. Särjin sydämeni tuon ihmisen takia, mutta en silti vaihtaisi kokemusta pois. "

Taas yritetään oikein tikun kanssa tihrustamalla etsiä piirteitä minun lapsellisuudesta. :D

Ensinnäkin, en minä ragettanut? Minä vaan keskustelin kyseisen herran kanssa aiheesta, sinun pitäisi tuntea minut jolloin tietäisit millon olen raivoissani ja millon taas en. Minä en todellakaan rupea raivostumaan jonkun nettipalstan perusteella, koska oikeassa elämässä minulla ja miehellä on omat ystävämme, jotka varmasti loppujen lopuksi ottaisi parisuhteen ihan hyvin.. ja meillä on toisemme, sekä rakkaus toisiamme kohtaan. Randomi vastauksilla ei sitten niinkään väliä, mutta voihan niitä edelleen huvikseen kysellä. :)

Missä muuten määritellään se, että minkä pituisia saa viestit olla ja mikä on liian pitkä ja tekee pituutensa takia siitä lapsellisen?

Hei please.

Jokainen saa kirjoittaa niin pitkiä tekstejä kun haluaa, kunhan ne mahtuu kommentti kenttään ja jos ei mahdu, niin sitten voi jatkaa seuraavaan kommentti kenttään. Jos on paljon asiaa, niin ei musta pidemmänkään tekstin kirjoittaminen kenestäkään lapsellista tee :)

Eli tässä taas näkee sen miten hölmöjä tapoja joillakin ihmisillä on jonkun ihmisen lapsellisuuden määrittämiseksi ja miten erillaisia ne tavat voi olla. Esimerkiksi tämä nainen määrittää jonkun ihmisen lapsellisuuden viestien pituuksista...

• 18v nainen

" tttytytyety: Tuleehan niitä järkivastauksia, kun itse kysyy ja vastaa :) "

Tässähän ei ole taas mitään järkeä..? :D

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" tttytytyety: Tuleehan niitä järkivastauksia, kun itse kysyy ja vastaa :) "

Tässähän ei ole taas mitään järkeä..? :D

" Olen aloittaja. Tuo isolla kirjoitettu ei ole tekstiäni. Pitää ilmeisesti rekisteröidä tuo nicci, niin ei tule epäselvyyttä. On täällä kyllä munattomia jurpoja. "

Minä olen OIKEASTI tämän ketjun aloittaja ja varmasti tiesit hyvin tuota viestiä kirjoittaessa ettet ole minä...

En tarvitse sinun apuasi todellakaan näiden viestejen kirjottamiseen, että kiitos vaan. Ei olla ystäviä tai kato mitään. ;D

Ja on rikos muutenkin esiintyä toisena ihmisenä ;D

• tyytyydyd

Et ilmeisesti ole ketjun oikea aloittaja, vaikka sama nic onkin, kun kerran mainitset jo taannoin olleesi 21v...?

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" Olen aloittaja. Tuo isolla kirjoitettu ei ole tekstiäni. Pitää ilmeisesti rekisteröidä tuo nicci, niin ei tule epäselvyyttä. On täällä kyllä munattomia jurpoja. "

Minä olen OIKEASTI tämän ketjun aloittaja ja varmasti tiesit hyvin tuota viestiä kirjoittaessa ettet ole minä...

En tarvitse sinun apuasi todellakaan näiden viestejen kirjottamiseen, että kiitos vaan. Ei olla ystäviä tai kato mitään. ;D

" "Olen aloittaja. Tuo isolla kirjoitettu ei ole tekstiäni. Pitää ilmeisesti rekisteröidä tuo nicci, niin ei tule epäselvyyttä. On täällä kyllä munattomia jurpoja. "

Voi itku, kohta suutun: TAAS VOISI JOKU JÄTTÄÄ SEN ESIINTYMISEN MINUNA......... ! "

Niin urpo. Lopetatko oikeesti nyt? Ei ole enää kiva läppä...

• 18v nainen.
        18v nainen kirjoitti:

"Minä olen OIKEASTI tämän ketjun aloittaja ja varmasti tiesit hyvin tuota viestiä kirjoittaessa ettet ole minä...

Ja on rikos muutenkin esiintyä toisena ihmisenä ;D "

Toivoisin todella, että nämä "hauskuttajat" lopettaisivat tämän ja jättäisivät tilaa asiallisille viesteille, joita kiitos teidän ihanat ihmiset on myös tullut. Jatkossa lisään nikkini perään pisteen, siitä tunnistatte minut.

• 18v nainen
        tyytyydyd kirjoitti:

Et ilmeisesti ole ketjun oikea aloittaja, vaikka sama nic onkin, kun kerran mainitset jo taannoin olleesi 21v...?

" kurbba69: Ai mitenkö normaalielämästä saa trollin? No miks ei? En tiedä kuinka paljon olet näillä palstoilla ollut, mutta palstakonkarina voin kertoa sinulle, että vähintään 70% avauksista täällä on vitsejä, trolleja tai muuten älyttömiä. Ja todellakin, hyvin hyvin harva nainen oikeasti kirjoittaa tänne- se noissa yllä olevissa pitää paikkansa. Väittäisin, että 100:sta tänne kirjoittavasta ehkä pari on OIKEASTI naisia, siksi sinuakin epäillään. "

Just. No miten nämä jaksaa tuhlata edes aikansa moiseen epäilyyn..?

Ensimmäinen kerta on muuten tämä kun tänne palstalle tulin, ajattelin et jos täällä ois paljon ihmisiä ja vipinää ja sais vastauksia nopeastikin. :)

• ihmettelen joo
        tyytyydyd kirjoitti:

Joko joku feikkas hyvin aloittajaa samalla tyylillä, tai aloittaja kärähti :)

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" kurbba69: Ai mitenkö normaalielämästä saa trollin? No miks ei? En tiedä kuinka paljon olet näillä palstoilla ollut, mutta palstakonkarina voin kertoa sinulle, että vähintään 70% avauksista täällä on vitsejä, trolleja tai muuten älyttömiä. Ja todellakin, hyvin hyvin harva nainen oikeasti kirjoittaa tänne- se noissa yllä olevissa pitää paikkansa. Väittäisin, että 100:sta tänne kirjoittavasta ehkä pari on OIKEASTI naisia, siksi sinuakin epäillään. "

Just. No miten nämä jaksaa tuhlata edes aikansa moiseen epäilyyn..?

Ensimmäinen kerta on muuten tämä kun tänne palstalle tulin, ajattelin et jos täällä ois paljon ihmisiä ja vipinää ja sais vastauksia nopeastikin. :)

" Aikuinen ihminen: Sanoit tuolla yhdessä viestissäs tuntevas narkkareita ja linnassa istuneita ja murhamiehiäkin muistaakseni... Tämä sitten sun mielestä teki sinusta tosi paljon elämää nähneen ja kokeneen aikuisen ja kypsän!

Eihän ne ole SUN kokemuksia!! Ja aika moni ihminen tuntee mainitsemasi kaltaisia ihmisiä. Ero on vaan se, että me muut ei luulla olevamme mitään erikoista tai erityistä tai tosi kokeneita siksi, kun meillä on kuvailemasi kaltaisia ihmisiä lähipiirissä... Tuokin vaan todistaa kuinka lapsellinen vielä oot, ja vois sanoa ikäiseksesi jälkeenjäänyt.

Sinusta tulee mieleen yksi tyttö, jonka tunsin joskus. Hän "keräili" ystäviä... Puhui aina kuinka kiva olisi saada ystäväksi pakolainen tai muslimi tai vankilassa ollut tai lesbo tai homo jne... Hän ei oikeasti ollut ees noista ihmisistä kiinnostunut ihmisinä, kun luuli vaan saavansa siitä itselleen jotain ekstra -pojoja erikoisuudessa, kun tuntee niin monenlaisia ihmisiä. Täytyyhän hänen olla tosi siisti tyyppi ja erikoinen itsekin, kun on niin erikoinen ystäväpiiri... Sinä vaikutat just samanlaiselta. Vedät ystäväsi ja heidän kokemuksensa mukaan, kun todistelet omaa oletettua erinomaisuuttasi, vaikka ne ei ole sun kokemuksia ja sun elämää...

Eikä ne murhamiehet ja narkkarit yms. muuten edes ole pohjimmiltaan muuta kuin vaan tavallisia ihmisiä. Meille heidän läheisilleen ei tule yleensä edes mieleen nuo asiat, eikä me niitä mietitä että "oompas mä erkoinen kun tunnen tollasenki - siis vittu! Toi on istunut linnassa!! Ja mä tunnen sen! Vähäks MÄ OON ERIKOINEN JA KOKENUT!!!!"

Se mies josta vaahtoat, varmaan panee sua ihan mielellään, mutta jos ei ole jonkun sortin vajukki, niin tuskinpa haluaa tuollaista pissistä kovin pitkään suhteeseen. Toivotaan, että se on vajukki, ja elätte onnellisina elämänne loppuun asti ihanaa satu -elämäänne, ja voitte vertailla keskenänne kummalla on erikoisempi ystäväpiiri. "

Tässä ilmeisesti aikuinen ihminen jolla on luetunymmärtämisen vaikeus...

Mistä vitusta teitä satelee!?

Kopsataampa se minun kirjoittama viesti noista narkkareista sun muista ja isketään tähän ja näytetään kädestä pitäen tämäkin asian, AIKUISELLE IHMISELLE:

" Ei minua tarvitse suojella enää esimerkiksi juuri sellasilta päivän selviltä asioilta esimerkiksi kun kuolema, kai minä nyt tajuan sen kun parikymppinen kaveri jannu kuoli huumeisiinkin. Minun kaveripiiri on sitä sun tätä, sinne kuuluu huumeiden käyttäjää, taposta tuomittuja henkilöitä, elinkautisvankeja ja olen tottunut myös näkemään sitä sun tätä = elänyt sellaista elämää josta vanhempani eivät tiedä vittuakaan. Sekä kokenut kiusaamista ja joutunu oppimaan monta asiaa kantapään kautta kun minusta ei ole välitetty tarpeeksi. "

MINUN KAVERIPIIRI ON SITÄ SUN TÄTÄ, SINNE KUULUU HUUMEIDEN KÄYTTÄJÄÄ, TAPOSTA TUOMITTUJA HENKILÖITÄ, ELINKAUTISVANKEJA JA _ _ _ _ OLEN TOTTUNUT MYÖS NÄKEMÄÄN SITÄ SUN TÄTÄ = ELÄNYT SELLAISTA ELÄMÄÄ JOSTA VANHEMPANI EIVÄT TIEDÄ VITTUAKAAN. SEKÄ KOKENUT KIUSAAMISTA JA JOUTUNU OPPIMAAN _ _ _ _ MONTA _ _ _ _ ASIAA KANTAPÄÄN KAUTTA KUN MINUSTA EI OLE VÄLITETTY TARPEEKSI.

Rupeaako jo selviämään?

Eli sanon siellä että olen tottunut näkemään myös sitä sun tätä sitten näissä piireissä, ne ovat niitä asioita jotka ovat kasvattaneet minua. Ei itseasiassa näiden ihmisten seura, mutta kun näkee miten surkeita ihmiskohtaloita heilläkin on, niin se on pistänyt tuntemaan kipua myös ja kasvamaan minua ihmisenä..

Äidin ja isän on/off suhde ja riitelyt on pistäny minua kasvamaan, isän alkoholiongelma ja vankilassa olo on pistänyt kasvamaan, kiusaaminen koulussa, kaverin kuolema, sairastuminen ja masennuksen takia osastolle joutuminen on olleet kokemuksia jotka ovat kasvattaneet ja se että olen joutunut opettelemaan itse niin paljon asioita yleensäkin ja käymään kantapään kautta läpi kun mulle annettiin liian paljon vapautta, liian nuorena..

Tämä kaikki on tehnyt minusta sen mitä tänä päivänä olen.

Osaksi myös ne ihmiset kylläkin, pakko myöntää. Alamaailma ja sen lait, avasi mulle ihan uudenlaisen maailman, ihmiskohtaloita ja tapoja miten siellä toimitaan josta en tiennyt mitään, se kaikki raakuus jne.

Nämä kaikki yhdistettynä kun vertaa siihen päivään millon en ollut kokenut mitään vielä näistä, olin todella pihalla kaikesta.

Enempää tuskin tarvitsee selitellä, viestisikin meni loppua kohti vaan entistä asiattomammaksi.

• ihmettelen joo

Heh, onkohan tääl yks kahjo mies, joka kirjoittaa nuo kaikki, vai yks kahjo mies ja yks kahjo nainen, vai yks kahjo nainen, joka kirjoittaa nuo kaikki?

• 18v nainen

" tyytyydyd: Et ilmeisesti ole ketjun oikea aloittaja, vaikka sama nic onkin, kun kerran mainitset jo taannoin olleesi 21v...? "

En missään vaiheessa ole ollut 21, enkä ole vielä 3-vuoteen eli en tiedä mistä puhut...

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" tyytyydyd: Et ilmeisesti ole ketjun oikea aloittaja, vaikka sama nic onkin, kun kerran mainitset jo taannoin olleesi 21v...? "

En missään vaiheessa ole ollut 21, enkä ole vielä 3-vuoteen eli en tiedä mistä puhut...

" ihmettelen joo: Joko joku feikkas hyvin aloittajaa samalla tyylillä, tai aloittaja kärähti :) "

No joku teki rikoksen ja esiintyi minuna!!!!!!!!!!!

Mokomakin idiootti. Selatkaa vaikka alkuun, siellä minä keskustelen ihan asiallisesti, oliko silloin tällästä showta? Ei. Joten eikö se todista jotain. Joku toinen ihminen liittyi tähän mukaan ja rupesi pelleilemään...

Että tervetuloa sirkukseen!

Vedetään loppua kohden plörinäks koko ketju ejgeijyhoylkpkehwewqygwebgeetkh

• pollari69
        18v nainen kirjoitti:

Mutta itse kysymykseen sanoisin, että toimii jos on toimiakseen. Itse olin 21 kun tapasin 33- vuotiaan miehen johon lätkähdin ihan kympillä. Mutta itse olin vielä niin lapsellinen ja kokematon, ettei tuo mies vaan riittänyt mulle vaan elämänjano vei eteenpäin. Myöskin tuo mies oli (lapsellisuudestaan ja huonosta itsetunnostaan huolimatta) todella eri tasolla. Hyvä työ, kiva asunto, 30 ikäiset perheelliset kaverit, kalliita vaatteita, matkusteli kotimaahansa australiaan monia kertoja vuodessa jne. En koskaan kokenut itseäni tasavertaiseksi ja tuskin tästä jutustakaan pidemmän päälle olisi mitään tullut. En silti sano että kaikilla olisi samoin, ja etteikö kannattaisi koettaa. Särjin sydämeni tuon ihmisen takia, mutta en silti vaihtaisi kokemusta pois.

TUOHAN ON TEKSTIÄSI, TURHA KIISTÄÄ. KIINNI JÄIT FEIKKI

• gjgjjfjfhjfhj

liekö tuolla väliä, minun veikkaukseni on, että kahjoja on kaksi, mut siitä en oo varma, ovatko molemmat miehiä :)

• ????????????????????

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

• 18v nainen

" pollari69: Mutta itse kysymykseen sanoisin, että toimii jos on toimiakseen. Itse olin 21 kun tapasin 33- vuotiaan miehen johon lätkähdin ihan kympillä. Mutta itse olin vielä niin lapsellinen ja kokematon, ettei tuo mies vaan riittänyt mulle vaan elämänjano vei eteenpäin. Myöskin tuo mies oli (lapsellisuudestaan ja huonosta itsetunnostaan huolimatta) todella eri tasolla. Hyvä työ, kiva asunto, 30 ikäiset perheelliset kaverit, kalliita vaatteita, matkusteli kotimaahansa australiaan monia kertoja vuodessa jne. En koskaan kokenut itseäni tasavertaiseksi ja tuskin tästä jutustakaan pidemmän päälle olisi mitään tullut. En silti sano että kaikilla olisi samoin, ja etteikö kannattaisi koettaa. Särjin sydämeni tuon ihmisen takia, mutta en silti vaihtaisi kokemusta pois.

TUOHAN ON TEKSTIÄSI, TURHA KIISTÄÄ. KIINNI JÄIT FEIKKI "

EI TUO OO MINUN KIRJOTTAMA TEKSTI, TARKISTA VAIKKA NIMIMERKKI!

EIKÖ SEN KIRJOTTANU JUST SE 23-VUOTIAS NAINEN...

MINÄ OON KIRJOTTANU IHAN TÄLLÄ "OMALLA" NIMIMERKILLÄNI JOKA ON 18V NAINEN, TÄSSÄ KESKUSTELUSSA, MUTTA JOKU IDIOOTTI PELLE RUPES ESITTÄMÄÄN VÄLILLÄ MINUA JA KOMMENTOI MINUNA...

KAI TE NYT NÄÄTTE ET TÄÄ KESKUSTELU MENI SEOKS TÄNNE TULLEIDEN TROLLAAJIEN TAKIA! EI MUN... MUN VASTAUKSET ON OLLU ASIALLISIA JA AIHETTA KÄSITTELEVIÄ YLEMPÄNÄ! SIINÄ TODISTE.

• fhfxjxfjj

Eiköhän tämä ketju ole taputeltu. Jätetäänpä tämä "naikkonen" tänne kirjoittelemaan romaanejaan ihan itekseen, näkyyhän noita kavereita olevan, joskin mielikuvitussellaisia -lol

Kohta ilmestyy taas vastaava kyssäri ja sit taas nauretaan ja narutellaan.

• 18v nainen

" Toivoisin todella, että nämä "hauskuttajat" lopettaisivat tämän ja jättäisivät tilaa asiallisille viesteille, joita kiitos teidän ihanat ihmiset on myös tullut. Jatkossa lisään nikkini perään pisteen, siitä tunnistatte minut. "

Voitko nyt oikeasti lopettaa!

Sinä oot pilannu minun ketjun...

En jaksa enää vastata tälläsiin.

• 18v nainen
        18v nainen kirjoitti:

" Toivoisin todella, että nämä "hauskuttajat" lopettaisivat tämän ja jättäisivät tilaa asiallisille viesteille, joita kiitos teidän ihanat ihmiset on myös tullut. Jatkossa lisään nikkini perään pisteen, siitä tunnistatte minut. "

Voitko nyt oikeasti lopettaa!

Sinä oot pilannu minun ketjun...

En jaksa enää vastata tälläsiin.

" fhfxjxfjj: Eiköhän tämä ketju ole taputeltu. Jätetäänpä tämä "naikkonen" tänne kirjoittelemaan romaanejaan ihan itekseen, näkyyhän noita kavereita olevan, joskin mielikuvitussellaisia -lol

Kohta ilmestyy taas vastaava kyssäri ja sit taas nauretaan ja narutellaan. "

En minä tätä ketjua pilannut...

Täällä on oikeasti ihmisiä jotka yrittää esiintyä minuna, koska haluavat tehdä vain kiusaa. Yrittäkää ymmärtää nyt. Varmasti muissakin ketjuissa sössivät samalla tavalla...

Minun puolesta voidaan edelleen palauttaa ketju asia linjalle :)

Sinä joka esiinnyit minuna, niin pyydän nyt että oikeasti lopetat. Vaikka tämä EHKÄ vaan lisää sitä sinun vimmaa tehdä tuota kun sanon näin... Pyydän että voisit tulla tähän keskusteluun mukaan ja esiintyä omana itsenäsi.

Pahoillani olen kaikkien muiden puolesta.

• ablo y
        18v nainen kirjoitti:

" fhfxjxfjj: Eiköhän tämä ketju ole taputeltu. Jätetäänpä tämä "naikkonen" tänne kirjoittelemaan romaanejaan ihan itekseen, näkyyhän noita kavereita olevan, joskin mielikuvitussellaisia -lol

Kohta ilmestyy taas vastaava kyssäri ja sit taas nauretaan ja narutellaan. "

En minä tätä ketjua pilannut...

Täällä on oikeasti ihmisiä jotka yrittää esiintyä minuna, koska haluavat tehdä vain kiusaa. Yrittäkää ymmärtää nyt. Varmasti muissakin ketjuissa sössivät samalla tavalla...

Minun puolesta voidaan edelleen palauttaa ketju asia linjalle :)

Sinä joka esiinnyit minuna, niin pyydän nyt että oikeasti lopetat. Vaikka tämä EHKÄ vaan lisää sitä sinun vimmaa tehdä tuota kun sanon näin... Pyydän että voisit tulla tähän keskusteluun mukaan ja esiintyä omana itsenäsi.

Pahoillani olen kaikkien muiden puolesta.

Kyseessä on palstoilla usin esiintyvä vakavista mielenterveysongelmista kärsivä nainen, joka esiintyy täällä usein miehenä. Hänellä on pakkomielle "käräyttää" kaikki feikit ja hän käyttää siihen suunnattomasti aikaa. Korostan vielä , että tällä naisella on erittäin suuria mt-ongelmia. Hänen pakkomielteensä hipoo jo hulluutta, ihan niin kuin feikkaamisessa olisi jotain pahaa, monet tekevät sitä täällä. Muistakaa, tämä nainen on vakavasti sairas!

• 18v nainen

" ablo y: Kyseessä on palstoilla usin esiintyvä vakavista mielenterveysongelmista kärsivä nainen, joka esiintyy täällä usein miehenä. Hänellä on pakkomielle "käräyttää" kaikki feikit ja hän käyttää siihen suunnattomasti aikaa. Korostan vielä , että tällä naisella on erittäin suuria mt-ongelmia. Hänen pakkomielteensä hipoo jo hulluutta, ihan niin kuin feikkaamisessa olisi jotain pahaa, monet tekevät sitä täällä. Muistakaa, tämä nainen on vakavasti sairas! "

Kiitos kun puolustit minua.:) mutta minun tilanteeni ei ole siis feikki, vaan ihan oikea.

En ole tälle palstalle ennen eksynyt, niin en tiennyt edes millasta porukkaa täällä liikkuu...

• Välittömästi. Täytän nimittäin Syyskuussa 30v.

• petruss

Ei se ikä vaan kuinka synkkaa! Itse olen "jo" 38w, joten et varmaankaan minuun päin enää vilkaisikaan... :D
      Olen ehtinyt olla parisuhteessa se reilusti nuorempi 15 vuotta ikäeroa), sekä vanhempi osapuoli(17 vuotta ikäeroa). Ensin mainittu suhde ei kaatunut ikäeroon, vaan naisen mustasukkaisuuteen (en antanut aihetta).
      Jälkimmäinen suhde pelittää parin vuoden jälkeen edelleen!

• sata vuosituhatta

Muuten kyllä, mutta omasta mielestään kauniit ei kiinnosta, olen ”tavisfriikki”.
      Tiedän kokemuksest.a että jotkut 18v on hienoja naisia joiden kanssa parisuhde ilmeisesti onnistuisi.
      Hiukan ihastuminen ei mielestäni riitä pysyvän parisuhteen aloittamiseen mutta sen kuuleminen herättäisi kyllä kiinnostuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe