Miten uskallan käyttää silmälaseja koulussa?

dkjjkdjvj

Olen 13 vuotias tyttö ja sain n.vuosi sitten silmälasit.En ole vielä kertonut edes kavereilleni asiasta. Olen kuitenkin päättänyt alkaa käyttää niitä koulussa,koska näen niillä paljon paremmin. Mutta minua pelottaa ensimmäinen päivä ne päässä. Miten saisin itsevarmuutta laittaa ne päähäni? Ja mitä sanon jos joku pilkkaa minua tai kysyy miksen aiemmin käyttänyt niitä?Kiitos jo etukäteen!

11

2540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti2kertaa

      no älä jatkossakaan käytä ja kulje kuin säälittävä raukka joka haluaa mielummin näyttää hyvältä kuin nähdä hyvin. Miksi haluat mielummin muiden silmille miellyttävää nähtävää, kun itse et miellyttävästi näe?

    • vastaa ruusuilla

      Katsele itseäsi peilistä lasit päässäsi ja kehu itseäsi: Kylläpä näytän hyvältä, Olen älykkään näköinen. Olen tosi iloinen.
      Usko pois. Lisää itsetuntoa, kun kehuu itseään.
      Jos joku sanoo jotain kivaa laseistasi, niin kiitä. Ihan yksinkertainen kiitos riittää.
      Jos joku hämmästelee lasejasi, niin kerro, että näet niillä paremmin kuin ilman laseja.
      Voit myös sanoa, että oli tosi vaikea valita laseja, kun oli niin paljon hyvän näköisiä laseja.
      Sinun ei tarvitse kenellekään kertoa, että olet jo vuoden omistanut lasit.
      Ihan itsesi ja paremman näkemisen takia niitä pidät.
      Jos joku on niin ääliö, että yrittää kiusata sinua laseista, niin ole sinä fiksu, äläkä välitä. Tai heitä vastaan tosi kova: "Lasien kanssa näen paremmin, miten hieno pusero/silmät/reppu sinulla on." Jos ei siitä mene ääliö hämilleen, niin ei sitten mistään!

    • RillibääM40v.
    • 18+7
    • Zuzumu

      Itse sain ala-asteen 1. tai 2. luokalla lasit. Hävetti pitkän aikaa käyttää laseja. Pidin niitä aluksi vain mukana repussa. Sitten kuitenkin vähitellen järki voitti, ja uskalsin alkaa käyttämään niitä, ja samalla aloin näkemään mitä opettaja raapusteli taulullekin...mikä kieltämättä positivista :D

      Siitä vain lasit päähän. Älä välitä, jos joku ei tykkää. Sun näkeminen on tärkeämpää, kuin jonkun negatiiviset mielipiteet lasien käytöstä.

      Jos haluat pehmoisen laskeutumisen, niin voit vaikka aluksi pitää niitä tunneilla. Kun pitää nähdä opettajan kirjoitelmia tms, niin otat lasit käyttöön, ja sitten taas laitat tunnin päätyttyä koteloon.

    • En Uskalla....

      Pidin 4 luokalla laseja mut vitosella en uskaltanu. Nyt on sama juttu. Pelottaa et kaikki rupee taas inhoomaa ku käyttää niitä.... Tuntuu et just pari tiettyy ihmistäki katto ennen vaan mun läpi ku pidin laseja. Kun en pidä tuntuu ku kohdeltas eri tavalla. Mua pelottaa hirveeeesti ='((((

    • Wanhus

      Nykyisinhän varmaan suurimmalla osalla suomalaisista on silmälasit. Ihan rohkeasti vaan... :) Muistan kyllä itsekin, että katselin kolme vuotta puolisokeana eturivistä taululle ja kopioin vierustoverin vihkosta muistiinpanot, kun en nähnyt mitään. En voi edelleenkään käsittää, miksi silmälasit tekivät silloin 10 vuotta sitten koulun penkillä istuessani ja ilmeisesti edelleenkin ihmisestä jotenkin epäkelvon. Asiahan ei todellakaan ole niin, joten jonkunlainen asenteen korjaus pitäisi näönkorjauksen lisäksi saada. :)

      Aijuu, jos laseja ei voi millään pitää, piilolinssit on kans yksi vaihtoehto tietysti... Nykyisin niitäkin taitaa olla aika mukavia ja helppokäyttöisiä.

    • ygfvygvfc

      Hanki piilarit? Kyllä 13 v niitä saa jo käyttää.
      En ymmärrä mitä niin kamalaa jossain rilleissä on... Aika loukkaavaa oikeestaan edes sanoa ettei "kehtaa" käyttää laseja, kun tyyliin kaikki tällä palstalla niitä käyttää :D

    • SIlmälasit39

      Oikeanlaiset ja malliset silmälasit, jotka sopivat kasvoihisi ovat vain lisäpiriste. Monesti monet hankkivat silmälaseja vain tyylin vuoksi,vaikka näkö ei ole edes huono. Rohkeasti vain lasit päähän ja itsetunto kohdilleen (:

    • sairaalaihminen

      No mä oon vitosella ja sain pari päivää sitten lasit. En kehtaa käyttää niitä koulussa, koska pelkään mitä kaverit sanoo. Vaikka en kyllä välitä siitä mitä ne sanoo. Mun pitäis pitää niitä koko ajan, mutta en "uskalla" siis kyllä mä niitä kotona käytän, mutta en koulussa. Kerroin tän jutun mun parhaalle kaverille viikkoa ennen kuin sain lasit. Mä sanoin sille, että mä joudun laittaan ne silmälasit koulukuvaan (koska äiti käski laittaa ne koulukuvaan), mutta mun paras kaveri sanoi, että meijän kaverikuva menee "pilalle" jos mä laitan ne. Mutta siis ei kannata välittää mitä muut sanoo jos sulla on silmälasit. :-)

    • Anonyymi

      Itse sain lasit viikk0 sitten linssit 5. onko ne vahvat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe