Aamupuhelut

Puhelinherätys

Olenkohan ymmärtänyt väärin, jossa aiemmin ainakin yritysmaailmassa
ei soitella puhelimella ennen klo 09:00 aamulla. Tuossa sukulainen soittaa
07..08 tietäen että nukun vielä, koska oma työrytmini on eri. Viesteissä veistellään kun en herää vastaamaan aikaisin aamulla hänen puheluihinsa, jotka eivät ole edes mitenkään kiirreellisiä tai todella tärkeitä soittaa aamulla klo 08:00.. (sukulainen tietää että nukun aamuisin tuohonaikaan)

Onko siis hyvän etiketin vastaista soitella aamusta 07..08 aikaa jo toiselle?
Vai onko olemassa tuo hyvän etiketin mukainen 09:00 jälkeen soitellaan
vasta jos ei ole ihan pakko soittaa?

Koska olen muusikkonakin, niin mitä sukulaiseni pitäisi, jos soitan 03:00
aamuyöllä keikalta kysyen jonnenjoutavaa tietäen että mahdollisesti nukkuu
siihenaikaan, jolloin minulla on työt vasta puolessavälissä.. Eihän kaikki voi olla aamuvuorossa...

Niin tai sukulainen tietäne soittaa että saa herättää tai sitten tietää että puhelut menee vastaajaan.. aivan.. mutta on sukulaisen tuntien oma pää on se tärkein..

5

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veli sikiö

      Tee kuule se ! soita sukulaiselle sillon aamuyöstä ! Ja katso vastaako hän. Mua kannsa ärsyttää suunnattomasti kun jouduin heräämään arkena töihin viideltä, viikonloput vapaat niin nämä jotkut valopäät soittaa seitsämän jälkeen ja kysyy ai nukutko sä vielä ? No mitäpä meinasit tehdä viikonloppuna ja blaa blaa. Sitten kun siihen herää on vaikea nukahtaa uudelleen. Jos joku tunnistaa tästä itsensä niin hei, antakaa mun syrjäytyä rauhassa ne aamut , kyllä otan teihinpäin yhteyttä sillon kun on asiaa. Työtä tekevälle PITÄÄ antaa myös se viikkolepo.

    • aikataulunsa kullaki

      soittelun aikatauluun vaikuttaa eniten soittaja oma aikataulu ja myös sen, kenelle hän soittaa. Veljeni tietää että parhaiten mut tavoittaa kotoa aamulla klo 6-7, työpäivän aikana en vastaa omaan kännykkääni. Naapuri tietää, että herään tosi aikaisin, puoli kuudelta on tullut usein tekstari, jos asia on tärkeä ja vastaus pitää saada heti aamulla. Mulle se sopii.
      Illalla klo 22 jälkeen tulevista tekstareista olen vastannut lähettäjälle että meillä nukutaan, hyvää yötä.

      • ei tarvitse vastata

        Laita puhelin äänettömälle, niin ei tarvitse lähettää takaisin tuollaisia lapsellisia mielenosoituksellisia viestejä "täällä nukutaan" yms...


      • 13+16
        ei tarvitse vastata kirjoitti:

        Laita puhelin äänettömälle, niin ei tarvitse lähettää takaisin tuollaisia lapsellisia mielenosoituksellisia viestejä "täällä nukutaan" yms...

        No juurikin näin. Jos pitää puhelintaan päällä ja äänet täysillä keskellä yötä, niin silloinhan sitä selvästi odottaa ihmisten soittavan keskellä yötä.

        Minulla on puhelin ajastettu niin, että kotona ollessa menee puhelin pelkälle värinälle lasten nukkumaanmenoaikaan, eli 20:00, ja omaan uniaikaan (23:00) lähtee värinäkin pois päältä, paitsi tiettyjen numeroiden osalta joille on annettu lupa hälyttää läpi yön (yksin asuva vanha äitini ja hänen siskonsa). Kun puhelin herättää tai poistun kotoa niin palautuu äänet normaaliksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      351
      633
    Aihe