Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tietotekniikan diplomi-insinööriksi - Opiskelijaelämä?

Dansku21

Olen abi, kirjoitan/kirjoitin MAA,FY,KE,ÄI,TE,RUA...
Minua kiinnostaisi lähteä teknilliseen korkeakouluun opiskelemaan tietotekniikkaa. Tämähän on mahdollista Oulussa, Turussa, Aallossa, Tampereella yms.

Aallon tietotekniikka kiinnostaa siksi, koska Aallossa on eniten teekkareita ja rajat ovat kovimmat -> paras opetus/oppilaiden motivaatio/jotain muuta?

Toisaalta asun Raisiossa ja tuossahan olisi tuo Turun yliopisto aivan likellä. Turussa on kyllä kovin vähän teekkareita...

Haluaisin viettää oiken vauhdikasta opiskelijaelämää, josta ei naisia puuttuisi. Tekniikan ala taitaa olla naisten kannalta huono valinta?

Kysynkin nyt, mihin kannattaa suunnata jos haluaa viettää edellä mainitsemaani vauhdikasta opiskelijaelämää? Haluan yliopistoon, älkää ehdotelko ammattikorkeakouluja. Tai sanotaan vaikka että täytyy olla tekniikan ala ja jotenkin liittyä tietokoneisiin. Ulkomaille?

Ottakaa vain kantaa noihin oletuksiin Aallosta ja Turun yliopistosta!

Näillä näkymin tulossa M:n paperit.

10

2280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lut naisteekkari

      Suosittelen, että jäät siihen Turku-Tukholma väliin laivalle juhlimaan 24/7. Pidä välivuosi ja katso sitten kestääkö maksasi enään edes opiskelua. Niin ja sinullahan on vielä armejakin käymättä, jos siellä vaikka opit jotakin elämästä lisää. Äidillesi terveisiä, että otan osaa.

      • dansku21

        Loukkasinko jotenkin sinua lut naisteekkari? Kerroin vain totuuden ja sen, mistä olen kiinnostunut... Opiskelu on tietenkin pääasia mutta eihän sitä naisten puutetta 18 vuotias poju kestä eli haluan kaataa mahdollisimman monta ilman että täytyy niitä samoja alkaa kiertämään uudestaan. Sullahan on asiat varmaan miesrintamalla hyvin kun olet lappeenrannassa! Ja kirjoitathan enää, ei enään. En ihmettele enää miksi valitsit sen helpoimman korkeakoulun :-D


    • energiateekkari

      pisterajat ei kerro mitään opetuksen tasosta, kuten ei myöskään ihmisen älystä se jos tämä kirjoittelee puhekieltä suomi24seen

      opiskelijoiden tasosta pisterajat kertoo lähinnä sen että joukossa on MYÖS niitä ns. heikompia opiskelijoita. on kuitenkin myös ihan pätevää porukkaa, nimimerkillä E:n papereilla luttiin lähtenyt. eli ei kaikki älykkäät ihmiset ole siellä etelärannikolla

      mene vaan vaikka sinne turkuun tai jonnekin kunhan et tänne lpr tule, tänne ei kaivata tuollaisia urpoja

      oikeastaan, jos mielessä on etupäässä ryyppääminen ja naistenkaato niin suosittelen jättämään opiskelemisen kokonaan väliin

    • dansku21

      "opiskelijoiden tasosta pisterajat kertoo lähinnä sen että joukossa on MYÖS niitä ns. heikompia opiskelijoita. on kuitenkin myös ihan pätevää porukkaa, nimimerkillä E:n papereilla luttiin lähtenyt. eli ei kaikki älykkäät ihmiset ole siellä etelärannikolla"

      Ai pidät itseäsi älykkäänä ja pätevänä kun kirjoitit E:n paperit? :D
      Opiskeluiden tulokset eivät kerro mitään älykkyydestä ja miksi edes otit älykkyyden esiin? Onko se jotenkin herkkä paikka lutin opiskelijoille, kyseenalaistavatko muut älykkyytenne?

      Lisäksi kirjoitusten tulosten vertailu on turhaa ellei molemmat ole kirjoittanut samoja aineita.

      Se että olet joku hikinen paskateekkari lappeenrannasta lähinnä huvittaa minua, en itse lähtisi sinne kyllä kirveelläkään. Turussa on kuitenkin kauppis (joojoo lappeenrannassa on kans) ja siellä kauniita naisia. Lappeenrannan kauppikseen on kuitenkin erittäin helppo päästä että siellä varmaan on niitä samoja paskahousuja kuin tekulla.

      Suuntaisin kauppikseen, mutta olen kiinnostunut tekniikasta enkä jaksa lukea pääsykoekirjoja.

      Satuin huomaamaan että lutin paskahousuja pyörii täällä suomi24:ssä aika paljon. Koittavat vissiin levittää samaa propagandaa jolla heidätkin aivopestiin.

      Nyt jos tulisi joku muu kuin lutin opiskelija kertomaan mielipiteensä tilanteestani niin olisin tyytyväinen!

      • opiskelija

        Lappeenrannan kauppikseen on Suomen 4. korkein pisteraja Eli eelle menee vaan aalto, turku ja tampere. Ja lut:n raja on noussut joka vuosi että en väittäis et sinne on vitun helppo päästä..


      • jäbä

        Mutta kai tajuat, että kukaan muu kuin jonkun yliopiston opiskelija itse ei voi kertoa millainen opetus, opiskelijaelämä tai ilmapiiri koulussa vallitsee. Muut ovat vain kuulleet huhupuhuja, joita ei voi todistaa todeksi kuin oikeasti koulussa opiskelleet.
        Suosittelen ehkä kuitenkin ottamaan vaikka kiinnostaviin kouluihin yhteyttä ja pyytämään vaikka esittelykierrosta, sillä Suomi24 ei ehkä ole luotettavin paikka muutenkaan kysyä faktatietoa. Täällä kun kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa.


      • energiateekkari

        "Ai pidät itseäsi älykkäänä ja pätevänä kun kirjoitit E:n paperit? :D
        Opiskeluiden tulokset eivät kerro mitään älykkyydestä ja _MIKSI EDES OTIT ÄLYKKYYDEN ESIIN_? Onko se jotenkin herkkä paikka lutin opiskelijoille, kyseenalaistavatko muut älykkyytenne?"

        koska aloittaja kirjoitti:

        "Aallon tietotekniikka kiinnostaa siksi, koska Aallossa on eniten teekkareita ja _RAJAT OVAT KOVIMMAT -> PARAS opetus/OPPILAIDEN MOTIVAATIO/JOTAIN MUUTA_?"

        enkä täällä mikään einstein väitä olevani, mutta kun tuntuu että ihmisten asenne on se että LUTtiin mennään vaan jos ei pääse tampereelle tai aaltoon, mutta ei ole näin. pisteeni olisivat riittäneet aaltoonkin monelle linjalle mutta halusin mielummin lappeenrantaan

        se on totta ettei yo-papereiden vertailu kerro kaikkea, mutta koska tekniikan alasta täällä puhutaan niin voidaan lähteä oletuksesta että kirjoitettu on tyyliin MA, AI, FY, EN, pari jotain reaalia tms. jolloin jonkinlainen vertailtavuus säilyy. eikä laiselleni normaalille ihmiselle (en tiedä mikä superälykäs itse kuvittelet olevasi) E-L ole mistään aineesta läpihuutojuttu

        Turussa on varmaan kauppis mutta kuka sinne "Suomen Persereikään" haluaa :D

        no joo ihan vakavasti, turussa on valitettavan suppea valikoima tekniikan aloja opiskeltavana, ja esimerkiksi kun itseäni kiinnostaa tämä energiatekniikka niin turku ei ollut hirveen hyvä vaihtoehto

        muutenkin aika huvittavaa tämä kaupunkien leimailu minusta, olen turussa useamman kerran käyny ja oli ihan kiva kaupunki mutta toisaalta ei millään tapaa parempi kuin esimerkiksi tampere, jyväskylä tai vaikkapa haukkumasi lappeenranta

        luulenpa että itseäsi ottaa vaan pannuun kun et ole päässyt opiskelemaan haluamaasi alaa ja nyt pyörit täällä haukkumassa muita. voimia elämään!


    • Neitsytteekkari

      Haluat opiskelemaan tietotekniikkaa ja päästä kaatamaan naisia? Noihan kumoaa toisensa.

    • Luttilainen

      Ai siitä toi paskanhaju mun toimistotuolissa tulee :S

    • voi voi voi voi

      18 vuotias poju ei kestä puutetta ja haluaa kaataa mahdollisemman monta naista ilman että joutuu kierrättämään :D!!!! Jep, jep...poju ei näin, ei,ei. Kuka edes vähänkään varteen otettava mies, miehen alku kutsuu itseään pojuksi...iiik!!!! Taidat olla tyhmä kuin saapas sillä juttusi ei taida olla läppää vaan ihan oikeasti ajattelet noin.
      Kirjoita pitkästä matikasta L ja saat valita opiskelupaikan. Katso peliin ja mieti haluaako tuollaista kukaan edes yhden yön viihdykkeeksi.
      Opiskelusta ja opiskelijaelämästä ei viitsi edes 18 vuotiaalle pojulle kertoa mitään. Ensin intti ja miehestyt siellä että sinunkaan tarvitse enään itseäsi pojutella. :D!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe