Elikkä olen ensi syksynä menossa jatkamaan lukio-opintoni päätökseen ja laitan 2vuotiaan tyttöni päiväkotiin. Olen yksinhuoltaja. Koulupäiväni ulevat todennäköisesti olemaan n.2-4 tunnin pituisia. Tottakai haluan lapsen kotiin heti kun kouluni loppuu, mutta onko mahdollista käydä esim koulupäivän jälkeen tai hyppytunnilla kuntosalilla/kaupassa yms? Eli siis vaatiko päiväkoti vanhemman työ/koulupäivän päättymis ja alkamisajat jotta lapsi haetaan suoraan työn/koulun päätymisen jälkeen??
Valaiskaa tyhmää!
3
189
Vastaukset
- TTKV
Lasta ei ole millään lailla pakko viedä päiväkotiin juuri ennen työn/koulun alkamista tai hakea heti sen päätyttyä.
Itse asiassa myös täysin työttömällä on oikeus saada lapsensa päivähoitoon (subjektiivinen päivähoito-oikeus). On ainakin periaatteessa pelkästään vanhemman/vanhempien omasta moraalista (ja maksukyvystä) kiinni, haluaako pitää lasta hoidossa esim. kolme vai kymmenen tuntia päivässä (riippumatta siitä, mitä aikoo tehdä tänä aikana). - Ei vaadita
Ei vaadi. Sovitaan jotkut ajat koska lapsi haetaan, saat olla vaikka koko päivän kuntosalilla... Eli jos olet sopinut esim. että haet lapsen ennen neljää niin et voi tulla hakemaan lasta klo 18. Toki jos päivä jostain syystä haet lapsen myöhässä siitä voidaan sopia etukäteen. On varmaan päiväkotikohtaista kuinka tarkkaan ajoista pidetään kiinni. Meillä oli niin, että ihan alussa sovittiin suurinpiirtein se aika jolloin lapsi on päiväkodissa.
Itse en raski käydä missään töitten jälkeen, että lapsen päivä ei veny, mutta työpäivä työmatka onkin mulla yhteensä n. 8 h. - Työmatkaliikuntaa
Ilmeisesti jossakin vaaditaan. Tuolla toisessa ketjussa joku ainakin kertoi, että heidän kunnassaan vaaditaan työvuorolistat. Hoitoaika on aina työpäivä työmatkaan kuluva aika. Ja ei niistä ajoista ei saa poiketa. On kyllä varmaan aika harvinaista. Kannattaa varmistaa kuitenkin omasta päiväkodista.
Itse lopetin kuntosalilla käymiset pyöräilen työmatkan. Menee ehkä 5-10 min enemmän suuntaansa kuin bussilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171062124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2272215Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232033Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11437Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491144- 721140
- 1751011
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959